T. Povilauskas apie maisto kainų tyrimą: labiau remčiausi „Eurostato“ duomenimis

Publikuota: 2018-12-20
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tadas Povilauskas, SEB banko vyriausiasis analitikas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Norint objektyviai palyginti kainas Lietuvoje ir kitose Europos šalyse, reikia tirti standartinį vartotojo krepšelį, o ne vien importuojamas brangesnes prekes, teigia SEB banko vyriausias ekonomistas Tadas Povilauskas.

Taip jis komentavo Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atlikto tyrimo išvadą, kad už kai kuriuos internetu perkamus maisto produktus Lietuvos pirkėjai moka gerokai brangiau nei kitose ES šalyse. 

„Paimti „Rafaelo“, „Ferrero“ saldainiai, „San pellegrino“ vanduo... Turbūt retas lietuvis šituos maisto produktus perka, nes pagal Lietuvos kainų lygį šitos prekės yra priskirtinos prie brangesnių“, – BNS sakė p. Povilauskas. 

Anot ekonomisto, tyrimas turi daug silpnybių, todėl tikslingiau būtų remtis „Eurostato“ duomenimis, pagal kuriuos Lietuvoje maisto kainos yra 20 proc. mažesnės nei ES šalių vidurkis.

„Manau, kad jie geriau atsižvelgia į tai, ką žmonės perka ir kas yra suvartojama. Atsirinkti 40 prekių, brangesnių ir dar internete, manau, Statistikos departamentas skaičiuoja tinkamiau ir adekvačiau“, – sakė SEB analitikas. 

Anot T. Povilausko, importuojamų prekių kainos skirtingose šalyse gali skirtis dėl maržų, įtakos joms turi ir konkurencijos sąlygos, perkamoji galia, prekės populiarumas. 

„Kiek tie prekių ženklai paklausūs, gal kai kur „Rafaello“ labai populiarūs, ten galbūt ir kainos sumažintos. (...) Be to, kuo nuo Lietuvos atvežimo punktas tolesnis, natūralu, kad į prekės kainą įsiskaičiuoja ir didesnė atvežimo savikaina“, – aiškino ekonomistas.

Anot jo, remiantis „Eurostatu“, Lietuvoje maistui išleidžiama pakankamai daug, tačiau šių ir kitų išlaidų santykis yra mažėjantis.

Tyrimo metu buvo lyginamos 40 skirtingų populiariausių ir svarbiausių maisto prekių kainos 12-os ES valstybių interneto parduotuvėse: pienas, mėsa, žuvis, duonos gaminiai, saldumynai, gėrimai, padažai.

Atliekant tyrimą buvo ieškoma identiškų arba itin panašių prekių, pavyzdžiui, „Coca-cola“, „Nestle“, „Milka“, „San pellegrino“. Lietuvoje buvo tiriamos „Maximos“ tinklo e. parduotuvės „Barbora“ kainos.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 5

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
Žongliravo Šiaulių banku, išpardavė „Baltiką“ Premium 1

Baltijos akcijų biržose penktadienį išskyrė prekyba Šiaulių banko akcijomis, kuriomis, kaip sako makleriai,...

Rinkos
2019.03.15
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau