Prekybininkų darbo laikas per šventes: per Kalėdas didieji nedirbs

Publikuota: 2018-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Norfa“, „Lidl“, „Iki“ ir „Rimi“ kalėdinių švenčių sezoną numatę dirbti trumpiau. Pirmąją Kalėdų dieną nedirbs visos maisto prekių parduotuvės.

Kaip ir pernai, šį kalėdinių švenčių sezoną visos „Lidl“ ir „Norfos“ parduotuvės Lietuvoje nedirbs pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25 d., ir Naujųjų metų dieną, sausio 1 d. Trumpiau parduotuvės dirbs visą šventinį laikotarpį.

„Artėjant didžiausioms metų šventėms, visuomet pirmiausiai galvojame apie savo darbuotojus. Norime būti geriausias darbdavys ir sukurti darbuotojams daugiau progų švęsti šias šventes su draugais ir artimaisiais. Praėjusiais metais nusprendėme nedirbti per Kalėdas ir Naujuosius metus, o šiemet papildomai nusprendėme nedirbti ir per Velykas,“ – sako Radostinas Roussevas-Peine'as, „Lidl Lietuvos“ direktorius.

Dieną prieš Kalėdas ir Naujuosius metus „Lidl“ parduotuvės bus uždarytos 18 val., o antrąją Kalėdų dieną dirbs nuo dešimtos ryto iki septintos vakaro. Anksčiau šiais metais „Lidl“ pranešė, kad nedirbs ir per Velykas, kelerius pastaruosius metus per Velykas nedirbo „Norfos“.

Kūčių dieną „Norfos“ dirbs dviem valandomis, o gruodžio 31 d. – viena valanda trumpiau.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="dd73774c-e554-4abf-b8b1-28d2f8297cb2" prefix="MBa" format="interactive" title="Darbo laikas per šventes"]

Neseniai konsultacijų bendrovės ESTEP atlikta mažmeninės prekybos įmonių darbo laiko reguliavimo poveikio vertinimo studija parodė, kad nedirbdami pirmą Kalėdų ir Velykų dieną penki didieji prekybos tinklai negautų apie 7,5 mln. Eur pardavimo pajamų. Taikant tokius darbo laiko ribojimus nespecializuotų mažmeninės prekybos parduotuvių apyvartos sumažėtų 2,1 mln. Eur. Degalinių apyvartos išaugtų 2,8 mln. Eur. Visa mažmeninė prekyba prarastų apie 12,3 mln. Eur.

Atsisakė vienos dienos

Priešingai nei „Lidl“ ir „Norfa“, mažmeninės prekybos tinklai „Maxima“ ir „Rimi“ neatsisako galimybės dirbti sausio 1 d. Tačiau pirmąją Kalėdų dieną šių prekybininkų parduotuvės nedirbs. Kitomis žiemos švenčių dienomis „Rimi“ ir „Maxima“ dirbs trumpiau.

Giedriaus Bandzevičiaus, „Rimi“ generalinio direktoriaus, teigimu, bendrovė turi vidinių tradicijų, tokių kaip „Rimi“ darbuotojų kalėdinės žaidynės, kurių metu parduotuvės draugiškai varžosi tarpusavyje, kuri šventiškiau pasipuoš ar gražiau supakuos dovanas. Taip pat kalėdinis laikotarpis yra metas, kai biuro darbuotojai ateina dirbti į parduotuves ir imasi sau neįprastų darbų – kepykloje kepa duoną ar kasoje aptarnauja pirkėjus.

„Labai džiugu, kad po šio intensyvaus laikotarpio, kurio metu petys petin dirbame dėl savo pirkėjų, visi drauge atsitrauksime nuo darbų ir kursime kalėdinę nuotaiką jau savo šeimų ir artimiausių žmonių apsuptyje“, – sako p. Bandzevičius.

Kristina Meidė, „Maximos“ generalinė direktorė, sako, kad stengiamasi pirkėjams užtikrinti visas galimybes patogiai apsipirkti prieš šventes.

„Siekiame suderinti mūsų darbuotojų gerovę, jų darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą bei turimą įsipareigojimą savo pirkėjams užtikrinti galimybę apsipirkti jiems patogiausiu metu. Atsakingai vertiname visuomenėje iškeltą diskusiją dėl prekybos centrų darbo švenčių dienomis“, – teigia p. Meidė.

Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė, teigia, kad „Iki“ parduotuvės pirmą Kalėdų dieną nedirbs.

Sekmadieniais dirba trumpiau

Šių metų pavasarį „Norfa“ darbo laiką sekmadieniais trupino 2-3 valandomis.

Didesnio formato (XL, XXL ir „Hyper“) „Norfos“ parduotuvės sekmadieniais dirba dviem valandom trumpiau (nuo 10 val. iki 20 val.).

Mažesnių (S ir L formato) „Norfų“ darbo laikas trumpėjo viena valanda: jos dirba nuo 10.00 iki 16.00 val. Anksčiau jos dirbo nuo 9.00 iki 16.00 val.

Akivaizdu, kad prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimai koreguoja prekybininkų darbo laiką. Parduoti alkoholinius gėrimus galima nuo 10 val.

Dainius Dundulis, „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, pritaria valdžios svarstymams uždrausti darbą sekmadieniais.

„Sekmadieniais žmonės turėtų ilsėtis, o ne pirkti ar parduoti. Vienašališkai visiškai nutraukti prekybą sekmadieniais negalime, nes būtume nukonkuruoti rinkoje kitų prekybos tinklų. Vargu, ar visi kiti prekybininkai apsiribos laisvanoriškai, todėl specialaus įstatymo, draudžiančio ar ribojančio darbo laiką sekmadieniais priėmimas, būtų geriausia išeitis“, – sako p. Dundulis.

Pasak jo, prekybos laikas Lietuvoje turėtų būti sureguliuotas panašiai kaip Vakarų valstybėse, o „Norfa“ pasirengusi būti šių neišvengiamų procesų smaigalyje.

Šiuo metu „Norfos“ tinklą sudaro 141 parduotuvė, „Lidl“ turi 41 parduotuvę ir vis dar yra aktyvios plėtros etape. „Maxima“ šiuo metu turi 245 parduotuves. Iš jų šiuo metu atnaujinamos yra 10, iki metų pabaigos naujų parduotuvių atidaryti neplanuojama. „Rimi“ tinkle šiuo metu yra 57 parduotuvės, iki metų pabaigos naujų atidaryti neplanuojama. „Iki“ turi 230 parduotuves, „Norfa“ – 141 parduotuvę. 2019 m. „Norfos mažmena“ Lietuvoje planuoja atidaryti 10 naujų ir atnaujintų „Norfų“, „Palink“ suplanavusi 20 naujų atidarymų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
16:30
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
13:12
Brangiausios pasaulyje prekybinės gatvės 

Privati nekilnojamo turto (NT) paslaugų įmonė „Cushman & Wakefield“ skelbia kasmetinį prekybinių gatvių...

Prekyba
10:25
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 2

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Nike“ nebeprekiauja „Amazon“ platformoje 

JAV sporto prekių gamintoja „Nike“, pastaruosius dvejus metus bendradarbiavusi su didžiausia pasaulyje...

Prekyba
2019.11.15
„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
2019.11.15
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje spalį – didesnė, nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje spalį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2019.11.15
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau