T. Povilauskas apie maisto kainų tyrimą: labiau remčiausi „Eurostato“ duomenimis

Publikuota: 2018-12-20
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Norint objektyviai palyginti kainas Lietuvoje ir kitose Europos šalyse, reikia tirti standartinį vartotojo krepšelį, o ne vien importuojamas brangesnes prekes, teigia SEB banko vyriausias ekonomistas Tadas Povilauskas.

Taip jis komentavo Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atlikto tyrimo išvadą, kad už kai kuriuos internetu perkamus maisto produktus Lietuvos pirkėjai moka gerokai brangiau nei kitose ES šalyse. 

„Paimti „Rafaelo“, „Ferrero“ saldainiai, „San pellegrino“ vanduo... Turbūt retas lietuvis šituos maisto produktus perka, nes pagal Lietuvos kainų lygį šitos prekės yra priskirtinos prie brangesnių“, – BNS sakė p. Povilauskas. 

Anot ekonomisto, tyrimas turi daug silpnybių, todėl tikslingiau būtų remtis „Eurostato“ duomenimis, pagal kuriuos Lietuvoje maisto kainos yra 20 proc. mažesnės nei ES šalių vidurkis.

„Manau, kad jie geriau atsižvelgia į tai, ką žmonės perka ir kas yra suvartojama. Atsirinkti 40 prekių, brangesnių ir dar internete, manau, Statistikos departamentas skaičiuoja tinkamiau ir adekvačiau“, – sakė SEB analitikas. 

Anot T. Povilausko, importuojamų prekių kainos skirtingose šalyse gali skirtis dėl maržų, įtakos joms turi ir konkurencijos sąlygos, perkamoji galia, prekės populiarumas. 

„Kiek tie prekių ženklai paklausūs, gal kai kur „Rafaello“ labai populiarūs, ten galbūt ir kainos sumažintos. (...) Be to, kuo nuo Lietuvos atvežimo punktas tolesnis, natūralu, kad į prekės kainą įsiskaičiuoja ir didesnė atvežimo savikaina“, – aiškino ekonomistas.

Anot jo, remiantis „Eurostatu“, Lietuvoje maistui išleidžiama pakankamai daug, tačiau šių ir kitų išlaidų santykis yra mažėjantis.

Tyrimo metu buvo lyginamos 40 skirtingų populiariausių ir svarbiausių maisto prekių kainos 12-os ES valstybių interneto parduotuvėse: pienas, mėsa, žuvis, duonos gaminiai, saldumynai, gėrimai, padažai.

Atliekant tyrimą buvo ieškoma identiškų arba itin panašių prekių, pavyzdžiui, „Coca-cola“, „Nestle“, „Milka“, „San pellegrino“. Lietuvoje buvo tiriamos „Maximos“ tinklo e. parduotuvės „Barbora“ kainos.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
13:14
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau