Konkurencijos taryba leido norvegams įsigyti „Caffeine“

Publikuota: 2019-02-08
Juliaus Kalinsko (15min) nuotr.
Juliaus Kalinsko (15min) nuotr.

Norvegijos bendrovė „Reitan Convenience“ galės įsigyti 100% „Keturi kambariai“, valdančios kavinių tinklą „Caffeine“, akcijų ir įgyti vienvaldę pastarosios įmonės kontrolę, apie palankų priimtą sprendimą praneša įsigijimo prašymą nagrinėjusi Konkurencijos taryba.

Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. spalio 30 d. „Reitan Convenience“, Lietuvoje veikianti per bendroves „Reitan Convenience Lithuania“ ir „Press Express“, mūsų šalyje valdo greito ir patogaus apsipirkimo (angl. convenience) parduotuvių tinklą „Narvesen“ ir kioskų tinklą „Lietuvos spauda“. Įsigydama 100% bendrovės „Keturi kambariai“ akcijų, Norvegijos įmonė perimtų kavinių tinklą „Caffeine“.

Nagrinėdama pranešimą, Konkurencijos taryba kreipėsi ir gavo paaiškinimus iš koncentracijos šalių, taip pat iš ūkio subjektų, užsiimančių spaudos leidinių platinimo bei kavos, maisto ir konditerijos gaminių, gaiviųjų gėrimų ir tabako gaminių pardavimo veiklomis. Vienas rinkos dalyvis, platinantis periodinius leidinius ir knygas, Konkurencijos tarybai pateikė nuomonę, kad planuojamas sandoris galėtų turėti neigiamą poveikį mažmeninei ir didmeninei leidinių platinimo ir greito bei patogaus apsipirkimo parduotuvių valdymo veikloms, jeigu kavinių tinklas „Caffeine“ taptų mažmeninio spaudos leidinių platinimo kanalu.

Vis dėlto Konkurencijos taryba, įvertinusi surinktą informaciją apie sandorio šalių vykdomas veiklas, tokios neigiamos įtakos nenustatė. Šiuo metu kavinių tinklas „Caffeine“ mažmeninę spaudos leidinių platinimo veiklą vykdo tik labai nedidele apimtimi, o duomenų, jog būtų ekonomiškai pagrįsta šias kavines pertvarkyti į spaudos platinimo vietas, negauta, tad įgyvendinus koncentraciją situacija mažmeninio spaudos leidinių platinimo Lietuvoje atitinkamoje rinkoje reikšmingai nepasikeis.

Įvertinusi surinktus duomenis, institucija padarė išvadą, kad „Caffeine“ kavinės ir „Narvesen“ bei „Lietuvos spauda“ kioskai, nors ir prekiauja panašiomis prekėmis (kava, maisto ir konditerijos gaminiais, tabako gaminiais, gaiviaisiais gėrimais bei spaudos leidiniais), iš esmės teikia skirtingos apimties ir kokybės paslaugas ir orientuojasi į skirtingas vartotojų grupes. Tad dėl koncentracijos nebus sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis arba itin apribota konkurencija nė vienoje iš atitinkamų rinkų, kuriose veikia koncentracijoje dalyvaujantys ūkio subjektai, teigiama Konkurencijos tarybos pranešime.

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Apie numatomą įvykdyti koncentraciją privaloma pranešti Konkurencijos tarybai ir gauti leidimą, jeigu koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų suminės bendrosios pajamos Lietuvos Respublikoje paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 20 mln. Eur ir jeigu kiekvieno mažiausiai iš dviejų koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 2 mln. Eur.

VŽ 2018 m. gegužę pirmos pranešė apie tai, kad kavinių tinklas „Caffeine“ – ant prekystalio. Vėliau tinklą valdanti Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ šią informaciją patvirtino.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 2

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  3

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau