„Panoramai“ dešimt metų – penkios išmoktos pamokos

Reklama publikuota: 2018-12-27
svg svg

Dešimt metų prekybos versle – daug. Per tokį laikotarpį gali pasikeisti klientų poreikiai, prekybos kanalai, verslo aplinka ar net kaimynystė. Visa tai pajuto ir PLC „Panorama“, šiemet švenčiantis dešimtąjį gimtadienį. Taip gimė penkios įžvalgos, kurios padėjo mums atsidurti ten, kur esame šiandien – sparčiai augti ir įtvirtinti  unikalų savo veidą itin konkurencingoje Lietuvos prekybos centrų rinkoje.

nuotrauka::1 left nocrop

Prieš dešimt metų „Panoramos“ vietoje stūksojo pramoninis pastatas, o Žvėryno gyventojai savo kaimynystėje turėjo tik mažas parduotuvėles. Tikiu, kad davėme startą visai ekosistemai, kuri šiandien susikūrusi aplink „Panoramą“. Vietoj pramoninių pastatų čia iškilo ir toliau kyla modernūs biurai bei gyvenamųjų namų kvartalai.

Vertinant dešimtmetį iš verslo pusės galiu užtikrinai teigti, kad jis buvo puikus ir padarėme milžinišką progresą. Mūsų nuomininkų apyvarta šiandien – dvigubai didesnė nei 2009 metais, o žmonių srautas – išaugęs beveik 50 procentų. Pergyvenome 2008 metų ekonominę krizę, interneto prekybos bumą, kylančius naujus prekybos centrus. Be toliau pateikiamų įžvalgų to nebūtume pasiekę.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

1-oji įžvalga: suprask savo klientą

Dažnam klausiančiam patarimo visada sakau gana banalią tiesą – žiūrėk į savo klientą ir suprask, kas jis toks. „Panoramos“ lankytojas gana aiškus. Jis neatbėga greitam apsipirkimui, bet „Panoramoje“ praleidžia daugiau laiko: palengva su šeima aplanko parduotuves, o vėliau užkanda „Gourmet“ erdvėje ar atvyksta padirbėti kavinėje ir susitikti su verslo partneriais. Dėl šios priežasties didžiąją dalį mūsų veiklos dešimtmečio lankytojams siunčiame labai aiškią žinutę, kad „čia visuomet patogiau“.

Link to ėjome nuosekliai. Mūsų klientai itin vertina patogumą ir galimybę greitai apsipirkti. Dėl šios priežasties panašius nuomininkus stengiamės įkurti greta, kad lankytojui nereikėtų vaikščioti iš vieno PLC galo į kitą. Kosmetikos prekės ženklai telkiasi vienoje erdvėje, kitoje – interjeras. Praktiškai visos avalynės parduotuvės įsikūrusios antrajame aukšte. Su drabužiais kiek sudėtingiau, nes jie užima per trečdalį mūsų ploto. Tačiau ir šios kategorijos parduotuves stengiamės sugrupuoti taip, kad atitiktų mūsų lankytojų poreikius. Tuo pačiu metu svarbi ir įvairovė. Pas mus esančius prekės ženklus komplektuojame taip, kad jie vienas kitą papildytų, atlieptų pirkėjų norus, o lankytojai galėtų viską rasti vienoje vietoje: pradedant nuo rūbų valyklos ar išskirtinių gėlių, baigiant maistu ar drabužiais.

2-oji įžvalga: dairykis į užsienį, bet tik į lyderius

Natūralu, kad negalima užsidaryti vietos rinkoje ir būtina sekti užsienio tendencijas. Lietuviai labai mėgsta keliauti, jie mato, ką daro kiti prekybos centrai. Šiuo atveju labai svarbu atsirinkti į ką lygiuotis. Motyvuoti save vien tuo, kad kažką daro didelis vakarietiškas prekybos centras negalima – kartais dėl skirtingų kultūrų, mentaliteto, įpročių jų sprendimai mums nebūtinai tinka. Todėl reikia sekti tik lyderius bei nepamiršti kultūrinių ir rinkų skirtumų. Tą ir darome – kelis kartus per metus kartu su visa komanda važiuojame apsižvalgyti į didžiuosius prekybos centrus, stebime jų sprendimus, pokyčius ir inovacijas, taip pat aktyviai dalyvaujame Pasaulio prekybos centrų asociacijoje.

3-oji įžvalga: galvok ne tik apie įprastą veiklą

Prekybos centras ir gurmaniški potyriai iš pirmo žvilgsnio nedera. Tačiau šiandien lankytojas į prekybos centrą eina ne tik greitai apsipirkti (dar greičiau tą gali padaryti ir internete), bet dėl patirties ir pojūčių. Ateityje ši tendencija tik stiprės. Būtent dėl šios priežasties tapome pirmuoju prekybos ir laisvalaikio centru Baltijos šalyse, kuris po savo stogu priglaudė tokio pobūdžio ir dydžio gastronomijos erdvę kaip „Gourmet Panorama“. Pastaroji vienija net 20 kokybiško maisto parduotuvių.

Šią idėją brandinome ilgai. Laukėme, kol lietuviai tam bus pasiruošę. Įkvėpimo sėmėmės prekybos centro „KaDeWe“ (Berlynas) ar vieno garsiausių gatvės turgų pasaulyje „Torvehallerne“ (Kopenhaga). Pastarasis jau yra tapęs ne tik vietinių favoritu, bet ir lankomiausiu turistiniu objektu. Panašų tikslą keliame ir sau. Nepraėjus nė metams jau matome ir pirmuosius rezultatus – „Gourmet Panorama“ pamėgo ne tik nuolatiniai mūsų lankytojai, bet ir sulaukiame turistų iš kitų šalių, kurie čia užsuka būtent dėl maisto.

4-oji įžvalga: nepamiršk ir vietos vardų

Žinomas pasaulinio lygio prekės ženklas – saugus nuomininkas, kuris tikrai generuos pajamas. Tačiau šiandienė rinka yra perpildyta ir dalis klientų pamažu pradeda ieškoti autentikos ir išskirtinumo. Dėl šios priežasties pastaruoju metu daugiau dėmesio skiriame lietuvių butikams, įsikūrusiems „Panoramoje“: „Flower Couture by Mantas Petruškevičius“, „Butiq.lt“, pop-up parduotuvė „Locals.lt”, Agnės Gilytės bižuterijos baras „BIŽU“. Dalis šių butikų siūlo išskirtinai lietuvių kūrinius, kiti skiria daug asmeninio dėmesio, ieškodami ir į Lietuvą atveždami įdomius užsienio dizainerių kūrinius. Klientai tai vertina – lietuviškas prekės ženklas ir tapatybė pirkėją emociškai skatina į jį atkreipti dėmesį. Be to, tikėtina, kad tai bus išskirtinis ir vienetinis produktas, kurio nesutiksi gatvėje ar vakarėlyje – šiandien ne vienam tai itin svarbus kriterijus.

5-oji įžvalga: nuomok ne tik plotą, bet ir būk konsultantu

Dažnas gali pagalvoti, kad prekybos centro valdytojo darbas – tik nuomoti plotą ir suorganizuoti vieną kitą akciją. Tačiau realybė visai kitokia. Tiek aš pati, tiek mano komanda kasdien ir labai artimai dirbame su beveik 200 nuomininkų. Juos konsultuojame temomis nuo rinkodaros iki prekybos ar pačio verslo valdymo. Be to, tai padeda išlaikyti vienodą vartotojo patirtį. Puikus pavyzdys – mūsų vidinis projektas „Draugiška kaimynystė“, gimęs iš minėto pažado lankytojui „čia visuomet patogiau“. Jo idėja labai paprasta: jei klientas kosmetikos parduotuvėje nerado norimo lūpdažio, konsultantas parekomenduos jo paieškoti šalia įsikūrusioje konkurentų parduotuvėje. Iš pradžių daug kas stebėjosi „kaip čia dabar siųsime klientą pas konkurentus“, bet galiausiai visi pajautė to naudą. Be nuolatinio tiesioginio darbo su nuomininkais to nebūtume pasiekę.

Kas laukia mūsų per ateinančius dešimt metų numatyti neįmanoma. Tačiau išsiskiria viena labai stipri tendencija – artimiausiu metu visa rinka judės link to, kad prekiausime ne prekėmis, bet lankytojams parduosime emocijas ir netikėtas patirtis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
14:22
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
13:47
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
11:29
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
09:31
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 9

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku