Krekenavos agrofirma plėsis Lenkijoje

Publikuota: 2019-01-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Krekenavos agrofirmos parduotuvės Suvalkuose pardavimai viršijo optimistinę mėsos produktų gamintojo prognozę ir jau siekia 70% viso Lietuvos įmonių mėsos gaminių eksporto į Lenkiją. Įmonės produktais susidomėjus didmenininkams prekybos apimtis gali virsti šimtais tonų.

Linas Grikšas, Krekenavos agrofirmos generalinis direktorius, VŽ sako, kad sprendimas atidaryti parduotuvę Suvalkuose visiškai pasiteisino, per pusantrų veiklos metų kas mėnesį pardavimai auga.
„Sakyčiau, parduodame dvigubai daugiau, nei planavome. Iš viso lietuvių gamintojų eksporto į Lenkiją pyrage mums tenka 70%“, – skaičiuoja p. Grikšas.
Statistikos departamento duomenimis, 2018 m. sausį–spalį Lietuvos gamintojai į Lenkiją eksportavo mėsos ir mėsos subproduktų už 1,72 mln. Eur, trečdaliu daugiau nei 2017 m. per dešimt mėnesių.   
Suvalkai yra vienas pagrindinių lietuvių apsipirkimo centrų Lenkijoje, tačiau, sprendžiant iš automobilių numerių stovėjimo aikštelėje ir pardavėjų vertinimų, parduotuvę yra atradę ir lenkai. Įmonės duomenimis, pagal kilmės šalį pirkėjų yra apylygiai.

Lietuviškų mėsos gaminių įsigyja lenkų mažmenininkai: kavinių, parduotuvių savininkai. Tiesa, iš pradžių daugiausia lankėsi lietuvių, mieliau lietuvišką mėsą perkančių lenkiškomis kainomis. Vien dėl lengvatinio PVM, kuris Lenkijoje siekia 5%, o pas mus – 21%, mėsos gaminių kainos Lenkijoje trečdaliu mažesnės.
Viena didžiausių šalies mėsos perdirbėjų AB Krekenavos agrofirma yra priėmusi sprendimą plėstis Lenkijoje.

Dar viena parduotuvė atsiras toliau nuo Lietuvos sienos, tik kol kas nenuspręsta, kuriame mieste. Sutarčių nėra, bet greičiausiai įmonė plėsis su partnere „Vynoteka“, kuri Lenkijoje drauge ir startavo. 500 kv. m ploto parduotuvėje mėsos skyrius, kuriame siūloma skirtingų pozicijų „Krekenavos“ gaminių ir šviežios mėsos, užima apie 120 kv. m ploto, o likusioje dalyje veikia „Vynotekos“ parduotuvė – didžiausią jos asortimento dalį sudaro įvairūs alkoholiniai gėrimai.
„Mūsų partnerystę apibūdinčiau kaip simbiozę. Viskas sklandu, gerai, todėl turėtume ir plėstis kartu“, – planuoja p. Grikšas.
Tiesa, Suvalkuose atidarytą parduotuvę valdo ne parduotuvių tinklą „Vynoteka“ Lietuvoje ir Latvijoje valdanti „Gelsva“, bet Lenkijoje registruota bendrovė „Dar Aloe“, kurios akcininkai yra tie patys. „Vynoteka“ dar turi nedidukę, apie 40 kv. m ploto, parduotuvę Seinuose.

Šiuo metu įmonė pagamina apie 4.000 t produkcijos per mėnesį.
Registrų centro duomenimis, Krekenavos agrofirma 2017 m. gavo 114,7 mln. Eur pardavimo pajamų, 11% daugiau nei 2016 m., kai šis skaičius sudarė 102,9 mln. Eur. Įmonės grynasis pelnas padvigubėjo: nuo 2,33 mln. Eur 2016 m. iki 4,45 mln. Eur 2017 m. VŽ žiniomis, bendrovei ieškoma pirkėjo. „Sodros“ duomenimis, įmonė turi 1.001 darbuotoją.
100% agrofirmos akcijų priklauso „Edvervitai“, kurios savininkas Viktoras Uspaskichas yra perleidęs įmonės akcijas vaikams Julijai Uspaskich ir Eduardui Uspaskichui.Apie

„Krekenavos agrofirmos“ derybas su didmenininkais skaitykite VŽ Premium straipsnį.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
05:45
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 7

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 3

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau