Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams

Publikuota: 2019-01-16
Juan Medina („Reuters“) nuotr.
Juan Medina („Reuters“) nuotr.

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo, kad pardavėjas, parduodamas maisto produktus nuotoliniu būdu, turėtų nurodyti jam Maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą maisto tvarkymo subjekto numerį. Trečiadienį Vyriausybės posėdyje be diskusijų pritarta naujam reikalavimui.

Siūlymo esmė – skelbiami duomenys suteiktų informaciją vartotojui, kad parduodamas maisto produktas yra saugus vartoti ir pardavėjas veiklą vykdo teisėtai.

Vyriausybė 2018 m. pateikė nemažai siūlymų, keičiančių prekybos sektoriaus aplinką.

Vyriausybės kainų mažinimo ir konkurencijos didinimo planas

  • Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo ir Konkurencijos įstatymo pakeitimų projektais stiprinti Konkurencijos tarybos galias, jai suteikti daugiau funkcijų.
  • Suteikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai įgaliojimus atlikti kontrolinius pirkimus — „slaptojo pirkėjo“ tyrimus, suteikti įgaliojimus blokuoti prieigą prie vartotojų teises pažeidžiančių interneto svetainių. 
  • Sukurti maisto kuponų sistemą, kurios esmė: pirkėjas gauna 20% nuolaidą nuo kupono vertės ūkininkų produkcijai smulkiose prekybos vietose.
  • Specialiame tinklapyje „www.produktukainos.lt“ kas savaitę skelbti ne tik produktų krepšelio kainas skirtingose parduotuvėse, bet ir kokia tos kainos dalis atitenka produkcijos gamintojams ir prekybininkams.
  • Leisti mažoms (iki 500 kv. m) parduotuvėms, netvarkančioms nefasuotos gyvūninės kilmės produkcijos, veiklą pradėti registruojantis VMVT ir atsisakant šiuo metu reikalaujamo maisto tvarkymo subjekto statusą patvirtinančio pažymėjimo gavimo.
  • Padėti mažoms prekybos įmonėms, norinčioms pačioms pasirengti higienos praktikos taisykles, parengiant joms pavyzdines taisyklių formas ir aiškiai atskiriant privalomus reikalavimus nuo rekomendacinių.
  • Iš esmės peržiūrėti ir keisti GPAIS (Vieningos gaminių pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema) reikalavimus mažoms parduotuvėms ir kitiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, atsisakant pakuočių apskaitos pagal prekių nomenklatūrą.
  • Paraginti savivaldybes kuo greičiau parengti tipinius išorinės reklamos įrengimo projektus ir jų rengimo reikalavimus, o Savivaldybių asociacijai rekomenduoti padėti savivaldybėms efektyviau dalytis gerąja praktika.
  • Peržiūrėti ekologinės gamybos sertifikavimo ir prekybos sąlygas ir atsisakyti perteklinių įpareigojimų bei apribojimų.
  • Peržiūrėti reikalavimą asmenims, darbovietėse atsakingiems už darbuotojų saugą ir sveikatą, penkerių metų laikotarpiu išklausyti 60 val. mokymo kursus ir jų atsisakyti arba juos sutrumpinti.
  • Išanalizuoti įvairių ataskaitų teikimo dažnio pagrįstumą ir inicijuoti ataskaitų formų keitimo apribojimus.
  • Atsisakyti reikalavimo asmenims, prekiaujantiems savo užauginta ar pagaminta produkcija, prekybos vietoje turėti tam tikrus dokumentus (sveikatos žinių ir įgūdžių atestavimo pažymėjimas, asmens medicininė knygelė ir pan.), kurie, esant reikalui, gali būti pristatyti kontroliuojančiajai institucijai sutartu laiku.
  • Sudaryti sąlygas parduotuvėse prekiauti standartų neatitinkančia, perdirbti skirta produkcija, atitinkamai ją pažymint.
  • Supaprastinti mažais kiekiais vietos rinkai tiekiamų šviežių vaisių, daržovių, uogų ir grybų tvarkymo sąlygas, padidinti leistinus kiekius ir mažinti pardavimui taikomus atstumo nuo gamybos vietos ribojimus.
  • Supaprastinti gamybos nedideliais kiekiais iš augalinės kilmės produktų sąlygas, nereikalauti tokiai gamybai atskirų patalpų ir panaikinti draudimą naudoti medinį inventorių.
  • Atsisakyti atskirų patalpų reikalavimo mažais kiekiais žvėrieną tvarkantiems medžiotojams ir kitoms nedidelėms mėsos perdirbimo įmonėms, peržiūrėti ir supaprastinti joms taikomus kitus reikalavimus.
  • Atsisakyti maisto tvarkymo subjektų statusą patvirtinančių pažymėjimų ir pakeisti juos supaprastinta registracija, panaikinti reikalavimą vaikų ugdymo įstaigoms iš anksto derinti vaikų maitinimo valgiaraščius ir numatyti su valgiaraščių derinimu susijusių dokumentų pateikimą elektroninėmis priemonėmis.
  • Panaikinti prievolę mažoms (iki 60 kv. m) miestelių ir kaimo parduotuvėms priimti vienkartines ir daugkartines pakuotes ir palikti savanoriško dalyvavimo užstato sistemoje galimybę.
  • Supaprastinti potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros reikalavimus ir atsisakyti nuolatinės priežiūros licencijavimo.
  • Pakeisti tiesiogiai maistą tvarkantiems darbuotojams taikomą reikalavimą kartoti higienos įgūdžių mokymo kursą ir vietoj šiuo metu esančio 2 metų periodiškumo nustatyti 5 metų periodiškumą.
  • Vartotojų teisių apsaugos įstatymo naujoje redakcijoje jau numatytos keliskart didesnės baudos prekybininkams, laiku nepristatantiems prekių, suteikiantiems vartotojams ne visą informaciją, klaidinantiems vartotojus.

Šaltinis: Vyriausybė, Teisingumo ministerija, Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija

Komentarai

Giedrius Surplys, žemės ūkio ministras:

„Kuo daugiau pirkėjai žinos apie kainas skirtinguose prekybos tinkluose, tuo lengviau bus nuspręsti, kur apsipirkti. Esu tikras, tai gali prisidėti prie didesnės konkurencijos rinkoje, o kur ji didesnė, ten ir pirkėjams siūlomos mažesnės kainos. Kita vertus, ir gamintojai, ir pardavėjai geriau žinos, kam ir kokiomis dalimis atitenka pirkėjų sumokėti pinigai. Skirtingi rinkos žaidėjai tik išloš, jeigu bus daugiau skaidrumo“.

Virginijus Sinkevičius, ūkio ministras:

„Veiksmingiausiai mažinti maisto produktų kainas vartotojams galima stiprinant konkurenciją, todėl teikiami siūlymai turėtų skatinti imtis smulkios prekybos. Pirmiausia atsisakoma perteklinių reikalavimų, kurie dažnai smulkiajam ir vidutiniam verslui sukuria didelę administracinę naštą ir tampa priežastimi nutraukti verslą, tačiau neduoda naudos visuomenei. Antra, siekiama stiprinti konkurenciją užtikrinant skaidrius tiekėjų ir prekybininkų santykius – tai leistų palengvinti ne tik smulkių, nedidelę derybinę galią turinčių parduotuvių, bet ir į didžiuosius prekybos tinklus produkciją tiekiančių gamintojų padėtį.“

Saulius Skvernelis, ministras pirmininkas:

„Priimtos priemonės turėtų padėti spręsti pabosti spėjusią problemą. Būtiniausių maisto produktų kainos Lietuvoje jau seniai perkopė ES šalių vidurkį ar su juo susilygino. Kalbu apie sviestą, aliejų, kiaušinius, pieną, sūrius. Tuo pat metu Lietuvos gyventojų pajamos beveik tris kartus mažesnės nei ES vidurkis. Esame antra šalis po Rumunijos, didžiausią savo pajamų dalį skirianti maistui“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Verslo žinių“ antagonistai vilioja į kriptovaliutų pasaulį 4

„Verslo žinios“ įspėja apie pastaruoju metu padažnėjusius sukčių bandymus, pasitelkiant leidinio vizualinius...

Rinkos
2019.02.22
„Maxima grupė“ neatmeta galimybės išleisti antrą obligacijų emisiją  Premium 3

Dalius Misiūnas, „Maxima grupė“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius, sako, kad strateginis grupės...

Prekyba
2019.02.22
„Lidl“ renkasi tvarius elektros vartojimo būdus – investuoja į „žaliąją energiją“ Verslo tribūna 3

Tvaraus gyvenimo principams vis giliau įsitvirtinat į kasdienę rutiną, neatsilieka ir verslas. Čia...

Prekyba
2019.02.22
Pasidavė kavinių madai, bet suprato, kad prekyba – kur kas geriau Premium

Krautuvėlių tinklas „Kmyninė“ ieško įdomių produktų smulkių gamintojų asortimentui papildyti, tačiau esminę...

Gazelė
2019.02.22
„Decathlon“ srautą į fizinę parduotuvę didina e. prekyba  Premium 3

Vis didesnė dalis Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinės „Decathlon“ klientų,...

Prekyba
2019.02.22
Nuo kovo 1 d. – apmokestinamas cigarečių skystis 3

Nuo kovo 1 d. keičiasi cigaretėms, rūkomajam tabakui taikomi akcizų tarifai, apmokestinamas elektroninių...

Finansai
2019.02.21
„Walmart“ po dviejų metų taps „Amazon“ košmaru, sako ekspertai 2

Didžiausia JAV prekybininkė „Walmart“ netrukus elektroninės komercijos milžinei „Amazon“ kels dar daugiau...

Prekyba
2019.02.21
Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta sumažėjo 2%  4

Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta 2018 m. sudarė apie 292 mln. Eur ir buvo 2% mažesnė nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.02.21
„Brexit“: VMI ir muitinė ragina paskubėti iki kovo 30 d. Premium 1

Muitinės procedūros be įprastų internetinių sistemų, negaliojančios prekių licencijos, sunkiau grąžinamas PVM...

Finansai
2019.02.21
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 6

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  11

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 14

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau