Sulaikyta 45% daugiau kontrabandinių cigarečių

Publikuota: 2019-01-12
Pasieniečių nuotr.
Pasieniečių nuotr.

2018 m. pasieniečiai sulaikė 1,7 mln. pakelių neteisėtai gabentų rūkalų.  2017 m. šis skaičius sudarė 1,2 mln. pakelių. Daugiausiai kontrabandininkų maršrutų driekiasi iš Baltarusijos.

Pasitvirtinus kriminalinės žvalgybos informacijai 2018 m. įvykdyti keli stambūs kontrabandos užkardymai. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnai sulaikė daugiau kaip 700.000 pakelių cigarečių, atgabentų automobiliais iš Latvijos bei traukiniais iš Baltarusijos, praneša tarnyba.

Didžiausią dalį sulaikytų cigarečių sudarė baltarusiškais akcizo ženklais pažymėti rūkalai. Mažiau konfiskuota Ukrainos bei Tadžikistano banderolėmis pažymėtų cigarečių. Pagal markes populiariausios buvo „NZ“, taip pat „Fest“, „Minsk“ ir „Korona“ cigaretės, pagamintos Baltarusijos gamyklose.

Dažniausiai neteisėto tabako gaminių gabenimo maršrutus kontrabandininkai rinkosi per valstybės sieną su Baltarusija. Per šį ruožą 2018 m. buvo bandoma į Lietuvą atgabenti beveik 1,2 mln. pakelių cigarečių (70% visų sulaikytų kontrabandinių rūkalų).

Pasieniečių įdiegtos modernios valstybės sienos stebėjimo sistemos lėmė, kad  keitėsi kontrabandos maršrutai. Pernai tik 47% nelegalių rūkalų pateko per vadinamąją „žalią“ sieną, t. y. ten, kur ji eina laukais, miškais, vandens telkiniais. 2017 m. šis skaičius siekė beveik 74%.  Be to, 2018 m. pasieniečiai nustatė daugiau baltarusiškų tabako gaminių neteisėto patekimo iš Latvijos atvejų. Šia kryptimi atgabentų rūkalų kiekis praėjusiais metais sudarė beveik  ketvirtadalį (24%) visų sulaikytų tabako gaminių (2017 m. – 4,4%).

Pasienis su Rusija rūkalų kontrabandininkams ir toliau išlieka nepatrauklus - pernai šiame ruože VSAT pareigūnai sulaikė 35.000 pakelių cigarečių. Mažėjimo tendencijos čia pradėtos fiksuoti ir paskutiniais metais išliko, kai pasienyje su Rusija už ES lėšas įdiegta kontrabandininkams neįveikiama moderni sienos stebėjimo ir kontrolės sistema.

Į Lietuvą ar per ją į Vakarų valstybes bandomos gabenti kontrabandos priežastys išlieka panašios kaip ir ankstesniais metais. Pagrindinė – tabako gaminių kainų skirtumai tarp ES ir jai nepriklausančių kaimyninių šalių. Pavyzdžiui, Baltarusijoje populiariausių rūšių cigarečių pakelis kainuoja apie 0,74 Eur, o Lietuvoje mažmeninė populiariausių cigarečių pakelio kaina yra maždaug 4-5 kartus didesnė.

Kitos kontrabandos priežastys yra ribota Lietuvos gyventojų perkamoji galia, visuomenės tolerancija kontrabandai, augantis nelegalaus verslo pelningumas, nedarbo lygis, palanki Lietuvos geografinė padėtis tokiam neteisėtam verslui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tėvui ir sūnui Rakauskams leista atskirti verslus

Konkurencijos taryba leido Augustinui Rakauskui ir jo sūnui Artūrui Rakauskui įgyvendinti tarpusavio...

Prekyba
17:20
Būdas mažiau mokėti už patalpų nuomą: kada jis tikrai veikia 1

Vis daugiau smulkiųjų ryžtasi kooperuotis ir kartu nuomotis bendras patalpas parduotuvei. Tai leidžia...

Gazelė
14:32
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
13:00
„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 24

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 9

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
„Iki“ šviežių skyrių sąnaudos išaugo, bet sugrąžino pirkėjus Premium 1

Vilniaus Antakalnio mikrorajone pertvarkęs 1.000 kv. m dydžio supermarketą prekybos tinklas „Iki“ sulaukė 6%...

Prekyba
2019.06.21
Maisto teisė: gamintojų laukiantys svarbiausi pokyčiai Premium

Netrukus visos Europos Sąjungos (ES) lygmeniu įsigalios šūsnis teisės aktų, reglamentuojančių maisto produktų...

Pramonė
2019.06.20
Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti...

Prekyba
2019.06.20
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau