Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios

Reklama publikuota: 2018-12-03
svg svg

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus į šią šalį. Natūralu, kad ne kiekvienam ten pavyksta dirbti sėkmingai, tačiau, turintys reprezentatyvų, registruotą prekių ženklą ir nuolat didinantys jo žinomumą, turi didesnius šansus užsitikrinti sėkmę. Mat amerikiečiai domisi prekių ženklais ir skiria jiems didelį dėmesį. Prekių ženklo registracijos JAV svarbą patvirtina ir eksportuotojai.

JAV yra viena iš didžiausių Lietuvos eksporto krypčių. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, 2017 m. prekių apyvarta tarp Lietuvos ir JAV siekė 1,5 mlrd. Eur, o, palyginti su 2016 m., Lietuvos prekių eksporto į JAV vertė išaugo 18,4% – iki 1,74 mlrd. Eur. Tais pačiais metais lietuviškos kilmės prekių eksportas į JAV sudarė 89% viso prekių eksporto, o apie 11% teko reeksportui.

Konkurencija gali užgožti

UAB „Švenčionių vaistažolės“ į JAV rinką produkciją eksportuoja jau 12 metų. Bendrovės eksportuojamų produktų krepšelį sudaro funkcinis maistas, funkciniai vaistažolių mišiniai ir vaistažolių arbatos. Nuo pat pirmų žingsnių į JAV bendrovė dirba su vietos distributoriais, o Amerikos „Amazon“ interneto parduotuvėje prekiauja be tarpininkų.

Donatas Kiaušas, „Švenčionių vaistažolių“ eksporto vadovas pasakoja, kad amerikiečiai palankiai žiūri į produkciją iš kitų šalių, jiems tai atrodo egzotiška, vilioja išbandyti: „Amerikos vartotojai pasižymi išskirtinai mažu polinkiu palaikyti nacionalinius gamintojus, jie linkę eksperimentuoti, bandyti naujus produktus. JAV gyvena daugybė skirtingų tautybių žmonių todėl tai natūraliai suformuoja liberalų požiūrį į skirtingų šalių gamintojų produktus.”

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jo teigimu, įėjimo barjerai produktui iš užsienio į JAV nėra dideli, tačiau čia sunku būti pastebėtam dėl milžiniškos konkurencijos. Išsiskirti iš kitų prekių ženklų, anot D. Kiaušo, yra dvi galimybės: „Reikia arba investuoti labai didelius pinigus į prekių ženklą, kad bent kažkas pastebėtų, arba neinvestuoti iš vis, o tiesiog daug ir sunkiai dirbti. Investuoti šiek tiek yra beprasmiška, tie pinigai bus išleisti į niekur ir neturės jokios didesnės reikšmės prekių ženklo žinomumui. Tai yra pagrindinis JAV skirtumas palyginti su mažiau užpildytomis arba didesniais įėjimo į rinką barjerais pasižyminčiomis šalimis.“

D. Kiaušas pabrėžia būtinumą registruoti prekių ženklo – dėl didžiulės konkurencijos neregistruotas prekių ženklas JAV išvis neturi šansų būti matomas. „Mes savo prekių ženklus užregistravome JAV patentų agentūroje, o norint užregistruoti prekių ženklą „Amazon“ užtenka gauti tarptautinį patvirtinimą iš patentų biuro, kad prekės ženklas JAV yra užregistruotas“, – pasakoja D. Kiaušas.

Kokybiškas ženklas – įsimena

Į Europos Sąjungą ir JAV išmaniuosius stalus ir technologinę registracijos sistemą eksportuojanti UAB „TableAir“ Amerikos kryptį pasirinko dėl vis didėjusio užsakovų iš šios šalies skaičiaus. Lukas Lukoševičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, antrina D. Kiaušui ir sako, kad prekių ženklo registracija – vienas iš esminių eksporto į šią rinką žingsnių.

„Mūsų prekių ženklas užregistruotas JAV ir ES. Ženklo registracijai pasitelkėme teisininkus, kurie viską užregistravo taip, kad nekiltų bėdų. Planuojantiems registruoti prekių ženklus, rekomenduoju šią užduotį patikėti profesionalams – taip sutaupysite laiko, o ir jūsų prekių ženklas bus tinkamai apsaugotas“, – teigia L. Lukoševičius.

„TableAir“ vadovas sako, kad amerikiečiai yra išlepinti, pratę prie didžiulės produktų gausos ir prie labai aukšto aptarnavimo lygio, todėl sugebančius pasiūlyti ne tik išskirtinės kokybės gaminį, bet ir puikų aptarnavimą, vartotojai įsimena, ypač prekių ženklą. Dėl šios priežasties eksportuojant produkciją žymiai svarbiau registruoti prekių ženklą, nei patentuoti sprendimą. L. Lukoševičius patikina, kad prekių ženklas yra tai, kas atspindi įmonę, jos vertybes ir kokybę, todėl nederėtų nuvertinti šio simbolio ir jo galios.

„Nemažai įmonių mano, kad užtenka patentuoti savo produktą ar sprendimą ir neskiria didelio dėmesio prekių ženklų registracijai. Tačiau aš tikiu, kad bet kokį daiktą galima nukopijuoti pakeičiant kelis parametrus ir tai jau bus visai kitas produktas – priekaištų dėl kopijavimo jam pareikšti nebus galima. Prekių ženklo registracija – ilgalaikė ir naudinga investicija. Tikiu, kad produktas turi būti užpatentuotas, tačiau prekių ženklai yra tai, ką žmonės, ypač Amerikoje, prisimena, to vertė daug didesnė nei atrodo“, – tvirtina „TableAir“ vadovas.

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

FOTOGALERIJA : (6 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
09:31
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 1

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis per mėnesį sumažėjo 4 punktais

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis kovą buvo minus 8 ir, palyginti su vasariu, sumažėjo 4 procentiniais...

Prekyba
2022.03.29
Maisto kainos: laukia brangiausios Velykos per paskutinius 5 m. 2

Maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse kovą toliau brango, rodo kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“...

Prekyba
2022.03.29
Trečdaliu atpigo „Invegos“ eksporto kreditų garantijos

Nuo kovo 28 d. gauti eksporto kredito garantijas įmonės gali 30% pigiau, pirmadienį pranešė valstybinė verslo...

Finansai
2022.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku