„Lidl“ renkasi tvarius elektros vartojimo būdus – investuoja į „žaliąją energiją“

Publikuota: 2019-02-22

Tvaraus gyvenimo principams vis giliau įsitvirtinat į kasdienę rutiną, neatsilieka ir verslas. Čia tendencijas diktuoja tvarius energijos sprendimus priėmusios pasaulinės įmonės. „Facebook“ paskelbė, kad savo duomenų centrams elektros energiją planuoja tiekti tik iš atsinaujinančių šaltinių, o šios socialinių tinklų milžinės pėdomis seka ir tokie automobilių gamintojai, kaip „BMW“, „Renault Nissan“ ir „Honda“. Pasak Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos (LAIEK) prezidento Martyno Nagevičiaus, pasaulinės tendencijos vis labiau ima atsispindėti ir Lietuvos verslo sektoriuje.

Sausio pabaigoje „Bloomberg New Energy Finance“ pranešė, kad 2018 m. pasaulio korporacijos iš atsinaujinančių išteklių pagrindu elektros energiją gaminančių įmonių įsigijo rekordinį kiekį „žaliosios energijos“ – 13,4 gigavatų (GW) – ir padvigubino praėjusių metų skaičius.

Investuoja į „žaliąją energiją“

Nors, pasak M. Nagevičiaus, Lietuvoje žymesnių pavyzdžių apie ilgalaikius kontraktus tarp didžiųjų įmonių ir iš atsinaujinančių išteklių elektrą gaminančių tiekėjų nėra, ši pasaulinė tendencija pamažu ryškėja ir mūsų šalyje: „Vis dažniau pastebime, kad įmonės pačios investuoja į saulės jėgaines, įrengiamas ant įmonei priklausančių pastatų. Tokių atvejų itin padaugėjo Lietuvos verslo paramos agentūrai paskelbus paramą verslui pagal patvirtintą priemonę „Atsinaujinantys energijos šaltiniai pramonei LT+“. Per 2018 m. saulės elektrinių galia išaugo daugiau nei 20 % – nuo 74,22 iki 90,28 megavatų.“

Saulės energiją savo veiklai naudoja ir prekybos tinklas „Lidl“ – saulės baterijos įrengtos trijose tinklo parduotuvėse Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Parduotuvėse, kuriose įrengtos saulės baterijos, taip pat veikia ir elektromobilių įkrovimo stotelės. Pasak „Lidl Lietuva“ Centrinės tarnybos vadovo Mariaus Kybarto, tai – ne vienintelis tvarus energijos vartojimo būdas šiame tinkle. „Tauragėje įsikūrusioje parduotuvėje įrengta geoterminio šildymo sistema, o logistikos centras ir didžioji dauguma mūsų parduotuvių visoje Lietuvoje įvertinti EDGE žaliųjų pastatų sertifikatu, kuris patvirtina, kad pastatai energiją naudoja efektyviai ir yra draugiški aplinkai. Energijos suvartojimą sumažinti leidžia ir LED apšvietimas, rekuperacinė vėdinimo sistema bei šilumos siurbliai, leidžiantys reguliuoti temperatūrą. Net pirmųjų parduotuvių statybų metu jau naudotos naujausios technologijos, leidžiančios sumažinti tiek energijos vartojimą, tiek neigiamą poveikį aplinkai.“

Vartojimą stebi nuolat

2017 m. „Eurobarometro“ atlikto tyrimo duomenimis, net 94 % europiečių įsitikinę, kad labiausiai aplinką teršiantys verslai turi būti drausminami. Pasak M. Nagevičiaus, mūsų šalyje energijos ir taršos mokesčiai, lyginant su Vakarų valstybėmis, yra kur kas mažesni. „Lietuvoje įstatymu nustatytos tik taršos normos – jų neviršijus, bauda negresia. Vadinasi, jei momentinė tarša neviršija nustatytų normų, didelis energijos suvartojimas įmonei jokiomis baudomis atsigręžti negali – tai rodo, kad ekologinio sąmoningumo mums dar reikia pasimokyti“, – teigia LAIEK prezidentas.

„Lidl Lietuva“ Centrinės tarnybos vadovas M. Kybartas tikina, kad siekiant sumažinti energijos vartojimą ilguoju laikotarpiu, rodiklius reikia stebėti nuolat: „Sunaudojamos energijos kiekius nuolat stebime ir analizuojame. Jei sąnaudos išauga, ieškome priežasčių, kodėl taip atsitiko, ir sprendimų, kurie padėtų tas sąnaudas sumažinti. Taip buvo priimtas ir sprendimas pusvalandį prieš parduotuvės atidarymą, kol vyksta pasiruošimo darbai, apšvietimą parduotuvėse naudoti taupymo režimu.“

Ar tvarūs sprendimai daro įtaką vartotojams? „JAV ir Vakarų Europoje – tikrai taip. Lietuvoje kol kas į ekologinį pagaminto produkto ar parduotos paslaugos pėdsaką dėmesį kreipia dar labai nedidelė dalis vartotojų. Tačiau tikiu, kad augant visuomenės ekologiniam sąmoningumui, ši situacija ateityje pasikeis“,– sako M. Nagevičius. 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Naujas sandėlis: naujos galimybės su naujais išbandymais Premium 2

Antrus visus veiklos metus skaičiuojantis UAB „Aibės logistika“ logistikos centras aptarnaujamo tinklo...

„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
Birželį vėl pagerintas naujų automobilių rinkos rekordas 

Praėjusį mėnesį oficiali Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka pasiekė naujas aukštumas, tačiau didele...

Automobiliai
2019.07.01
„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
2019.07.01
„Aprangos“ grupės pajamos šiemet augo 7,3%  1

Šių metų sausio–birželio mėnesiais „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) sudarė 108,6...

Prekyba
2019.07.01
„Kesko Senukai Digital“ per įsigijimą pasiekė naują pirkėjų grupę Premium 3

Daugiausia „pasidaryk pats“ segmente veikianti „Kesko Senukai Digital“ e. parduotuvė, integravusi įsigytos...

Prekyba
2019.07.01
Prekiniai limitai: „Maximai“ prekių skolon saugu parduoti už 1,5 mln. Eur Premium 2

Didžiausiems verslams Lietuvoje vienas tiekėjas skolon gali parduoti prekių ir paslaugų už 1,5 mln. Eur. Kita...

Finansai
2019.06.28
Lietuva turės įvertinti maisto produktų skirtumus ES 

Europos Komisijai paskelbus, kad mokslininkai nerado įrodymų, jog Europos Sąjungos rytinių ir vakarinių šalių...

Prekyba
2019.06.27
Į pirmąją Lietuvoje A++ energinės klasės parduotuvę investavo 0,5 mln. Eur 4

Mažmeninės prekybos UAB „Svaita“, priklausanti aljansui „Aibė“, Rokiškio raj. atidarė pirmąją šalyje...

Statyba ir NT
2019.06.27
Birželį – 0,3% išankstinė mėnesio defliacija

Lietuvoje birželio mėnesį, išankstiniais vertinimais, mėnesio defliacija, apskaičiuota pagal su kitomis...

Verslo aplinka
2019.06.27
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 23

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
Tėvui ir sūnui Rakauskams leista atskirti verslus

Konkurencijos taryba leido Augustinui Rakauskui ir jo sūnui Artūrui Rakauskui įgyvendinti tarpusavio...

Prekyba
2019.06.26
Būdas mažiau mokėti už patalpų nuomą: kada jis tikrai veikia 1

Vis daugiau smulkiųjų ryžtasi kooperuotis ir kartu nuomotis bendras patalpas parduotuvei. Tai leidžia...

Gazelė
2019.06.26
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna 1

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Verslo aplinka
2019.06.26
Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 26

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau