Amerikiečiai aplanko mažiau parduotuvių

Publikuota: 2019-01-27
Kamil Krzaczynski („Reuters“) nuotr.
Kamil Krzaczynski („Reuters“) nuotr.

„Financial Times“ duomenimis, 1971 m. pusė JAV gyventojų ne maisto prekes įsigydavo maždaug 200 skirtingų parduotuvių. Dabar pusė jų apsiperka lankydamiesi 90 prekybos vietų. 

Nuolat girdime būgštavimų dėl didžiųjų prekybinių gatvių, prarandančių klientus, tačiau ne mažiau rūpintis reikėtų ir tuo, kokį poveikį mažėjantis parduotuvių skaičius prekybinėse gatvėse daro kitiems verslams. Nemažai jų persikėlė į interneto erdvę, kiti prisitaikė dirbti prekybos centruose. 

Galbūt apsipirkimas tampa mažiau reikšmingas, o pasirinkimo galimybė nebe tokia svarbi, ir galbūt pirmiausia ieškoma patogumo, todėl daugiau prekių perkama vienoje vietoje. Šis vartojimo įprotis daro įtaką kitiems verslams. Pavyzdžiui, restoranams, kavinėms, barams, kurie vis dažniau kraustosi į prekybos centrus, nes ten lankosi jų klientai, apsipirkimui vienoje vietoje galintys skirti visą dieną, rašo „Lexology“.

Prekybai skirtose vietose, tokiose kaip prekybos centrai, įsikūrę verslai turi akivaizdžių pranašumų. Infrastruktūros privalumai susiję su vieno sąvininko interesais valdyti strategiškai, tad išvengiama problemų, kurios gali kilti prekybai skirtose gatvėse. Ten įsikūrę verslai kenčia dėl skirtintų savininkų interesų. Kita vertus, NT savininkai turėtų atsižvelgti į besikeičiančią prekybos centrų nuomininkų struktūrą ir prisitaikyti, jeigu to reikia, pasiūlant lankstesnes nuomos sąlygas. NT savininkai turėtų būti pasirengę dažnesnei nuomininkų kaitai ir suprasti, kaip keičiasi klientų lūkesčiai.

Inovacijos būtinos siekiant konkuruoti su elektronine komercija. Prekybos centrai turėtų kurti visos dienos apsipirkimo koncepciją. Tyrimų bendrovės ECE duomenimis, 40% klientų prekybos centrą pasirenka pagal tai, kokius restoranus ir kavines jis turi. 

Antra nuomonė

Maisto, gėrimų ir restoranų sektorius turėtų užimti apie 15% prekybos centro ploto, o restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai ir vartojimo įpročiams, teigia kai kurie ekspertai.

Prieš kelerius metus vyravo nuomonė, kad maisto, gėrimų ir restoranų sektorių reikia plėsti stipriai, iki 30% prekybos centrų ploto. Tačiau dabar NT plėtotojų pozicija nuosaikesnė – šis sektorius neturėtų viršyti 15% nuomojamo ploto, VŽ yra teigusi Jūratė Gaspariūnienė, „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

Ekspertai nemažai diskutuoja, kurioje PC vietoje turėtų būti telkiami maisto ir gėrimų parduotuvės bei restoranai. Sutariama, kad aplink šį sektorių sukasi PC gyvenimas, tai didelis traukos centras ir reikėtų, kad jis būtų PC viduryje, matomoje vietoje, ten, kur verda gyvenimas ir yra daugiausia lankytojų.

„Anksčiau prekybos centrų plėtros teorija buvo priešinga – pagrindiniai traukos centrai turi būti nutolusiose vietose, kad patrauktų klientus gilyn. Todėl prieš dešimtmetį statytuose PC šios zonos daugiausia įkurdintos paskutiniuose aukštuose, toliau nuo pagrindinių alėjų ir aikščių“, – komentuoja p. Gaspariūnienė.


Pasak jos, vis dėlto restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai, vartojimo įpročiams. Restoranų pasiūla yra labai plati ir dinamiška, visgi sunkiai įsivaizduojama, kad būtų pietaujama viduryje žmonių ėjimo tako, nes pirkėjai nori jaukumo, patogios erdvės pokalbiui ar šeimos pietums.

Naujos koncepcijos restoranai, maisto ir gėrimo vietos yra populiarios ir duoda daug pridėtinės vertės prekybos centrams. Šių dienų tendencija yra vegetariški, veganiški, sveiko maisto restoranai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasidavė kavinių madai, bet suprato, kad prekyba – kur kas geriau Premium

Krautuvėlių tinklas „Kmyninė“ ieško įdomių produktų smulkių gamintojų asortimentui papildyti, tačiau esminę...

Gazelė
05:45
„Decathlon“ srautą į fizinę parduotuvę didina e. prekyba  Premium

Vis didesnė dalis Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinės „Decathlon“ klientų,...

Prekyba
05:45
Nuo kovo 1 d. – apmokestinamas cigarečių skystis 3

Nuo kovo 1 d. keičiasi cigaretėms, rūkomajam tabakui taikomi akcizų tarifai, apmokestinamas elektroninių...

Finansai
2019.02.21
„Walmart“ po dviejų metų taps „Amazon“ košmaru, sako ekspertai 2

Didžiausia JAV prekybininkė „Walmart“ netrukus elektroninės komercijos milžinei „Amazon“ kels dar daugiau...

Prekyba
2019.02.21
Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta sumažėjo 2%  4

Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta 2018 m. sudarė apie 292 mln. Eur ir buvo 2% mažesnė nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.02.21
„Brexit“: VMI ir muitinė ragina paskubėti iki kovo 30 d. Premium 1

Muitinės procedūros be įprastų internetinių sistemų, negaliojančios prekių licencijos, sunkiau grąžinamas PVM...

Finansai
2019.02.21
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 5

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  11

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 13

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 7

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium 3

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau