„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje 

Publikuota: 2019-03-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir pagalbos procesus. Prognozuojama, kad iki 2025 m. 95% klientų užklausų spręs dirbtinio intelekto pagrindu veikiantys „botai“.

Naujausias „Microsoft“ tyrimas rodo, kad verslininkai dirbtinį intelektą (DI) mato jau ne tik kaip pagalbininką efektyvinant veiklą, bet ir priimant strateginius verslo sprendimus. Į pastaruosius gebėjimus turintį DI žada investuoti net pusė apklaustų sparčiai augančių bendrovių vadovų. Tuo pačiu „Microsoft“ ekspertai pastebi, kad mūsų regione veikiančios prekybos sektoriaus įmonės vis dar dažniausiai DI naudoja tik veiklos efektyvumui didinti, o kai kurios vis dar dirba pagal 60 metų skaičiuojančias klientų aptarnavimo taisykles.

„Skaitmenizacija atnešė visiškai naujus pirkėjų lūkesčius, tačiau nemaža dalis prekybininkų su jais vis dar linkę bendrauti, remdamiesi praėjusio amžiaus taisyklėmis. Šiandieninis pirkėjas, dažnai pats to nesuprasdamas, nori, kad parduotuvės ar prekės ženklų atstovai išpildytų, o kartais net atspėtų jų norus. Be tiesioginio ryšio su klientais ir kalno įvairių susijusių duomenų apie jų įpročius ir tendencijas, to padaryti tiesiog neįmanoma. Todėl šioje vietoje dirbtinis intelektas užima vis svarbesnį vaidmenį“, – sako Goran Amon, „Microsoft“ strateginių pardavimų vadovas Centrinės ir Rytų Europos regionui. 

Pasak jo, ateities prekybos scenarijai jau visai netoli. Netrukus nieko nestebins, kai virtualaus asistento savo telefone paprašysime išrinkti palapinę artimiausiam žygiui į miškus. DI išanalizuos kelionės kryptį, artimiausius orus ir pagal tai parinks geriausią pasirinkimą. Tuo pačiu asistentas nurodys artimiausią parduotuvę, kur šią konkrečią palapinę galima įsigyti bei apie tai iš anksto įspės tos parduotuvės atstovus, kad šie jau būtų pasiruošę ir galėtų pasiūlyti papildomų naudingų priedų.

Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1.100 bendrovių vadovų Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Rusijoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje ir JAV.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 19

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vyriausybė svarstys elektronikos PVM pokyčius 1

Elektronikos prekėms – standiesiems diskams, mobiliesiems telefonams, planšetėms ir nešiojamiesiems...

Prekyba
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV 1

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau