Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos

Publikuota: 2018-12-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos šalių rinkos dalis, tenkanti elektroninei prekybai, vis dar labai kukli ir tik šiek tiek viršija 3%. 2018 m. daugelis prekybininkų e. prekybos kanalui skyrė vis daugiau dėmesio.

  • Elektroninės prekybos bendrovei „Kesko Senukai Digital“ įsigijus elektronikos ir kitų ne maisto prekių interneto prekybos grupę 1A, elektroninės parduotuvės „Senukai“ asortimentas padidės keturis kartus ir pasieks 200.000 prekių. Labiausiai plėsis ir stiprės buitinės technikos, santechnikos, apšvietimo, apdailos prekių, įrankių, laisvalaikio ir sporto prekių kategorijos. Šiuo metu elektroninės parduotuvės pirkėjams siūloma per 60.000 prekių pozicijų. „Senukuose“ daugiausia parduodama lietuviškos kilmės prekių. Įmonė turi prekių iš daugiau nei 50 pasaulio šalių. Beveik 70% pardavimų sudaro ES šalių tiekėjų prekės.
  • Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“ artimiausią pusmetį pristatys naujų logistikos infrastruktūros sprendimų. Naujosios investicijos susijusios su šiuo metu patentuojamu prekės ženklu „Pigu Box“. Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad įmonė ieško sprendimų, kaip prekes pristatyti klientams visoje Lietuvoje patogiau, kokia nuosava infrastruktūra galėtų geriausiai tikti. Jo teigimu, šiuo metu patentuojamas naujas prekės ženklas galėtų būti panaudotas ne vienam sprendimui. Galbūt paštomatams, gal kitiems logistikos sprendimams, pavyzdžiui, pristatant baldus klientams.
  • Baldų prekybos segmentas internete domina ne tik „Pigu“. Švedijos prekių namams mažmenininkė IKEA planuoja artimiausiais mėnesiais pradėti prekybą internetu Lietuvoje ir Latvijoje.
  • Be to, SBA grupės valdoma bendrovė „Klaipėdos baldų prekyba“ uždaro Panevėžyje, Šiauliuose, Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje šiuo metu turimas penkias fizines baldų parduotuves „Berry“. Prekės ženklą „Berry“ grupė perleidžia Švedijos ir Lietuvos investuotojų valdomai UAB „Furniture1“, turinčiai planų stiprinti pozicijas baldų elektroninės prekybos rinkoje. Šios bendrovės akcininkė UAB „Inredhemma Europa“ yra susijusi su „Bygghemma Group“ – žinomu namų aksesuarų prekės ženklu Šiaurės šalyse.
  • „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis internetu lyderė „Morele“ įkūrė bendrą kontroliuojančiąją bendrovę. Jos dalininkais tapo visi „Pigu“ ir „Morele“ akcininkai proporcingai pagal turėtas akcijas, didžiąją dalį finansavimo užtikrino pagrindinis akcininkas MCI fondas. Ponas Liulys VŽ sako, kad „Pigu“ ir „Morele“ sandoris nėra piniginis. „Su Lenkijos elektronine parduotuve bendradarbiaujame kaip lygiaverčiai verslo partneriai, kurie kartu įkūrė kontroliuojančiąją įmonę (angl. holding) ir yra pasiruošę dalytis gerąja verslo praktika, prekių asortimentu, investuoti į pažangius verslo vystymo sprendimus. Suvieniję jėgas, tikime, tapsime viena didžiausių grupių Vidurio ir Rytų Europoje“, – sako p. Liulys.
  • Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą – specialius trijų lygių temperatūros režimo siuntų terminalus, pritaikytus maisto produktams laikyti. Pirmieji maistomatai atsiras prie „Akropolio“ ir Ukmergės gatvėje. Tomas Kibildis, „Barboros“ direktorius, VŽ sako, kad maistomatai atsiras dviejose privažiuoti patogiose, didelį žmonių srautą turinčiose vietose. Pirmasis maistomatas bus pastatytas gruodžio 4 d. prie „Akropolio“ verslo centro, antrasis – kitos savaitės pabaigoje prie „Circle K“ degalinės Ukmergės gatvėje. Paslaugą pirkėjams planuojama pradėti teikti nuo gruodžio 12 d.
  • Daugelį žinomų prekės ženklų drabužių jau galima įsigyti internete. Savo parduotuves turi „Apranga“, H&M, „LPP Lithuania“ ir kiti drabužių prekybininkai. Irina Gromova, „LPP Lithuania“, VŽ sako, kad elektroninės parduotuvės pirmiausia gerina prekės ženklų žinomumą, leidžia klientui susipažinti su asortimentu. Susidomėję pirkėjai ateina į fizines parduotuves pasižiūrėti, kaip atrodo dominantys drabužiai. „Šiuo metu pardavimai internetu sudaro daugiau nei 5% mūsų apyvartos, bet dar nesiekia bendro mažmeninės prekybos vidurkio. Elektroninės komercijos augimo perspektyvos labai didelės. Per pusantrų dvejus metus internetu parduosime apie 20% savo prekių“, – sako p. Gromova.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Pagal vartotojų teisių apsaugą Lietuva – tarp ES atsilikėlių 2

Valstybės kontrolės atliktas auditas atskleidė, kad trečdalis vartotojų Lietuvoje susiduria su klaidinančia...

Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 4

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 3

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 5

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 34

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 6

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
Apsipirkimas per išmaniuosius garsiakalbius lenkia prognozes

Apsipirkimų per išmaniuosius garsiakalbius kaip „Amazon Echo“ ar „Google Home“ daugėja greičiau nei anksčiau...

Prekyba
2019.07.13
„Maxima grupės“ valdoma „Stokrotka“ pernai didino pajamas 2

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ valdomas Lenkijos tinklas „Stokrotka“...

Prekyba
2019.07.12
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Išmanios verslo valdymo technologijos: laimingesnis verslas, laimingesni klientai 3

Didėjančios verslo plėtros ir ją sekančios konkurencijos sąlygomis verslas susiduria su ypatingu paradoksu.

Paslaugos
2019.07.12
Nesusijungę tinklai „Iki“ ir „Rimi“ auga savarankiškai Premium

Pirmojo pusmečio plėtros rezultatai rodo, kad mažmeninės prekybos tinklai „Rimi“ ir „Iki“ laikosi aktyvios...

Prekyba
2019.07.11
JK prekybininkė „Asda“ mąsto apie akcijų biržą 1

Trečia pagal apyvartą Jungtinės Karalystės prekybininkė „Asda“ svarsto galimybę žengti į akcijų biržą.

Prekyba
2019.07.10
Vilniaus Pašilaičiuose planuojamas 22.000 kv. m prekybos centras 8

Vilniaus Pašilaičių seniūnijoje, šalia Vakarinio aplinkkelio, planuojamas prekybos centras.

Statyba ir NT
2019.07.10
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau