Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą

Publikuota: 2018-12-15
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ vykdantysis direktorius Baltijos šalims ir Rusijai.

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį. Remiantis pasaulinės tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenimis, 68% verslų teigia, kad savo klientams suteikia gerą patirtį. Tačiau atlikus papildomus tyrimus, paaiškėjo, kad tik 16% įmonių iš tiesų suteikia gerą patirtį ir nė viena – puikią. Vartotojai nebenori laukti eilėse ar pristatymo namuose, nori atsiskaitinėti taip, kaip jiems patogu. Iš esmės apsipirkimas turi įsilieti į jų gyvenimą, o ne būti rutinos dalis, dėl kurios reikia pernelyg sukti galvą. Augantys vartotojų lūkesčiai artimiausiais metais neišvengiamai atneš pokyčius ir į Lietuvos parduotuves.

Norintiems išvengti eilių, sunkių krepšių tempimo itin patraukli alternatyva yra apsipirkimas internetu. Tiesa, elektroninėms parduotuvėms, kai kalbama apie plataus vartojimo ir maisto prekes, konkuruoti kaina sudėtinga, nes šiandien Lietuvoje maisto prekių prekybos surinkimas vis dar vyksta rankomis. Kitose šalyse sprendžiant šią problemą investuojama į sandėlius, kur žmonės dirba prie konvejerių arba juos pakeičia robotai. Aišku, tokie sprendimai reikalauja didelių patalpų, tikslingo prekių išdėstymo ir investicijų į technologijas. Tačiau automatizacijos lygis priklauso nuo rinkos dydžio, natūralu, kad investicijų dydis Londone ir Vilniuje ženkliai skiriasi.

Tiesa, tiek elektroninėse, tiek tradicinėse parduotuvėse, didelis dėmesys turi būti skiriamas atsargų efektyviam valdymui. Automatizuotos sistemos Lietuvoje yra atgyvenusios ir nesugeba sparčiai generuoti prekių srautų. Tokiais atvejais žadėtos ar tiesiog pageidautos prekės negavę vartotojai lieka nepatenkinti, o apsipirkimo patirties lygis krenta. Šiandien parduotuvėse pasitelkiami robotai, skenuojantys prekes ir lygiagrečiai teikiantys informaciją apie jų prognozuojamą trūkumą. Tokių robotų naudojimo pradininkas laikomas amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“.

Užsisakant maisto prekes internetu, Lietuvoje jos pristatomos į namus. Atrodo, patogu, tačiau tai įpareigoja tiksliai planuoti ir sutartu laiku būti namuose. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, Prancūzijoje itin populiarėja maistomatai, kurie yra panašūs į paštomatus, tik turintys talpas su šaldytuvo ir šaldiklio režimu. Užsakytos prekės patalpinamos į jas, o pirkėjai atsiima kada jiems patogu.

Nepaisant pardavėjų augančio dėmesio elektroninei prekybai, bus ieškoma sprendimų, kaip pagerinti apsipirkimo patirtį ir fizinėje parduotuvėje. Vienas iš iššūkių pardavėjams – kaip pagreitinti prekių, kurioms reikia amžiaus patvirtinimo, pardavimus. Pasak skaitmeninės tapatybės kūrėjo „Yoti“, net 10–35% savitarnos kasose perkamų prekių taikomas amžiaus cenzas. Užsienio šalyse ši problema jau aktyviai sprendžiama, diegiant skaitmeninę tapatybę. Įdiegus skaitmeninę tapatybę ir pirkėjui pateikus savo biometrinius duomenis (veido atvaizdą ar pan.) prekybos vietai, apsiperkant tereiks tik nusifotografuoti, kad integruotas dirbtinis intelektas gebėtų atpažinti vartotoją ir patvirtintų jo amžių. Kol kas ši naujovė taikoma atitikimą amžiaus cenzui patvirtinti, bet greitu metu taps paprasčiausiu atsiskaitymu, kai pirkėjų biometriniai duomenys bus sujungti su banko sąskaitomis.

Tradicinės parduotuvės, konkuruodamos tarpusavyje sieks pirkėjams ne tik siūlyti kuo sklandesnį apsipirkimą, bet ir padaryti jį įdomiu. Pastebima nauja tendencija – pasaulyje sparčiai populiarėja parduotuvės, kurios į savo aplinką integruoja fermas ar net plantacijas. Toks prototipas suteikia produktams natūralumo – perkama tiesiai iš gamintojo. Pavyzdžiui, Šanchajuje įsikūrusi viena „Starbucks” kavinė kasdien sulaukia didžiulio antplūdžio lankytojų. Norintys išgerti ten kavos laukia apie pusantros valandos, kol vietoje bus paskrudinta ir pagaminta kava. Lankytojams įdomu matyti ir būti dalimi proceso, kurio metu atsiranda produktas, kurį jie perka.

Nors pirkėjai nori jų apsipirkimo patirtį gerinančių inovacijų, tačiau viena sritis, jų pageidavimu, tikrai neturėtų būti keičiama. Dalis gyventojų vis dar atsiskaitinėja ir atsiskaitinės grynais pinigais, nepaisant kokios kitos mokėjimo formos ateityje atsiras. O tai reiškia, kad ir toliau reikės ieškoti sprendimų, kaip įveikti iššūkius, kurių priežastimi yra monetos ir banknotai. Šią problemą aktyviai sprendžia automatinės mašinos, kurios ne tik priima grynuosius ir atiduoda grąžą, tačiau ir be klaidų veda apskaitą, remiantis įdiegtais algoritmais apskaičiuoja, kokias monetas ir banknotus naudoti, kad nekiltų problemų, atmetant grąžą kitiems pirkėjams.

Mažmeninės prekybos sektorius pasaulyje sparčiai keičiasi, o jo pokyčius diktuoja vartotojų augantys lūkesčiai. Prekybininkams efektyvumo didinimas, diegiant inovacijas, neišvengiamas. Tačiau šios investicijos turi būti ne tik pamatuotos, bet ir maksimaliai išnaudotos, sprendimų neatsiejant nuo kūrybiško požiūrio. Tik taip klientams galima užtikrinti sklandžią, patogią ir įdomią apsipirkimo patirtį.

Komentaro autorius - Julius Stulpinas, informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ generalinis direktorius Baltijos šalims

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 6

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 2

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau