T. Povilauskas apie maisto kainų tyrimą: labiau remčiausi „Eurostato“ duomenimis

Publikuota: 2018-12-20
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Norint objektyviai palyginti kainas Lietuvoje ir kitose Europos šalyse, reikia tirti standartinį vartotojo krepšelį, o ne vien importuojamas brangesnes prekes, teigia SEB banko vyriausias ekonomistas Tadas Povilauskas.

Taip jis komentavo Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atlikto tyrimo išvadą, kad už kai kuriuos internetu perkamus maisto produktus Lietuvos pirkėjai moka gerokai brangiau nei kitose ES šalyse. 

„Paimti „Rafaelo“, „Ferrero“ saldainiai, „San pellegrino“ vanduo... Turbūt retas lietuvis šituos maisto produktus perka, nes pagal Lietuvos kainų lygį šitos prekės yra priskirtinos prie brangesnių“, – BNS sakė p. Povilauskas. 

Anot ekonomisto, tyrimas turi daug silpnybių, todėl tikslingiau būtų remtis „Eurostato“ duomenimis, pagal kuriuos Lietuvoje maisto kainos yra 20 proc. mažesnės nei ES šalių vidurkis.

„Manau, kad jie geriau atsižvelgia į tai, ką žmonės perka ir kas yra suvartojama. Atsirinkti 40 prekių, brangesnių ir dar internete, manau, Statistikos departamentas skaičiuoja tinkamiau ir adekvačiau“, – sakė SEB analitikas. 

Anot T. Povilausko, importuojamų prekių kainos skirtingose šalyse gali skirtis dėl maržų, įtakos joms turi ir konkurencijos sąlygos, perkamoji galia, prekės populiarumas. 

„Kiek tie prekių ženklai paklausūs, gal kai kur „Rafaello“ labai populiarūs, ten galbūt ir kainos sumažintos. (...) Be to, kuo nuo Lietuvos atvežimo punktas tolesnis, natūralu, kad į prekės kainą įsiskaičiuoja ir didesnė atvežimo savikaina“, – aiškino ekonomistas.

Anot jo, remiantis „Eurostatu“, Lietuvoje maistui išleidžiama pakankamai daug, tačiau šių ir kitų išlaidų santykis yra mažėjantis.

Tyrimo metu buvo lyginamos 40 skirtingų populiariausių ir svarbiausių maisto prekių kainos 12-os ES valstybių interneto parduotuvėse: pienas, mėsa, žuvis, duonos gaminiai, saldumynai, gėrimai, padažai.

Atliekant tyrimą buvo ieškoma identiškų arba itin panašių prekių, pavyzdžiui, „Coca-cola“, „Nestle“, „Milka“, „San pellegrino“. Lietuvoje buvo tiriamos „Maximos“ tinklo e. parduotuvės „Barbora“ kainos.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
2019.05.25
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 16

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau