Maisto prekių kainų tyrimas: artėjame prie didžiųjų rinkų lygio

Publikuota: 2018-12-20

Lietuvos, Estijos ir Latvijos gamintojų prekių ženklų prekių kainos vejasi didžiąsias rinkas, tokias kaip Vokietija ir Prancūzija, rodo Teisingumo ministerijos užsakymu atliktas maisto prekių kainų tyrimas.

Toks kainų lygis pagrįstai kelia susirūpinimą, turint omenyje, kad Lietuvos vidutinis darbo užmokestis BRUTO („ant popieriaus“), eurais yra mažiausias tarp tyrimui atrinktų šalių ir 4,2 karto mažesnis nei vidutinis darbo užmokestis Vokietijoje, bei 3,2 karto mažesnis nei vidutinis darbo užmokestis Prancūzijoje, teigiama ministerijos išplatintame tyrime.

„Tarp mažomis kainomis pasižyminčios Lenkijos ir Lietuvos prekių ženklų prekių kainų lygio susidarė gana žymus skirtumas. Tai ir toliau gali kelti grėsmę maisto prekybos apyvartai, o kartu ir PVM migravimui iš Lietuvos į Lenkijos ekonomiką. Aukštomis kainomis išsiskiria Airija. Prie aukštesnių kainų šalių galima priskirti Belgiją, Čekiją, Slovakiją“, – rašoma tyrimo ataskaitoje.

Maisto kainų tyrimas atliktas vadovaujantis Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos 2018 m. spalį užsakyme aprašytais kriterijais ir apimtimi. Maisto kainų palyginimą atlikto „Pricer.lt“.

Kainos lygintos dvylikoje skirtingų Europos Sąjungos valstybių: Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vokietijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, Jungtinėje Karalystėje (JK), Airijoje.

Atskirų prekių analizė rodo, kad nežiūrint į dideles kainų variacijas pagal šalis, pavyzdžiui, sviesto 82% riebumo, 200 g kaina tarp šalių skiriasi iki 45%, o gazuoto mineralinio vandens „San Pellegrino“, 1 l kaina tarp šalių skiriasi iki 273%, galima įžvelgti tam tikras tendencijas.

Individuliai apžvelgiamų maisto produktų kainos Lietuvoje dažniausiai rikiuojasi šalia produktų vidutinės kainos indekso.

Jei per „Big MAC“ kainos indekso metodą apžvelgtume sviesto 82% riebumo 200 g kainas tirtose šalyse, tai brangiausiai už sviestą mokėtume Latvijoje (2,15 Eur, 118,8% nuo kainų vidurkio) ir Čekijoje (2,12 Eur, 117,1%), mažiausiai mokėtume Lenkijoje (1,51 Eur, 83,4%), Prancūzijoje (1,50 Eur, 82,9%) ir Slovakijoje (1,48 Eur, 81,8%). Lietuvoje užfiksuota sviesto kaina 1,88 Eur, kas sudaro 103,9% nuo tirtų šalių kainų vidurkio.

Už 3,2-3,5% riebumo 1l pieną tarp tirtų šalių brangiausiai mokėtume Belgijoje, JK ir Prancūzijoje (1,15-1,14 Eur, 113-114% nuo kainų vidurkio), mažiausiai mokėtume Lenkijoje (0,63 Eur, 62,4%). Lietuvoje 3,2-3,5% riebumo 1l pienas kainuoja 0,95 Eur ir tai sudaro 94,1% nuo tirtų šalių kainų vidurkio, nors pieno supirkimo kaina Lietuvoje jau daug mėnesių yra mažiausia tarp Europos Sąjungos šalių.

„Lyginant ES šalyse parduodamus tarpvalstybinių prekių ženklų produktus, Lietuva nėra pigių prekių šalis. (...) už daugumą populiarių prekių mokame panašiai kaip Vakarų Europa, nuo ES vidurkio atsiliekame tik 5-6 proc., o už atskirus produktus kartais mokame ir brangiau“, – tyrimo pristatyme BNS sakė teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius, sako, kad atliktas tyrimas yra svarbus diskusijoje apie prekių kainų lygį mūsų parduotuvėse, juolab kad susipažinus su tyrimu matyti, jog eskaluojama nuomonė apie aukštas maisto prekių kainas yra klaidinga.

„Lietuvoje būtiniausių maisto prekių kainų lygis nepasiekęs ES vidurkio, pas mus prekės vienos pigesnių, bet kylant atlyginimams, augant ekonomikai judėjimas link Europos vidurkio yra neišvengiamas“, – VŽ sako p. Vilimas.  

Jis atkreipia dėmesį į tyrimo skaidrę, kurioje išvardyti PVM dydžiai skirtingose šalyse. Matyti, kad Estijoje ir Lietuvoje jie panašūs, o kitur mažesni.

„Jeigu maisto prekių kainos būtų lyginamos be PVM, Lietuvos ir Estijos kainos būtų dar vidutiniškai 10% mažesnės“, – pabrėžia p. Vilimas.

Jo nuomone, būtų tikslinga kartą per metus atlikti panašų tyrimą ir stebėti pokyčius.

Visą tyrimą galima skaityti ČIA.

Rugpjūtį Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių, avalynės, buitinės technikos kainų palyginimą Lietuvoje ir kitose ES valstybėse. Tyrimas atliktas dvylikoje skirtingų šalių. Tyrimo metu palyginta 60 skirtingų ne maisto prekių kainų (20 drabužių, 20 avalynės ir 20 buitinės technikos prekių). Informacija apie prekių kainas buvo renkama internetinėse parduotuvėse.

Tuomet Rimantui Perveneckui, „Aprangos“ grupės vadovui, buvo neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems atstovauja „Apranga“, o, pavyzdžiui, antro rinkos žaidėjo „Hennes&Mauritz“ neįtrauktas nė vienas produktas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
11:12
„Sanitex“ turi naują vadovą 3

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
10:46
Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium 1

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 4

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  4

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 2

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau