„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika

Publikuota: 2018-11-16
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“, ragindami stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika.

Kreipimąsi kompanijos vadovui Jeffui Bezosui pasirašė Europos Parlamento nariai iš Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Vokietijos, Kroatijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Estijos, Suomijos, Portugalijos, Vengrijos, Ispanijos, atstovaujantys pagrindines politines grupes.

Laišką inicijavo europarlamentaras Antanas Guoga, kreipimąsi taip pat palaikė Lietuvos atstovai europarlamente Laima Andrikienė, Petras Auštrevičius, Zigmantas Balčytis, Vilija Blinkevičiūtė, Valentinas Mazuronis, Bronis Ropė, Algirdas Saudargas.

Laiške parlamentarai nurodo, jog „smerkia nacių ir sovietų režimų simbolių naudojimą“, nurodydami, kad režimai „sistemiškai pažeidinėjo žmogaus teises, ribojo laisvę ir demokratiją“.

„Sovietų režimo aukų skaičius viršija 60 mln., per 10 mln. žmonių buvo ištremti į darbo stovyklas Sibire, čia išgyveno nežmoniškas sąlygas, priverstinį darbą, badą ir fizinį smurtą. Sovietų režimo kruvinus veiksmus, terorą ir nežmoniškumą patyrė bene kiekviena šeima okupuotose valstybėse, o tragiškos šių veiksmų pasekmės jaučiamos iki šiol“, – pabrėžia EP atstovai.

Ponas Guoga sako, kad milijonams europiečių kūjis ir pjautuvas pirmiausia asocijuojasi su kruvinu režimu.

„Negalime leisti, kad laisvų žmonių bendruomenėje, kokia yra Europos Sąjunga, būtų garbinami simboliai milijonams reiškiantys okupaciją, kančias ir žudynes“, – pranešime teigia p. Guoga.

EP atstovai tikisi, kad „Amazon Inc“ imsis atsakomybės ir, vardan demokratijos vertybių bei Europos tautų laisvės, sustabdys prekybą totalitarinio režimo simboliais.

Ponas Guoga taip pat nurodo kreipęsis į Europos Komisiją, prašydamas paaiškinti, kokių žingsnių ši institucija imasi, kad totalitarinių režimų simbolių naudojimas ES būtų uždraustas.

Ponas Guoga teigia reaguojantis į socialiniuose tinkluose kilusią lietuvių iniciatyvą #WhyNotSvastika, kuria „Amazon“ raginama stabdyti prekyba dešimtimis marškinėlių rūšių su sovietine simbolika.

VŽ rašė, kad šį pavasarį socialiniuose tinkluose pasipiktinimas kilo dėl „Adidas“ Pasaulio futbolo čempionatui pristatytų rūbų su sovietine simbolika.

 
Socialiniuos tinkluose paplito grotažymė #StopAdidas – internautai ragino vieni kitus boikotuoti produkciją, vartotojai dalijosi ketinimais atsisakyti „Adidas“ gaminių.

Šį „Adidas“ žingsnį sukritikavo ir Lietuvos užsienio reikalų ministerija savo „Twitter“ paskyroje paskelbusi, kad „dar vis pasitaiko sergančių „imperine nostalgija“, tik tai kiek netikėta iš garsiosios „Adidas“.

Šiuo įrašu pasidalijo ir užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, o Nacionalinis Ukrainos atminties institutas paprašė antrinės „Adidas“ bendrovės neplatinti šių drabužių Ukrainoje.

Po kilusio nepasitenkinimo keliuose užsienio portaluose pasirodė straipsniai, kad šie marškinėliai yra išimami iš prekybos.

Tačiau vėliau paaiškėjo, kad šiuos gaminius vis dar galima įsigyti Jungtinės Karalystės, Vokietijos internetinėse parduotuvėse. Šis faktas socialiniuose tinkluose sukėlė naują pasipiktinimo bangą.

Vasarą Lietuvos ambasadorius ir trijų Baltijos šalių politikai kreipėsi į „Walmart“ su raginimu išimti iš prekybos marškinėlius ir kitus drabužius su kūju ir pjautuvu bei užrašu SSRS. Reaguodamas į kritiką, amerikiečių prekybos tinklas drabužius su sovietų simboliais pažadėjo pašalinti iš prekybos

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
09:41
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 5

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
08:58
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
05:45
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 11

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Verslo aplinka
2018.12.11
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai? 2

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Verslo aplinka
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau