Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą

Publikuota: 2018-12-15
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ vykdantysis direktorius Baltijos šalims ir Rusijai.

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį. Remiantis pasaulinės tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenimis, 68% verslų teigia, kad savo klientams suteikia gerą patirtį. Tačiau atlikus papildomus tyrimus, paaiškėjo, kad tik 16% įmonių iš tiesų suteikia gerą patirtį ir nė viena – puikią. Vartotojai nebenori laukti eilėse ar pristatymo namuose, nori atsiskaitinėti taip, kaip jiems patogu. Iš esmės apsipirkimas turi įsilieti į jų gyvenimą, o ne būti rutinos dalis, dėl kurios reikia pernelyg sukti galvą. Augantys vartotojų lūkesčiai artimiausiais metais neišvengiamai atneš pokyčius ir į Lietuvos parduotuves.

Norintiems išvengti eilių, sunkių krepšių tempimo itin patraukli alternatyva yra apsipirkimas internetu. Tiesa, elektroninėms parduotuvėms, kai kalbama apie plataus vartojimo ir maisto prekes, konkuruoti kaina sudėtinga, nes šiandien Lietuvoje maisto prekių prekybos surinkimas vis dar vyksta rankomis. Kitose šalyse sprendžiant šią problemą investuojama į sandėlius, kur žmonės dirba prie konvejerių arba juos pakeičia robotai. Aišku, tokie sprendimai reikalauja didelių patalpų, tikslingo prekių išdėstymo ir investicijų į technologijas. Tačiau automatizacijos lygis priklauso nuo rinkos dydžio, natūralu, kad investicijų dydis Londone ir Vilniuje ženkliai skiriasi.

Tiesa, tiek elektroninėse, tiek tradicinėse parduotuvėse, didelis dėmesys turi būti skiriamas atsargų efektyviam valdymui. Automatizuotos sistemos Lietuvoje yra atgyvenusios ir nesugeba sparčiai generuoti prekių srautų. Tokiais atvejais žadėtos ar tiesiog pageidautos prekės negavę vartotojai lieka nepatenkinti, o apsipirkimo patirties lygis krenta. Šiandien parduotuvėse pasitelkiami robotai, skenuojantys prekes ir lygiagrečiai teikiantys informaciją apie jų prognozuojamą trūkumą. Tokių robotų naudojimo pradininkas laikomas amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“.

Užsisakant maisto prekes internetu, Lietuvoje jos pristatomos į namus. Atrodo, patogu, tačiau tai įpareigoja tiksliai planuoti ir sutartu laiku būti namuose. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, Prancūzijoje itin populiarėja maistomatai, kurie yra panašūs į paštomatus, tik turintys talpas su šaldytuvo ir šaldiklio režimu. Užsakytos prekės patalpinamos į jas, o pirkėjai atsiima kada jiems patogu.

Nepaisant pardavėjų augančio dėmesio elektroninei prekybai, bus ieškoma sprendimų, kaip pagerinti apsipirkimo patirtį ir fizinėje parduotuvėje. Vienas iš iššūkių pardavėjams – kaip pagreitinti prekių, kurioms reikia amžiaus patvirtinimo, pardavimus. Pasak skaitmeninės tapatybės kūrėjo „Yoti“, net 10–35% savitarnos kasose perkamų prekių taikomas amžiaus cenzas. Užsienio šalyse ši problema jau aktyviai sprendžiama, diegiant skaitmeninę tapatybę. Įdiegus skaitmeninę tapatybę ir pirkėjui pateikus savo biometrinius duomenis (veido atvaizdą ar pan.) prekybos vietai, apsiperkant tereiks tik nusifotografuoti, kad integruotas dirbtinis intelektas gebėtų atpažinti vartotoją ir patvirtintų jo amžių. Kol kas ši naujovė taikoma atitikimą amžiaus cenzui patvirtinti, bet greitu metu taps paprasčiausiu atsiskaitymu, kai pirkėjų biometriniai duomenys bus sujungti su banko sąskaitomis.

Tradicinės parduotuvės, konkuruodamos tarpusavyje sieks pirkėjams ne tik siūlyti kuo sklandesnį apsipirkimą, bet ir padaryti jį įdomiu. Pastebima nauja tendencija – pasaulyje sparčiai populiarėja parduotuvės, kurios į savo aplinką integruoja fermas ar net plantacijas. Toks prototipas suteikia produktams natūralumo – perkama tiesiai iš gamintojo. Pavyzdžiui, Šanchajuje įsikūrusi viena „Starbucks” kavinė kasdien sulaukia didžiulio antplūdžio lankytojų. Norintys išgerti ten kavos laukia apie pusantros valandos, kol vietoje bus paskrudinta ir pagaminta kava. Lankytojams įdomu matyti ir būti dalimi proceso, kurio metu atsiranda produktas, kurį jie perka.

Nors pirkėjai nori jų apsipirkimo patirtį gerinančių inovacijų, tačiau viena sritis, jų pageidavimu, tikrai neturėtų būti keičiama. Dalis gyventojų vis dar atsiskaitinėja ir atsiskaitinės grynais pinigais, nepaisant kokios kitos mokėjimo formos ateityje atsiras. O tai reiškia, kad ir toliau reikės ieškoti sprendimų, kaip įveikti iššūkius, kurių priežastimi yra monetos ir banknotai. Šią problemą aktyviai sprendžia automatinės mašinos, kurios ne tik priima grynuosius ir atiduoda grąžą, tačiau ir be klaidų veda apskaitą, remiantis įdiegtais algoritmais apskaičiuoja, kokias monetas ir banknotus naudoti, kad nekiltų problemų, atmetant grąžą kitiems pirkėjams.

Mažmeninės prekybos sektorius pasaulyje sparčiai keičiasi, o jo pokyčius diktuoja vartotojų augantys lūkesčiai. Prekybininkams efektyvumo didinimas, diegiant inovacijas, neišvengiamas. Tačiau šios investicijos turi būti ne tik pamatuotos, bet ir maksimaliai išnaudotos, sprendimų neatsiejant nuo kūrybiško požiūrio. Tik taip klientams galima užtikrinti sklandžią, patogią ir įdomią apsipirkimo patirtį.

Komentaro autorius - Julius Stulpinas, informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ generalinis direktorius Baltijos šalims

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Europos gamintojai šiaušiasi prieš naujus gamybos reikalavimus Premium

Europos Komisijos pasiūlymas, skirtas kovai su dvejopos kokybės vartotojams skirtais produktais, sulaukė...

Prekyba
05:45
Turgus, nepabijojęs mesti iššūkio: bet ko prekiauti nepriima Premium

Kitokią turgaus kultūrą vilniečiai pripažino: į Benedikto turgų, kuris dirba iki vėlaus vakaro, daugelis...

Gazelė
05:45
VPT: „Klaipėdos vanduo“ ir „Kesko Senukai“ turi nutraukti 1,7 mln. Eur vertės sutartį

Klaipėdos ir Neringos savivaldybių valdoma bendrovė „Klaipėdos vanduo“ turi nutraukti 1,7 mln. Eur (su PVM)...

Prekyba
2019.01.23
Per metus iš Lietuvos eksportuotos prekės pabrango 3,1%

Per metus (2018 m. lapkričio mėn., palyginti su 2017 m. lapkričio mėn.) eksportuotų prekių kainos padidėjo...

Prekyba
2019.01.23
Kainų palyginimo portalai: klaidinantiems - nauji reikalavimai Premium

Internetinės prekybos ir prekių palyginimo svetainės, tokios kaip „Amazon“, „eBay“, „AirBnb“ ar „Skyscanner“,...

Prekyba
2019.01.23
Kinijos viliotinis: eksportuoti potencialo daug, vargo irgi nemažai Premium

Kinijos rinka, viena prioritetinių Lietuvos eksporto krypčių, vilioja ne vieną gamintoją: šalis priklausoma...

Pramonė
2019.01.23
Verslininkų patirtis: ko jau ko, bet romantikos versle nesitikėkite Premium

Lūkesčiai kuriant verslą dažnai skiriasi nuo rezultatų, kuriuos sumuoja pirmąjį verslo gimtadienį atšventę...

Gazelė
2019.01.23
Kelią skinasi tiekėjų interesus ginanti direktyva Premium 1

Trečiadienį Europos Parlamento (EP) Žemės ūkio komitetas svarstys, ar priimti direktyvą dėl prekybininkų...

Prekyba
2019.01.23
„Pegaso“ patirtis: knygų pardavimus augina kitos prekės Premium 2

„Pegaso“ tinklą valdanti UAB „ALG knygynai“ sėkmingu projektu vadina pasirinktą naują knygyno koncepciją, kur...

Rinkodara
2019.01.23
Augo alkoholio ir tabako akcizų pajamos 

Alkoholio akcizų pajamos pernai išaugo beveik 5%, daugiau kaip pusė jų surinkta už spiritinius gėrimus.

Finansai
2019.01.22
Prekybos parodos „NRF 2019“ atgarsiai: idėjų užteks visiems metams Premium

Dirbtinis intelektas, duomenų analitika, robotai ir gebėjimas pateikti asmeninius pasiūlymus pirkėjams –...

Prekyba
2019.01.22
Nelegalių maisto produktų ieškos sandėliuose ir automobiliuose

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai kartu su Muitinės departamento pareigūnais...

Prekyba
2019.01.22
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
Į muzikos prekių parduotuvę Marijampolėje, kurią norėjo uždaryti, apsipirkti važiuoja vilniečiai  Premium

Naujos patalpos gali būti postūmis verslui. Ypač kai specializuota parduotuvė – muzikos prekių – įkuriama...

Prekyba
2019.01.21
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 3

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 3

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Paslaugos
2019.01.18
Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 2

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Paslaugos
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 10

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

Prekyba
2019.01.17
LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

Prekyba
2019.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau