Oskaro vertiems marškiniams svarbi kiekviena detalė

Publikuota: 2018-12-05

„Guli kaip nulietas“ – sakoma apie tobulai savininkui tinkantį rūbą, dažniausiai kostiumą. Tačiau kad įvaizdis nepaliktų abejonių, jog priklausote aukščiausiai profesionalų lygai, ne mažiau svarbu ir tai, ką vilkite po juo.

Rūbai, kartu su statusą atspindinčiomis detalėmis – laikrodžiu, batais, sąsagomis – kuria solidų profesionalo įvaizdį. Ypač jeigu jie siūti specialiai jo savininkui. Siūtis drabužius kadaise buvo vienintelis ir natūralus būdas apsirengti, o suklestėjus masinei gamybai vienetiniai gaminiai rinkos vertės kopėčiomis kaipmat pakilo iki prabangių prekių segmento.

Šiandien pagal žmogaus sudėjimą ir norus konstruojami rūbai yra būdas ne tik subtiliai pademonstruoti savo statusą, bet ir mėgautis iš geriausios kokybės audinių siūtu, tarsi antra oda priglundančiu drabužiu. Ir nors tradiciškai angliškas terminas bespoke siejamas su kostiumu, tačiau ne ką rečiau individualiai siuvami ir marškiniai. Ne tik klasikiniai, dėvimi po kostiumu, bet ir skirti laisvalaikiui ar kasdienai – šiuo tik iš pažiūros paprastu drabužiu galima unikaliai atskleisti jo savininko asmenybę, pomėgius ar gyvenimo būdą.

Pasaulinė klasė

Prieš ketverius metus didžiausiai marškinių gamintojai „Vilkma“ įsteigus individualiai siuvamų marškinių liniją „Vilkma Bespoke“, galimybė pasisiūti vienetinius marškinius atsirado ir Lietuvoje. Audinius kompanijai tiekia vieni garsiausių italų gamintojų „Thomas Mason“, gyvuojantys jau keletą šimtmečių.

Už nepriekaištingą Egipto medvilnės audinių kokybę juos vertina ne tik žymiųjų Londono Savile Row ateljė meistrai, bet ir pasaulio mados olimpo viršūnėje karaliaujantys „Gucci“ ir „Prada“.  Savo ruožtu „Vilkma Bespoke“ atstovai iš prestižinės audinių parodos Paryžiuje kasmet parsiveža ir savo atrinktų, naujausias technologines ir mados tendencijas atspindinčių medžiagų.

Audiniai, atitinkantys pasaulinę kartelę – tik viena „Vilkma Bespoke“ bekompromisės kokybės pažado dalis. Ne ką mažiau reiškia per pusę amžiaus sukaupta patirtis, kaip meistriškai pagaminti marškinius. Lietuviška bendrovė šį rūbą siuva nuo 1967 m., kai Ukmergėje atidarytas siuvimo fabrikas.

Po Nepriklausomybės atgavimo atsivėrus Vakarų rinkoms, „Vilkmos“ marškiniai pradėti eksportuoti. Šiandien iš modernaus fabriko Ukmergėje kasmet iškeliauja 800 000 marškinių, skirtų solidžiausiems pasauliniams prekių ženklams. Dažnas jų rengia ir pasaulines įžymybes, tad lietuvių siūtais marškiniais pasipuošusį džentelmeną galima sutikti ir „Oskarų“ teikimo ceremonijoje.

„Vilkma Bespoke“ – tai atskira, ekskliuzyvinė kompanijos produkcijos linija, į kurią sudėta visa pusšimtį metų brandinta „Vilkmos“ marškinių fabriko patirtis. Vienetinius marškinius gamina ir prižiūri geriausi „Vilkmos“ specialistai, o siuvami jie įranga, kurioje gimsta gaminiai „Eton“, „Ted Baker“ ir „Burberry“ mados namams. Iš kitų vyriškos mados šedevrų juos išskiria viena reikšminga detalė: „Vilkma Bespoke“ marškiniai keliauja ne partijomis, bet specialioje linijoje, atskirai – po vieną, o rūbo savininkas yra kartu ir jo dizaineris.

Svarbi kiekviena detalė

„Vilkma Bespoke“ – ne tik vienetinis gaminys, bet kartu ir unikali patirtis pačiam kuriant marškinius – nuo audinio faktūros, spalvos, modelio iki apykaklės formos, rankogalių rūšies ir įvairiausių individualių detalių pasirinkimo. Susitikimo metu klientas ne tik išmatuojamas, kad marškiniai tobulai atitiktų jo sudėjimą, bet ir supažindinamas su marškinių subtilybių pasauliu, kuriame svarbi kiekviena detalė.

„Žinoma, jei tik pageidauja pats – yra žmonių, kurie ateina konkrečiai žinodami, kad nori klasikinių baltų marškinių. Tačiau dažnai ir jie, išgirdę apie galimybes susikurti visiškai individualų rūbą su unikaliomis detalėmis, užsisako dar kelerius marškinius“, – sako AB „Vilkma“ gen. direktorė Giedrė Plačiakytė.

Marškiniai – itin sudėtingos konstrukcijos drabužis, siuvamas net iš 20 - 25 atskirų detalių, tad 4-5 mm paklaida susiuvant audinio dalis gali būti lemiama: rūbas neatrodys idealiai. Preciziškas, net juvelyrinis tikslumas – rankomis siuvamų marškinių atributas. Kaip ir simetriška apykaklė aštriais kampais, vienodo dydžio sagų kilpos, formos po skalbimo nekeičiantys rankogaliai ir apykaklė, tiksliai suderintas raštas, papildomai sutvirtintos sagos bei ypatingai tankūs siūlių dygsniai, garantuojantys marškinių patvarumą. Detalės, kuriančios nepriekaištingą bespoke išvaizdą. Detalės, į kurias, deja, dažnai numojama ranka, klaidingai tikintis, kad po kostiumu jų nesimatys, bet būtent jos labiausiai ir krenta į akis.

nuotrauka::1 right  

Kai preciziškos kokybės reikalavimai patenkinti, ateina eilė kūrybai ir individualizavimui – kad marškiniai ne tik tobulai gultų, bet ir atitiktų jų savininko gyvenimo būdą. Ar tai darbo drabužis, ar rūbas ypatingai šventei? Kasdien dėvimi marškiniai siuvami iš atspariausio audinio, atlaikančio šimtus skalbimų, o daug keliaujantiems pravers nesiglamžantis audinys. Dirbančių kompiuteriu rankogaliai turėtų būti be kampų, kad nuolat ant stalo laikant rankas jie neužsilankstytų, o jei norite marškinių, su kuriais jus pastebėtų, padės įdomi tekstūra, madingiausios spalvos ar kontrastingos detalės. Rankogalius puoškite inicialais ar paslėpkite juose slaptą kišenėlę, kur galėsite patogiai nešiotis kreditinę kortelę – funkcionalumo ir individualios estetikos galimybės čia nepaprastai plačios.

Nepasimesti šiame kūrybiniame procese padeda profesionali salono meistrė konsultantė. Jos darbas – ne tik pasiūlyti tinkamiausią marškinių modelį, bet ir padėti apsispręsti, kuris iš 1500 audinių tiks labiausiai, pagal veido ir dilbio formą parinkti apykaklę ir rankogalius.

Susitikimas su meistre paprastai trunka apie valandą, marškiniai pasiuvami vos per dešimt darbo dienų. O tie, kurie bent kartą jau lankėsi „Vilkma Bespoke“ salone, kitus marškinius galės užsisakyti internetu. Su specialiu kliento kodu prisijungus prie išmanios programėlės beliks tik išsirinkti audinius, norimas detales ir laukti pasirodant kurjerio su pasiūtu drabužiu. Tai itin patogu daug keliaujantiems arba itin užimtiems žmonėms – o tokių klientų „Vilkma Bespoke“ turi daug.

Įtraukianti patirtis

Įmonės vadovė pasakoja, kad poreikis individualiai marškinių kūrimo paslaugai buvo akivaizdus dar iki atsirandant „Vilkma Bespoke.“ Bendrovei dažnai tekdavo vykdyti pavienius užsakymus, o ir pasiūla rinkoje buvo skurdoka: arba pigūs, arba itin prabangūs gaminiai. „Veiklos pradžioje skyrėme itin daug energijos ir laiko vizijai ir idėjai išgryninti. Labai džiugina tai, kad ji iki šiol gyvybinga: mūsų klientai ir yra tie, kuriems kūrėme šią koncepciją“, – sako G. Plačiakytė.

Kokie žmonės praveria salono Vilniuje duris? Asmenybės, vertinančios individualų stilių, žmonės, neatitinkantys masinės gamybos dydžių standartų, profesionalai, visur ieškantys aukščiausios kokybės, džentelmenai, kuriems svarbi kiekviena detalė – visus juos vienija poreikis ne tik dirbti, bet ir atrodyti nepriekaištingai.  Ir tie, kuriems svarbu ne tik gauti vienetinį gaminį, bet ir dalyvauti jo kūrybos procese – galbūt tik pasirenkant spalvą ir audinį, o gal susimodeliuojant marškinius iki smulkiausių detalių.

„Nustebtumėte, kokia įtraukianti yra ši patirtis – kartais rimti vyrai, užimantys solidžias pareigas, tiesiog panyra į audinių pasaulį tarsi į meditaciją“, – šypsosi Giedrė. Turbūt ne veltui vis dažniau galimybę susikurti vienetinius marškinius vyrams dovanoja ir jų moterys ar net bendradarbiai – tai kartu ir praktiška, ir išskirtinė, ir unikalią patirtį suteikianti dovana. Dovana, kalbanti pati už save – būtent tai ir yra tikroji bespoke reikšmė.

FOTOGALERIJA VILKMA BESPOKE (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
13:26
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
12:26
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 3

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
08:01
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
07:59
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
05:45
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16
„Akropolio Group“ įmonė skolinasi 140 mln. Eur 9

UAB „Ozo turtas“, kuriai priklauso Vilniaus prekybos centras (PC) „Akropolis“, iš kelių bankų skolinasi 140...

Statyba ir NT
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau