Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios

Publikuota: 2018-12-03

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus į šią šalį. Natūralu, kad ne kiekvienam ten pavyksta dirbti sėkmingai, tačiau, turintys reprezentatyvų, registruotą prekių ženklą ir nuolat didinantys jo žinomumą, turi didesnius šansus užsitikrinti sėkmę. Mat amerikiečiai domisi prekių ženklais ir skiria jiems didelį dėmesį. Prekių ženklo registracijos JAV svarbą patvirtina ir eksportuotojai.

JAV yra viena iš didžiausių Lietuvos eksporto krypčių. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, 2017 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir JAV siekė 1,5 mlrd. Eur, o, palyginti su 2016 m., Lietuvos prekių eksporto į JAV vertė išaugo 18,4% – iki 1,74 mlrd. Eur. Tais pačiais metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į JAV sudarė 89% viso prekių eksporto, o apie 11% teko reeksportui.

Konkurencija gali užgožti

UAB „Švenčionių vaistažolės“ į JAV rinką produkciją eksportuoja jau 12 metų. Bendrovės eksportuojamų produktų krepšelį sudaro funkcinis maistas, funkciniai vaistažolių mišiniai ir vaistažolių arbatos. Nuo pat pirmų žingsnių į JAV bendrovė dirba su vietos distributoriais, o Amerikos „Amazon“ interneto parduotuvėje prekiauja be tarpininkų.

Donatas Kiaušas, „Švenčionių vaistažolių“ eksporto vadovas pasakoja, kad amerikiečiai palankiai žiūri į produkciją iš kitų šalių, jiems tai atrodo egzotiška, vilioja išbandyti: „Amerikos vartotojai pasižymi išskirtinai mažu polinkiu palaikyti nacionalinius gamintojus, jie linkę eksperimentuoti, bandyti naujus produktus. JAV gyvena daugybė skirtingų tautybių žmonių todėl tai natūraliai suformuoja liberalų požiūrį į skirtingų šalių gamintojų produktus.”

Jo teigimu, įėjimo barjerai produktui iš užsienio į JAV nėra dideli, tačiau čia sunku būti pastebėtam dėl milžiniškos konkurencijos. Išsiskirti iš kitų prekių ženklų, anot D. Kiaušo, yra dvi galimybės: „Reikia arba investuoti labai didelius pinigus į prekių ženklą, kad bent kažkas pastebėtų, arba neinvestuoti iš vis, o tiesiog daug ir sunkiai dirbti. Investuoti šiek tiek yra beprasmiška, tie pinigai bus išleisti į niekur ir neturės jokios didesnės reikšmės prekių ženklo žinomumui. Tai yra pagrindinis JAV skirtumas palyginti su mažiau užpildytomis arba didesniais įėjimo į rinką barjerais pasižyminčiomis šalimis.“

D. Kiaušas pabrėžia būtinumą registruoti prekių ženklo – dėl didžiulės konkurencijos neregistruotas prekių ženklas JAV išvis neturi šansų būti matomas. „Mes savo prekių ženklus užregistravome JAV patentų agentūroje, o norint užregistruoti prekių ženklą „Amazon“ užtenka gauti tarptautinį patvirtinimą iš patentų biuro, kad prekės ženklas JAV yra užregistruotas“, – pasakoja D. Kiaušas.

Kokybiškas ženklas – įsimena

Į Europos Sąjungą ir JAV išmaniuosius stalus ir technologinę registracijos sistemą eksportuojanti UAB „TableAir“ Amerikos kryptį pasirinko dėl vis didėjusio užsakovų iš šios šalies skaičiaus. Lukas Lukoševičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, antrina D. Kiaušui ir sako, kad prekių ženklo registracija – vienas iš esminių eksporto į šią rinką žingsnių.

„Mūsų prekių ženklas užregistruotas JAV ir ES. Ženklo registracijai pasitelkėme teisininkus, kurie viską užregistravo taip, kad nekiltų bėdų. Planuojantiems registruoti prekių ženklus, rekomenduoju šią užduotį patikėti profesionalams – taip sutaupysite laiko, o ir jūsų prekių ženklas bus tinkamai apsaugotas“, – teigia L. Lukoševičius.

„TableAir“ vadovas sako, kad amerikiečiai yra išlepinti, pratę prie didžiulės produktų gausos ir prie labai aukšto aptarnavimo lygio, todėl sugebančius pasiūlyti ne tik išskirtinės kokybės gaminį, bet ir puikų aptarnavimą, vartotojai įsimena, ypač prekių ženklą. Dėl šios priežasties eksportuojant produkciją žymiai svarbiau registruoti prekių ženklą, nei patentuoti sprendimą. L. Lukoševičius patikina, kad prekių ženklas yra tai, kas atspindi įmonę, jos vertybes ir kokybę, todėl nederėtų nuvertinti šio simbolio ir jo galios.

„Nemažai įmonių mano, kad užtenka patentuoti savo produktą ar sprendimą ir neskiria didelio dėmesio prekių ženklų registracijai. Tačiau aš tikiu, kad bet kokį daiktą galima nukopijuoti pakeičiant kelis parametrus ir tai jau bus visai kitas produktas – priekaištų dėl kopijavimo jam pareikšti nebus galima. Prekių ženklo registracija – ilgalaikė ir naudinga investicija. Tikiu, kad produktas turi būti užpatentuotas, tačiau prekių ženklai yra tai, ką žmonės, ypač Amerikoje, prisimena, to vertė daug didesnė nei atrodo“, – tvirtina „TableAir“ vadovas.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai 1

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln.

Sparčiausiai besiplėtę prekybininkai 2018 m.

Lietuvoje 2018 m. daugiausiai į plėtrą investavo rinkoje įsitvirtinti siekiantys nauji žaidėjai: Vokietijos...

Turizmas 2018 m.: stagnuojanti Ispanija ir atostogų kelionių renesansas 3

Turkija atsigauna, Ispanija ima stagnuoti, o europiečiai vėl atsigręžia į atostogų keliones – tokias...

Maitinimo įmonių apyvarta per metus išaugo beveik dešimtadaliu

Šiemet lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maitinimo ir gėrimų...

Pirkėjai skundžiasi „Lidl“ pirktoje ledų pakuotėje radę skutimosi peiliuką 7

Prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėje Panevėžyje pirktoje vanilinių ledų pakuotėje rastas skutimosi peiliukas,...

„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Mažmenininkų apyvarta per metus išaugo 7%

2018 m. lapkritį, palyginti su 2017 m. lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

ES direktyvoje – baigtinis įrodymų sąrašas taikant 0% PVM Premium

Europos Sąjungos Taryba patvirtino „greitus“ PVM direktyvos pataisymus, kurie palengvins verslui 0% PVM...

Finansai
2018.12.28
2019 m. laukia 30 mokesčių pakeitimų, amnestija ir gėdos stulpas 15

Kitais metais laukia mažesnė mokesčių našta darbo užmokesčiui, kitokių pajamų mokesčių lengvatų. Taip pat bus...

Finansai
2018.12.28
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

Teismas: Konkurencijos taryba neprivalo vaistinėms grąžinti paimtų dokumentų 1

Konkurencijos taryba neprivalo grąžinti tyrimo metu paimtos informacijos vienus didžiausių vaistinių tinklų...

„Panoramai“ dešimt metų – penkios išmoktos pamokos Rėmėjo turinys 4

Dešimt metų prekybos versle – daug. Per tokį laikotarpį gali pasikeisti klientų poreikiai, prekybos kanalai,...

„Lidl“ investicijos šiemet stelbė kitus rinkos dalyvius 5

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ į plėtrą šiemet investavo 47 mln. eurų –...

Svarbiausi prekybos sektoriaus sandoriai 2018 m. Premium

2018 m. mažmeninės prekybos rinkoje netrūko įsigijimų. Tiesa, kai kurie planuoti sandoriai neįvyko, dalis...

Svarbiausi mokesčių pokyčiai: prekybos sektoriui 2019 m. bus sunkūs Premium 1

Ateinančiais metais prekybos sektoriuje bus labai daug pasikeitimų, verslui tai bus sunkus laikas. Vien jau...

Prekybos sektoriaus teisinis reguliavimas: svarbiausi pokyčiai Premium

2019 m. Vyriausybės programoje numatyta imtis priemonių, siekiant užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp priežiūros...

Kova su šešėliu: centralizuos degalų prekybos leidimų išdavimą 7

Vyriausybė užsimojo centralizuoti ir sugriežtinti prekybos nefasuotais naftos produktais licencijavimą.

Verslo aplinka
2018.12.25
Nepamiršta idėjos riboti prekybos centrų darbą 9

Valdantieji tikisi, kad kitąmet bus priimti įstatymai, apribojantys didelių prekybos centrų darbą...

Verslo aplinka
2018.12.25
Turizmo sektoriuje sukurta pridėtinė vertė per 2017 metus padidėjo 12%

2017 m., palyginti su 2016 m., turizmo sektoriuje sukurta pridėtinė vertė padidėjo 11,9% ir sudarė 1,2 mlrd.

Kūrė žvakes, kurios atrodytų „nelietuviškai“ 1

Prekybinės mugės didina ne tik smulkiųjų pardavimus, bet ir padeda susipažinti su klientais, sužinoti, ko jie...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau