D. Grybauskaitės patarėjas: kuponų sistema primena sovietmetį

Publikuota: 2018-11-27
Mindaugas Lingė. Juliaus Kalinsko (15min.lt) nuotr.
Mindaugas Lingė. Juliaus Kalinsko (15min.lt) nuotr.

Vyriausybės siūloma maisto kuponų sistema primena sovietmečio laikų praktikas, teigia prezidentės patarėjas.

Pasak Mindaugo Lingės, visame Vyriausybės priemonių plane didinti konkurenciją ir mažinti kainas vadinamieji kuponai arba vaučeriai kelia „daugiausia kontroversijų“. 

„Nors ir „supakuota“ į modernų elektroninį pavidalą, vis tiek tai lieka sovietmetį menančiu reliktu, ar tai būtų vaučeriai, ar specializuotos parduotuvės, ar tai nuolaidos tam tikroms piliečių grupėms – tai yra sovietmečio palikimas. Ir jeigu yra nomenklatūrinio sovietinio renesanso požymių, tai tiems, kurie pasiilgę talonų, kuponų muilams ar žirneliams, kažin ar tai labai geras pavyzdys“, – Žinių radijui antradienį sakė prezidentės patarėjas vidaus politikos klausimais M. Lingė. 

Jis kartu pabrėžė, kad siūlomi kuponai nemažins maisto prekių kainų, todėl reikia konkrečiai nurodyti, kokių tikslų jais siekiama. Pasak patarėjo, siūloma iniciatyva yra veikiau smulkaus verslo, smulkių ūkininkų rėmimo klausimas, parama atskiroms socialinėms grupėms.

„Tai ir kalbėkime apie šituos tikslus. Bet jeigu norima vienu vaučeriu nušauti tris zuikius, skirtingų tikslų pasiekti, tai viskas gali baigtis niekuo. Ir ne paskutinėje vietoje turbūt yra rinkiminis tikslas (...) Iki rinkimų tos idėjos realizuoti nepavyks įstatymų pavidalu“, – aiškino p. Lingė. 

Vis dėlto jis pridūrė, kad kalbant apskritai apie Vyriausybės priemonių paketą, jis tiesiogiai kainų nemažina, bet yra priemonių, kurios numatytos gerinti konkurencinei aplinkai, mažinti administracinę naštą – tai vertintina teigiamai. 

Vyriausybė praėjusį trečiadienį patvirtino, kad pirmajame maisto kuponų sistemos etape galės dalyvauti tik šeimos, auginančios ikimokyklinio amžiaus vaikus, tačiau kuponai bus skirti tik vaikams. Dėl šios sistemos Vyriausybė dar turės kreiptis į Europos Komisiją.

Premjeras Saulius Skvernelis mano, kad Europos Komisija patvirtintų Vyriausybės siūlomą maisto kuponų idėją, nes ji mažintų atskirtį, remtų šeimas, sveiką mitybą bei smulkų verslą.

Premjeras akcentuoja, kad projektas yra bandomojo pobūdžio, nes jis apima tik vieną gyventojų grupę. Anot jo, šis projektas leis patikrinti, kiek paveikūs yra maisto kuponai.

Jei projektas pasiteisins, ateityje kuponai bus dalijami visiems gyventojams – per mėnesį žmogus galės įsigyti tris kuponus, jie suteiks 20% nuolaidą nuo vieno kupono vertės. Tikėtina, kad vieno kupono vertė sieks 10 Eur, o nuolaida – 2 Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau