„Lidl“ investicijos šiemet stelbė kitus rinkos dalyvius

Publikuota: 2018-12-27
„Lidl“ parduotuvė Pilaitėje, Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Lidl“ parduotuvė Pilaitėje, Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ į plėtrą šiemet investavo 47 mln. eurų – beveik du kartus daugiau nei kiti rinkos dalyviai. Pastarųjų bendros investicijos į plėtrą, siekusios bent 26 mln. eurų, per metus sumažėjo 46 procentais.

Daugiausiai naujų parduotuvių atidarė „Lidl Lietuva“ – 11, tačiau visų penkių didžiųjų rinkos dalyvių plėtra buvo mažesnė nei pernai – iš viso atidarytos 25 naujos parduotuvės (2017-aisias – 28). Bendras didžiųjų tinklų valdomų parduotuvių skaičius išaugo iki 716.

„Vilniaus prekybos“ grupės įmonė „Maxima LT“ ir verslininko Dainiaus Dundulio kontroliuojama „Norfos mažmena“ šiemet atidarė po 5 naujas parduotuves, o leidimo susijungimui negavę Vokietijos kompanijos „Rewe“ valdomas tinklas „Iki“ bei Švedijos kapitalo tinklas „Rimi“ plėtėsi simboliškai, atidarydami atitinkamai 3 ir 1 naują parduotuvę.

Per metus didieji tinklai atnaujino 20 parduotuvių – tiek pat, kiek pernai. Daugiausiai (13) – „Maxima“, kiek mažiau – „Iki“ (6) ir „Rimi“ (1).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas šias tendencijas vadina logiškomis: rinkos senbuviai jau baigė plėtrą ir susikoncentravo į parduotuvių atnaujinimą, tuo metu „Lidl“, anot jo, dar tik įžengė į rinką.

„Lietuvoje pagal maisto ir kasdienių vartojimo prekių parduotuvių vieną kvadratinį metrą gyventojui vis dar atsiliekame nuo Europos vidurkio, bet esame arti. Neturime parduotuvių nei per daug, nei per mažai. Įmonės tokioje nedidelėje rinkoje konkuruoja gebėjimu būti arčiausiai savo pirkėjo. Matome, kad įmonės vykdo plėtrą, tai rodo tikėjimą rinka“, – BNS kalbėjo p. Vilimas.

Nekilnojamojo turto bendrovės „Newsec advisers LT“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas tvirtina, jog 2019 metais dėl augančio pirkėjų nelojalumo prekybininkams teks optimizuoti tinklų plotus arba tęsti investicijas į parduotuvių atnaujinimą.

„2019 metai prekybos tinklams taps kertiniai siekiant aiškumo, kuriuo keliu žengti ilgalaikėje perspektyvoje: vieni ieškos plėtros galimybių, kiti labiau orientuosis į sąnaudų optimizavimą, treti daugiau dėmesio teiks vartotojams“, – BNS sakė p. Kulbokas.

Abu ekspertai įsitikinę, kad 2019-aisiais rinkos rezultatams įtakos turės intensyvi „Lidl“ bei atnaujinta „Iki“ ir „Rimi“ plėtra.

„Lidl“ plėtėsi, „Maxima“ naujinosi

„Lidl Lietuva“ šiemet, kaip ir pernai, atidarė daugiausiai naujų parduotuvių – 11. Naujos tinklo parduotuvės atidarytos Vilniuje (2), Kaune (2), Šiauliuose, Panevėžyje ir Marijampolėje. Pirmosios tinklo parduotuvės šiemet atidarytos ir Palangoje, Elektrėnuose bei Visagine. Pagal parduotuvių skaičių, „Lidl“ išlieka mažiausias tinklas Lietuvoje, turėdamas jų 42.

Plačiau plėtros planų tinklas tradiciškai nekomentuoja. Tačiau gruodžio pradžioje pranešta, jog Šiaurės investicijų bankas suteikė 50 mln. eurų paskolą tinklo plėtrai Lietuvoje 2017–2019 metais.

„Akivaizdu, jog „Lidl“ nesiruošia būti pasyviu rinkos dalyviu ir agresyvi jo plėtra bei kainodara vers pasitempti visus likusius žaidėjus“, – pastebėjo M. Kulbokas.

Tuo tarpu tinklas „Maxima“ šiemet ir toliau koncentravosi į atnaujinimą: lyginant su 2016-aisiais, bendrovės plėtros tempai sumažėjo perpus, o atnaujinimo liko panašiame lygyje.

Naujas parduotuves tinklas atidarinėjo Vilniuje (3), Utenoje (1) ir Pagiriuose (1). Daugiausiai parduotuvių tinkle taip pat atnaujinta Vilniuje (4), dar po vieną – Zarasuose, Šalčininkuose, Skuode, Kelmėje, Šilutėje, Prienuose, Šiauliuose, Ukmergėje ir Telšiuose. Pagal valdomų 246 parduotuvių skaičių, „Maxima“ išlieka didžiausiu tinklu jau kelerius metus.

Bendros tinklo investicijos į parduotuves per metus mažėjo 11 mln. Eur, iki 16,6 mln. Eur šiemet.

„Rimi“ ir „Iki“ plėtra įstrigo dėl sandorio

Šį balandį galiausiai paaiškėjo, jog nutraukiamas pusantrų metų derintas „Rimi“ ir „Iki“ jungimosi sandoris. Dėl jo bendrovės kurį laiką buvo įšaldžiusios plėtros planus.

„Rimi“ su „Iki“ mažai ką darė, nes laukė susijungimo, kurio šiais metais Konkurencijos taryba neleido. Taigi jų visos investicijos buvo absoliučiai sustabdytos. Tai buvo labiausiai laukiamas, bet nesulauktas metų įvykis. Tiek prekybos, tiek tiekimo rinka tam ruošėsi, strategavo ir kai tas neįvyko, turėjo greitai persiorientuoti“, – kalbėjo p. Vilimas.

Šių tinklų plėtra šiemet dar neįgavo pagreičio: pavyzdžiui, „Iki“ atidarė 3 naujas ir 6 atnaujintas parduotuves, į kurias investavo 2,4 mln. Eur, o „Rimi“ atidarė ir atnaujino po vieną parduotuvę.

„Abu tinklai praleido labai daug laiko derybose ir, natūralu, kad nedalyvavo plėtroje. Tačiau kitais metais jie turėtų tapti aktyviais rinkos dalyviais ir augintis raumenis, stengdamiesi išlaikyti rinkos dalį“, – sako p. Kulbokas.

Konkurencijos tarybai neleidus tinklams susijungti, Vokietijos mažmeninės prekybos milžinė „Rewe“ padidino tinklo „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ akcijų paketą ir tapo didžiausia įmonės akcininke. Tuo pačiu paskelbta ir apie intensyvios plėtros planus: žadama, jog per 2019-2020 metus bus atidaryta 20 naujų ir atnaujinta 50 parduotuvių. Šiuo metu tinkle jų yra 230.

„Rimi Lietuva“ BNS informavo, jog 2019-aisiais planuoja atidaryti bent 5 naujas parduotuves Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Druskininkuose. Šiuo metu tinklas valdo 57 parduotuves.

„Daugiausiai dėmesio kitąmet planuojame skirti mažesnių parduotuvių plėtrai: gegužę planuojame atidaryti miesto gyvenimui pritaikytą parduotuvę komerciniame komplekse „Live Square“ Vilniaus centre. Taip pat planuojame rekonstruoti kelias didžiąsias parduotuves Vilniuje“, – sakė „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė.

Didžiausi iššūkiai: reguliavimas, rinkimai, pirkėjų nelojalumas

Ponas Kulbokas prognozuoja, jog 2019- aisiais prekybos tinklai susidurs su didėjančiu pirkėjų nelojalumu.

„Dar labiau išryškės pirkėjų nelojalumas ir akivaizdus vaikymasis naudos bei geriausių kainų. Dėl to dauguma tinklų turės neišvengiamai investuoti į parduotuves. Ir pagrindinis šių investicijų tikslas bus mažinti einamąsias prekybos plotų išlaikymo sąnaudas“, – sakė p. Kulbokas.

Jo nuomone, kai kurie prekybos tinklai gali žengti ir plotų mažinimo keliu.

„Realu, kad tinklai pradės optimizuoti prekybos plotus. Tai gali vykti keliais būdais: į pastatą įsileisti papildomų nuomininkų, investuoti į naujo formato parduotuves arba uždaryti nepasiteisinusias parduotuves, nebeatnaujinti pasibaigiančių sutarčių“, – kalbėjo p. Kulbokas.

Jis įsitikinęs, kad didelę įtaką prekybos tinklų veiklai kitąmet turės valstybės sprendimai dėl šio sektoriaus reguliavimo.

„Taigi prekybininkams gali tekti koreguoti jau priimtus ilgalaikius planus, nes valstybė Vyriausybės asmenyje gali griežtinti ir bandyti įstatymais kontroliuoti laisvoje prekyboje nusistovėjusias rinkos kainas. Prekybos tinklai privalės būti tam pasiruošę“, – sakė p. Kulbokas.

Pasak p. Vilimo, būtent rinkos reguliavimo klausimai buvo vienas didžiausių iššūkių mažmeninės prekybos tinklams šiemet.

„Matėme daug emocinio, kartais pagrįsto, kartais ne puolimo. Iš vienos pusės girdėjome apie norą didinti konkurenciją ir kviesti kažkokius žaidėjus iš užsienio, bet tuo pačiu buvo kalbama apie ribojimus, reguliavimus ir taip toliau. Vėlgi diskusijose per pusę metų mes su valdžios institucijomis radome geriausius sprendimus“, – kalbėjo jis.

Prekybos įmonių asociacijos vadovas įsitikinęs, jog ši tema nebus užmiršta ir 2019-aisiais, nes vyks treji rinkimai – prezidento, savivaldybių ir Europos parlamento.

„Laukia treji rinkimai, taigi gali pasirodyti įvairių iniciatyvų. Svarbu visiems nepasiduoti emocijoms, dirbti konstruktyviai. Aišku, susirūpinimas tuo, kas labiausiai rūpi žmonėms – kainomis ir jų lygių – suprantamas. Čia bendras supratimas yra ir reikia diskutuoti“, – sakė p. Vilimas.

Jo teigimu, prekybininkai kitąmet planuoja nuosaikesnį augimą, nepaisant to, jog prognozuojamas ekonomikos sulėtėjimas. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Mažmeninė prekyba Kinijoje per metus susitraukė 11,1%

Kinijos nacionalinio statistikos biuro (NBS) pirmadienį paskelbti duomenys parodė, kad mažmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
Nepaisydama draudimo, Indija galės eksportuoti kviečių į šalis, kuriose trūksta maisto 2

Indija sekmadienį pareiškė, kad nepaisydama apribojimų, apie kuriuos paskelbė prieš dvi dienas, vyriausybės...

Pramonė
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Teismas pritaria, kad Gariūnų žemės nuomą galima nutraukti, turgavietės valdytojos ginklų nesudeda Premium 2

Dar vienas nepalankus teismo sprendimas valstybinės svarbos statuso netekusioms Vilniaus Gariūnų turgavietės...

Statyba ir NT
2022.05.14
„Zara“ Jungtinėje Karalystėje apmokestino internetu pirktų prekių grąžinimą 2

Greitosios mados milžinė „Zara“ tapo naujausiu drabužių mažmenininku Jungtinėje Karalystėje (JK)...

Verslo aplinka
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
„Shell“ parduoda mažmeninės prekybos verslą Rusijoje „Lukoil“

Jungtinės Karalystės energetikos milžinė „Shell“ pasirašė susitarimą parduoti mažmeninės prekybos verslą...

Prekyba
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
„Pigu“ rokiruotės: ir laikinas, ir formalus vadovas Premium

Emilis Gustainis yra paskirtas naujuoju UAB „Pigu“ generaliniu direktoriumi, pastaruoju metu jis ėjo grupės...

Prekyba
2022.05.12
Kiniją spaudžiant karantino gniaužtams, logistikos milžinai mato prošvaistes Premium

Įvairios, besikeičiančios aplinkybės ir dar įvairesnės atskirų logistikos ekspertų prognozės kuria įvairius...

Logistika
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Palangoje atidaryta pirmoji „Bottlery“ parduotuvė Verslo tribūna 3

Palangoje atidaryta naujoji „Bottlery“ parduotuvė. Tai – pirmoji lietuviško mažmeninio prekybos tinklo...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11
Pernai sulaukę „Lidl“ parduotuvių, latviai netrukus galės apsipirkti „Spar“ Premium

Mažmenininkė „Spar International“ su partneriais pradeda veiklą Latvijoje. Pagal partnerystės modelį...

Prekyba
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku