Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios

Publikuota: 2018-12-03

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus į šią šalį. Natūralu, kad ne kiekvienam ten pavyksta dirbti sėkmingai, tačiau, turintys reprezentatyvų, registruotą prekių ženklą ir nuolat didinantys jo žinomumą, turi didesnius šansus užsitikrinti sėkmę. Mat amerikiečiai domisi prekių ženklais ir skiria jiems didelį dėmesį. Prekių ženklo registracijos JAV svarbą patvirtina ir eksportuotojai.

JAV yra viena iš didžiausių Lietuvos eksporto krypčių. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, 2017 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir JAV siekė 1,5 mlrd. Eur, o, palyginti su 2016 m., Lietuvos prekių eksporto į JAV vertė išaugo 18,4% – iki 1,74 mlrd. Eur. Tais pačiais metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į JAV sudarė 89% viso prekių eksporto, o apie 11% teko reeksportui.

Konkurencija gali užgožti

UAB „Švenčionių vaistažolės“ į JAV rinką produkciją eksportuoja jau 12 metų. Bendrovės eksportuojamų produktų krepšelį sudaro funkcinis maistas, funkciniai vaistažolių mišiniai ir vaistažolių arbatos. Nuo pat pirmų žingsnių į JAV bendrovė dirba su vietos distributoriais, o Amerikos „Amazon“ interneto parduotuvėje prekiauja be tarpininkų.

Donatas Kiaušas, „Švenčionių vaistažolių“ eksporto vadovas pasakoja, kad amerikiečiai palankiai žiūri į produkciją iš kitų šalių, jiems tai atrodo egzotiška, vilioja išbandyti: „Amerikos vartotojai pasižymi išskirtinai mažu polinkiu palaikyti nacionalinius gamintojus, jie linkę eksperimentuoti, bandyti naujus produktus. JAV gyvena daugybė skirtingų tautybių žmonių todėl tai natūraliai suformuoja liberalų požiūrį į skirtingų šalių gamintojų produktus.”

Jo teigimu, įėjimo barjerai produktui iš užsienio į JAV nėra dideli, tačiau čia sunku būti pastebėtam dėl milžiniškos konkurencijos. Išsiskirti iš kitų prekių ženklų, anot D. Kiaušo, yra dvi galimybės: „Reikia arba investuoti labai didelius pinigus į prekių ženklą, kad bent kažkas pastebėtų, arba neinvestuoti iš vis, o tiesiog daug ir sunkiai dirbti. Investuoti šiek tiek yra beprasmiška, tie pinigai bus išleisti į niekur ir neturės jokios didesnės reikšmės prekių ženklo žinomumui. Tai yra pagrindinis JAV skirtumas palyginti su mažiau užpildytomis arba didesniais įėjimo į rinką barjerais pasižyminčiomis šalimis.“

D. Kiaušas pabrėžia būtinumą registruoti prekių ženklo – dėl didžiulės konkurencijos neregistruotas prekių ženklas JAV išvis neturi šansų būti matomas. „Mes savo prekių ženklus užregistravome JAV patentų agentūroje, o norint užregistruoti prekių ženklą „Amazon“ užtenka gauti tarptautinį patvirtinimą iš patentų biuro, kad prekės ženklas JAV yra užregistruotas“, – pasakoja D. Kiaušas.

Kokybiškas ženklas – įsimena

Į Europos Sąjungą ir JAV išmaniuosius stalus ir technologinę registracijos sistemą eksportuojanti UAB „TableAir“ Amerikos kryptį pasirinko dėl vis didėjusio užsakovų iš šios šalies skaičiaus. Lukas Lukoševičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, antrina D. Kiaušui ir sako, kad prekių ženklo registracija – vienas iš esminių eksporto į šią rinką žingsnių.

„Mūsų prekių ženklas užregistruotas JAV ir ES. Ženklo registracijai pasitelkėme teisininkus, kurie viską užregistravo taip, kad nekiltų bėdų. Planuojantiems registruoti prekių ženklus, rekomenduoju šią užduotį patikėti profesionalams – taip sutaupysite laiko, o ir jūsų prekių ženklas bus tinkamai apsaugotas“, – teigia L. Lukoševičius.

„TableAir“ vadovas sako, kad amerikiečiai yra išlepinti, pratę prie didžiulės produktų gausos ir prie labai aukšto aptarnavimo lygio, todėl sugebančius pasiūlyti ne tik išskirtinės kokybės gaminį, bet ir puikų aptarnavimą, vartotojai įsimena, ypač prekių ženklą. Dėl šios priežasties eksportuojant produkciją žymiai svarbiau registruoti prekių ženklą, nei patentuoti sprendimą. L. Lukoševičius patikina, kad prekių ženklas yra tai, kas atspindi įmonę, jos vertybes ir kokybę, todėl nederėtų nuvertinti šio simbolio ir jo galios.

„Nemažai įmonių mano, kad užtenka patentuoti savo produktą ar sprendimą ir neskiria didelio dėmesio prekių ženklų registracijai. Tačiau aš tikiu, kad bet kokį daiktą galima nukopijuoti pakeičiant kelis parametrus ir tai jau bus visai kitas produktas – priekaištų dėl kopijavimo jam pareikšti nebus galima. Prekių ženklo registracija – ilgalaikė ir naudinga investicija. Tikiu, kad produktas turi būti užpatentuotas, tačiau prekių ženklai yra tai, ką žmonės, ypač Amerikoje, prisimena, to vertė daug didesnė nei atrodo“, – tvirtina „TableAir“ vadovas.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (6 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Jamam“ rezultatai Rygos „Akropole“: fiksuoja pirmą rekordą 

Rygos prekybos ir pramogų centre „Akropole“ praėjusį penktadienį ir šeštadienį vykusios akcijos „Jamam“ (lat.

Prekyba
20:04
Antrus metus iš eilės daugiausiai apdovanojimų susižėrė Naglis Bierancas

„Social Media Fest2019“ išrinkti įtakingiausi metų nuomonių formuotojai, tinklalaidės ir iniaciatyvos...

Rinkodara
11:13
ES valstybės nesutarė dėl  „Skype“ ir „WhatsApp“ reguliavimo

Europos Sąjungos pastangos sukurti lygiateisį žaidimo lauką tarp telekomo operatorių ir tokių skaitmeninės...

Kviečia teikti paraiškas konkursui „PR Lapės“

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuojamiems Lietuvos metų geriausių komunikacinių projektų...

Rinkodara
07:21
„Kaunas 2022“ išsirinko vieną iš pagrindinių rėmėjų 1

Vienu pagrindinių „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ rėmėju tapo „Švyturys-Utenos alus“.

Rinkodara
2019.11.22
„Corum“ Lietuvoje įsigijo dar vieną „Depo“ parduotuvę

Tarptautinė nekilnojamo turto (NT) investicijų fondų valdymo bendrovė „Corum“ įsigijo antrą Latvijos...

Statyba ir NT
2019.11.22
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
2019.11.22
Garso technikos paroda stebina lietuviškais gaminiais Premium

Lapkričio 22–24 d. Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“, rengiamoje IX tarptautinėje Hi-Fi garso technikos...

Laisvalaikis
2019.11.22
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
2019.11.22
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 4

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau