Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos

Publikuota: 2018-12-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos šalių rinkos dalis, tenkanti elektroninei prekybai, vis dar labai kukli ir tik šiek tiek viršija 3%. 2018 m. daugelis prekybininkų e. prekybos kanalui skyrė vis daugiau dėmesio.

  • Elektroninės prekybos bendrovei „Kesko Senukai Digital“ įsigijus elektronikos ir kitų ne maisto prekių interneto prekybos grupę 1A, elektroninės parduotuvės „Senukai“ asortimentas padidės keturis kartus ir pasieks 200.000 prekių. Labiausiai plėsis ir stiprės buitinės technikos, santechnikos, apšvietimo, apdailos prekių, įrankių, laisvalaikio ir sporto prekių kategorijos. Šiuo metu elektroninės parduotuvės pirkėjams siūloma per 60.000 prekių pozicijų. „Senukuose“ daugiausia parduodama lietuviškos kilmės prekių. Įmonė turi prekių iš daugiau nei 50 pasaulio šalių. Beveik 70% pardavimų sudaro ES šalių tiekėjų prekės.
  • Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“ artimiausią pusmetį pristatys naujų logistikos infrastruktūros sprendimų. Naujosios investicijos susijusios su šiuo metu patentuojamu prekės ženklu „Pigu Box“. Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad įmonė ieško sprendimų, kaip prekes pristatyti klientams visoje Lietuvoje patogiau, kokia nuosava infrastruktūra galėtų geriausiai tikti. Jo teigimu, šiuo metu patentuojamas naujas prekės ženklas galėtų būti panaudotas ne vienam sprendimui. Galbūt paštomatams, gal kitiems logistikos sprendimams, pavyzdžiui, pristatant baldus klientams.
  • Baldų prekybos segmentas internete domina ne tik „Pigu“. Švedijos prekių namams mažmenininkė IKEA planuoja artimiausiais mėnesiais pradėti prekybą internetu Lietuvoje ir Latvijoje.
  • Be to, SBA grupės valdoma bendrovė „Klaipėdos baldų prekyba“ uždaro Panevėžyje, Šiauliuose, Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje šiuo metu turimas penkias fizines baldų parduotuves „Berry“. Prekės ženklą „Berry“ grupė perleidžia Švedijos ir Lietuvos investuotojų valdomai UAB „Furniture1“, turinčiai planų stiprinti pozicijas baldų elektroninės prekybos rinkoje. Šios bendrovės akcininkė UAB „Inredhemma Europa“ yra susijusi su „Bygghemma Group“ – žinomu namų aksesuarų prekės ženklu Šiaurės šalyse.
  • „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis internetu lyderė „Morele“ įkūrė bendrą kontroliuojančiąją bendrovę. Jos dalininkais tapo visi „Pigu“ ir „Morele“ akcininkai proporcingai pagal turėtas akcijas, didžiąją dalį finansavimo užtikrino pagrindinis akcininkas MCI fondas. Ponas Liulys VŽ sako, kad „Pigu“ ir „Morele“ sandoris nėra piniginis. „Su Lenkijos elektronine parduotuve bendradarbiaujame kaip lygiaverčiai verslo partneriai, kurie kartu įkūrė kontroliuojančiąją įmonę (angl. holding) ir yra pasiruošę dalytis gerąja verslo praktika, prekių asortimentu, investuoti į pažangius verslo vystymo sprendimus. Suvieniję jėgas, tikime, tapsime viena didžiausių grupių Vidurio ir Rytų Europoje“, – sako p. Liulys.
  • Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą – specialius trijų lygių temperatūros režimo siuntų terminalus, pritaikytus maisto produktams laikyti. Pirmieji maistomatai atsiras prie „Akropolio“ ir Ukmergės gatvėje. Tomas Kibildis, „Barboros“ direktorius, VŽ sako, kad maistomatai atsiras dviejose privažiuoti patogiose, didelį žmonių srautą turinčiose vietose. Pirmasis maistomatas bus pastatytas gruodžio 4 d. prie „Akropolio“ verslo centro, antrasis – kitos savaitės pabaigoje prie „Circle K“ degalinės Ukmergės gatvėje. Paslaugą pirkėjams planuojama pradėti teikti nuo gruodžio 12 d.
  • Daugelį žinomų prekės ženklų drabužių jau galima įsigyti internete. Savo parduotuves turi „Apranga“, H&M, „LPP Lithuania“ ir kiti drabužių prekybininkai. Irina Gromova, „LPP Lithuania“, VŽ sako, kad elektroninės parduotuvės pirmiausia gerina prekės ženklų žinomumą, leidžia klientui susipažinti su asortimentu. Susidomėję pirkėjai ateina į fizines parduotuves pasižiūrėti, kaip atrodo dominantys drabužiai. „Šiuo metu pardavimai internetu sudaro daugiau nei 5% mūsų apyvartos, bet dar nesiekia bendro mažmeninės prekybos vidurkio. Elektroninės komercijos augimo perspektyvos labai didelės. Per pusantrų dvejus metus internetu parduosime apie 20% savo prekių“, – sako p. Gromova.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
11:04
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 22

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vyriausybė svarstys elektronikos PVM pokyčius 1

Elektronikos prekėms – standiesiems diskams, mobiliesiems telefonams, planšetėms ir nešiojamiesiems...

Prekyba
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV 1

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau