Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą

Publikuota: 2018-12-15
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ vykdantysis direktorius Baltijos šalims ir Rusijai.

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį. Remiantis pasaulinės tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenimis, 68% verslų teigia, kad savo klientams suteikia gerą patirtį. Tačiau atlikus papildomus tyrimus, paaiškėjo, kad tik 16% įmonių iš tiesų suteikia gerą patirtį ir nė viena – puikią. Vartotojai nebenori laukti eilėse ar pristatymo namuose, nori atsiskaitinėti taip, kaip jiems patogu. Iš esmės apsipirkimas turi įsilieti į jų gyvenimą, o ne būti rutinos dalis, dėl kurios reikia pernelyg sukti galvą. Augantys vartotojų lūkesčiai artimiausiais metais neišvengiamai atneš pokyčius ir į Lietuvos parduotuves.

Norintiems išvengti eilių, sunkių krepšių tempimo itin patraukli alternatyva yra apsipirkimas internetu. Tiesa, elektroninėms parduotuvėms, kai kalbama apie plataus vartojimo ir maisto prekes, konkuruoti kaina sudėtinga, nes šiandien Lietuvoje maisto prekių prekybos surinkimas vis dar vyksta rankomis. Kitose šalyse sprendžiant šią problemą investuojama į sandėlius, kur žmonės dirba prie konvejerių arba juos pakeičia robotai. Aišku, tokie sprendimai reikalauja didelių patalpų, tikslingo prekių išdėstymo ir investicijų į technologijas. Tačiau automatizacijos lygis priklauso nuo rinkos dydžio, natūralu, kad investicijų dydis Londone ir Vilniuje ženkliai skiriasi.

Tiesa, tiek elektroninėse, tiek tradicinėse parduotuvėse, didelis dėmesys turi būti skiriamas atsargų efektyviam valdymui. Automatizuotos sistemos Lietuvoje yra atgyvenusios ir nesugeba sparčiai generuoti prekių srautų. Tokiais atvejais žadėtos ar tiesiog pageidautos prekės negavę vartotojai lieka nepatenkinti, o apsipirkimo patirties lygis krenta. Šiandien parduotuvėse pasitelkiami robotai, skenuojantys prekes ir lygiagrečiai teikiantys informaciją apie jų prognozuojamą trūkumą. Tokių robotų naudojimo pradininkas laikomas amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“.

Užsisakant maisto prekes internetu, Lietuvoje jos pristatomos į namus. Atrodo, patogu, tačiau tai įpareigoja tiksliai planuoti ir sutartu laiku būti namuose. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, Prancūzijoje itin populiarėja maistomatai, kurie yra panašūs į paštomatus, tik turintys talpas su šaldytuvo ir šaldiklio režimu. Užsakytos prekės patalpinamos į jas, o pirkėjai atsiima kada jiems patogu.

Nepaisant pardavėjų augančio dėmesio elektroninei prekybai, bus ieškoma sprendimų, kaip pagerinti apsipirkimo patirtį ir fizinėje parduotuvėje. Vienas iš iššūkių pardavėjams – kaip pagreitinti prekių, kurioms reikia amžiaus patvirtinimo, pardavimus. Pasak skaitmeninės tapatybės kūrėjo „Yoti“, net 10–35% savitarnos kasose perkamų prekių taikomas amžiaus cenzas. Užsienio šalyse ši problema jau aktyviai sprendžiama, diegiant skaitmeninę tapatybę. Įdiegus skaitmeninę tapatybę ir pirkėjui pateikus savo biometrinius duomenis (veido atvaizdą ar pan.) prekybos vietai, apsiperkant tereiks tik nusifotografuoti, kad integruotas dirbtinis intelektas gebėtų atpažinti vartotoją ir patvirtintų jo amžių. Kol kas ši naujovė taikoma atitikimą amžiaus cenzui patvirtinti, bet greitu metu taps paprasčiausiu atsiskaitymu, kai pirkėjų biometriniai duomenys bus sujungti su banko sąskaitomis.

Tradicinės parduotuvės, konkuruodamos tarpusavyje sieks pirkėjams ne tik siūlyti kuo sklandesnį apsipirkimą, bet ir padaryti jį įdomiu. Pastebima nauja tendencija – pasaulyje sparčiai populiarėja parduotuvės, kurios į savo aplinką integruoja fermas ar net plantacijas. Toks prototipas suteikia produktams natūralumo – perkama tiesiai iš gamintojo. Pavyzdžiui, Šanchajuje įsikūrusi viena „Starbucks” kavinė kasdien sulaukia didžiulio antplūdžio lankytojų. Norintys išgerti ten kavos laukia apie pusantros valandos, kol vietoje bus paskrudinta ir pagaminta kava. Lankytojams įdomu matyti ir būti dalimi proceso, kurio metu atsiranda produktas, kurį jie perka.

Nors pirkėjai nori jų apsipirkimo patirtį gerinančių inovacijų, tačiau viena sritis, jų pageidavimu, tikrai neturėtų būti keičiama. Dalis gyventojų vis dar atsiskaitinėja ir atsiskaitinės grynais pinigais, nepaisant kokios kitos mokėjimo formos ateityje atsiras. O tai reiškia, kad ir toliau reikės ieškoti sprendimų, kaip įveikti iššūkius, kurių priežastimi yra monetos ir banknotai. Šią problemą aktyviai sprendžia automatinės mašinos, kurios ne tik priima grynuosius ir atiduoda grąžą, tačiau ir be klaidų veda apskaitą, remiantis įdiegtais algoritmais apskaičiuoja, kokias monetas ir banknotus naudoti, kad nekiltų problemų, atmetant grąžą kitiems pirkėjams.

Mažmeninės prekybos sektorius pasaulyje sparčiai keičiasi, o jo pokyčius diktuoja vartotojų augantys lūkesčiai. Prekybininkams efektyvumo didinimas, diegiant inovacijas, neišvengiamas. Tačiau šios investicijos turi būti ne tik pamatuotos, bet ir maksimaliai išnaudotos, sprendimų neatsiejant nuo kūrybiško požiūrio. Tik taip klientams galima užtikrinti sklandžią, patogią ir įdomią apsipirkimo patirtį.

Komentaro autorius - Julius Stulpinas, informacinių technologinių sprendimų UAB „StrongPoint“ generalinis direktorius Baltijos šalims

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu  1

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų...

Prekyba
2019.12.06
Dovanų rinkoje - naujas žaidėjas Verslo tribūna

Dovanų kortelių ir rinkinių platinimo rinkoje atsirado naujas žaidėjas – „Beta dovana“. Nuo š. m. gruodžio...

Prekyba
2019.12.06
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
Maitinimo sektoriaus prognozė 2020: kaip keisis kainos ir atlyginimai Premium 1

Nors ir kalbama apie galimą ūkio lėtėjimą, restoranai ir kavinės į kitus metus žvelgia optimistiškai.

Paslaugos
2019.12.05
Padidinus akcizą kaitinamojo tabako pakelis brangs 33 centais 

Nuo 2020 m. kovo kaitinamojo tabako akcizas didės 65%. Skaičiuojama, kad jo pakelis brangs 33 centais ir...

Prekyba
2019.12.05
Prabangos prekių rinkoje galimas dar vienas sandoris

„Gucci“ ir „Saint Laurent“ savininkė sužiuro į drabužių gamintoją „Moncler“, praėjus porai savaičių po...

Rinkos
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Maxima“ įvardijo ir apdovanojo savo svarbiausias partneres 

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ savo kasmetiniame renginyje, tiekėjams skirtoje konferencijoje įvardijo...

Prekyba
2019.12.05
„Estep“: įvedus prekybos mokestį kainos papildomai kiltų 13%  Premium 23

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos užsakymu atliktas „Estep“ tyrimas rodo, kad įvedus stambios prekybos...

Prekyba
2019.12.05
Prekybos mokestis skandintų verslus, svarstoma kelti veiklą į kitas šalis  Premium 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitete pasisakyti dėl planuojamo įvesti stambios prekybos mokesčio susirinkę...

Prekyba
2019.12.04
Interviu su A. Rusteika: stambios prekybos mokestis baigsis bankrotais ir teismais Premium 9

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas Aurelijus...

Prekyba
2019.12.04
„ACC Distribution“ tapo oficialiu „Xiaomi“ įrenginių distributoriumi Baltijos šalyse Verslo tribūna 8

Viena stambiausių didmeninės prekybos bendrovių „ACC Distribution“ Baltijos šalyse sudarė bendradarbiavimo...

Prekyba
2019.12.04
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM, keičiasi tvarka ir pačioje ES Premium 12

Nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek...

Finansai
2019.12.04
„Kibernetinio pirmadienio“ pardavimai JAV pasiekė 9,4 mlrd. USD rekordą

JAV mažmenininkų pardavimai vadinamąjį kibernetinį pirmadienį, palyginti su metais anksčiau, padidėjo beveik...

Prekyba
2019.12.03
„Depo“ skirta 702.000 Eur bauda, įmonė ją skųs 3

Latvijos Konkurencijos taryba skyrė „pasidaryk pats“ segmento prekybininkei „Depo“ baudą už tai, kad...

Prekyba
2019.12.03
Senbuviai atsinaujina, „Lidl“ stato naujas parduotuves

Antradienį Alytuje po atnaujinimo atidaryta „Maximos“ parduotuvė, o Tauragėje – atnaujinta „Norfos“...

Prekyba
2019.12.03
Kompensuojamas medicinos pagalbos priemones galės tiekti ne tik vaistinės

Nuo šiol medicinos pagalbos priemonės bus kompensuojamos įsigyjant jas ne tik iš vaistinių, bet ir iš kitų...

Prekyba
2019.12.03
Penktadalį pajamų „Topo centrui“ suneša e. komercija  Premium

Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, teigia, kad elektronikos ir buitinės technikos...

Prekyba
2019.12.03
Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis Verslo tribūna 2

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į...

Prekyba
2019.12.03
Žemės ūkio ministras leidžia suprasti, kad vaučerius galima galutinai užmiršti  Premium 1

Žemės ūkio ministras Andrius Palionis VŽ sako neketinantis įgyvendinti ankstesnio ministro plano, kuriame...

Prekyba
2019.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau