Oskaro vertiems marškiniams svarbi kiekviena detalė

Publikuota: 2018-12-05

„Guli kaip nulietas“ – sakoma apie tobulai savininkui tinkantį rūbą, dažniausiai kostiumą. Tačiau kad įvaizdis nepaliktų abejonių, jog priklausote aukščiausiai profesionalų lygai, ne mažiau svarbu ir tai, ką vilkite po juo.

Rūbai, kartu su statusą atspindinčiomis detalėmis – laikrodžiu, batais, sąsagomis – kuria solidų profesionalo įvaizdį. Ypač jeigu jie siūti specialiai jo savininkui. Siūtis drabužius kadaise buvo vienintelis ir natūralus būdas apsirengti, o suklestėjus masinei gamybai vienetiniai gaminiai rinkos vertės kopėčiomis kaipmat pakilo iki prabangių prekių segmento.

Šiandien pagal žmogaus sudėjimą ir norus konstruojami rūbai yra būdas ne tik subtiliai pademonstruoti savo statusą, bet ir mėgautis iš geriausios kokybės audinių siūtu, tarsi antra oda priglundančiu drabužiu. Ir nors tradiciškai angliškas terminas bespoke siejamas su kostiumu, tačiau ne ką rečiau individualiai siuvami ir marškiniai. Ne tik klasikiniai, dėvimi po kostiumu, bet ir skirti laisvalaikiui ar kasdienai – šiuo tik iš pažiūros paprastu drabužiu galima unikaliai atskleisti jo savininko asmenybę, pomėgius ar gyvenimo būdą.

Pasaulinė klasė

Prieš ketverius metus didžiausiai marškinių gamintojai „Vilkma“ įsteigus individualiai siuvamų marškinių liniją „Vilkma Bespoke“, galimybė pasisiūti vienetinius marškinius atsirado ir Lietuvoje. Audinius kompanijai tiekia vieni garsiausių italų gamintojų „Thomas Mason“, gyvuojantys jau keletą šimtmečių.

Už nepriekaištingą Egipto medvilnės audinių kokybę juos vertina ne tik žymiųjų Londono Savile Row ateljė meistrai, bet ir pasaulio mados olimpo viršūnėje karaliaujantys „Gucci“ ir „Prada“.  Savo ruožtu „Vilkma Bespoke“ atstovai iš prestižinės audinių parodos Paryžiuje kasmet parsiveža ir savo atrinktų, naujausias technologines ir mados tendencijas atspindinčių medžiagų.

Audiniai, atitinkantys pasaulinę kartelę – tik viena „Vilkma Bespoke“ bekompromisės kokybės pažado dalis. Ne ką mažiau reiškia per pusę amžiaus sukaupta patirtis, kaip meistriškai pagaminti marškinius. Lietuviška bendrovė šį rūbą siuva nuo 1967 m., kai Ukmergėje atidarytas siuvimo fabrikas.

Po Nepriklausomybės atgavimo atsivėrus Vakarų rinkoms, „Vilkmos“ marškiniai pradėti eksportuoti. Šiandien iš modernaus fabriko Ukmergėje kasmet iškeliauja 800 000 marškinių, skirtų solidžiausiems pasauliniams prekių ženklams. Dažnas jų rengia ir pasaulines įžymybes, tad lietuvių siūtais marškiniais pasipuošusį džentelmeną galima sutikti ir „Oskarų“ teikimo ceremonijoje.

„Vilkma Bespoke“ – tai atskira, ekskliuzyvinė kompanijos produkcijos linija, į kurią sudėta visa pusšimtį metų brandinta „Vilkmos“ marškinių fabriko patirtis. Vienetinius marškinius gamina ir prižiūri geriausi „Vilkmos“ specialistai, o siuvami jie įranga, kurioje gimsta gaminiai „Eton“, „Ted Baker“ ir „Burberry“ mados namams. Iš kitų vyriškos mados šedevrų juos išskiria viena reikšminga detalė: „Vilkma Bespoke“ marškiniai keliauja ne partijomis, bet specialioje linijoje, atskirai – po vieną, o rūbo savininkas yra kartu ir jo dizaineris.

Svarbi kiekviena detalė

„Vilkma Bespoke“ – ne tik vienetinis gaminys, bet kartu ir unikali patirtis pačiam kuriant marškinius – nuo audinio faktūros, spalvos, modelio iki apykaklės formos, rankogalių rūšies ir įvairiausių individualių detalių pasirinkimo. Susitikimo metu klientas ne tik išmatuojamas, kad marškiniai tobulai atitiktų jo sudėjimą, bet ir supažindinamas su marškinių subtilybių pasauliu, kuriame svarbi kiekviena detalė.

„Žinoma, jei tik pageidauja pats – yra žmonių, kurie ateina konkrečiai žinodami, kad nori klasikinių baltų marškinių. Tačiau dažnai ir jie, išgirdę apie galimybes susikurti visiškai individualų rūbą su unikaliomis detalėmis, užsisako dar kelerius marškinius“, – sako AB „Vilkma“ gen. direktorė Giedrė Plačiakytė.

Marškiniai – itin sudėtingos konstrukcijos drabužis, siuvamas net iš 20 - 25 atskirų detalių, tad 4-5 mm paklaida susiuvant audinio dalis gali būti lemiama: rūbas neatrodys idealiai. Preciziškas, net juvelyrinis tikslumas – rankomis siuvamų marškinių atributas. Kaip ir simetriška apykaklė aštriais kampais, vienodo dydžio sagų kilpos, formos po skalbimo nekeičiantys rankogaliai ir apykaklė, tiksliai suderintas raštas, papildomai sutvirtintos sagos bei ypatingai tankūs siūlių dygsniai, garantuojantys marškinių patvarumą. Detalės, kuriančios nepriekaištingą bespoke išvaizdą. Detalės, į kurias, deja, dažnai numojama ranka, klaidingai tikintis, kad po kostiumu jų nesimatys, bet būtent jos labiausiai ir krenta į akis.

nuotrauka::1 right  

Kai preciziškos kokybės reikalavimai patenkinti, ateina eilė kūrybai ir individualizavimui – kad marškiniai ne tik tobulai gultų, bet ir atitiktų jų savininko gyvenimo būdą. Ar tai darbo drabužis, ar rūbas ypatingai šventei? Kasdien dėvimi marškiniai siuvami iš atspariausio audinio, atlaikančio šimtus skalbimų, o daug keliaujantiems pravers nesiglamžantis audinys. Dirbančių kompiuteriu rankogaliai turėtų būti be kampų, kad nuolat ant stalo laikant rankas jie neužsilankstytų, o jei norite marškinių, su kuriais jus pastebėtų, padės įdomi tekstūra, madingiausios spalvos ar kontrastingos detalės. Rankogalius puoškite inicialais ar paslėpkite juose slaptą kišenėlę, kur galėsite patogiai nešiotis kreditinę kortelę – funkcionalumo ir individualios estetikos galimybės čia nepaprastai plačios.

Nepasimesti šiame kūrybiniame procese padeda profesionali salono meistrė konsultantė. Jos darbas – ne tik pasiūlyti tinkamiausią marškinių modelį, bet ir padėti apsispręsti, kuris iš 1500 audinių tiks labiausiai, pagal veido ir dilbio formą parinkti apykaklę ir rankogalius.

Susitikimas su meistre paprastai trunka apie valandą, marškiniai pasiuvami vos per dešimt darbo dienų. O tie, kurie bent kartą jau lankėsi „Vilkma Bespoke“ salone, kitus marškinius galės užsisakyti internetu. Su specialiu kliento kodu prisijungus prie išmanios programėlės beliks tik išsirinkti audinius, norimas detales ir laukti pasirodant kurjerio su pasiūtu drabužiu. Tai itin patogu daug keliaujantiems arba itin užimtiems žmonėms – o tokių klientų „Vilkma Bespoke“ turi daug.

Įtraukianti patirtis

Įmonės vadovė pasakoja, kad poreikis individualiai marškinių kūrimo paslaugai buvo akivaizdus dar iki atsirandant „Vilkma Bespoke.“ Bendrovei dažnai tekdavo vykdyti pavienius užsakymus, o ir pasiūla rinkoje buvo skurdoka: arba pigūs, arba itin prabangūs gaminiai. „Veiklos pradžioje skyrėme itin daug energijos ir laiko vizijai ir idėjai išgryninti. Labai džiugina tai, kad ji iki šiol gyvybinga: mūsų klientai ir yra tie, kuriems kūrėme šią koncepciją“, – sako G. Plačiakytė.

Kokie žmonės praveria salono Vilniuje duris? Asmenybės, vertinančios individualų stilių, žmonės, neatitinkantys masinės gamybos dydžių standartų, profesionalai, visur ieškantys aukščiausios kokybės, džentelmenai, kuriems svarbi kiekviena detalė – visus juos vienija poreikis ne tik dirbti, bet ir atrodyti nepriekaištingai.  Ir tie, kuriems svarbu ne tik gauti vienetinį gaminį, bet ir dalyvauti jo kūrybos procese – galbūt tik pasirenkant spalvą ir audinį, o gal susimodeliuojant marškinius iki smulkiausių detalių.

„Nustebtumėte, kokia įtraukianti yra ši patirtis – kartais rimti vyrai, užimantys solidžias pareigas, tiesiog panyra į audinių pasaulį tarsi į meditaciją“, – šypsosi Giedrė. Turbūt ne veltui vis dažniau galimybę susikurti vienetinius marškinius vyrams dovanoja ir jų moterys ar net bendradarbiai – tai kartu ir praktiška, ir išskirtinė, ir unikalią patirtį suteikianti dovana. Dovana, kalbanti pati už save – būtent tai ir yra tikroji bespoke reikšmė.

FOTOGALERIJA VILKMA BESPOKE (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai 1

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln.

Sparčiausiai besiplėtę prekybininkai 2018 m.

Lietuvoje 2018 m. daugiausiai į plėtrą investavo rinkoje įsitvirtinti siekiantys nauji žaidėjai: Vokietijos...

Turizmas 2018 m.: stagnuojanti Ispanija ir atostogų kelionių renesansas 3

Turkija atsigauna, Ispanija ima stagnuoti, o europiečiai vėl atsigręžia į atostogų keliones – tokias...

Maitinimo įmonių apyvarta per metus išaugo beveik dešimtadaliu

Šiemet lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maitinimo ir gėrimų...

Pirkėjai skundžiasi „Lidl“ pirktoje ledų pakuotėje radę skutimosi peiliuką 7

Prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėje Panevėžyje pirktoje vanilinių ledų pakuotėje rastas skutimosi peiliukas,...

„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Mažmenininkų apyvarta per metus išaugo 7%

2018 m. lapkritį, palyginti su 2017 m. lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

ES direktyvoje – baigtinis įrodymų sąrašas taikant 0% PVM Premium

Europos Sąjungos Taryba patvirtino „greitus“ PVM direktyvos pataisymus, kurie palengvins verslui 0% PVM...

Finansai
2018.12.28
2019 m. laukia 30 mokesčių pakeitimų, amnestija ir gėdos stulpas 15

Kitais metais laukia mažesnė mokesčių našta darbo užmokesčiui, kitokių pajamų mokesčių lengvatų. Taip pat bus...

Finansai
2018.12.28
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

Teismas: Konkurencijos taryba neprivalo vaistinėms grąžinti paimtų dokumentų 1

Konkurencijos taryba neprivalo grąžinti tyrimo metu paimtos informacijos vienus didžiausių vaistinių tinklų...

„Panoramai“ dešimt metų – penkios išmoktos pamokos Rėmėjo turinys 4

Dešimt metų prekybos versle – daug. Per tokį laikotarpį gali pasikeisti klientų poreikiai, prekybos kanalai,...

„Lidl“ investicijos šiemet stelbė kitus rinkos dalyvius 5

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ į plėtrą šiemet investavo 47 mln. eurų –...

Svarbiausi prekybos sektoriaus sandoriai 2018 m. Premium

2018 m. mažmeninės prekybos rinkoje netrūko įsigijimų. Tiesa, kai kurie planuoti sandoriai neįvyko, dalis...

Svarbiausi mokesčių pokyčiai: prekybos sektoriui 2019 m. bus sunkūs Premium 1

Ateinančiais metais prekybos sektoriuje bus labai daug pasikeitimų, verslui tai bus sunkus laikas. Vien jau...

Prekybos sektoriaus teisinis reguliavimas: svarbiausi pokyčiai Premium

2019 m. Vyriausybės programoje numatyta imtis priemonių, siekiant užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp priežiūros...

Kova su šešėliu: centralizuos degalų prekybos leidimų išdavimą 7

Vyriausybė užsimojo centralizuoti ir sugriežtinti prekybos nefasuotais naftos produktais licencijavimą.

Verslo aplinka
2018.12.25
Nepamiršta idėjos riboti prekybos centrų darbą 9

Valdantieji tikisi, kad kitąmet bus priimti įstatymai, apribojantys didelių prekybos centrų darbą...

Verslo aplinka
2018.12.25
Turizmo sektoriuje sukurta pridėtinė vertė per 2017 metus padidėjo 12%

2017 m., palyginti su 2016 m., turizmo sektoriuje sukurta pridėtinė vertė padidėjo 11,9% ir sudarė 1,2 mlrd.

Kūrė žvakes, kurios atrodytų „nelietuviškai“ 1

Prekybinės mugės didina ne tik smulkiųjų pardavimus, bet ir padeda susipažinti su klientais, sužinoti, ko jie...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau