„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika

Publikuota: 2018-11-16
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“, ragindami stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika.

Kreipimąsi kompanijos vadovui Jeffui Bezosui pasirašė Europos Parlamento nariai iš Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Vokietijos, Kroatijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Estijos, Suomijos, Portugalijos, Vengrijos, Ispanijos, atstovaujantys pagrindines politines grupes.

Laišką inicijavo europarlamentaras Antanas Guoga, kreipimąsi taip pat palaikė Lietuvos atstovai europarlamente Laima Andrikienė, Petras Auštrevičius, Zigmantas Balčytis, Vilija Blinkevičiūtė, Valentinas Mazuronis, Bronis Ropė, Algirdas Saudargas.

Laiške parlamentarai nurodo, jog „smerkia nacių ir sovietų režimų simbolių naudojimą“, nurodydami, kad režimai „sistemiškai pažeidinėjo žmogaus teises, ribojo laisvę ir demokratiją“.

„Sovietų režimo aukų skaičius viršija 60 mln., per 10 mln. žmonių buvo ištremti į darbo stovyklas Sibire, čia išgyveno nežmoniškas sąlygas, priverstinį darbą, badą ir fizinį smurtą. Sovietų režimo kruvinus veiksmus, terorą ir nežmoniškumą patyrė bene kiekviena šeima okupuotose valstybėse, o tragiškos šių veiksmų pasekmės jaučiamos iki šiol“, – pabrėžia EP atstovai.

Ponas Guoga sako, kad milijonams europiečių kūjis ir pjautuvas pirmiausia asocijuojasi su kruvinu režimu.

„Negalime leisti, kad laisvų žmonių bendruomenėje, kokia yra Europos Sąjunga, būtų garbinami simboliai milijonams reiškiantys okupaciją, kančias ir žudynes“, – pranešime teigia p. Guoga.

EP atstovai tikisi, kad „Amazon Inc“ imsis atsakomybės ir, vardan demokratijos vertybių bei Europos tautų laisvės, sustabdys prekybą totalitarinio režimo simboliais.

Ponas Guoga taip pat nurodo kreipęsis į Europos Komisiją, prašydamas paaiškinti, kokių žingsnių ši institucija imasi, kad totalitarinių režimų simbolių naudojimas ES būtų uždraustas.

Ponas Guoga teigia reaguojantis į socialiniuose tinkluose kilusią lietuvių iniciatyvą #WhyNotSvastika, kuria „Amazon“ raginama stabdyti prekyba dešimtimis marškinėlių rūšių su sovietine simbolika.

VŽ rašė, kad šį pavasarį socialiniuose tinkluose pasipiktinimas kilo dėl „Adidas“ Pasaulio futbolo čempionatui pristatytų rūbų su sovietine simbolika.

 
Socialiniuos tinkluose paplito grotažymė #StopAdidas – internautai ragino vieni kitus boikotuoti produkciją, vartotojai dalijosi ketinimais atsisakyti „Adidas“ gaminių.

Šį „Adidas“ žingsnį sukritikavo ir Lietuvos užsienio reikalų ministerija savo „Twitter“ paskyroje paskelbusi, kad „dar vis pasitaiko sergančių „imperine nostalgija“, tik tai kiek netikėta iš garsiosios „Adidas“.

Šiuo įrašu pasidalijo ir užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, o Nacionalinis Ukrainos atminties institutas paprašė antrinės „Adidas“ bendrovės neplatinti šių drabužių Ukrainoje.

Po kilusio nepasitenkinimo keliuose užsienio portaluose pasirodė straipsniai, kad šie marškinėliai yra išimami iš prekybos.

Tačiau vėliau paaiškėjo, kad šiuos gaminius vis dar galima įsigyti Jungtinės Karalystės, Vokietijos internetinėse parduotuvėse. Šis faktas socialiniuose tinkluose sukėlė naują pasipiktinimo bangą.

Vasarą Lietuvos ambasadorius ir trijų Baltijos šalių politikai kreipėsi į „Walmart“ su raginimu išimti iš prekybos marškinėlius ir kitus drabužius su kūju ir pjautuvu bei užrašu SSRS. Reaguodamas į kritiką, amerikiečių prekybos tinklas drabužius su sovietų simboliais pažadėjo pašalinti iš prekybos

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
05:45
Mėsinėms augti padeda ir tingintys klientai Premium

Specializuotos mėsos krautuvėlių kuriama vis daugiau, nes pirkėjai linkę mokėti ne tik už kokybę, bet ir už...

Gazelė
05:45
„Jysk“ nusprendė investuoti į erdvesnes parduotuves  2

Pirmąją naujos koncepcijos erdvesnę parduotuvę Baltijos šalyse „Jysk“ atidarė sostinės prekybos ir pramogų...

Prekyba
2019.10.17
„Litexpo“ prasidėjo „Baltic fashion & textile Vilnius“ paroda

Spalio 17–19 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“ vyksta 28-oji tarptautinė specializuota aprangos, tekstilės...

Laisvalaikis
2019.10.17
Asociacija: prekybos mokestis neteisėtas, nes dubliuoja PVM 14

Apyvartos mokestis yra neteisėtas ES, nes jis dubliuoja PVM mokestį ir todėl negali būti įvestas Lietuvoje,...

Finansai
2019.10.17
Daliai pensininkų ir neįgaliųjų kompensuojami vaistai nekainuos

Nuo kitų metų liepos visi 75 metų ir vyresni asmenys, taip pat labai mažas pajamas gaunantys pensininkai ir...

Prekyba
2019.10.17
„Iki“ pasiūlė užsisakyti prekių internetu 4

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „LastMile“, sostinės gyventojams siūlo...

Prekyba
2019.10.17
K. Meidė: skaičiuojant baudas vertėtų atsižvelgti į mažareikšmiškumo kriterijų Premium 6

Kristina Meidė, prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė, interviu VŽ akcentuoja, kad įmonė yra viena...

Prekyba
2019.10.17
R. Kalvaitienė: sostinės prekybos centras CUP jau lenkia „Europą“ Premium 20

2005 m. pastatytas Vilniaus prekybos centras „Europa“ per visus 15-a metų, deja, nenuveikė visiškai nieko,...

Prekyba
2019.10.17
Smulkiesiems – papildoma paskata augti Verslo tribūna

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje...

Prekyba
2019.10.17
2020 m. biudžetas: 300 mln. Eur pajamos iš mokesčių pavirs socialinėmis išmokomis Premium 35

Kitų metų spalio 11 d. Lietuvos laukia Seimo rinkimai, todėl šiemet priimti valstybės finansus...

Finansai
2019.10.17
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 18

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Pigu“ investuoja į pelningą kvepalų kategoriją  Premium 7

Fizinėse parduotuvėse, kurių e. prekybininkė „Pigu“ turi visuose didžiuosiuose miestuose, 2–3 kartus,...

Prekyba
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Apklausa: po „Brexit“ 7 iš 10 europiečių nebepirktų JK e. parduotuvėse 8

Tuo atveju, jei Jungtinė Karalystė (JK) paliks Europos Sąjungą (ES) iki šio mėnesio pabaigos nesusitarusi dėl...

Prekyba
2019.10.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau