Prekybos tinklus ragina nustoti prekiauti gyvomis žuvimis

Publikuota: 2019-03-05
„Tušti narvai“ atsiųsta nuotrauka.
„Tušti narvai“ atsiųsta nuotrauka.

Gyvūnų apsaugos organizacija „Tušti narvai“ paskelbė peticiją, kuria reikalaujama prekybos tinklų nutraukti prekybą gyvomis žuvimis.

Tokios iniciatyvos gyvūnų apsaugos organizacija ėmėsi po dar kartą esą užfiksuotų masinių pažeidimų pardavinėjant gyvas žuvis. Organizacija tikina pažeidimus 2018 m. fiksavusi daugiau nei 100-e „Iki“, „Maxima“ ir „Rimi“ parduotuvių Vilniuje ir Kaune.

„Šį kartą užfiksuota medžiaga – pati žiauriausia. Nufilmuoti krauju nusidažę akvariumai, žaizdotos, leisgyvės ar išvis negyvos žuvys“, – išplatintame pranešime cituojamas Mykolas Šermukšnis, organizacijos atstovas. 

Organizacijos teigimu, kai kuriose parduotuvėse žuvys buvo laikomos kibiruose kruviname vandenyje arba dėžėse be vandens, o pirkėjams į maišelius įdedamos neapsvaigintos. Paviešintoje vaizdo medžiagoje užfiksuotas pokalbis tarp filmuojančių aktyvistų ir parduotuvės darbuotojų, kurie teigė, jokių pažeidimų čia neįžvelgiantys.

Daugiausia pažeidimų organizacija teigia užfiksuojanti prieššventiniu laikotarpiu, kai žmonės perka daugiausia žuvies. Tada, pasak jų, akvariumai būna prigrūsti žuvų daugiau, nei leidžia įstatymai.

„Veterinarijos tarnybos darbas mūsų netenkina. Prekybininkai žino, kad žuvys bus greitai išpirktos, o tarnyba neatvažiuos patikrinti iškart, juo labiau jei pranešimą apie gyvūnų gerovės pažeidimus gaus Kūčių dieną. Radę pažeidimų, tarnybų darbuotojai parduotuvėms skiria tik įspėjimą, net jeigu pažeidimai kartojasi. Dabar Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba išvis nustojo teikti informaciją apie patikrinimus, tad nežinome, nei kuriose parduotuvėse buvo užfiksuoti pažeidimai, nei kas daroma, kad jie nesikartotų ateityje“, – stebisi p. Šermukšnis.

Pasak jo, vienintelis būdas užtikrinti žuvų gerovę – nustoti jas pardavinėti gyvas.

„Daugybė Europos šalių tokios praktikos netaiko jau seniai, o kai kurie prekybos centrai taip pat nepardavinėja gyvų žuvų. Tą padarius ir kitiems prekybos tinklams, nei pirkėjai, nei prekybos centrai nepatirs didelių nepatogumų, o gyvūnai išvengs nereikalingų kančių“, – pažymi p. Šermukšnis.

Tai jau trečias kartas, kai organizacija „Tušti narvai“ atlieka tyrimą dėl žuvų gerovės užtikrinimo.

Turi savo tiesą

Paulius Stonis, UAB „Maxima LT“ atstovas ryšiams su visuomene, pabrėžia, kad prekiaudami gyva žuvimi prisiima įsipareigojimus užtikrinti gyvūnų gerovės standartų laikymąsi visose savo parduotuvėse.

„Patys žuvų neauginame, todėl savo tiekėjams keliame aukštus reikalavimus, kad būtų užtikrintas tik sveikos ir kokybės standartus atitinkančios produkcijos tiekimas“, – teigia p. Stonis.

Jis priduria, kad parduotuvės darbuotojams keliami reikalavimai nepriimti ir į akvariumus neleisti veterinarijos tarnybos reikalavimų neatitinkančių žuvų, taip pat neviršyti kiekio, o kokybiniai patikrinimai parduotuvėse atliekami nuolatos.

„Pasitaiko, kad ypatingai intensyviu šventiniu periodu minimalių pažeidimų randama, tačiau tai yra tik pavieniai atvejai ir jie nėra mūsų tinklui būdinga tendencija. Paprastai pirkėjai gyvos žuvies kokybe būna patenkinti ir nusiskundimų nesulaukiame“, – VŽ atsiųstame atsakyme teigia p. Stonis.

Berta Čaikauskaitė, „Iki“ Komunikacijos vadovė, taip pat antrina, kad tinkamos gyvų žuvų, kaip ir visų kitų šviežių maisto gaminių, laikymo sąlygas užtikrina vadovaudamiesi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nustatytais reikalavimais.

„Tarnybos fiksuotų pažeidimų šiuo metu nebuvo – įmonė vykdo tinkamą gyvų žuvų gerovės užtikrinimo kontrolę, kaip ir nurodyta teisės aktuose“, – įsitikinusi p. Čaikauskaitė.

Lemia pirkėjų balsas

„Svarstome visas galimybes dėl prekybos gyva žuvimi, o naujose mūsų prekybos tinklo parduotuvėse akvariumų neįrenginėjame. Kita vertus, analizuodami pirkėjų įpročius matome, kad gyva žuvis yra ypač mėgstama ir noriai perkama ištisus metus, o jos populiarumas ypač išauga prieš svarbias metines šventes“, – mini p. Čaikauskaitė.

Ponas Stonis antrina, kad spręsdami, ar prekiauti, ar neprekiauti bet kuria preke, atsižvelgia į pirkėjų poreikius.

„Pardavimo duomenys rodo, kad lietuviai ypatingai vertina galimybę įsigyti gyvos žuvies mūsų parduotuvėse. Vien per praėjusius metus gyvos žuvies parduota per 240.000 vnt., o gyvų karpių pardavimai šoktelėjo 7%, palyginti su užpraeitais metais. Tad atsisakyti prekybos gyva žuvimi artimiausiu metu neketiname, tačiau dar labiau griežtinsime gyvūnų gerovės standartų laikymosi priežiūrą“, – žada p. Stonis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 9

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 2

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 30

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 19

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau