„Topo centras“ jau laikosi ES pirkėjų teisių internete direktyvos, kuriai pritarė EP

Publikuota: 2019-03-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Skaitmeninio turinio vartotojai, taip pat internetinių ir įprastų parduotuvių klientai įgis daugiau teisių gauti garantiją, priežiūrą ar kompensaciją. Tai antradienį nusprendė Europos Parlamentas.

Vartotojai, besisiunčiantys muzikos įrašus, programėles ar žaidimus, taip pat besinaudojantys debesų kompiuterija ar socialinėmis medijomis bus geriau apsaugoti nuo nekokybiško turinio ar paslaugų.

Šios teisės galios ir vartotojams, gaunantiems paslaugą ar prekę mainais už suteiktus asmeninius duomenis.

Europarlamentarai nusprendė, kad jei nekokybiško skaitmeninio turinio ar paslaugos per pagrįstą laiką ištaisyti neįmanoma, vartotojui per 14 d. turės būti grąžinta dalis įmokos arba visa kaina. Garantinis laikotarpis vienkartiniam skaitmeniniam turiniui ar paslaugoms visose ES šalyse negalės būti trumpesnis nei dveji metai, o tęstiniams produktams jis galios visą sutarties laikotarpį, teigiama EP išplatintame pranešime.

Pardavėjas galės pakeisti prenumeruojamą skaitmeninį turinį tik tuomet kai tai leidžia sutartis ir iš anksto įspėjęs vartotoją. Tokiu atveju vartotojas turės teisę nutraukti sutartį per 30 dienų nepatirdamas išlaidų.

Suvienodino pirkėjų teises

EP taip pat patvirtino direktyvą, kuri leis suvienodinti internetu ir įprastose parduotuvėse apsiperkančių vartotojų teises, o kai kurias iš jų išplėsti. Įsigijęs nekokybišką prekę vartotojas turės teisę ją pakeisti arba pataisyti nemokamai. Kai pardavėjas per pagrįstą laikotarpį prekės nesutaiso arba išryškėja rimti jos trūkumai, pirkėjas galės gauti nuolaidą arba nutraukti sutartį ir susigrąžinti pinigus.

Prekybininkas bus atsakingas už prekės trūkumus, kurie išryškės per dvejus metus nuo jos įsigijimo (valstybės galės numatyti ir ilgesnę garantiją). Metus nuo prekės įsigijimo nebereikės įrodinėti, kad įsigijimo metu prekė turėjo trūkumų (valstybės galės pratęsti šį laiką iki dvejų metų). Ši nuostata galios ir skaitmeniniams produktams.

Nusipirkęs prekę, kurioje yra skaitmeninių elementų – pavyzdžiui, išmanųjį šaldytuvą, telefoną, televizorių ar skaitmeninį laikrodį, pirkėjas pagrįstą laikotarpį turės teisę gauti būtinus jų atnaujinimus.

Už skaitmeninio turinio ir paslaugų vartotojų teisių išplėtimą balsavo 598 EP nariai, prieš buvo 34, o susilaikė 26.

Už pirkėjų internete ir įprastose parduotuvėse teisių išplėtimą balsavo 629 EP nariai, prieš buvo 29, o susilaikė 6.

Šias dvi direktyvas dar formaliai turės patvirtinti ES Taryba, jos įsigalios praėjus 20 dienų po paskelbimo ES Oficialiajame leidinyje. Valstybės turės naująsias taisykles įgyvendinti per 2,5 metų.

Šie sprendimai yra ES bendrosios skaitmeninės rinkos strategijos dalis. Ja siekiama ES vartotojams ir verslui sukurti geresnę prieigą prie prekių ir paslaugų internete.

Gera iniciatyva

VŽ rašė, kad dalis Lietuvos prekybininkų sveikina tokią iniciatyvą ir teigia, jau dabar gyvenantys pagal ją.

nuotrauka::1left

„Jau dabar esame stipriai pasistūmėję, palyginti su kitais buitinės technikos ir elektronikos pardavėjais. Pavyzdžiui, suteikiame teisę grąžinti prekes iki 30 dienų po pirkimo mūsų lojalumo programos PINS dalyviams. Dabartinis įpareigojimas grąžinti per 14 dienų, tačiau ne visoms prekėms“, – VŽ teigia Remigijus Štaras, „Topo centro“ generalinis direktorius.

Paulius Prižgintas, „Douglas LT“ finansų direktorius, sako, kad įmonė gana lanksčiai žiūri į grąžinimus ir priima prekes, jei jos naujos, nepažeistose pakuotėse. Tiek fizinėse, tiek internetinėje parduotuvėse ir dabar galioja vienoda prekių grąžinimo tvarka.

„Labai retais atvejais pasitaiko, kad prekė būna brokuota ir jos pakuotė jau pažeista. Tačiau mes tokiu atveju dar prieš įsigaliojant direktyvai stengiamės reaguoti lanksčiai, priimame ir pakeičiame prekę, nes vertiname savo klientus, kurių didelė dalis yra lojalūs. Tai, kas aprašyta direktyvoje, pas mus jau galioja kurį laiką“, – komentuoja p. Prižgintas.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau