Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios

Publikuota: 2018-12-03

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus į šią šalį. Natūralu, kad ne kiekvienam ten pavyksta dirbti sėkmingai, tačiau, turintys reprezentatyvų, registruotą prekių ženklą ir nuolat didinantys jo žinomumą, turi didesnius šansus užsitikrinti sėkmę. Mat amerikiečiai domisi prekių ženklais ir skiria jiems didelį dėmesį. Prekių ženklo registracijos JAV svarbą patvirtina ir eksportuotojai.

JAV yra viena iš didžiausių Lietuvos eksporto krypčių. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, 2017 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir JAV siekė 1,5 mlrd. Eur, o, palyginti su 2016 m., Lietuvos prekių eksporto į JAV vertė išaugo 18,4% – iki 1,74 mlrd. Eur. Tais pačiais metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į JAV sudarė 89% viso prekių eksporto, o apie 11% teko reeksportui.

Konkurencija gali užgožti

UAB „Švenčionių vaistažolės“ į JAV rinką produkciją eksportuoja jau 12 metų. Bendrovės eksportuojamų produktų krepšelį sudaro funkcinis maistas, funkciniai vaistažolių mišiniai ir vaistažolių arbatos. Nuo pat pirmų žingsnių į JAV bendrovė dirba su vietos distributoriais, o Amerikos „Amazon“ interneto parduotuvėje prekiauja be tarpininkų.

Donatas Kiaušas, „Švenčionių vaistažolių“ eksporto vadovas pasakoja, kad amerikiečiai palankiai žiūri į produkciją iš kitų šalių, jiems tai atrodo egzotiška, vilioja išbandyti: „Amerikos vartotojai pasižymi išskirtinai mažu polinkiu palaikyti nacionalinius gamintojus, jie linkę eksperimentuoti, bandyti naujus produktus. JAV gyvena daugybė skirtingų tautybių žmonių todėl tai natūraliai suformuoja liberalų požiūrį į skirtingų šalių gamintojų produktus.”

Jo teigimu, įėjimo barjerai produktui iš užsienio į JAV nėra dideli, tačiau čia sunku būti pastebėtam dėl milžiniškos konkurencijos. Išsiskirti iš kitų prekių ženklų, anot D. Kiaušo, yra dvi galimybės: „Reikia arba investuoti labai didelius pinigus į prekių ženklą, kad bent kažkas pastebėtų, arba neinvestuoti iš vis, o tiesiog daug ir sunkiai dirbti. Investuoti šiek tiek yra beprasmiška, tie pinigai bus išleisti į niekur ir neturės jokios didesnės reikšmės prekių ženklo žinomumui. Tai yra pagrindinis JAV skirtumas palyginti su mažiau užpildytomis arba didesniais įėjimo į rinką barjerais pasižyminčiomis šalimis.“

D. Kiaušas pabrėžia būtinumą registruoti prekių ženklo – dėl didžiulės konkurencijos neregistruotas prekių ženklas JAV išvis neturi šansų būti matomas. „Mes savo prekių ženklus užregistravome JAV patentų agentūroje, o norint užregistruoti prekių ženklą „Amazon“ užtenka gauti tarptautinį patvirtinimą iš patentų biuro, kad prekės ženklas JAV yra užregistruotas“, – pasakoja D. Kiaušas.

Kokybiškas ženklas – įsimena

Į Europos Sąjungą ir JAV išmaniuosius stalus ir technologinę registracijos sistemą eksportuojanti UAB „TableAir“ Amerikos kryptį pasirinko dėl vis didėjusio užsakovų iš šios šalies skaičiaus. Lukas Lukoševičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, antrina D. Kiaušui ir sako, kad prekių ženklo registracija – vienas iš esminių eksporto į šią rinką žingsnių.

„Mūsų prekių ženklas užregistruotas JAV ir ES. Ženklo registracijai pasitelkėme teisininkus, kurie viską užregistravo taip, kad nekiltų bėdų. Planuojantiems registruoti prekių ženklus, rekomenduoju šią užduotį patikėti profesionalams – taip sutaupysite laiko, o ir jūsų prekių ženklas bus tinkamai apsaugotas“, – teigia L. Lukoševičius.

„TableAir“ vadovas sako, kad amerikiečiai yra išlepinti, pratę prie didžiulės produktų gausos ir prie labai aukšto aptarnavimo lygio, todėl sugebančius pasiūlyti ne tik išskirtinės kokybės gaminį, bet ir puikų aptarnavimą, vartotojai įsimena, ypač prekių ženklą. Dėl šios priežasties eksportuojant produkciją žymiai svarbiau registruoti prekių ženklą, nei patentuoti sprendimą. L. Lukoševičius patikina, kad prekių ženklas yra tai, kas atspindi įmonę, jos vertybes ir kokybę, todėl nederėtų nuvertinti šio simbolio ir jo galios.

„Nemažai įmonių mano, kad užtenka patentuoti savo produktą ar sprendimą ir neskiria didelio dėmesio prekių ženklų registracijai. Tačiau aš tikiu, kad bet kokį daiktą galima nukopijuoti pakeičiant kelis parametrus ir tai jau bus visai kitas produktas – priekaištų dėl kopijavimo jam pareikšti nebus galima. Prekių ženklo registracija – ilgalaikė ir naudinga investicija. Tikiu, kad produktas turi būti užpatentuotas, tačiau prekių ženklai yra tai, ką žmonės, ypač Amerikoje, prisimena, to vertė daug didesnė nei atrodo“, – tvirtina „TableAir“ vadovas.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
09:41
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 6

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
08:58
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
05:45
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 12

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Verslo aplinka
2018.12.11
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai? 2

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Verslo aplinka
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau