G. Surplio vizija dėl maisto kuponų: tai bus madinga

Publikuota: 2018-11-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Apsipirkti mažoje parduotuvėje su maisto kuponu taps madinga, įsitikinęs žemės ūkio ministras. Giedrius Surplys tiki, kad visos šeimos su vaikais pirks tokiose parduotuvėse, o jose bus prekiaujama tik lietuvių ūkininkų išaugintomis daržovėmis. 

„Tai tiesiog bus madinga. Madinga eiti apsipirkti į mažą parduotuvėlę, gauti kažkokį reklaminį lipduką, kurį galėsi užsiklijuoti ant portfelio, ar atšvaitą, ir tuo pačiu dar pasinaudoti nuolaida ir jausti, kad tu remi Lietuvos kaimą“, – ketvirtadienį susitikime su žurnalistais sakė p. Surplys. 

Vyriausybei svarstant įvesti vadinamųjų e.vaučerių sistemą, ji sulaukė nemažai kritikos – esą tai kainų nemažins, kaip teigia Vyriausybė, o kaip tik padidins, be to, kuponai gali nesulaukti gyventojų susidomėjimo. Ponas Surplys sako, kad sistema nėra orientuota į kainų mažinimą – ji skatins naujų įpročių formavimą bei rems žemdirbius.

„Orientuojamės į prekybos vietų konkurencijos didinimą, į vietos produkcijos vartojimo didinimą, sveiką gyvenseną, ir orientuojamės į žemdirbių rėmimą. Tokie yra tikslai“, – teigė p. Surplys. 

Jis užsiminė, kad kainų klausimas čia yra antrinis, tačiau sakė tikintis, jog kuponų sistema padės jas sumažinti. 

Ponas Surplys aiškino, kad iki kitų metų liepos 1 d. bus sukurtas pradinis mažų prekybos vietų tinklas.

VŽ rašė, jog kol kas neaišku, kurie prekybininkai galės dalyvauti programoje, jie bus atrenkami pagal darbuotojų skaičių ir metinę apyvartą. Paklaustas, ar programoje galės dalyvauti aljansams priklausantys prekybininkai, ministras sakė dar negalintis atsakyti.

Žemės ūkio ministras teigė įsivaizduojantis, jog kiekviena maža parduotuvė, įdarbinanti, pavyzdžiui, iki dešimt žmonių ir pasiekianti iki 300.000 Eur metinę apyvartą, galės pateikti paraišką dalyvauti tinkle, o ministerija prašys parodyti, kokią dalį jos apyvartoje sudaro vietinė produkcija.

„Turėsime užtikrinti, kad nebūtų taip, kad parduotuvė sako, mes pardavinėjame lietuviškas braškes, o pasirodo, jos yra įvežtos iš kažkur kitur“, – aiškino p. Surplys.

Anot jo, nuo kitų metų vasario, panaudojant Europos Sąjungos (ES) paramą, bus skatinama steigti mažas parduotuvėles, dalyvaujančias kuponų sistemoje. Be to, ūkininkams, auginantiems, pavyzdžiui, skirtingas daržoves, bus siūloma kooperuotis, kad jie atidarytų vieną parduotuvę ir joje būtų visas daržovių krepšelis. 

Kuponus galės gauti šeimos, auginančios ikimokyklinio amžiaus vaikus. Kiek sistema kainuos valstybei, anot ministro, neaišku.

„Kiek tai galutinai kainuos valstybei, negaliu pasakyti, nes neaišku, kiek šeimų tuo naudosis. Aš tikiu, kad visos“, – sakė ministras.

„Jei žmonės nenorės, valstybė dėl to jokių išlaidų ir nepatirs“, – pridūrė jis. 

Kaip valstybė dėl maisto kuponų suteiktų nuolaidų atsiskaitys su parduotuvių savininkais, kol kas taip pat neaišku, vyksta diskusijos.  

Ponas Surplys užsiminė, kad Žemės ūkio ir kaimo verslo informacijos centras sistemą galėtų įgyvendinti labai greitai, tai kainuotų iki 20.000 Eur.

Tuo metu ekspertai abejoja tokios naujovės nauda. Anot jų, nauja sistema sukurtų papildomą biurokratinę naštą. Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos vadovas Marius Dubnikovas BNS yra sakes, kad kuponai yra atgyvenę ir problemos neišspręs, o Vyriausybė turėtų koncentruotis į žmonių pajamų didinimą. Jo teigimu, kuponų sistemai reikės papildomų investicijų, be to, ji didins administracinę naštą.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas sakė pritariantis Vyriausybės siūlomai maisto kuponų idėjai, bet abejojantis, ar teisinga apriboti pirkėjų teisę pirkti ten, kur jie nori. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
10:40
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 11

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
Didžiųjų prekybininkų plėtra: atidarys dešimtis naujų parduotuvių Premium 1

Penki didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“ šiais metais naujoms parduotuvėms...

Prekyba
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Atvirkštinis PVM mobiliesiems telefonams – nuo 2019 m. rugpjūčio 1 d. 9

Vyriausybė papildė prekių ir paslaugų, kurioms taikomas atvirkštinis PVM, sąrašą. Tokiu būdu Vyriausybė...

Finansai
2019.05.16
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Seimas įvedė naujų ribojimų penkiems didžiausiems prekybininkams

Penkiems didžiausią rinkos dalį turintiems prekybininkams įvesti nauji reikalavimai: draudžiama reikalauti iš...

Prekyba
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau