Dangiškosios manos belaukiant

Publikuota: 2018-11-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Ilgą laiką Vyriausybės brandinta, spėlionėmis ir kritika apaugusi „vaučerių“ / maisto kuponų idėja įgavo kūną – kovotojai su kainomis išmąstė: tam tikros grupės pirkėjai gaus 20% nuolaidą nuo kupono vertės pirkdami ūkininkų produkciją smulkiose prekybos vietose. Tik visa tai – kol kas tik džiugus rinkimų varpelių skambesys elektoratui pritraukti ar ištikimiesiems sustiprinti: valdžios „išmislą“ dar turi įvertinti Europos Komisija. Ir tik po pusmečio bus matyti, ar kuponai yra teisėtas veiksmas. Tačiau visa tai jau bus rinkimams pasibaigus.

O kol kas galima pūsti pažadų burbulus, trimituoti apie „kainų mažinimą“, „smulkiųjų prekybininkų rėmimą“, „konkurencijos didinimą“, „rūpinimąsi pirkėjais“ ir t. t. Visa tai sutelpa į mistinę „vaučerių“ sistemos sąvoką. Tas „naujas“ maisto kuponas, kurio šaknys siekia pirmuosius Nepriklausomybės metus, žada būti nebe toks „primityvus“: nes žemės ūkio ministras Giedrius Surplys, vienas naujovės krikštatėvių, sumanė „e. vaučerių“ sistemą.

„Norime pasiūlyti, kad tai bus šiuolaikinė moderni priemonė, žmogus galės gauti nuolaidos kodą SMS žinute ar per programėlę telefone. Tos sistemos tikslai yra skatinti smulkias prekyviečių vietas, didinti konkurencingumą, o tai, manau, sudarys prielaidų mažinti kainas“, – tikina p. Surplys. Kažin ar ministras iš tiesų mano, kad visi tie žmonės, kuriuos siūloma „remti“ duodant galimybę pigiau nusipirkti maisto produktą, turi išmaniuosius telefonus su šiuolaikinėmis „programėlėmis“? Taip pat įdomu būtų sužinoti, kaip „e. vaučerių“ sistema sudarys prielaidų mažinti kainas? Kaip tuomet reikėtų vertinti labai iškalbingą viso šio proceso iliustraciją – iš Žemės ūkio ministerijos prieš kurį laiką nutekėjusią informaciją apie tai, kad numatomas kainų mažinimo planas nepasieks tikslų, tai yra nesumažins kainų? Beje, apie tai prabilo ir patys ūkininkai: jie skaičiuoja, kad kooperuotis, steigti parduotuvę ir ten pardavinėti savo produkciją kainuotų itin daug, o tai reikštų, jog reikėtų didinti savo produkcijos kainą, kad toks verslas atsipirktų.

Išmanusis ministras aiškina, kad pirmiausia bus suteikta parama smulkioms prekybos vietoms steigtis: „Jos pasinaudodamos paramos kaimui mechanizmu tiek miesteliuose, tiek miestuose galėtų steigtis.“ Parama prekybininkams – tai jau kai kas naujo. Gal tuo galėtų pasinaudoti ir didieji prekybos centrai, prikūrę daug smulkių prekyviečių? O gal jau aušta rytas, kai laisvos rinkos sąlygomis Europos Komisija leis skatinti prekybos verslą, proteguoti savus gamintojus? Klausimų yra kur kas daugiau, tik, atrodo, „vaučerių“ / kuponų / talonų sumanytojai neturi atsakymų. Kaip ir negali paaiškinti, kiek kainuos ši keisto „dosnumo“ sistema, kiek šeimų ja pasinaudos. Bet ir be premjero Sauliaus Skvernelio nepaaiškinimo aišku, kad pinigus, kuriais bus dengiamas pigesnės prekės kainos skirtumas, teks iš kur nors paimti. Šaltinis vienas – biudžetas, tad valdžios „viešųjų ryšių“ akcijoms finansuoti teks susimesti mokesčių mokėtojams. Kaip ir biurokratinio aparato plėtrai. Įdomiausia, kad visos šios dangiškosios manos esmė slypi mažame žodelyje „jei“: svarbiausią žodį turi tarti Europos Komisija (EK). Vakar premjeras drąsinosi: jis manąs, kad EK pritars maisto kuponams.

Kitaip nei populiarumo, reitingų auginimu šias valdžios idėjas pavadinti sunku. Juolab kad visuomenės palaikymas valdantiesiems gerokai slopsta. Štai jau daugiau nei penktadalis šalies gyventojų valdančiosios frakcijos lyderį Ramūną Karbauskį (21,6%) laiko nepatikimu politiku. Valstiečių vedlys tarp labiausiai nepatikimų politikų yra absoliutus lyderis. Jis šiame „antireitinge“ dvigubai lenkia antroje vietoje esantį ekspremjerą Andrių Kubilių.

VŽ nuomone, visas tas fanfarų gausmas sukeltas rinkimų sėkmei pritraukti – mat EK verdikto gali tekti laukti iki pusės metų. Ir tik esant teigiamam Komisijos sprendimui, „vaučerių“ sistema galėtų startuoti. Ir tik nuo kitų metų liepos. Bet kokiu atveju valdantieji laimi – kad ir ką nuspręstų EK, rinkimai jau bus praūžę, kaip ir gražūs pažadai.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Verslo žinių“ antagonistai vilioja į kriptovaliutų pasaulį 4

„Verslo žinios“ įspėja apie pastaruoju metu padažnėjusius sukčių bandymus, pasitelkiant leidinio vizualinius...

Rinkos
2019.02.22
„Maxima grupė“ neatmeta galimybės išleisti antrą obligacijų emisiją  Premium 3

Dalius Misiūnas, „Maxima grupė“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius, sako, kad strateginis grupės...

Prekyba
2019.02.22
„Lidl“ renkasi tvarius elektros vartojimo būdus – investuoja į „žaliąją energiją“ Verslo tribūna 3

Tvaraus gyvenimo principams vis giliau įsitvirtinat į kasdienę rutiną, neatsilieka ir verslas. Čia...

Prekyba
2019.02.22
Pasidavė kavinių madai, bet suprato, kad prekyba – kur kas geriau Premium

Krautuvėlių tinklas „Kmyninė“ ieško įdomių produktų smulkių gamintojų asortimentui papildyti, tačiau esminę...

Gazelė
2019.02.22
„Decathlon“ srautą į fizinę parduotuvę didina e. prekyba  Premium 3

Vis didesnė dalis Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinės „Decathlon“ klientų,...

Prekyba
2019.02.22
Nuo kovo 1 d. – apmokestinamas cigarečių skystis 3

Nuo kovo 1 d. keičiasi cigaretėms, rūkomajam tabakui taikomi akcizų tarifai, apmokestinamas elektroninių...

Finansai
2019.02.21
„Walmart“ po dviejų metų taps „Amazon“ košmaru, sako ekspertai 2

Didžiausia JAV prekybininkė „Walmart“ netrukus elektroninės komercijos milžinei „Amazon“ kels dar daugiau...

Prekyba
2019.02.21
Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta sumažėjo 2%  4

Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta 2018 m. sudarė apie 292 mln. Eur ir buvo 2% mažesnė nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.02.21
„Brexit“: VMI ir muitinė ragina paskubėti iki kovo 30 d. Premium 1

Muitinės procedūros be įprastų internetinių sistemų, negaliojančios prekių licencijos, sunkiau grąžinamas PVM...

Finansai
2019.02.21
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 6

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  11

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 14

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau