„Rewe“ pavyzdžiu: „Iki“ sostinėje atidaro darbuotojų „Mokymų centrą“

Publikuota: 2019-03-05

Susidurdamas su nuolatiniu kasininkų ir kitų parduotuvių darbuotojų trūkumu, prekybos tinklas „Iki“ investuoja į būsimų savo darbuotojų „Mokymų centrą“.

Per metus jame planuojama apmokyti iki 1.000 darbuotojų, čia bus ruošiami darbuotojai iš 26 Lietuvos miestų. Tikimasi, kad tai padės užtikrinti sklandesnį naujokų įvedimą į darbo procesus, o ilgalaikėje perspektyvoje – sustiprins jų lojalumą.

Mokymo centro atidarymui skirta 30.000 Eur investicijų.

Ligi šiol visi nauji darbuotojai, prisijungę prie „Iki“ komandos, būdavo apmokomi darbo vietoje. Tokia užduotis tekdavo konkrečios parduotuvės vadovui arba kitiems ilgamečiams darbuotojams.

„Tačiau jei kuris nors darbuotojas gerai dirba pats, nebūtinai jis yra geras mokytojas, – teigia Lina Muižienė, „Iki“ prekybos tinklo valdymo direktorė. – Per mėnesį įdarbiname apie 260 darbuotojų. Jei jau mums trūksta darbuotojų ir pavyksta juos susirasti, yra per didelė prabanga neinvestuoti ir neužtikrinti kuo geresnio jų įvedimo ir apmokymo“.

Ji viliasi, kad į darbuotojų kompetencijų ugdymą nukreiptos investicijos ir vienodo mokymų kokybės standarto įdiegimas leis užtikrinti sklandesnį ir efektyvesnį naujų darbuotojų startą.

Pasak p. Muižienės, tinkamai apmokyti ir parengti darbuotojai turėtų geriau jaustis darbo vietoje, o tai yra svarbu norint išspręsti vieną opiausių problemų mažmeninės prekybos rinkoje – mažinti darbuotojų kaitą.

„Kiekvienas žmogus naujoje darbovietėje patiria nemažai streso. Dirbant parduotuvėje mokytis ne taip paprasta, nes visas darbuotojo dėmesys tenka pirkėjams. Nėra laiko gauti praktinės „žaidiminės“ patirties – tenka sėsti į kasą ir aptarnauti pirkėjus. Darbuotojams, ypač tiems, kurie visiškai neturi arba turi per mažai panašios darbo patirties, viskas yra nauja: nuo vidinės tvarkos, darbo procesų organizavimo iki tokių klausimų, kaip teisingai išrikiuoti prekes lentynoje. „Mokymų centrą“ atidarėme tam, kad nauji darbuotojai įgytų ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių prieš pradėdami darbą realioje parduotuvėje“, – teigia p. Muižienė.

Pasak jos, tinklas, natūralu, ir iki šiol turėjo mokymų programas, tačiau mokymosi procesas realioje parduotuvėje nebūdavo lengvas.

„Palink“ generalinis direktorius Gerardas Rogas, priduria, kad tinklas yra vienas didžiausių darbdavių Lietuvoje, tad jiems labai svarbu tinkamai apmokyti savo darbuotojus, kad jiems būtų lengviau įsilieti į darbo aplinką.

„Norime užtikrinti kuo geresnę patirtį klientams, tad svarbu apmokyti darbuotojus, kad jie tinkamai rūpintųsi pirkėjais“, – kalba p. Rogas.

Mokymosi aplinka – tarsi tikroje parduotuvėje

Mokymų programos yra orientuotos į būsimus kasininkus ir sveriamų bei šviežių prekių skyrių darbuotojus, tačiau turimas žinias atnaujinti bus siūloma ir esamam prekybos tinklo kolektyvui.

„Mokymų metu būsimi darbuotojai galės praktiškai prisiliesti prie visų darbo procesų: mokysis dirbti su tikra kasa, išmėgins, kaip veikia krosnys ir patys keps bandeles, perrinkinės vaisius ir daržoves, pjaustys sūrius, svers mėsą ir t.t. Mūsų tikslas yra suteikti visus būtinuosius įgūdžius, leisti apsiprasti su tikra parduotuvės aplinka be pirkėjų. Toks darbuotojų paruošimas gerokai sumažins jų streso lygį, baimę, kuri dažniausiai kyla iš nežinojimo“, – įsitikinusi p. Muižienė.

Mokymų centras – tikros parduotuvės kopija, joje įrengtos trys atskiros kompiuterių, kasų ir skyrių klasės, aprūpintos būtiniausia technika ir inventoriumi, o į „Mokymo centro veiklą“ bus įtraukti ir ilgamečiai darbuotojai.

„Mūsų vidiniai žmonės geriau nei bet kas kitas gali dalintis savo žiniomis ir įžvalgomis, o parengta mokymų programa yra paremta praktiniais pavyzdžiais. Centro vadovei parduotuvės veikla taip pat yra gerai pažįstama – iki šiol ji pati dirbo parduotuvėje, todėl žino, su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduria nauji darbuotojai“, – teigia p. Muižienė.

Akcininkų pavyzdžiu

Pasak p. Muižienės, tokie mokymų centrai yra populiarūs užsienyje, o jų rezultatai skatina perimti sukauptą gerąją praktiką ir ją pritaikyti Lietuvoje.

„Mes remiamės tarptautinio prekybos tinklo „Rewe Group“ pavyzdžiu, kuris per keturis metus įsteigė 10 tokio profilio centrų Slovakijoje, Čekijoje, Bulgarijoje ir jų skaičius vis didėja. Rezultatai pateisina lūkesčius – pastebimas gerokai ūgtelėjęs darbuotojų pastovumas ir produktyvumas. Būtent tokius tikslus keliame ir sau“, – pažymi p. Muižienė.

Pirmieji „Rewe“ mokymų centrai buvo atidaryti 2015 m.

Nuo 2016 m. „Iki“ investicijos į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą kasmet auga 14%. Vilniaus Šeškinės mikrorajone atidarytas „Iki“ mokymų centras kol kas yra pirmasis Lietuvoje. Jų plėtra suplanuota ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

„Artimiausiuose planuose Kaunas ir Klaipėda“, – sako p. Muižienė.

VŽ primena, kad „Rewe“, viena didžiausių Europos mažmeninės prekybos bendrovių, per praėjusius metus padidino savo akcijų paketą „Palink“, valdančioje „Iki“ tinklą, iki 93,75%.

Įmonėje „Palink“ dirba daugiau kaip 4.000 darbuotojų komanda, kuri kasdien aptarnauja apie 300 tūkstančių pirkėjų.

„Palink“ 2018 m. uždirbo 10,119 mln. Eur audituoto konsoliduoto grynojo pelno – 15,9% daugiau nei 2016 m., kai jis buvo 8,728 mln. Eur. Bendrovės audituotos konsoliduotos pardavimo pajamos atitinkamai didėjo 1,6%, iki 642,891 mln. Eur. Tinklui priklauso 230 „Iki“ ir „Iki Express“ parduotuvių visoje Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 8

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau