Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą

Publikuota: 2018-12-15
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ vykdantysis direktorius Baltijos šalims ir Rusijai.

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį. Remiantis pasaulinės tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenimis, 68% verslų teigia, kad savo klientams suteikia gerą patirtį. Tačiau atlikus papildomus tyrimus, paaiškėjo, kad tik 16% įmonių iš tiesų suteikia gerą patirtį ir nė viena – puikią. Vartotojai nebenori laukti eilėse ar pristatymo namuose, nori atsiskaitinėti taip, kaip jiems patogu. Iš esmės apsipirkimas turi įsilieti į jų gyvenimą, o ne būti rutinos dalis, dėl kurios reikia pernelyg sukti galvą. Augantys vartotojų lūkesčiai artimiausiais metais neišvengiamai atneš pokyčius ir į Lietuvos parduotuves.

Norintiems išvengti eilių, sunkių krepšių tempimo itin patraukli alternatyva yra apsipirkimas internetu. Tiesa, elektroninėms parduotuvėms, kai kalbama apie plataus vartojimo ir maisto prekes, konkuruoti kaina sudėtinga, nes šiandien Lietuvoje maisto prekių prekybos surinkimas vis dar vyksta rankomis. Kitose šalyse sprendžiant šią problemą investuojama į sandėlius, kur žmonės dirba prie konvejerių arba juos pakeičia robotai. Aišku, tokie sprendimai reikalauja didelių patalpų, tikslingo prekių išdėstymo ir investicijų į technologijas. Tačiau automatizacijos lygis priklauso nuo rinkos dydžio, natūralu, kad investicijų dydis Londone ir Vilniuje ženkliai skiriasi.

Tiesa, tiek elektroninėse, tiek tradicinėse parduotuvėse, didelis dėmesys turi būti skiriamas atsargų efektyviam valdymui. Automatizuotos sistemos Lietuvoje yra atgyvenusios ir nesugeba sparčiai generuoti prekių srautų. Tokiais atvejais žadėtos ar tiesiog pageidautos prekės negavę vartotojai lieka nepatenkinti, o apsipirkimo patirties lygis krenta. Šiandien parduotuvėse pasitelkiami robotai, skenuojantys prekes ir lygiagrečiai teikiantys informaciją apie jų prognozuojamą trūkumą. Tokių robotų naudojimo pradininkas laikomas amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“.

Užsisakant maisto prekes internetu, Lietuvoje jos pristatomos į namus. Atrodo, patogu, tačiau tai įpareigoja tiksliai planuoti ir sutartu laiku būti namuose. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, Prancūzijoje itin populiarėja maistomatai, kurie yra panašūs į paštomatus, tik turintys talpas su šaldytuvo ir šaldiklio režimu. Užsakytos prekės patalpinamos į jas, o pirkėjai atsiima kada jiems patogu.

Nepaisant pardavėjų augančio dėmesio elektroninei prekybai, bus ieškoma sprendimų, kaip pagerinti apsipirkimo patirtį ir fizinėje parduotuvėje. Vienas iš iššūkių pardavėjams – kaip pagreitinti prekių, kurioms reikia amžiaus patvirtinimo, pardavimus. Pasak skaitmeninės tapatybės kūrėjo „Yoti“, net 10–35% savitarnos kasose perkamų prekių taikomas amžiaus cenzas. Užsienio šalyse ši problema jau aktyviai sprendžiama, diegiant skaitmeninę tapatybę. Įdiegus skaitmeninę tapatybę ir pirkėjui pateikus savo biometrinius duomenis (veido atvaizdą ar pan.) prekybos vietai, apsiperkant tereiks tik nusifotografuoti, kad integruotas dirbtinis intelektas gebėtų atpažinti vartotoją ir patvirtintų jo amžių. Kol kas ši naujovė taikoma atitikimą amžiaus cenzui patvirtinti, bet greitu metu taps paprasčiausiu atsiskaitymu, kai pirkėjų biometriniai duomenys bus sujungti su banko sąskaitomis.

Tradicinės parduotuvės, konkuruodamos tarpusavyje sieks pirkėjams ne tik siūlyti kuo sklandesnį apsipirkimą, bet ir padaryti jį įdomiu. Pastebima nauja tendencija – pasaulyje sparčiai populiarėja parduotuvės, kurios į savo aplinką integruoja fermas ar net plantacijas. Toks prototipas suteikia produktams natūralumo – perkama tiesiai iš gamintojo. Pavyzdžiui, Šanchajuje įsikūrusi viena „Starbucks” kavinė kasdien sulaukia didžiulio antplūdžio lankytojų. Norintys išgerti ten kavos laukia apie pusantros valandos, kol vietoje bus paskrudinta ir pagaminta kava. Lankytojams įdomu matyti ir būti dalimi proceso, kurio metu atsiranda produktas, kurį jie perka.

Nors pirkėjai nori jų apsipirkimo patirtį gerinančių inovacijų, tačiau viena sritis, jų pageidavimu, tikrai neturėtų būti keičiama. Dalis gyventojų vis dar atsiskaitinėja ir atsiskaitinės grynais pinigais, nepaisant kokios kitos mokėjimo formos ateityje atsiras. O tai reiškia, kad ir toliau reikės ieškoti sprendimų, kaip įveikti iššūkius, kurių priežastimi yra monetos ir banknotai. Šią problemą aktyviai sprendžia automatinės mašinos, kurios ne tik priima grynuosius ir atiduoda grąžą, tačiau ir be klaidų veda apskaitą, remiantis įdiegtais algoritmais apskaičiuoja, kokias monetas ir banknotus naudoti, kad nekiltų problemų, atmetant grąžą kitiems pirkėjams.

Mažmeninės prekybos sektorius pasaulyje sparčiai keičiasi, o jo pokyčius diktuoja vartotojų augantys lūkesčiai. Prekybininkams efektyvumo didinimas, diegiant inovacijas, neišvengiamas. Tačiau šios investicijos turi būti ne tik pamatuotos, bet ir maksimaliai išnaudotos, sprendimų neatsiejant nuo kūrybiško požiūrio. Tik taip klientams galima užtikrinti sklandžią, patogią ir įdomią apsipirkimo patirtį.

Komentaro autorius - Julius Stulpinas, informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ generalinis direktorius Baltijos šalims

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau