Konkurencijos taryba leido norvegams įsigyti „Caffeine“

Publikuota: 2019-02-08
Juliaus Kalinsko (15min) nuotr.
Juliaus Kalinsko (15min) nuotr.

Norvegijos bendrovė „Reitan Convenience“ galės įsigyti 100% „Keturi kambariai“, valdančios kavinių tinklą „Caffeine“, akcijų ir įgyti vienvaldę pastarosios įmonės kontrolę, apie palankų priimtą sprendimą praneša įsigijimo prašymą nagrinėjusi Konkurencijos taryba.

Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. spalio 30 d. „Reitan Convenience“, Lietuvoje veikianti per bendroves „Reitan Convenience Lithuania“ ir „Press Express“, mūsų šalyje valdo greito ir patogaus apsipirkimo (angl. convenience) parduotuvių tinklą „Narvesen“ ir kioskų tinklą „Lietuvos spauda“. Įsigydama 100% bendrovės „Keturi kambariai“ akcijų, Norvegijos įmonė perimtų kavinių tinklą „Caffeine“.

Nagrinėdama pranešimą, Konkurencijos taryba kreipėsi ir gavo paaiškinimus iš koncentracijos šalių, taip pat iš ūkio subjektų, užsiimančių spaudos leidinių platinimo bei kavos, maisto ir konditerijos gaminių, gaiviųjų gėrimų ir tabako gaminių pardavimo veiklomis. Vienas rinkos dalyvis, platinantis periodinius leidinius ir knygas, Konkurencijos tarybai pateikė nuomonę, kad planuojamas sandoris galėtų turėti neigiamą poveikį mažmeninei ir didmeninei leidinių platinimo ir greito bei patogaus apsipirkimo parduotuvių valdymo veikloms, jeigu kavinių tinklas „Caffeine“ taptų mažmeninio spaudos leidinių platinimo kanalu.

Vis dėlto Konkurencijos taryba, įvertinusi surinktą informaciją apie sandorio šalių vykdomas veiklas, tokios neigiamos įtakos nenustatė. Šiuo metu kavinių tinklas „Caffeine“ mažmeninę spaudos leidinių platinimo veiklą vykdo tik labai nedidele apimtimi, o duomenų, jog būtų ekonomiškai pagrįsta šias kavines pertvarkyti į spaudos platinimo vietas, negauta, tad įgyvendinus koncentraciją situacija mažmeninio spaudos leidinių platinimo Lietuvoje atitinkamoje rinkoje reikšmingai nepasikeis.

Įvertinusi surinktus duomenis, institucija padarė išvadą, kad „Caffeine“ kavinės ir „Narvesen“ bei „Lietuvos spauda“ kioskai, nors ir prekiauja panašiomis prekėmis (kava, maisto ir konditerijos gaminiais, tabako gaminiais, gaiviaisiais gėrimais bei spaudos leidiniais), iš esmės teikia skirtingos apimties ir kokybės paslaugas ir orientuojasi į skirtingas vartotojų grupes. Tad dėl koncentracijos nebus sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis arba itin apribota konkurencija nė vienoje iš atitinkamų rinkų, kuriose veikia koncentracijoje dalyvaujantys ūkio subjektai, teigiama Konkurencijos tarybos pranešime.

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Apie numatomą įvykdyti koncentraciją privaloma pranešti Konkurencijos tarybai ir gauti leidimą, jeigu koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų suminės bendrosios pajamos Lietuvos Respublikoje paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 20 mln. Eur ir jeigu kiekvieno mažiausiai iš dviejų koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 2 mln. Eur.

VŽ 2018 m. gegužę pirmos pranešė apie tai, kad kavinių tinklas „Caffeine“ – ant prekystalio. Vėliau tinklą valdanti Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ šią informaciją patvirtino.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
15:48
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 14

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
14:37
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
12:40
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
11:12
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
11:04
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 20

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 15

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau