Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios

Publikuota: 2018-12-03

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus į šią šalį. Natūralu, kad ne kiekvienam ten pavyksta dirbti sėkmingai, tačiau, turintys reprezentatyvų, registruotą prekių ženklą ir nuolat didinantys jo žinomumą, turi didesnius šansus užsitikrinti sėkmę. Mat amerikiečiai domisi prekių ženklais ir skiria jiems didelį dėmesį. Prekių ženklo registracijos JAV svarbą patvirtina ir eksportuotojai.

JAV yra viena iš didžiausių Lietuvos eksporto krypčių. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, 2017 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir JAV siekė 1,5 mlrd. Eur, o, palyginti su 2016 m., Lietuvos prekių eksporto į JAV vertė išaugo 18,4% – iki 1,74 mlrd. Eur. Tais pačiais metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į JAV sudarė 89% viso prekių eksporto, o apie 11% teko reeksportui.

Konkurencija gali užgožti

UAB „Švenčionių vaistažolės“ į JAV rinką produkciją eksportuoja jau 12 metų. Bendrovės eksportuojamų produktų krepšelį sudaro funkcinis maistas, funkciniai vaistažolių mišiniai ir vaistažolių arbatos. Nuo pat pirmų žingsnių į JAV bendrovė dirba su vietos distributoriais, o Amerikos „Amazon“ interneto parduotuvėje prekiauja be tarpininkų.

Donatas Kiaušas, „Švenčionių vaistažolių“ eksporto vadovas pasakoja, kad amerikiečiai palankiai žiūri į produkciją iš kitų šalių, jiems tai atrodo egzotiška, vilioja išbandyti: „Amerikos vartotojai pasižymi išskirtinai mažu polinkiu palaikyti nacionalinius gamintojus, jie linkę eksperimentuoti, bandyti naujus produktus. JAV gyvena daugybė skirtingų tautybių žmonių todėl tai natūraliai suformuoja liberalų požiūrį į skirtingų šalių gamintojų produktus.”

Jo teigimu, įėjimo barjerai produktui iš užsienio į JAV nėra dideli, tačiau čia sunku būti pastebėtam dėl milžiniškos konkurencijos. Išsiskirti iš kitų prekių ženklų, anot D. Kiaušo, yra dvi galimybės: „Reikia arba investuoti labai didelius pinigus į prekių ženklą, kad bent kažkas pastebėtų, arba neinvestuoti iš vis, o tiesiog daug ir sunkiai dirbti. Investuoti šiek tiek yra beprasmiška, tie pinigai bus išleisti į niekur ir neturės jokios didesnės reikšmės prekių ženklo žinomumui. Tai yra pagrindinis JAV skirtumas palyginti su mažiau užpildytomis arba didesniais įėjimo į rinką barjerais pasižyminčiomis šalimis.“

D. Kiaušas pabrėžia būtinumą registruoti prekių ženklo – dėl didžiulės konkurencijos neregistruotas prekių ženklas JAV išvis neturi šansų būti matomas. „Mes savo prekių ženklus užregistravome JAV patentų agentūroje, o norint užregistruoti prekių ženklą „Amazon“ užtenka gauti tarptautinį patvirtinimą iš patentų biuro, kad prekės ženklas JAV yra užregistruotas“, – pasakoja D. Kiaušas.

Kokybiškas ženklas – įsimena

Į Europos Sąjungą ir JAV išmaniuosius stalus ir technologinę registracijos sistemą eksportuojanti UAB „TableAir“ Amerikos kryptį pasirinko dėl vis didėjusio užsakovų iš šios šalies skaičiaus. Lukas Lukoševičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, antrina D. Kiaušui ir sako, kad prekių ženklo registracija – vienas iš esminių eksporto į šią rinką žingsnių.

„Mūsų prekių ženklas užregistruotas JAV ir ES. Ženklo registracijai pasitelkėme teisininkus, kurie viską užregistravo taip, kad nekiltų bėdų. Planuojantiems registruoti prekių ženklus, rekomenduoju šią užduotį patikėti profesionalams – taip sutaupysite laiko, o ir jūsų prekių ženklas bus tinkamai apsaugotas“, – teigia L. Lukoševičius.

„TableAir“ vadovas sako, kad amerikiečiai yra išlepinti, pratę prie didžiulės produktų gausos ir prie labai aukšto aptarnavimo lygio, todėl sugebančius pasiūlyti ne tik išskirtinės kokybės gaminį, bet ir puikų aptarnavimą, vartotojai įsimena, ypač prekių ženklą. Dėl šios priežasties eksportuojant produkciją žymiai svarbiau registruoti prekių ženklą, nei patentuoti sprendimą. L. Lukoševičius patikina, kad prekių ženklas yra tai, kas atspindi įmonę, jos vertybes ir kokybę, todėl nederėtų nuvertinti šio simbolio ir jo galios.

„Nemažai įmonių mano, kad užtenka patentuoti savo produktą ar sprendimą ir neskiria didelio dėmesio prekių ženklų registracijai. Tačiau aš tikiu, kad bet kokį daiktą galima nukopijuoti pakeičiant kelis parametrus ir tai jau bus visai kitas produktas – priekaištų dėl kopijavimo jam pareikšti nebus galima. Prekių ženklo registracija – ilgalaikė ir naudinga investicija. Tikiu, kad produktas turi būti užpatentuotas, tačiau prekių ženklai yra tai, ką žmonės, ypač Amerikoje, prisimena, to vertė daug didesnė nei atrodo“, – tvirtina „TableAir“ vadovas.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (6 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 1

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
08:01
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
07:59
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
05:45
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16
„Akropolio Group“ įmonė skolinasi 140 mln. Eur 9

UAB „Ozo turtas“, kuriai priklauso Vilniaus prekybos centras (PC) „Akropolis“, iš kelių bankų skolinasi 140...

Statyba ir NT
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
Iš Kinijos ekonomikos – dar viena gera žinia 4

Kinijos eksportas šiemet kovą, palyginti su pernykščiu, augo 14,2% – daugiausiai per 5 pastaruosius mėnesius...

Rinkos
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau