Amerikiečiai aplanko mažiau parduotuvių

Financial Times duomenimis, 1971 m. pusė JAV gyventojų ne maisto prekes įsigydavo maždaug 200 skirtingų parduotuvių. Dabar pusė jų apsiperka lankydamiesi 90 prekybos vietų.
Nuolat girdime būgštavimų dėl didžiųjų prekybinių gatvių, prarandančių klientus, tačiau ne mažiau rūpintis reikėtų ir tuo, kokį poveikį mažėjantis parduotuvių skaičius prekybinėse gatvėse daro kitiems verslams. Nemažai jų persikėlė į interneto erdvę, kiti prisitaikė dirbti prekybos centruose.
Galbūt apsipirkimas tampa mažiau reikšmingas, o pasirinkimo galimybė nebe tokia svarbi, ir galbūt pirmiausia ieškoma patogumo, todėl daugiau prekių perkama vienoje vietoje. Šis vartojimo įprotis daro įtaką kitiems verslams. Pavyzdžiui, restoranams, kavinėms, barams, kurie vis dažniau kraustosi į prekybos centrus, nes ten lankosi jų klientai, apsipirkimui vienoje vietoje galintys skirti visą dieną, rašo Lexology.
Prekybai skirtose vietose, tokiose kaip prekybos centrai, įsikūrę verslai turi akivaizdžių pranašumų. Infrastruktūros privalumai susiję su vieno sąvininko interesais valdyti strategiškai, tad išvengiama problemų, kurios gali kilti prekybai skirtose gatvėse. Ten įsikūrę verslai kenčia dėl skirtintų savininkų interesų. Kita vertus, NT savininkai turėtų atsižvelgti į besikeičiančią prekybos centrų nuomininkų struktūrą ir prisitaikyti, jeigu to reikia, pasiūlant lankstesnes nuomos sąlygas. NT savininkai turėtų būti pasirengę dažnesnei nuomininkų kaitai ir suprasti, kaip keičiasi klientų lūkesčiai.
Inovacijos būtinos siekiant konkuruoti su elektronine komercija. Prekybos centrai turėtų kurti visos dienos apsipirkimo koncepciją. Tyrimų bendrovės ECE duomenimis, 40% klientų prekybos centrą pasirenka pagal tai, kokius restoranus ir kavines jis turi.
Antra nuomonė
Maisto, gėrimų ir restoranų sektorius turėtų užimti apie 15% prekybos centro ploto, o restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai ir vartojimo įpročiams, teigia kai kurie ekspertai.
Prieš kelerius metus vyravo nuomonė, kad maisto, gėrimų ir restoranų sektorių reikia plėsti stipriai, iki 30% prekybos centrų ploto. Tačiau dabar NT plėtotojų pozicija nuosaikesnė šis sektorius neturėtų viršyti 15% nuomojamo ploto, VŽ yra teigusi Jūratė Gaspariūnienė, Newsec prekybinio turto valdymo grupės vadovė.
Ekspertai nemažai diskutuoja, kurioje PC vietoje turėtų būti telkiami maisto ir gėrimų parduotuvės bei restoranai. Sutariama, kad aplink šį sektorių sukasi PC gyvenimas, tai didelis traukos centras ir reikėtų, kad jis būtų PC viduryje, matomoje vietoje, ten, kur verda gyvenimas ir yra daugiausia lankytojų.
Anksčiau prekybos centrų plėtros teorija buvo priešinga pagrindiniai traukos centrai turi būti nutolusiose vietose, kad patrauktų klientus gilyn. Todėl prieš dešimtmetį statytuose PC šios zonos daugiausia įkurdintos paskutiniuose aukštuose, toliau nuo pagrindinių alėjų ir aikščių, komentuoja p. Gaspariūnienė.
Pasak jos, vis dėlto restoranų perkėlimas į geriausias prekybos centrų vietas nėra tvarus sprendimas, nes prieštarauja plėtros logikai, vartojimo įpročiams. Restoranų pasiūla yra labai plati ir dinamiška, visgi sunkiai įsivaizduojama, kad būtų pietaujama viduryje žmonių ėjimo tako, nes pirkėjai nori jaukumo, patogios erdvės pokalbiui ar šeimos pietums.
Naujos koncepcijos restoranai, maisto ir gėrimo vietos yra populiarios ir duoda daug pridėtinės vertės prekybos centrams. Šių dienų tendencija yra vegetariški, veganiški, sveiko maisto restoranai.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą