Kaip prekybos tinklai sprendžia darbuotojų kaitos problemą

Publikuota: 2019-03-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Trūkstant darbuotojų prekybos tinklai imasi sprendimų, kurie galėtų palengvinti naujokų įvedimą į darbo rinką.

VŽ rašė, kad praėjusią savaitę „Iki“ sostinės Šeškinės rajone atidarė darbuotojų „Mokymų centrą“.

Per metus jame planuojama apmokyti iki 1.000 darbuotojų, čia bus ruošiami darbuotojai iš 26 Lietuvos miestų.

Ligi šiol visi nauji darbuotojai, prisijungę prie „Iki“ komandos, būdavo apmokomi darbo vietoje. Tokia užduotis tekdavo konkrečios parduotuvės vadovui arba kitiems ilgamečiams darbuotojams.

„Tačiau jei kuris nors darbuotojas gerai dirba pats, nebūtinai jis yra geras mokytojas, – teigia Lina Muižienė, „Iki“ prekybos tinklo valdymo direktorė. – Per mėnesį įdarbiname apie 260 darbuotojų. Jei jau mums trūksta darbuotojų ir pavyksta juos susirasti, yra per didelė prabanga neinvestuoti ir neužtikrinti kuo geresnio jų įvedimo ir apmokymo“.

Mokymų programos yra orientuotos į būsimus „Iki“ kasininkus ir sveriamų bei šviežių prekių skyrių.

Pasak p. Muižienės, naujasis „Mokymų centras“, primenantis tikrą parduotuvę, su visa įranga, įrengtas jų pagrindinės akcininkės, „Rewe Group“ pavyzdžiu.

„Rewe“ per keturis metus įsteigė 10 tokio profilio centrų Slovakijoje, Čekijoje, Bulgarijoje ir jų skaičius vis didėja.

Panašiu keliu ir „Maxima“

Margarita Plešakienė, „Maximos“ personalo departamento vadovė, teigia, tokie darbuotojų mokymų centrai jų bendrovei nėra naujovė.

„Maximos“ parduotuvėse dirbančių kasininkų apmokymams esame įsteigę specializuotos mokymų centrus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Mokymų klasėse veikia „demo“ kasos, kurių pagalba darbuotojai mokosi analogiškų funkcijų kaip ir realioje kasoje – nuo skanavimo ar svėrimo, iki sąskaitų apmokėjimo. Mokymus veda vidiniai įmonės darbuotojai: patyrę kasininkai – pardavėjai, vyr. kasininkai arba parduotuvės direktoriaus pavaduotojai“, – pasakoja ji.

Šiuose centruose vedami mokymai skirti naujai įdarbintiems kasininkams – pardavėjams, darbuotojams, grįžusiems po motinystės ar tėvystės atostogų bei darbuotojams, kurie „Maximoje“ nedirbo ilgiau kaip pusmetį.

Tokie mokymai „Maxima LT“ vykdomi nuo 2011 m., o per paskutinius metus tinklas apmokė daugiau nei 530 darbuotojų.

„Parduotuvių darbuotojų mokymai nėra vienintelė sritis, į kurią investuojame. Nuo praėjusių metų daug dėmesio skiriame ir maisto gamybos srityje dirbančiųjų specialistų rengimui bei jų kvalifikacijos stiprinimui. Praėjusių metų liepos mėnesį „Maxima“ devyniuose Lietuvos miestuose įsteigė maisto gamybos praktinio mokymo centrus, kuriuose patyrę ir profesionalūs „Maximos“ darbuotojai moko reikiamos kvalifikacijos ir praktinių įgūdžių neturinčius asmenis“, – teigia p. Plešakienė.

Naujų maisto gamybos darbuotojų ugdymui ir jų kvalifikacijos kėlimui kasmet „Maxima“ investuoja iki 0,5 mln. Eur.

„Per praėjusius metus šioje „Meistrų mokykloje“ parengėme per 30 maisto gamybos ekspertų. Šių metų planas – virš 200. Į darbuotojų ugdymą, visų – nuo vadovų iki parduotuvės darbuotojų – „Maxima“ 2018 m. investavo per 300.000 Eur“, – skaičiuoja p. Plešakienė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 14

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
05:45
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
05:45
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
05:45
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 2

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

„Vičiūnai“ įsteigė pardavimų įmonę Tbilisyje 2

„Vičiūnų grupė“ toliau plečia savo prekybos ir platinimo tinklą užsienyje – pernai įsteigtos atstovybės...

Prekyba
2019.07.16
Pagal vartotojų teisių apsaugą Lietuva – tarp ES atsilikėlių 3

Valstybės kontrolės atliktas auditas atskleidė, kad trečdalis vartotojų Lietuvoje susiduria su klaidinančia...

Verslo aplinka
2019.07.16
Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 6

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 4

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 5

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
Apsipirkimas per išmaniuosius garsiakalbius lenkia prognozes

Apsipirkimų per išmaniuosius garsiakalbius kaip „Amazon Echo“ ar „Google Home“ daugėja greičiau nei anksčiau...

Prekyba
2019.07.13
„Maxima grupės“ valdoma „Stokrotka“ pernai didino pajamas 2

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ valdomas Lenkijos tinklas „Stokrotka“...

Prekyba
2019.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau