Kaip „Ogmios miestas“ populiarų miestą mieste sukūrė

Publikuota: 2018-11-05

Daugiau kaip 150 žinomų prekių ženklų ir prekybos įmonių, kavinių bei restoranų, gourmet tipo parduotuvės, „Laisvės TV“ hub‘as, virš 30 studijų ir būrelių vaikams, pirmasis ir vienintelis Zoologijos sodas Vilniuje, fontanai, prie kurių fotografuotis jau važiuoja iš visos Lietuvos, parodos, renginiai, apdovanojimai už gražiausiai papuoštą prekybinę teritoriją – visai tai jungia vilniečiams ir sostinės svečiams gerai žinomas „Ogmios miestas“, įsikūręs 20 ha teritorijoje sostinės Žirmūnų rajone,

„Ogmios miesto“ kūrėjai pasakoja, kad koncepcijos užuomazgos gimė prieš beveik 10 metų, o 2009 m. ieškota unikalių sprendinių naujam formatui, kuris turėtų ryškius konkurencinius pranašumus prieš kitus PC monstrus. Buvo analizuojami prekybos formatai, kurių tuo metu nebuvo Lietuvoje, tačiau puikiai veikė užsienyje. Taip išsikristalizavo ir gimė dabartinis „Ogmios miestas“.

Beje, tuomet didesnė dalis architektų siūlė buvusio karinio Šiaurės miestelio palikimą griauti. Tačiau bendrovės savininkai ir jos komanda pasirinko ilgesnį ir sunkesnį konversijos kelią. Šiandien akivaizdu, kad sprendimas pasiteisino, nes tai suteikia „Ogmios miestui“ išskirtinumo ir unikalumo. Keletą metų projektas buvo tobulinamas, o prieš 4 metus pradėti statybos darbai.

Teritorijai projektuoti „Ogmios centras“ pasitelkė studijos „Do Architects“ komandą. Viena iš jiems suformuotų užduočių – neslėpti teritorijos istorijos ir rasti ją pabrėžiančių detalių. Šiaurės miestelis dar žinomas kaip buvusi karinė teritorija, tačiau ir tada čia būta žaliųjų zonų, kurios vėliau primirštos, liko nesutvarkytos. Dabar jos atkurtos ir įgavo naują prasmę. „Žmonės vieni kitiems papasakoja apie pokyčius, dažnas nori čia apsilankyti. Koncepcija tokia ir buvo – sukurti teritoriją, kuri būtų patraukli įvairių pomėgių žmonėms. Pasirodo, tokia vieta nebūtinai turi būti senamiestyje“, – kalbėjo architektė V. Šimoliūnaitė.

Sutapo požiūriai į esmines vertybes

Atnaujintame „Ogmios mieste“ įsikūrė ir pirmoji Lietuvoje interneto televizija „Laisvės TV“.

„Prieš metus įvyko lemtingas susitikimas, kai viename „Ogmios miesto“ restorane kaktomuša susidūriau su vienu iš bendrovės vadovų, o iš mandagių pokalbių gimė bendro darbo idėjos, – prisimena Andrius Tapinas, „Laisvės TV“ įkūrėjas. – Seniai dairėmės erdvės besiplečiančiai televizijai ir puikiai pavyko pasinaudoti tokia proga“.

Anot jo, ir kuriantis, ir jau dirbant su „Ogmios miesto“ administracija bendradarbiaujama konstruktyviai. „Nuomonės retkarčiais išsiskirdavo, reikėdavo rasti kompromisą ar pagludinti kampus, bet tai natūralus procesas, – teigia A. Tapinas.– Rezultatas kalba už save – per nepilnus metus didžiulė tuščia patalpa virto gyvybės ir energijos pilna „AltSpace“ bendradarbystės erdve, kurioje visada kažkas vyksta. Jeigu nebūtų sutampančio požiūrio į esmines vertybes, tokie dalykai nebūtų įmanomi.“

A. Tapinas pažymi, kad po pusmečio darbo „Ogmios mieste“ jis įsitikino, jog čia gali būti patenkinami visi jo kasdieniai poreikiai: „Dirbu, galiu sportuoti (dar nesportuoju, bet galiu), yra puikūs masažo kabinetai nuo sėdėjimo sukaustytiems raumenims paremontuoti. Restoranų pasirinkimas stulbinamas, neskubėdamas pereinu per parduotuves apsipirkti, o šiltais rudens vakarais dar visada stabteliu pažiūrėti į krintančius fontanus, kurie man yra vienas gražiausių „Ogmios miesto“ akcentų.“

Jo nuomone, darbas „Ogmios mieste“ pirmiausia pasiteisino dėl dinamikos, nes gali dirbti keliose skirtingose erdvėse: kai reikia prisėsti su kompiuteriu kavinėje, o darbinius susitikimus surengti „AltSpace“ salėse, restoranuose ar tiesiog prie fontanų.

„Be to, visada randu, kur pasistatyti automobilį. Tai ko dar reikia? Tik dar daugiau naujovių „Ogmios mieste“, ko ir linkiu“, – linksmai pokalbį baigia A. Tapinas

Pirkėją pritraukia koordinuoti veiksmai

Rimantas Perveneckas. APB „Aprangos“ grupė vadovas, „Newsec“ nekilnojamojo turto tendencijų pristatymui skirtoje diskusijoje minėjo, kad „Ogmios miestas“ gali būti pavyzdys, kaip yra virstama prekybine gatve.

„Kas būdinga tokiai gatvei? – retoriškai klausia R. Perveneckas. – Joje turi būti ne tik didelė prekybos objektų koncentracija, bet, labai svarbu, rinkos lyderių, pagrindinių žaidėjų parduotuvės, kurios ir pritraukia didelius žmonių srautus. Šiems reikalinga tinkama infrastruktūra – patogus privažiavimas iš įvairių miesto rajonų, vietos automobiliams pastatyti. Praktika rodo, kad pastarosios sąlygos ypač svarbios Rytų Europoje, kur dar nepakankamai išplėtotas visuomeninis transportas ir žmonės linkę vykti apsipirkti savo automobiliu.“

Jis atkreipia dėmesį, kad „Ogmios miesto“ plėtotojai gan dideliame plote sukūrė temines gatves, kuriose įkurdinti tiksliniai pardavėjai ar paslaugų teikėjai. Ir nors išparduotuvės čia atlieka esminį vaidmenį, bet plėtotojai žengė toliau ir dabar čia yra didelė edukacinių, laisvalaikio, pramogų objektų įvairovė.

„Svarbu, kad prekybinės gatvės miksas būtų profesionaliai valdomas, reklamuojamas, gausiai pritrauktų pirkėjų, – konstatuoja R. Perveneckas. – Tai matėme lankydamiesi Londone: čia ne tik jų plėtotojai bet ir vietos valdžia siekia, kad gatvės kuo labiau atitiktų tam tikrų gyventojų lūkesčius ir būtų kuo gyvesnės, pvz., vienose telkiami ekonomės klasės prekių ženklai, kitose – vidutinės, trečiose – prabangūs. Kito segmento prekių ženklai net negaus leidimo patekti į ne jam orientuotą prekybos gatvę.“

Geriausi Vakarų pavyzdžiai

„Ogmios miesto“ marketingo vadovas Edgaras Valickas sako, kad „Ogmios mieste“, kiek tai įmanoma, vengiama tinklinių nuomininkų, stengiamasi pritraukti vienetinius ir unikalius prekių ženklus, restoranus, gourmet tipo parduotuves, vaikiškų prekių ir boutique tipo parduotuves.

Kuriant „Ogmios miestą“ daugiausiai patirties buvo semtasi iš Londono, Roterdamo, Amsterdamo, Milano, Vienos, Talino, o architektai idėjų sėmėsi Niujorke. Todėl šiandien „Ogmios mieste“ galima patirti daug skirtingų emocijų – nuo garsiųjų Londono prekybos rajonų Camden Town iki Regent gatvės ar Singapūro Dempsey Hill‘o, kurių visų pagrindas – demokratinė laisva aplinka, tačiau aiški koncepcija. „Todėl neretai verslininkai nustemba, kad mes tiek gilinamės į jų turimą asortimentą, koncepto palaikymą, – atskleidžia darbo subtilybes E. Valickas. – Norint sukurti sėkmingą projektą reikia ne tik nuomoti, bet strateguoti, kurti, tikslingai kviesti sėkmingus prekių ženklus – tik tuomet klientas atsidėkos išleisdamas vis daugiau pinigų ir perduos tinkamą žinią iš lūpų į lūpas savo bičiuliams.“

„Ogmios miesto“ plėtra planuojama ir įgyvendinama etapais, įgyvendinus kiekvieną jų stebima ir analizuojama, daromi rinkos tyrimai ir priimami sprendimai dėl tolesnių veiksmų ar reikalingų korekcijų. Pvz., 26 restoranai čia atsirado trimis etapais. Tačiau tai vis dar nėra baigtinis projektas, nuolatiniam tobulėjimui „Ogmios miesto“ kūrėjai idėjų semiasi keliaudami po Europą ir ieškodami naujų idėjų. Taip gimsta naudingos pažintys ir idėjos.

Planai

„Ogmios miesto“ kitoniškumą puikiai parodo ir nestandartiniai projektai, šio miesto mieste plėtotojai dabar ieško vaikiškos kavinės „Nykštukas“ operatoriaus, kuriam yra pasiruošę perduoti visas teises į prekės ženklą ir kitą vizualinę medžiagą. Neabejojama, kad šis restoranas kels itin stiprias emocijas. Netrukus bus atidarytas ir vegetariškas restoranas, veganiškų maisto prekių parduotuvė, vyrų ir moterų grožio salonai.

Pavasarį „Ogmios mieste“ bus įrengta daugiau vaikų žaidimų aikštelių ir viešųjų erdvių, įsikurs keletas dizainerių boutique.

„Esame pasiruošę dar ilgai stebinti naujienomis „Ogmios mieste“, – teigia E. Valickas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 13

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Akropolio Group“ įmonė skolinasi 140 mln. Eur 9

UAB „Ozo turtas“, kuriai priklauso Vilniaus prekybos centras (PC) „Akropolis“, iš kelių bankų skolinasi 140...

Statyba ir NT
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
Iš Kinijos ekonomikos – dar viena gera žinia 4

Kinijos eksportas šiemet kovą, palyginti su pernykščiu, augo 14,2% – daugiausiai per 5 pastaruosius mėnesius...

Rinkos
2019.04.15
Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Vyriausybė: prekybos tinklams nedraudžiama riboti darbą per šventes

Vyriausybė nesutiko su Seime parengtu projektu, numatančiu, kad karteliniais nėra laikomi prekybos tinklų...

Verslo aplinka
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau