„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika

Publikuota: 2018-11-16
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Mike'o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“, ragindami stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika.

Kreipimąsi kompanijos vadovui Jeffui Bezosui pasirašė Europos Parlamento nariai iš Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Vokietijos, Kroatijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Estijos, Suomijos, Portugalijos, Vengrijos, Ispanijos, atstovaujantys pagrindines politines grupes.

Laišką inicijavo europarlamentaras Antanas Guoga, kreipimąsi taip pat palaikė Lietuvos atstovai europarlamente Laima Andrikienė, Petras Auštrevičius, Zigmantas Balčytis, Vilija Blinkevičiūtė, Valentinas Mazuronis, Bronis Ropė, Algirdas Saudargas.

Laiške parlamentarai nurodo, jog „smerkia nacių ir sovietų režimų simbolių naudojimą“, nurodydami, kad režimai „sistemiškai pažeidinėjo žmogaus teises, ribojo laisvę ir demokratiją“.

„Sovietų režimo aukų skaičius viršija 60 mln., per 10 mln. žmonių buvo ištremti į darbo stovyklas Sibire, čia išgyveno nežmoniškas sąlygas, priverstinį darbą, badą ir fizinį smurtą. Sovietų režimo kruvinus veiksmus, terorą ir nežmoniškumą patyrė bene kiekviena šeima okupuotose valstybėse, o tragiškos šių veiksmų pasekmės jaučiamos iki šiol“, – pabrėžia EP atstovai.

Ponas Guoga sako, kad milijonams europiečių kūjis ir pjautuvas pirmiausia asocijuojasi su kruvinu režimu.

„Negalime leisti, kad laisvų žmonių bendruomenėje, kokia yra Europos Sąjunga, būtų garbinami simboliai milijonams reiškiantys okupaciją, kančias ir žudynes“, – pranešime teigia p. Guoga.

EP atstovai tikisi, kad „Amazon Inc“ imsis atsakomybės ir, vardan demokratijos vertybių bei Europos tautų laisvės, sustabdys prekybą totalitarinio režimo simboliais.

Ponas Guoga taip pat nurodo kreipęsis į Europos Komisiją, prašydamas paaiškinti, kokių žingsnių ši institucija imasi, kad totalitarinių režimų simbolių naudojimas ES būtų uždraustas.

Ponas Guoga teigia reaguojantis į socialiniuose tinkluose kilusią lietuvių iniciatyvą #WhyNotSvastika, kuria „Amazon“ raginama stabdyti prekyba dešimtimis marškinėlių rūšių su sovietine simbolika.

VŽ rašė, kad šį pavasarį socialiniuose tinkluose pasipiktinimas kilo dėl „Adidas“ Pasaulio futbolo čempionatui pristatytų rūbų su sovietine simbolika.

 
Socialiniuos tinkluose paplito grotažymė #StopAdidas – internautai ragino vieni kitus boikotuoti produkciją, vartotojai dalijosi ketinimais atsisakyti „Adidas“ gaminių.

Šį „Adidas“ žingsnį sukritikavo ir Lietuvos užsienio reikalų ministerija savo „Twitter“ paskyroje paskelbusi, kad „dar vis pasitaiko sergančių „imperine nostalgija“, tik tai kiek netikėta iš garsiosios „Adidas“.

Šiuo įrašu pasidalijo ir užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius, o Nacionalinis Ukrainos atminties institutas paprašė antrinės „Adidas“ bendrovės neplatinti šių drabužių Ukrainoje.

Po kilusio nepasitenkinimo keliuose užsienio portaluose pasirodė straipsniai, kad šie marškinėliai yra išimami iš prekybos.

Tačiau vėliau paaiškėjo, kad šiuos gaminius vis dar galima įsigyti Jungtinės Karalystės, Vokietijos internetinėse parduotuvėse. Šis faktas socialiniuose tinkluose sukėlė naują pasipiktinimo bangą.

Vasarą Lietuvos ambasadorius ir trijų Baltijos šalių politikai kreipėsi į „Walmart“ su raginimu išimti iš prekybos marškinėlius ir kitus drabužius su kūju ir pjautuvu bei užrašu SSRS. Reaguodamas į kritiką, amerikiečių prekybos tinklas drabužius su sovietų simboliais pažadėjo pašalinti iš prekybos

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
20:06
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
17:47
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 7

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
16:52
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 2

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
14:26
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 3

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
12:36
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
11:31
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
05:45
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
05:45
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
05:45
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 30

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 19

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau