„Ogmios miesto“ restoranai: pasmerkti sėkmei

Publikuota: 2019-01-29

Kai prieš ketverius metus „Ogmios mieste“ duris atvėrę pirmieji restoranai netruko viršyti lūkesčių, tapo aišku, kad atrasta daug žadanti verslo niša. Jie davė pradžią unikaliai šios vietos kulinarinei koncepcijai, kuri pasiteisino su kaupu: kalbama, kad čia veikiantys restoranai pasmerkti sėkmei. Gali būti, kad apgalvotai kuriamą restoranų bendruomenę „Ogmios mieste“ netrukus papildys dar viena išskirtinė vieta: legendomis apipinta vaikų kavinė.

Vilniuje po atviru dangumi įsikūrusio „Ogmios miesto“ istorija ypatinga: jis gimė kaip atskira kultūrinė erdvė ir užsitarnavo simpatijas žmonių, nemėgstančių minti įprastinių prekybos centrų koridorių. Daugiau nei pusantro šimto parduotuvių, paslaugų įmonių, laisvalaikio terasa, pramogų erdvės, kulinarinės įstaigos kartu su žaliosiomis erdvėmis, fontanais, vaikų žaidimo aikštelėmis išties suformavo miestą mieste – vietą, kurioje yra visko ir kur smagu leisti laiką.

Atskiras traukos taškas šiandien čia yra ir daugiau nei dvi dešimtys restoranų, siūlančių įvairių virtuvių maistą. Visi jie, nuo picų kepėjų iki chinkalių ar šliurpiamų makaronų gamintojų, valgytojų trūkumu nesiskundžia ir galėtų papasakoti savo sėkmės istoriją.

Tinkamas laikas ir gera vieta

„Restoranai „Ogmios mieste“ atsirado ne nuo pat pradžių – tai greičiau buvo pilotinis projektas, savotiškas startupas“, – pasakoja Edgaras Valickas, AB „Ogmios centras“ rinkodaros vadovas. Pirmieji prekybos centro teritorijoje, pastate, kur kadaise veikė vandens pumpavimo stotis, įsikūrė „Sushi Express“, „Vero Cafe“ ir „Jurgis ir Drakonas“ . Neginčijamu restoranų flagmanu tapo JD – Tomo ir Beatos Nicholsonų šeimos verslas, sukurtas su dideliu idėjiniu užtaisu ir į mūsų šalį atnešęs tikros neapolietiškos picos tradiciją.

Žmonės puikiai priėmė naujovę, nes pataikyta buvo tiesiai į įsisenėjusį šios Vilniaus dalies skaudulį – gerų vietų pavalgyti aplinkiniuose rajonuose praktiškai negalėjai rasti. Buvo akivaizdu, kad restoranų tinklas „Ogmios mieste“ plėsis. „Jurgis ir Drakonas“ aukštai užkėlė lūkesčių kartelę – po jo surasti konceptualiai stiprius restoranų operatorius buvo tikrai nelengva“, – prisimena pašnekovas. Nuspręsta ieškoti įdomių, nišinių, nestandartinių maitintojų. Ne vienam jų „Ogmios miestas“ tapo starto aikštele dar tik ore tebesklandžiusiai verslo idėjai įgyvendinti.

Daugumą „Ogmios miesto“ kulinarinio tinklo narių vienija tai, kad ant lėkštės jie patiekia ne tik gerą maistą, bet ir unikalią idėją, yra savotiški maisto kultūros novatoriai. Apie tokius restoranus valgytojai paprastai sako, kad juose juntama „gera aura“. „Jurgis ir drakonas“, „Peri Peri“, „Vaflių namai“ ar „La Pasta“ – tik keletas vardų, čia kuriančių savo istoriją. Kone visos kavinės ar maisto parduotuvės yra šeimų valdomi verslai, kur dažnu atveju už prekystalio stovi ir klientus sutinka pats savininkas.

Kai kurie pripažinimo įkvėpti „Ogmios miesto“ restoranai bandė sėkmės istoriją pakartoti Senamiestyje – ir turėjo pripažinti klydę. Paaiškėjo, kad patogus automobilių parkavimas ir didelė restoranų koncentracija netoli namų žmonėms yra ne mažesnė vertybė, už gerą maistą.

Vaikų kavinė – neužimta niša

Šiandien „Ogmios miestas“ gali patenkinti įvairiausio kulinarinio skonio valgytojų lūkesčius – veikia 27 restoranai. Svarbiausias tikslas – suteikti čia atvažiuojantiems žmonėms galimybę dvi savaites kasdien valgyti vis kitoje vietoje – jau beveik pasiektas.

Vis dėlto vieno restorano čia nėra – tokio, kuris būtų skirtas vaikams. Specialus meniu ar atskiras žaidimų kampelis dar nepaverčia kavinės vaikiška – tai tik vieta, kur patogu pavalgyti su vaikais. Kavinės, kurioje pagrindinis svečias būtų vaikas, kur interjeras bei maistas būtų skirtas mažajam lankytojui, ne tik čia, bet ir visame Vilniuje nesama nuo pat garsiojo „Nykštuko“ laikų.

Šis dabartinėje Pamėnkalnio gatvėje prieš keletą dešimtmečių veikęs vaikų restoranas iki šiol gyvas vyresnės kartos miestelėnų atmintyje. Už vitrininių langų striksinčios gyvos voveraitės matydavosi ir lauke, o tie, kurie atstovėdavo ilgą eilę prieškambaryje, galiausiai patekdavo į tikrą vaikystės karalystę. Žemi, vaikams pritaikyti baldai ir indai, kuriuose ant stalo atkeliaudavo zuikio kotletukai, varškėtukai ir kiti paprasti, skanūs, išmoningai patiekti vaikiški patiekalai. Žinomų pasakų herojais išpieštos sienos, akvariumuose plaukiojančios žuvytės, ratą sukančios voveraitės ir šventės atmosfera, įsimenanti ilgam. Gal net visam gyvenimui – dažnas iki šiol nešiojasi „Nykštuką“ širdyje kaip šviesiausią vaikystės prisiminimą. Ir mielai pasidalytų juo jau su savo vaikais arba anūkais, jeigu tik kas nors užsimotų atgaivinti kavinės vaikams idėją.

„Beveik neabejoju, kad jei dabar Vilniuje duris vėl atvertų „Nykštukas“, į jį mažuosius atvestų netgi tie, kurie jo legendos nežino – nauja sąmoningos tėvystės banga į vaiko gyvenimą iš naujo sugrąžina kadaise primirštas pasakas. Aišku, šiandien tokia kavinė turėtų paieškoti naujų, XXI a. vaikams patrauklių formų. Tačiau aplinka, kurioje pasijunti it pasakoje, sveikas, bet skanus ir žaismingas maistas bei magiška aura, paverčianti vaiką svarbiausiu restorano herojumi – tokie dalykai nepavaldūs laikui. Juos galima atkurti ir paversti vienintelio vaikiško restorano Lietuvoje šerdimi“, – įsitikinęs p. Valickas.

Jeigu tokiam restoranui reikėtų išrinkti vietą, turbūt mažai kas tiktų labiau nei „Ogmios miestas“, kuris ir sukurtas kaip erdvė šeimoms su vaikais. Čia kavinė galėtų įsikurti greta neseniai atsidariusio zoo sodo, kuriame laigančias beždžionėles sėdint kavinėje galima būtų stebėti pro stiklinę sieną. O ar atsiras žmonių, tikinčių „Nykštuko“ idėja ir pasiryžusių ją atgaivinti būsimoms kartoms – parodys laikas.

FOTOGALERIJA „Ogmios miesto“ restoranai: pasmerkti sėkmei (21 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 4

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
11:11
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
10:44
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 2

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
10:23
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
05:45
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Akropolio Group“ įmonė skolinasi 140 mln. Eur 9

UAB „Ozo turtas“, kuriai priklauso Vilniaus prekybos centras (PC) „Akropolis“, iš kelių bankų skolinasi 140...

Statyba ir NT
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
Iš Kinijos ekonomikos – dar viena gera žinia 4

Kinijos eksportas šiemet kovą, palyginti su pernykščiu, augo 14,2% – daugiausiai per 5 pastaruosius mėnesius...

Rinkos
2019.04.15
Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Vyriausybė: prekybos tinklams nedraudžiama riboti darbą per šventes

Vyriausybė nesutiko su Seime parengtu projektu, numatančiu, kad karteliniais nėra laikomi prekybos tinklų...

Verslo aplinka
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ 2018 m. augo po daugiau nei 4%

Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ pernai nuosekliai augo ir lankytojų srautai, ir nuomininkų apyvartos.

Prekyba
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau