Prekybos tinklus ragina nustoti prekiauti gyvomis žuvimis

Publikuota: 2019-03-05
„Tušti narvai“ atsiųsta nuotrauka.
„Tušti narvai“ atsiųsta nuotrauka.

Gyvūnų apsaugos organizacija „Tušti narvai“ paskelbė peticiją, kuria reikalaujama prekybos tinklų nutraukti prekybą gyvomis žuvimis.

Tokios iniciatyvos gyvūnų apsaugos organizacija ėmėsi po dar kartą esą užfiksuotų masinių pažeidimų pardavinėjant gyvas žuvis. Organizacija tikina pažeidimus 2018 m. fiksavusi daugiau nei 100-e „Iki“, „Maxima“ ir „Rimi“ parduotuvių Vilniuje ir Kaune.

„Šį kartą užfiksuota medžiaga – pati žiauriausia. Nufilmuoti krauju nusidažę akvariumai, žaizdotos, leisgyvės ar išvis negyvos žuvys“, – išplatintame pranešime cituojamas Mykolas Šermukšnis, organizacijos atstovas. 

Organizacijos teigimu, kai kuriose parduotuvėse žuvys buvo laikomos kibiruose kruviname vandenyje arba dėžėse be vandens, o pirkėjams į maišelius įdedamos neapsvaigintos. Paviešintoje vaizdo medžiagoje užfiksuotas pokalbis tarp filmuojančių aktyvistų ir parduotuvės darbuotojų, kurie teigė, jokių pažeidimų čia neįžvelgiantys.

Daugiausia pažeidimų organizacija teigia užfiksuojanti prieššventiniu laikotarpiu, kai žmonės perka daugiausia žuvies. Tada, pasak jų, akvariumai būna prigrūsti žuvų daugiau, nei leidžia įstatymai.

„Veterinarijos tarnybos darbas mūsų netenkina. Prekybininkai žino, kad žuvys bus greitai išpirktos, o tarnyba neatvažiuos patikrinti iškart, juo labiau jei pranešimą apie gyvūnų gerovės pažeidimus gaus Kūčių dieną. Radę pažeidimų, tarnybų darbuotojai parduotuvėms skiria tik įspėjimą, net jeigu pažeidimai kartojasi. Dabar Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba išvis nustojo teikti informaciją apie patikrinimus, tad nežinome, nei kuriose parduotuvėse buvo užfiksuoti pažeidimai, nei kas daroma, kad jie nesikartotų ateityje“, – stebisi p. Šermukšnis.

Pasak jo, vienintelis būdas užtikrinti žuvų gerovę – nustoti jas pardavinėti gyvas.

„Daugybė Europos šalių tokios praktikos netaiko jau seniai, o kai kurie prekybos centrai taip pat nepardavinėja gyvų žuvų. Tą padarius ir kitiems prekybos tinklams, nei pirkėjai, nei prekybos centrai nepatirs didelių nepatogumų, o gyvūnai išvengs nereikalingų kančių“, – pažymi p. Šermukšnis.

Tai jau trečias kartas, kai organizacija „Tušti narvai“ atlieka tyrimą dėl žuvų gerovės užtikrinimo.

Turi savo tiesą

Paulius Stonis, UAB „Maxima LT“ atstovas ryšiams su visuomene, pabrėžia, kad prekiaudami gyva žuvimi prisiima įsipareigojimus užtikrinti gyvūnų gerovės standartų laikymąsi visose savo parduotuvėse.

„Patys žuvų neauginame, todėl savo tiekėjams keliame aukštus reikalavimus, kad būtų užtikrintas tik sveikos ir kokybės standartus atitinkančios produkcijos tiekimas“, – teigia p. Stonis.

Jis priduria, kad parduotuvės darbuotojams keliami reikalavimai nepriimti ir į akvariumus neleisti veterinarijos tarnybos reikalavimų neatitinkančių žuvų, taip pat neviršyti kiekio, o kokybiniai patikrinimai parduotuvėse atliekami nuolatos.

„Pasitaiko, kad ypatingai intensyviu šventiniu periodu minimalių pažeidimų randama, tačiau tai yra tik pavieniai atvejai ir jie nėra mūsų tinklui būdinga tendencija. Paprastai pirkėjai gyvos žuvies kokybe būna patenkinti ir nusiskundimų nesulaukiame“, – VŽ atsiųstame atsakyme teigia p. Stonis.

Berta Čaikauskaitė, „Iki“ Komunikacijos vadovė, taip pat antrina, kad tinkamos gyvų žuvų, kaip ir visų kitų šviežių maisto gaminių, laikymo sąlygas užtikrina vadovaudamiesi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nustatytais reikalavimais.

„Tarnybos fiksuotų pažeidimų šiuo metu nebuvo – įmonė vykdo tinkamą gyvų žuvų gerovės užtikrinimo kontrolę, kaip ir nurodyta teisės aktuose“, – įsitikinusi p. Čaikauskaitė.

Lemia pirkėjų balsas

„Svarstome visas galimybes dėl prekybos gyva žuvimi, o naujose mūsų prekybos tinklo parduotuvėse akvariumų neįrenginėjame. Kita vertus, analizuodami pirkėjų įpročius matome, kad gyva žuvis yra ypač mėgstama ir noriai perkama ištisus metus, o jos populiarumas ypač išauga prieš svarbias metines šventes“, – mini p. Čaikauskaitė.

Ponas Stonis antrina, kad spręsdami, ar prekiauti, ar neprekiauti bet kuria preke, atsižvelgia į pirkėjų poreikius.

„Pardavimo duomenys rodo, kad lietuviai ypatingai vertina galimybę įsigyti gyvos žuvies mūsų parduotuvėse. Vien per praėjusius metus gyvos žuvies parduota per 240.000 vnt., o gyvų karpių pardavimai šoktelėjo 7%, palyginti su užpraeitais metais. Tad atsisakyti prekybos gyva žuvimi artimiausiu metu neketiname, tačiau dar labiau griežtinsime gyvūnų gerovės standartų laikymosi priežiūrą“, – žada p. Stonis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prabangos rinka telkiasi Azijoje Premium

Net 60% pasaulio tūkstantmečio kartos atstovų gyvena Azijoje. Prabangos prekių ir paslaugų rinka jau kurį...

Laisvalaikis
08:15
Lietuvos verslas įžengė į Kinijos socialinį tinklą „WeChat“ 4

Sukurta nacionalinė Lietuvos paskyra Kinijos socialiniame tinkle „WeChat“. Čia prisistato 30 Lietuvos...

Gazelė
2019.08.24
Neparduotas prekes „Amazon“ atiduos labdarai 

JAV technologijų ir prekybos milžinė „Amazon“, iki šiol sulaukusi nemažai kritikos dėl to, kad neparduotas...

Prekyba
2019.08.24
FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 1

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
IKEA paskelbė atidarymo Estijoje datą 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA elektroninę parduotuvę bei prekių užsakymo ir atsiėmimo vietą Estijoje atidarys...

Prekyba
2019.08.23
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 1

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
Turtingųjų gretos Vilniuje ir Kaune auga sparčiau nei Rygoje ir Taline Premium 20

Vilniaus ir kitų Lietuvos didmiesčių turtingųjų gretos auga ir artimiausiais metais gausės sparčiau ne tik...

Finansai
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Vinted“ savo programinės įrangos valdymui kuria naują įmonę Premium 5

Lietuviška drabužių mainų ir prekybos UAB „Vinted“ informavo Registrų centrą, kad yra parengtos įmonės...

Paslaugos
2019.08.23
„Kesko Senukai Latvia“ gavo 20.000 Eur baudą už pirkėjų klaidinimą 1

Latvijos vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 20.000 Eur baudą statybos, remonto ir buities prekių...

Prekyba
2019.08.22
„Live Square“ komplekse atidaryta naujos koncepcijos „Rimi“ 1

Vilniuje, Gedimino prospekte esančiame daugiafunkciame komplekse „Live Square“, atidaryta prekybos tinklo...

Prekyba
2019.08.22
Tyrimas: pigiausias maisto krepšelis – „Lidl“, brangiausias – „Rimi“ 9

Rugpjūčio pradžioje 5-iuose didžiausiuose Lietuvos miestuose pigiausiai buvo galima apsipirkti „Lidl“ tinkle,...

Prekyba
2019.08.22
ICA vadovas: „Rimi“ pasirengė „Lidl“ atėjimui Latvijoje Premium 8

Pastaraisiais metais „Rimi Baltic“ sunkiai dirbo ir pasiruošė išaugsiančiai konkurencijai Latvijoje, duodamas...

Prekyba
2019.08.22
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Rimi“ irgi platins sostinės viešojo transporto bilietus 1

Iki šiol tarp prekybininkų sutartį su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ sutartį dėl bilietų...

Prekyba
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 4

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
„Alibaba“ atidėjo žengimą į Honkongo biržą 2

Kinijos el. prekybos milžinė „Alibaba Group“ atidėjo planus dėl savo akcijų kotiravimo Honkongo biržoje.

Rinkos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Lidl“ rengiasi plėtrai į Estiją 1

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ Estijoje įsigijo kelis sklypus, kuriuose statys parduotuves, o šiuo metu...

Prekyba
2019.08.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau