„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika

Publikuota: 2018-11-16
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“, ragindami stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika.

Kreipimąsi kompanijos vadovui Jeffui Bezosui pasirašė Europos Parlamento nariai iš Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Vokietijos, Kroatijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Estijos, Suomijos, Portugalijos, Vengrijos, Ispanijos, atstovaujantys pagrindines politines grupes.

Laišką inicijavo europarlamentaras Antanas Guoga, kreipimąsi taip pat palaikė Lietuvos atstovai europarlamente Laima Andrikienė, Petras Auštrevičius, Zigmantas Balčytis, Vilija Blinkevičiūtė, Valentinas Mazuronis, Bronis Ropė, Algirdas Saudargas.

Laiške parlamentarai nurodo, jog „smerkia nacių ir sovietų režimų simbolių naudojimą“, nurodydami, kad režimai „sistemiškai pažeidinėjo žmogaus teises, ribojo laisvę ir demokratiją“.

„Sovietų režimo aukų skaičius viršija 60 mln., per 10 mln. žmonių buvo ištremti į darbo stovyklas Sibire, čia išgyveno nežmoniškas sąlygas, priverstinį darbą, badą ir fizinį smurtą. Sovietų režimo kruvinus veiksmus, terorą ir nežmoniškumą patyrė bene kiekviena šeima okupuotose valstybėse, o tragiškos šių veiksmų pasekmės jaučiamos iki šiol“, – pabrėžia EP atstovai.

Ponas Guoga sako, kad milijonams europiečių kūjis ir pjautuvas pirmiausia asocijuojasi su kruvinu režimu.

„Negalime leisti, kad laisvų žmonių bendruomenėje, kokia yra Europos Sąjunga, būtų garbinami simboliai milijonams reiškiantys okupaciją, kančias ir žudynes“, – pranešime teigia p. Guoga.

EP atstovai tikisi, kad „Amazon Inc“ imsis atsakomybės ir, vardan demokratijos vertybių bei Europos tautų laisvės, sustabdys prekybą totalitarinio režimo simboliais.

Ponas Guoga taip pat nurodo kreipęsis į Europos Komisiją, prašydamas paaiškinti, kokių žingsnių ši institucija imasi, kad totalitarinių režimų simbolių naudojimas ES būtų uždraustas.

Ponas Guoga teigia reaguojantis į socialiniuose tinkluose kilusią lietuvių iniciatyvą #WhyNotSvastika, kuria „Amazon“ raginama stabdyti prekyba dešimtimis marškinėlių rūšių su sovietine simbolika.

VŽ rašė, kad šį pavasarį socialiniuose tinkluose pasipiktinimas kilo dėl „Adidas“ Pasaulio futbolo čempionatui pristatytų rūbų su sovietine simbolika.

 
Socialiniuos tinkluose paplito grotažymė #StopAdidas – internautai ragino vieni kitus boikotuoti produkciją, vartotojai dalijosi ketinimais atsisakyti „Adidas“ gaminių.

Šį „Adidas“ žingsnį sukritikavo ir Lietuvos užsienio reikalų ministerija savo „Twitter“ paskyroje paskelbusi, kad „dar vis pasitaiko sergančių „imperine nostalgija“, tik tai kiek netikėta iš garsiosios „Adidas“.

Šiuo įrašu pasidalijo ir užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, o Nacionalinis Ukrainos atminties institutas paprašė antrinės „Adidas“ bendrovės neplatinti šių drabužių Ukrainoje.

Po kilusio nepasitenkinimo keliuose užsienio portaluose pasirodė straipsniai, kad šie marškinėliai yra išimami iš prekybos.

Tačiau vėliau paaiškėjo, kad šiuos gaminius vis dar galima įsigyti Jungtinės Karalystės, Vokietijos internetinėse parduotuvėse. Šis faktas socialiniuose tinkluose sukėlė naują pasipiktinimo bangą.

Vasarą Lietuvos ambasadorius ir trijų Baltijos šalių politikai kreipėsi į „Walmart“ su raginimu išimti iš prekybos marškinėlius ir kitus drabužius su kūju ir pjautuvu bei užrašu SSRS. Reaguodamas į kritiką, amerikiečių prekybos tinklas drabužius su sovietų simboliais pažadėjo pašalinti iš prekybos

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
05:45
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 18

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 15

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium 1

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau