Dangiškosios manos belaukiant

Publikuota: 2018-11-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Ilgą laiką Vyriausybės brandinta, spėlionėmis ir kritika apaugusi „vaučerių“ / maisto kuponų idėja įgavo kūną – kovotojai su kainomis išmąstė: tam tikros grupės pirkėjai gaus 20% nuolaidą nuo kupono vertės pirkdami ūkininkų produkciją smulkiose prekybos vietose. Tik visa tai – kol kas tik džiugus rinkimų varpelių skambesys elektoratui pritraukti ar ištikimiesiems sustiprinti: valdžios „išmislą“ dar turi įvertinti Europos Komisija. Ir tik po pusmečio bus matyti, ar kuponai yra teisėtas veiksmas. Tačiau visa tai jau bus rinkimams pasibaigus.

O kol kas galima pūsti pažadų burbulus, trimituoti apie „kainų mažinimą“, „smulkiųjų prekybininkų rėmimą“, „konkurencijos didinimą“, „rūpinimąsi pirkėjais“ ir t. t. Visa tai sutelpa į mistinę „vaučerių“ sistemos sąvoką. Tas „naujas“ maisto kuponas, kurio šaknys siekia pirmuosius Nepriklausomybės metus, žada būti nebe toks „primityvus“: nes žemės ūkio ministras Giedrius Surplys, vienas naujovės krikštatėvių, sumanė „e. vaučerių“ sistemą.

„Norime pasiūlyti, kad tai bus šiuolaikinė moderni priemonė, žmogus galės gauti nuolaidos kodą SMS žinute ar per programėlę telefone. Tos sistemos tikslai yra skatinti smulkias prekyviečių vietas, didinti konkurencingumą, o tai, manau, sudarys prielaidų mažinti kainas“, – tikina p. Surplys. Kažin ar ministras iš tiesų mano, kad visi tie žmonės, kuriuos siūloma „remti“ duodant galimybę pigiau nusipirkti maisto produktą, turi išmaniuosius telefonus su šiuolaikinėmis „programėlėmis“? Taip pat įdomu būtų sužinoti, kaip „e. vaučerių“ sistema sudarys prielaidų mažinti kainas? Kaip tuomet reikėtų vertinti labai iškalbingą viso šio proceso iliustraciją – iš Žemės ūkio ministerijos prieš kurį laiką nutekėjusią informaciją apie tai, kad numatomas kainų mažinimo planas nepasieks tikslų, tai yra nesumažins kainų? Beje, apie tai prabilo ir patys ūkininkai: jie skaičiuoja, kad kooperuotis, steigti parduotuvę ir ten pardavinėti savo produkciją kainuotų itin daug, o tai reikštų, jog reikėtų didinti savo produkcijos kainą, kad toks verslas atsipirktų.

Išmanusis ministras aiškina, kad pirmiausia bus suteikta parama smulkioms prekybos vietoms steigtis: „Jos pasinaudodamos paramos kaimui mechanizmu tiek miesteliuose, tiek miestuose galėtų steigtis.“ Parama prekybininkams – tai jau kai kas naujo. Gal tuo galėtų pasinaudoti ir didieji prekybos centrai, prikūrę daug smulkių prekyviečių? O gal jau aušta rytas, kai laisvos rinkos sąlygomis Europos Komisija leis skatinti prekybos verslą, proteguoti savus gamintojus? Klausimų yra kur kas daugiau, tik, atrodo, „vaučerių“ / kuponų / talonų sumanytojai neturi atsakymų. Kaip ir negali paaiškinti, kiek kainuos ši keisto „dosnumo“ sistema, kiek šeimų ja pasinaudos. Bet ir be premjero Sauliaus Skvernelio nepaaiškinimo aišku, kad pinigus, kuriais bus dengiamas pigesnės prekės kainos skirtumas, teks iš kur nors paimti. Šaltinis vienas – biudžetas, tad valdžios „viešųjų ryšių“ akcijoms finansuoti teks susimesti mokesčių mokėtojams. Kaip ir biurokratinio aparato plėtrai. Įdomiausia, kad visos šios dangiškosios manos esmė slypi mažame žodelyje „jei“: svarbiausią žodį turi tarti Europos Komisija (EK). Vakar premjeras drąsinosi: jis manąs, kad EK pritars maisto kuponams.

Kitaip nei populiarumo, reitingų auginimu šias valdžios idėjas pavadinti sunku. Juolab kad visuomenės palaikymas valdantiesiems gerokai slopsta. Štai jau daugiau nei penktadalis šalies gyventojų valdančiosios frakcijos lyderį Ramūną Karbauskį (21,6%) laiko nepatikimu politiku. Valstiečių vedlys tarp labiausiai nepatikimų politikų yra absoliutus lyderis. Jis šiame „antireitinge“ dvigubai lenkia antroje vietoje esantį ekspremjerą Andrių Kubilių.

VŽ nuomone, visas tas fanfarų gausmas sukeltas rinkimų sėkmei pritraukti – mat EK verdikto gali tekti laukti iki pusės metų. Ir tik esant teigiamam Komisijos sprendimui, „vaučerių“ sistema galėtų startuoti. Ir tik nuo kitų metų liepos. Bet kokiu atveju valdantieji laimi – kad ir ką nuspręstų EK, rinkimai jau bus praūžę, kaip ir gražūs pažadai.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

A. Rusteikos „Delta Investment“ pajamos siekė beveik 117 mln. Eur 1

Verslininko Aurelijaus Rusteikos valdoma „Delta Investment“ praėjusiais metais gavo 116,957 mln. Eur...

Prekyba
08:21
Iš pelnų pinigai teka į darbuotojų sąskaitas, o iš ten – vartojimui Premium

Šių metų pirmąjį ketvirtį labiausiai pridėtinė vertė augo statybos sektoriuje – ypač aktyvi buvo sandėlių ir...

Finansai
05:45
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 1

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
05:45
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 4

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
2019.06.16
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau