Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos

Publikuota: 2018-12-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos šalių rinkos dalis, tenkanti elektroninei prekybai, vis dar labai kukli ir tik šiek tiek viršija 3%. 2018 m. daugelis prekybininkų e. prekybos kanalui skyrė vis daugiau dėmesio.

  • Elektroninės prekybos bendrovei „Kesko Senukai Digital“ įsigijus elektronikos ir kitų ne maisto prekių interneto prekybos grupę 1A, elektroninės parduotuvės „Senukai“ asortimentas padidės keturis kartus ir pasieks 200.000 prekių. Labiausiai plėsis ir stiprės buitinės technikos, santechnikos, apšvietimo, apdailos prekių, įrankių, laisvalaikio ir sporto prekių kategorijos. Šiuo metu elektroninės parduotuvės pirkėjams siūloma per 60.000 prekių pozicijų. „Senukuose“ daugiausia parduodama lietuviškos kilmės prekių. Įmonė turi prekių iš daugiau nei 50 pasaulio šalių. Beveik 70% pardavimų sudaro ES šalių tiekėjų prekės.
  • Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“ artimiausią pusmetį pristatys naujų logistikos infrastruktūros sprendimų. Naujosios investicijos susijusios su šiuo metu patentuojamu prekės ženklu „Pigu Box“. Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad įmonė ieško sprendimų, kaip prekes pristatyti klientams visoje Lietuvoje patogiau, kokia nuosava infrastruktūra galėtų geriausiai tikti. Jo teigimu, šiuo metu patentuojamas naujas prekės ženklas galėtų būti panaudotas ne vienam sprendimui. Galbūt paštomatams, gal kitiems logistikos sprendimams, pavyzdžiui, pristatant baldus klientams.
  • Baldų prekybos segmentas internete domina ne tik „Pigu“. Švedijos prekių namams mažmenininkė IKEA planuoja artimiausiais mėnesiais pradėti prekybą internetu Lietuvoje ir Latvijoje.
  • Be to, SBA grupės valdoma bendrovė „Klaipėdos baldų prekyba“ uždaro Panevėžyje, Šiauliuose, Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje šiuo metu turimas penkias fizines baldų parduotuves „Berry“. Prekės ženklą „Berry“ grupė perleidžia Švedijos ir Lietuvos investuotojų valdomai UAB „Furniture1“, turinčiai planų stiprinti pozicijas baldų elektroninės prekybos rinkoje. Šios bendrovės akcininkė UAB „Inredhemma Europa“ yra susijusi su „Bygghemma Group“ – žinomu namų aksesuarų prekės ženklu Šiaurės šalyse.
  • „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis internetu lyderė „Morele“ įkūrė bendrą kontroliuojančiąją bendrovę. Jos dalininkais tapo visi „Pigu“ ir „Morele“ akcininkai proporcingai pagal turėtas akcijas, didžiąją dalį finansavimo užtikrino pagrindinis akcininkas MCI fondas. Ponas Liulys VŽ sako, kad „Pigu“ ir „Morele“ sandoris nėra piniginis. „Su Lenkijos elektronine parduotuve bendradarbiaujame kaip lygiaverčiai verslo partneriai, kurie kartu įkūrė kontroliuojančiąją įmonę (angl. holding) ir yra pasiruošę dalytis gerąja verslo praktika, prekių asortimentu, investuoti į pažangius verslo vystymo sprendimus. Suvieniję jėgas, tikime, tapsime viena didžiausių grupių Vidurio ir Rytų Europoje“, – sako p. Liulys.
  • Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą – specialius trijų lygių temperatūros režimo siuntų terminalus, pritaikytus maisto produktams laikyti. Pirmieji maistomatai atsiras prie „Akropolio“ ir Ukmergės gatvėje. Tomas Kibildis, „Barboros“ direktorius, VŽ sako, kad maistomatai atsiras dviejose privažiuoti patogiose, didelį žmonių srautą turinčiose vietose. Pirmasis maistomatas bus pastatytas gruodžio 4 d. prie „Akropolio“ verslo centro, antrasis – kitos savaitės pabaigoje prie „Circle K“ degalinės Ukmergės gatvėje. Paslaugą pirkėjams planuojama pradėti teikti nuo gruodžio 12 d.
  • Daugelį žinomų prekės ženklų drabužių jau galima įsigyti internete. Savo parduotuves turi „Apranga“, H&M, „LPP Lithuania“ ir kiti drabužių prekybininkai. Irina Gromova, „LPP Lithuania“, VŽ sako, kad elektroninės parduotuvės pirmiausia gerina prekės ženklų žinomumą, leidžia klientui susipažinti su asortimentu. Susidomėję pirkėjai ateina į fizines parduotuves pasižiūrėti, kaip atrodo dominantys drabužiai. „Šiuo metu pardavimai internetu sudaro daugiau nei 5% mūsų apyvartos, bet dar nesiekia bendro mažmeninės prekybos vidurkio. Elektroninės komercijos augimo perspektyvos labai didelės. Per pusantrų dvejus metus internetu parduosime apie 20% savo prekių“, – sako p. Gromova.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku