Prekybos tinklams bus leidžiama pardavinėti prekinę išvaizdą praradusius vaisius ir daržoves

Publikuota: 2018-12-02
Vladimiro Iavnovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Iavnovo (VŽ) nuotr.

Leidimas prekybos tinkluose pardavinėti išvaizdos standartų neatitinkančius šviežius vaisius ir daržoves gali sumažinti maisto švaistymą, sako jų importuotojai bei prekybininkai. Tuo metu augintojai problemos nemato ir sako, kad tokių atliekų beveik nebūna.

Žemės ūkio ministerijos teigimu, kasmet Lietuvoje išmetama daugiau nei 500.000 tonų maisto atliekų, o visoje Europoje – 89 mln. t. Siekiant sumažinti jų kiekį, nuo kitų metų reikalavimų neatitinkančius šviežius vaisius ir daržoves bus galima pardavinėti su specialiu prierašu, pavyzdžiui, kad produktas skirtas perdirbti.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas, teigia, kad parduotuvėse maisto atliekų yra labai nedaug – anot jo, daugiausiai jų susikaupia žemės ūkio produktų bei gamybos grandinėse. 

„Šis įsakymas gali padėti sumažinti išmetamų maisto atliekų kiekį būtent tose gamybos ir žemės ūkio grandyse, nes iki prekybos tinklų atvažiuoja produktai pagal įstatymus atitinkančius reikalavimus. Vis tiek tai yra greito apyvartumo produktai ir jų neparduodamas kiekis susidaro nedidelis“, – BNS teigė p. Vilimas. 

Zofijos Cironkienės, Daržovių augintojų asociacijos vadovės teigimu, ūkininkams daržovių lieka pakankamai daug, tačiau jos yra sunaudojamos.

„Nepasakyčiau, kad jos yra išmetamos, nes tą produkciją yra kaip sunaudoti. Atvažiuoja žmonės ir išsiveža iš ūkio kitoms reikmėms, namuose ir sulčių gamybai, ir gyvūnų, paukščių šėrimui. Ta produkcija, kuri sugedusi, arba pradedanti pūti, ji išvažiuoja į laukus, yra kompostuojama“,– sakė p. Cironkienė.

„Jeigu prekybos tinklai pageidautų, augintojai ir į juos galėtų tiekti, nes, tarkime, neprekinės morkos yra nuplautos, bet tai žalias galiukas per didelis, tai kažkuri įskilusi, tai kreivai išsišakojus, tai dydis negeras“, – pridūrė ji.

Tuo metu Aušra Mockaitė, Vilniaus daržovių importo ir eksporto bendrovės „Augma“ laikinoji vadovė teigia matanti švaistomo maisto problemą, nes dėl griežtos prekybos tinklų kontrolės tenka nemažai išmesti geros kokybės produktų. 

„Kiekiai priklauso nuo sezono, būna tokių mėnesių, kaip šių metų vasaris, jis buvo tragiškas, nes buvo netikėtos šalnos Italijoje, Ispanijoje, iš kur vežame žoleles ir salotas tuo laiku (...). Nors atvažiuodavo maksimaliai galima gera kokybė, bet prekė pažeista aplinkos veiksnių, ją natūraliai reikia perrinkinėti, išmesti, tai tokiais mėnesiais tie išmetimai išauga“, – pasakojo p. Mockaitė.

Paulius Stonis, prekybos tinklo „Maxima“ atstovas spaudai, teigia, kad vaisių ir daržovių, kurių prekinė išvaizda netinkama, tačiau jie tinkami vartoti, tinklo parduotuvėse kasmet susidaro keliolika t.

„Didžiąją dalį jų atiduodame perdirbimo įmonėms, kurios maisto produktus paverčia energijos gamyboje naudojama biomase. Dar dalis atiduodama Lietuvos ūkininkams, kurie sunaudoja šiuos produktus kompostui arba pašarams. Nemaža dalis buvo aukojama ir „Maisto bankui“,–  teigė P. Stonis.

Nuo kitų metų švieži vaisiai ir daržovės, neatitinkantys reikalavimų, galės būti tiekiami prekybininkams kaip vartotojų asmeninėms reikmėms skirti produktai, kurių etiketėje įrašyta „perdirbti skirtas produktas“ ar bet kuris kitas lygiavertis įrašas.

Dabar specialieji prekybos standartai netaikomi tik turguje ūkininkų parduodamiems vaisiams ir daržovėms. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 1

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 9

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
„Iki“ šviežių skyrių sąnaudos išaugo, bet sugrąžino pirkėjus Premium 1

Vilniaus Antakalnio mikrorajone pertvarkęs 1.000 kv. m dydžio supermarketą prekybos tinklas „Iki“ sulaukė 6%...

Prekyba
2019.06.21
Maisto teisė: gamintojų laukiantys svarbiausi pokyčiai Premium

Netrukus visos Europos Sąjungos (ES) lygmeniu įsigalios šūsnis teisės aktų, reglamentuojančių maisto produktų...

Pramonė
2019.06.20
Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti...

Prekyba
2019.06.20
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
„Aprangos“ grupė pertvarko „premium“ parduotuves Premium 1

Pagrindiniai pokyčiai susiję su „Emporio Armani“ tinklo parduotuvėmis, kurių asortimentas perkeliamas į...

Prekyba
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
FNTT išaiškino e. parduotuvę, slėpusią realias pajamas

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdybos tyrėjai kartu su Vilniaus apygardos...

Prekyba
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
Vietoj „Elektromarkt“ Vilniaus „Akropolyje“ kuriasi „Topo centras“ Premium 18

Buitinės technikos ir elektronikos tinklui „Elektromarkt“ uždarius vieną didžiausių parduotuvių, pozicijas...

Prekyba
2019.06.18
„Huawei“: JAV apribojimai mums kainuos 30 mlrd. USD 19

Dėl JAV veiksmų, nukreiptų prieš „Huawei“, kompanija šiemet negaus beveik 30 mlrd. USD planuotų pajamų,...

Paslaugos
2019.06.17
Latvija ketina leisti alkoholiu prekiauti internete 4

Latvijos ekonomikos ministerija parengė alkoholinių gėrimų apyvartos įstatymo pataisų projektą, kuris leistų...

Prekyba
2019.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau