Amerikiečiai aplanko mažiau parduotuvių

Publikuota: 2019-01-27
Kamil Krzaczynski („Reuters“) nuotr.
Kamil Krzaczynski („Reuters“) nuotr.

„Financial Times“ duomenimis, 1971 m. pusė JAV gyventojų ne maisto prekes įsigydavo maždaug 200 skirtingų parduotuvių. Dabar pusė jų apsiperka lankydamiesi 90 prekybos vietų. 

Nuolat girdime būgštavimų dėl didžiųjų prekybinių gatvių, prarandančių klientus, tačiau ne mažiau rūpintis reikėtų ir tuo, kokį poveikį mažėjantis parduotuvių skaičius prekybinėse gatvėse daro kitiems verslams. Nemažai jų persikėlė į interneto erdvę, kiti prisitaikė dirbti prekybos centruose. 

Galbūt apsipirkimas tampa mažiau reikšmingas, o pasirinkimo galimybė nebe tokia svarbi, ir galbūt pirmiausia ieškoma patogumo, todėl daugiau prekių perkama vienoje vietoje. Šis vartojimo įprotis daro įtaką kitiems verslams. Pavyzdžiui, restoranams, kavinėms, barams, kurie vis dažniau kraustosi į prekybos centrus, nes ten lankosi jų klientai, apsipirkimui vienoje vietoje galintys skirti visą dieną, rašo „Lexology“.

Prekybai skirtose vietose, tokiose kaip prekybos centrai, įsikūrę verslai turi akivaizdžių pranašumų. Infrastruktūros privalumai susiję su vieno sąvininko interesais valdyti strategiškai, tad išvengiama problemų, kurios gali kilti prekybai skirtose gatvėse. Ten įsikūrę verslai kenčia dėl skirtintų savininkų interesų. Kita vertus, NT savininkai turėtų atsižvelgti į besikeičiančią prekybos centrų nuomininkų struktūrą ir prisitaikyti, jeigu to reikia, pasiūlant lankstesnes nuomos sąlygas. NT savininkai turėtų būti pasirengę dažnesnei nuomininkų kaitai ir suprasti, kaip keičiasi klientų lūkesčiai.

Inovacijos būtinos siekiant konkuruoti su elektronine komercija. Prekybos centrai turėtų kurti visos dienos apsipirkimo koncepciją. Tyrimų bendrovės ECE duomenimis, 40% klientų prekybos centrą pasirenka pagal tai, kokius restoranus ir kavines jis turi. 

Antra nuomonė

Maisto, gėrimų ir restoranų sektorius turėtų užimti apie 15% prekybos centro ploto, o restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai ir vartojimo įpročiams, teigia kai kurie ekspertai.

Prieš kelerius metus vyravo nuomonė, kad maisto, gėrimų ir restoranų sektorių reikia plėsti stipriai, iki 30% prekybos centrų ploto. Tačiau dabar NT plėtotojų pozicija nuosaikesnė – šis sektorius neturėtų viršyti 15% nuomojamo ploto, VŽ yra teigusi Jūratė Gaspariūnienė, „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

Ekspertai nemažai diskutuoja, kurioje PC vietoje turėtų būti telkiami maisto ir gėrimų parduotuvės bei restoranai. Sutariama, kad aplink šį sektorių sukasi PC gyvenimas, tai didelis traukos centras ir reikėtų, kad jis būtų PC viduryje, matomoje vietoje, ten, kur verda gyvenimas ir yra daugiausia lankytojų.

„Anksčiau prekybos centrų plėtros teorija buvo priešinga – pagrindiniai traukos centrai turi būti nutolusiose vietose, kad patrauktų klientus gilyn. Todėl prieš dešimtmetį statytuose PC šios zonos daugiausia įkurdintos paskutiniuose aukštuose, toliau nuo pagrindinių alėjų ir aikščių“, – komentuoja p. Gaspariūnienė.


Pasak jos, vis dėlto restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai, vartojimo įpročiams. Restoranų pasiūla yra labai plati ir dinamiška, visgi sunkiai įsivaizduojama, kad būtų pietaujama viduryje žmonių ėjimo tako, nes pirkėjai nori jaukumo, patogios erdvės pokalbiui ar šeimos pietums.

Naujos koncepcijos restoranai, maisto ir gėrimo vietos yra populiarios ir duoda daug pridėtinės vertės prekybos centrams. Šių dienų tendencija yra vegetariški, veganiški, sveiko maisto restoranai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
05:45
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 9

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 2

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 30

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau