Dangiškosios manos belaukiant

Publikuota: 2018-11-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Ilgą laiką Vyriausybės brandinta, spėlionėmis ir kritika apaugusi „vaučerių“ / maisto kuponų idėja įgavo kūną – kovotojai su kainomis išmąstė: tam tikros grupės pirkėjai gaus 20% nuolaidą nuo kupono vertės pirkdami ūkininkų produkciją smulkiose prekybos vietose. Tik visa tai – kol kas tik džiugus rinkimų varpelių skambesys elektoratui pritraukti ar ištikimiesiems sustiprinti: valdžios „išmislą“ dar turi įvertinti Europos Komisija. Ir tik po pusmečio bus matyti, ar kuponai yra teisėtas veiksmas. Tačiau visa tai jau bus rinkimams pasibaigus.

O kol kas galima pūsti pažadų burbulus, trimituoti apie „kainų mažinimą“, „smulkiųjų prekybininkų rėmimą“, „konkurencijos didinimą“, „rūpinimąsi pirkėjais“ ir t. t. Visa tai sutelpa į mistinę „vaučerių“ sistemos sąvoką. Tas „naujas“ maisto kuponas, kurio šaknys siekia pirmuosius Nepriklausomybės metus, žada būti nebe toks „primityvus“: nes žemės ūkio ministras Giedrius Surplys, vienas naujovės krikštatėvių, sumanė „e. vaučerių“ sistemą.

„Norime pasiūlyti, kad tai bus šiuolaikinė moderni priemonė, žmogus galės gauti nuolaidos kodą SMS žinute ar per programėlę telefone. Tos sistemos tikslai yra skatinti smulkias prekyviečių vietas, didinti konkurencingumą, o tai, manau, sudarys prielaidų mažinti kainas“, – tikina p. Surplys. Kažin ar ministras iš tiesų mano, kad visi tie žmonės, kuriuos siūloma „remti“ duodant galimybę pigiau nusipirkti maisto produktą, turi išmaniuosius telefonus su šiuolaikinėmis „programėlėmis“? Taip pat įdomu būtų sužinoti, kaip „e. vaučerių“ sistema sudarys prielaidų mažinti kainas? Kaip tuomet reikėtų vertinti labai iškalbingą viso šio proceso iliustraciją – iš Žemės ūkio ministerijos prieš kurį laiką nutekėjusią informaciją apie tai, kad numatomas kainų mažinimo planas nepasieks tikslų, tai yra nesumažins kainų? Beje, apie tai prabilo ir patys ūkininkai: jie skaičiuoja, kad kooperuotis, steigti parduotuvę ir ten pardavinėti savo produkciją kainuotų itin daug, o tai reikštų, jog reikėtų didinti savo produkcijos kainą, kad toks verslas atsipirktų.

Išmanusis ministras aiškina, kad pirmiausia bus suteikta parama smulkioms prekybos vietoms steigtis: „Jos pasinaudodamos paramos kaimui mechanizmu tiek miesteliuose, tiek miestuose galėtų steigtis.“ Parama prekybininkams – tai jau kai kas naujo. Gal tuo galėtų pasinaudoti ir didieji prekybos centrai, prikūrę daug smulkių prekyviečių? O gal jau aušta rytas, kai laisvos rinkos sąlygomis Europos Komisija leis skatinti prekybos verslą, proteguoti savus gamintojus? Klausimų yra kur kas daugiau, tik, atrodo, „vaučerių“ / kuponų / talonų sumanytojai neturi atsakymų. Kaip ir negali paaiškinti, kiek kainuos ši keisto „dosnumo“ sistema, kiek šeimų ja pasinaudos. Bet ir be premjero Sauliaus Skvernelio nepaaiškinimo aišku, kad pinigus, kuriais bus dengiamas pigesnės prekės kainos skirtumas, teks iš kur nors paimti. Šaltinis vienas – biudžetas, tad valdžios „viešųjų ryšių“ akcijoms finansuoti teks susimesti mokesčių mokėtojams. Kaip ir biurokratinio aparato plėtrai. Įdomiausia, kad visos šios dangiškosios manos esmė slypi mažame žodelyje „jei“: svarbiausią žodį turi tarti Europos Komisija (EK). Vakar premjeras drąsinosi: jis manąs, kad EK pritars maisto kuponams.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kitaip nei populiarumo, reitingų auginimu šias valdžios idėjas pavadinti sunku. Juolab kad visuomenės palaikymas valdantiesiems gerokai slopsta. Štai jau daugiau nei penktadalis šalies gyventojų valdančiosios frakcijos lyderį Ramūną Karbauskį (21,6%) laiko nepatikimu politiku. Valstiečių vedlys tarp labiausiai nepatikimų politikų yra absoliutus lyderis. Jis šiame „antireitinge“ dvigubai lenkia antroje vietoje esantį ekspremjerą Andrių Kubilių.

VŽ nuomone, visas tas fanfarų gausmas sukeltas rinkimų sėkmei pritraukti – mat EK verdikto gali tekti laukti iki pusės metų. Ir tik esant teigiamam Komisijos sprendimui, „vaučerių“ sistema galėtų startuoti. Ir tik nuo kitų metų liepos. Bet kokiu atveju valdantieji laimi – kad ir ką nuspręstų EK, rinkimai jau bus praūžę, kaip ir gražūs pažadai.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 1

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku