Prekybos tinklams bus leidžiama pardavinėti prekinę išvaizdą praradusius vaisius ir daržoves

Publikuota: 2018-12-02
Vladimiro Iavnovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Iavnovo (VŽ) nuotr.

Leidimas prekybos tinkluose pardavinėti išvaizdos standartų neatitinkančius šviežius vaisius ir daržoves gali sumažinti maisto švaistymą, sako jų importuotojai bei prekybininkai. Tuo metu augintojai problemos nemato ir sako, kad tokių atliekų beveik nebūna.

Žemės ūkio ministerijos teigimu, kasmet Lietuvoje išmetama daugiau nei 500.000 tonų maisto atliekų, o visoje Europoje – 89 mln. t. Siekiant sumažinti jų kiekį, nuo kitų metų reikalavimų neatitinkančius šviežius vaisius ir daržoves bus galima pardavinėti su specialiu prierašu, pavyzdžiui, kad produktas skirtas perdirbti.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas, teigia, kad parduotuvėse maisto atliekų yra labai nedaug – anot jo, daugiausiai jų susikaupia žemės ūkio produktų bei gamybos grandinėse. 

„Šis įsakymas gali padėti sumažinti išmetamų maisto atliekų kiekį būtent tose gamybos ir žemės ūkio grandyse, nes iki prekybos tinklų atvažiuoja produktai pagal įstatymus atitinkančius reikalavimus. Vis tiek tai yra greito apyvartumo produktai ir jų neparduodamas kiekis susidaro nedidelis“, – BNS teigė p. Vilimas. 

Zofijos Cironkienės, Daržovių augintojų asociacijos vadovės teigimu, ūkininkams daržovių lieka pakankamai daug, tačiau jos yra sunaudojamos.

„Nepasakyčiau, kad jos yra išmetamos, nes tą produkciją yra kaip sunaudoti. Atvažiuoja žmonės ir išsiveža iš ūkio kitoms reikmėms, namuose ir sulčių gamybai, ir gyvūnų, paukščių šėrimui. Ta produkcija, kuri sugedusi, arba pradedanti pūti, ji išvažiuoja į laukus, yra kompostuojama“,– sakė p. Cironkienė.

„Jeigu prekybos tinklai pageidautų, augintojai ir į juos galėtų tiekti, nes, tarkime, neprekinės morkos yra nuplautos, bet tai žalias galiukas per didelis, tai kažkuri įskilusi, tai kreivai išsišakojus, tai dydis negeras“, – pridūrė ji.

Tuo metu Aušra Mockaitė, Vilniaus daržovių importo ir eksporto bendrovės „Augma“ laikinoji vadovė teigia matanti švaistomo maisto problemą, nes dėl griežtos prekybos tinklų kontrolės tenka nemažai išmesti geros kokybės produktų. 

„Kiekiai priklauso nuo sezono, būna tokių mėnesių, kaip šių metų vasaris, jis buvo tragiškas, nes buvo netikėtos šalnos Italijoje, Ispanijoje, iš kur vežame žoleles ir salotas tuo laiku (...). Nors atvažiuodavo maksimaliai galima gera kokybė, bet prekė pažeista aplinkos veiksnių, ją natūraliai reikia perrinkinėti, išmesti, tai tokiais mėnesiais tie išmetimai išauga“, – pasakojo p. Mockaitė.

Paulius Stonis, prekybos tinklo „Maxima“ atstovas spaudai, teigia, kad vaisių ir daržovių, kurių prekinė išvaizda netinkama, tačiau jie tinkami vartoti, tinklo parduotuvėse kasmet susidaro keliolika t.

„Didžiąją dalį jų atiduodame perdirbimo įmonėms, kurios maisto produktus paverčia energijos gamyboje naudojama biomase. Dar dalis atiduodama Lietuvos ūkininkams, kurie sunaudoja šiuos produktus kompostui arba pašarams. Nemaža dalis buvo aukojama ir „Maisto bankui“,–  teigė P. Stonis.

Nuo kitų metų švieži vaisiai ir daržovės, neatitinkantys reikalavimų, galės būti tiekiami prekybininkams kaip vartotojų asmeninėms reikmėms skirti produktai, kurių etiketėje įrašyta „perdirbti skirtas produktas“ ar bet kuris kitas lygiavertis įrašas.

Dabar specialieji prekybos standartai netaikomi tik turguje ūkininkų parduodamiems vaisiams ir daržovėms. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 8

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau