„Lidl“ investicijos šiemet stelbė kitus rinkos dalyvius

Publikuota: 2018-12-27
„Lidl“ parduotuvė Pilaitėje, Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Lidl“ parduotuvė Pilaitėje, Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ į plėtrą šiemet investavo 47 mln. eurų – beveik du kartus daugiau nei kiti rinkos dalyviai. Pastarųjų bendros investicijos į plėtrą, siekusios bent 26 mln. eurų, per metus sumažėjo 46 procentais.

Daugiausiai naujų parduotuvių atidarė „Lidl Lietuva“ – 11, tačiau visų penkių didžiųjų rinkos dalyvių plėtra buvo mažesnė nei pernai – iš viso atidarytos 25 naujos parduotuvės (2017-aisias – 28). Bendras didžiųjų tinklų valdomų parduotuvių skaičius išaugo iki 716.

„Vilniaus prekybos“ grupės įmonė „Maxima LT“ ir verslininko Dainiaus Dundulio kontroliuojama „Norfos mažmena“ šiemet atidarė po 5 naujas parduotuves, o leidimo susijungimui negavę Vokietijos kompanijos „Rewe“ valdomas tinklas „Iki“ bei Švedijos kapitalo tinklas „Rimi“ plėtėsi simboliškai, atidarydami atitinkamai 3 ir 1 naują parduotuvę.

Per metus didieji tinklai atnaujino 20 parduotuvių – tiek pat, kiek pernai. Daugiausiai (13) – „Maxima“, kiek mažiau – „Iki“ (6) ir „Rimi“ (1).

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas šias tendencijas vadina logiškomis: rinkos senbuviai jau baigė plėtrą ir susikoncentravo į parduotuvių atnaujinimą, tuo metu „Lidl“, anot jo, dar tik įžengė į rinką.

„Lietuvoje pagal maisto ir kasdienių vartojimo prekių parduotuvių vieną kvadratinį metrą gyventojui vis dar atsiliekame nuo Europos vidurkio, bet esame arti. Neturime parduotuvių nei per daug, nei per mažai. Įmonės tokioje nedidelėje rinkoje konkuruoja gebėjimu būti arčiausiai savo pirkėjo. Matome, kad įmonės vykdo plėtrą, tai rodo tikėjimą rinka“, – BNS kalbėjo p. Vilimas.

Nekilnojamojo turto bendrovės „Newsec advisers LT“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas tvirtina, jog 2019 metais dėl augančio pirkėjų nelojalumo prekybininkams teks optimizuoti tinklų plotus arba tęsti investicijas į parduotuvių atnaujinimą.

„2019 metai prekybos tinklams taps kertiniai siekiant aiškumo, kuriuo keliu žengti ilgalaikėje perspektyvoje: vieni ieškos plėtros galimybių, kiti labiau orientuosis į sąnaudų optimizavimą, treti daugiau dėmesio teiks vartotojams“, – BNS sakė p. Kulbokas.

Abu ekspertai įsitikinę, kad 2019-aisiais rinkos rezultatams įtakos turės intensyvi „Lidl“ bei atnaujinta „Iki“ ir „Rimi“ plėtra.

„Lidl“ plėtėsi, „Maxima“ naujinosi

„Lidl Lietuva“ šiemet, kaip ir pernai, atidarė daugiausiai naujų parduotuvių – 11. Naujos tinklo parduotuvės atidarytos Vilniuje (2), Kaune (2), Šiauliuose, Panevėžyje ir Marijampolėje. Pirmosios tinklo parduotuvės šiemet atidarytos ir Palangoje, Elektrėnuose bei Visagine. Pagal parduotuvių skaičių, „Lidl“ išlieka mažiausias tinklas Lietuvoje, turėdamas jų 42.

Plačiau plėtros planų tinklas tradiciškai nekomentuoja. Tačiau gruodžio pradžioje pranešta, jog Šiaurės investicijų bankas suteikė 50 mln. eurų paskolą tinklo plėtrai Lietuvoje 2017–2019 metais.

„Akivaizdu, jog „Lidl“ nesiruošia būti pasyviu rinkos dalyviu ir agresyvi jo plėtra bei kainodara vers pasitempti visus likusius žaidėjus“, – pastebėjo M. Kulbokas.

Tuo tarpu tinklas „Maxima“ šiemet ir toliau koncentravosi į atnaujinimą: lyginant su 2016-aisiais, bendrovės plėtros tempai sumažėjo perpus, o atnaujinimo liko panašiame lygyje.

Naujas parduotuves tinklas atidarinėjo Vilniuje (3), Utenoje (1) ir Pagiriuose (1). Daugiausiai parduotuvių tinkle taip pat atnaujinta Vilniuje (4), dar po vieną – Zarasuose, Šalčininkuose, Skuode, Kelmėje, Šilutėje, Prienuose, Šiauliuose, Ukmergėje ir Telšiuose. Pagal valdomų 246 parduotuvių skaičių, „Maxima“ išlieka didžiausiu tinklu jau kelerius metus.

Bendros tinklo investicijos į parduotuves per metus mažėjo 11 mln. Eur, iki 16,6 mln. Eur šiemet.

„Rimi“ ir „Iki“ plėtra įstrigo dėl sandorio

Šį balandį galiausiai paaiškėjo, jog nutraukiamas pusantrų metų derintas „Rimi“ ir „Iki“ jungimosi sandoris. Dėl jo bendrovės kurį laiką buvo įšaldžiusios plėtros planus.

„Rimi“ su „Iki“ mažai ką darė, nes laukė susijungimo, kurio šiais metais Konkurencijos taryba neleido. Taigi jų visos investicijos buvo absoliučiai sustabdytos. Tai buvo labiausiai laukiamas, bet nesulauktas metų įvykis. Tiek prekybos, tiek tiekimo rinka tam ruošėsi, strategavo ir kai tas neįvyko, turėjo greitai persiorientuoti“, – kalbėjo p. Vilimas.

Šių tinklų plėtra šiemet dar neįgavo pagreičio: pavyzdžiui, „Iki“ atidarė 3 naujas ir 6 atnaujintas parduotuves, į kurias investavo 2,4 mln. Eur, o „Rimi“ atidarė ir atnaujino po vieną parduotuvę.

„Abu tinklai praleido labai daug laiko derybose ir, natūralu, kad nedalyvavo plėtroje. Tačiau kitais metais jie turėtų tapti aktyviais rinkos dalyviais ir augintis raumenis, stengdamiesi išlaikyti rinkos dalį“, – sako p. Kulbokas.

Konkurencijos tarybai neleidus tinklams susijungti, Vokietijos mažmeninės prekybos milžinė „Rewe“ padidino tinklo „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ akcijų paketą ir tapo didžiausia įmonės akcininke. Tuo pačiu paskelbta ir apie intensyvios plėtros planus: žadama, jog per 2019-2020 metus bus atidaryta 20 naujų ir atnaujinta 50 parduotuvių. Šiuo metu tinkle jų yra 230.

„Rimi Lietuva“ BNS informavo, jog 2019-aisiais planuoja atidaryti bent 5 naujas parduotuves Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Druskininkuose. Šiuo metu tinklas valdo 57 parduotuves.

„Daugiausiai dėmesio kitąmet planuojame skirti mažesnių parduotuvių plėtrai: gegužę planuojame atidaryti miesto gyvenimui pritaikytą parduotuvę komerciniame komplekse „Live Square“ Vilniaus centre. Taip pat planuojame rekonstruoti kelias didžiąsias parduotuves Vilniuje“, – sakė „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė.

Didžiausi iššūkiai: reguliavimas, rinkimai, pirkėjų nelojalumas

Ponas Kulbokas prognozuoja, jog 2019- aisiais prekybos tinklai susidurs su didėjančiu pirkėjų nelojalumu.

„Dar labiau išryškės pirkėjų nelojalumas ir akivaizdus vaikymasis naudos bei geriausių kainų. Dėl to dauguma tinklų turės neišvengiamai investuoti į parduotuves. Ir pagrindinis šių investicijų tikslas bus mažinti einamąsias prekybos plotų išlaikymo sąnaudas“, – sakė p. Kulbokas.

Jo nuomone, kai kurie prekybos tinklai gali žengti ir plotų mažinimo keliu.

„Realu, kad tinklai pradės optimizuoti prekybos plotus. Tai gali vykti keliais būdais: į pastatą įsileisti papildomų nuomininkų, investuoti į naujo formato parduotuves arba uždaryti nepasiteisinusias parduotuves, nebeatnaujinti pasibaigiančių sutarčių“, – kalbėjo p. Kulbokas.

Jis įsitikinęs, kad didelę įtaką prekybos tinklų veiklai kitąmet turės valstybės sprendimai dėl šio sektoriaus reguliavimo.

„Taigi prekybininkams gali tekti koreguoti jau priimtus ilgalaikius planus, nes valstybė Vyriausybės asmenyje gali griežtinti ir bandyti įstatymais kontroliuoti laisvoje prekyboje nusistovėjusias rinkos kainas. Prekybos tinklai privalės būti tam pasiruošę“, – sakė p. Kulbokas.

Pasak p. Vilimo, būtent rinkos reguliavimo klausimai buvo vienas didžiausių iššūkių mažmeninės prekybos tinklams šiemet.

„Matėme daug emocinio, kartais pagrįsto, kartais ne puolimo. Iš vienos pusės girdėjome apie norą didinti konkurenciją ir kviesti kažkokius žaidėjus iš užsienio, bet tuo pačiu buvo kalbama apie ribojimus, reguliavimus ir taip toliau. Vėlgi diskusijose per pusę metų mes su valdžios institucijomis radome geriausius sprendimus“, – kalbėjo jis.

Prekybos įmonių asociacijos vadovas įsitikinęs, jog ši tema nebus užmiršta ir 2019-aisiais, nes vyks treji rinkimai – prezidento, savivaldybių ir Europos parlamento.

„Laukia treji rinkimai, taigi gali pasirodyti įvairių iniciatyvų. Svarbu visiems nepasiduoti emocijoms, dirbti konstruktyviai. Aišku, susirūpinimas tuo, kas labiausiai rūpi žmonėms – kainomis ir jų lygių – suprantamas. Čia bendras supratimas yra ir reikia diskutuoti“, – sakė p. Vilimas.

Jo teigimu, prekybininkai kitąmet planuoja nuosaikesnį augimą, nepaisant to, jog prognozuojamas ekonomikos sulėtėjimas. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
11:12
„Sanitex“ turi naują vadovą 3

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
10:46
Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium 1

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 4

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  4

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 2

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau