„Sears“ skelbia bankrotą

Publikuota: 2018-10-15
Shannon Stapleton („Reuters“) nuotr.
Shannon Stapleton („Reuters“) nuotr.

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia atlaikyti išbandymų ir skelbia pradedanti bankroto procedūrą.

132 veiklos metus skaičiuojančiai JAV prekybininkei pastarieji keleri metai buvo kupini išbandymų ir iššūkių, skolų kupra vis augo. Pirmadienį „Sears“ įsiskolinimai kreditoriams pasiekė 134 mln. USD, kurių prekybininkė neturi.

„Sears Holdings“, bendroves „Sears“ ir „Kmart“ valdanti pagrindinė įmonė, atsidūrė tarp daugelio JAV prekybininkių, kurios „Amazon“ eroje negali padaryti nieko daugiau kaip tik bankrutuoti.

Prašymas pradėti „Sears“ bankroto procedūrą pristatytas pirmadienį federaliniam Niujorko teismui, praneša CNN. Bendrovė dar turi vilčių išlikti versle, išlaikydama parduotuves, kurios dirba pelningai.

Šiuo metu tinklui priklauso 700 parduotuvių, kuriose dirba 68.000 žmonių. Dar šių metų vasarį jų buvo atitinkamai 1.000 ir 89.000.

Eddie Lampertas, bendrovės valdybos pirmininkas ir pagrindinis akcininkas, atsistatydino iš generalinio direktoriaus pareigų.

VŽ rašė, kad prieš 125 metus „Sears“ buvo didžiausia prekybininkė JAV. Amerikiečiai ją vadino parduotuve, kurioje galima rasti visko, ko gali prireikti buityje.  

1990 m. „Sears“ didžiausiojo titulą prarado, kai savo pozicijas ėmė stiprinti „Walmart“. Prekybininkams JAV veikti tapo dar sunkiau įtaką didinant elektroninės prekybos žaidėjams, o visų pirma „Amazon“.
„Sears“ akcijų vertė buvo pasiekusi aukštumas 2007 m. balandį, kai kaina už vienetą šoktelėjo iki 195,18 USD. Pastaraisiais metais mažėjusi rinkos kapitalizacija leido suprasti, kokių sunkumų patiria prekybininkė.

Ponas Lampertas dar gegužę tikėjo, kad rezultatai gali pagerėti ir įmonė vėl uždirbs pelno.

Didžiausiu iššūkiu „Sears“ vadovas vadina tai, kad vartotojai iš esmės pakeitė savo elgesį: jie tapo jautresni kainai, labiau domisi preke prieš pirkdami ir vis dažniau apsiperka internetu, o ne prekybos centre.

Nuo 2005 m., kai „Sears“ susijungė su „Kmart“, tinklas uždarė maždaug 250 parduotuvių, atsisakė kai kurių šalutinių verslų, pardavė dalį pastatų, ieškojo galimybių padidinti įmonės likvidumą.

1880 m. „Sears“ buvo įkurta kaip laikrodžių bendrovė. 1930 m. ji jau buvo išaugusi į 400 parduotuvių tinklą, ir pardavinėjo ne tik laikrodžius.

Tačiau maždaug 1980 m. išaugusi didžiųjų prekybos tinklų, tokių kaip „Walmart“ ir „Target“, konkurencija privertė „Sears“ kapituliuoti. Galima numanyti, kad tuomet buvo priimta nemažai netinkamų sprendimų, kurie pakeitė įmonės judėjimo trajektoriją nepalankia kryptimi, sako anksčiau įmonėje dirbę žmonės, kurie kalbėjo su CNBC. Kelios dešimtys buvusių darbuotojų konfidencialiai pareiškė savo nuomonę, kad dar prieš p. Lamperto vadovavimą buvo padaryta nemažai lemiamų klaidų, užkirtusių kelią tinklui klestėti.

1980 m. „Sears“ vadovai leido suprasti darbuotojams, kad dabar svarbiausias tikslas yra produktyvumas, todėl „nereikėtų pernelyg ilgai patarti vienam klientui, besidominčiam dulkių siurblių ar grąžtų ypatybėmis“. Pardavėjo prigimčiai būdinga patirti pasitenkinimą, kai pavyksta parduoti daiktą, o kai pardavėjas nebemotyvuojamas siekti konkretaus pardavimo, t. y. pasakoti pirkėjui apie gaminį ir taip jį įtikinti pirkti, padėtis pasikeičia iš esmės.

„Sears“ kritikuojamas ir dėl 1980 m. priimto sprendimo suvienodinti visų parduotuvių prekių asortimentą. Iki tol kiekvienos parduotuvės vedėjas, reaguodamas į konkretaus regiono poreikius, pats spręsdavo, kurios prekės atsidurs salėje, kurių verta užsakyti daugiau, kurias sudėti labiau matomose vietose. Kiekvienos parduotuvės vadovas šeimininkavo joje beveik kaip savininkas.

Tačiau pagrindinės įmonės vadovai nusprendė, kad visose parduotuvėse turi būti vienodas asortimentas ir analogiška prekių išdėstymo tvarka. Parduotuvių vadovai, iš kurių buvo atimta sprendimo teisė, tapo mažiau įsitraukę į prekybą, kai kurie apskritai paliko įmonę, nes nebeturėjo galimybės išreikšti savų idėjų. Universalinė parduotuvė pradėjo prarasti konkurencinį pranašumą: ligi tol ji buvo giriama už ypatingą klientų aptarnavimą ir suasmenintus regioninius pasiūlymus.

1990 m. „Sears“ patyrė fiasko, kai buvęs vadovas Arthuras Martinezas nusprendė daugiausia dėmesio skirti moterims skirtoms prekėms. Šiai koncepcijai įgyvendinti buvo pastatyti „Sears Grand“ prekybos centrai, panašūs į „Big Lots“ ir „Walmart“, tačiau parduotuvės nesuklestėjo, o „Sears“ tuo metu jau pradėjo trūkti apyvartinių lėšų.

Ponui Martinezui pavyko sumažinti žalą iki pakenčiamo lygio, tačiau padėtis niekada nebuvo pagerėjusi pakankamai. Kai kurie ekspertai kalbėjo apie ciklus, pakilimus ir nuosmukius, kuriuos verslui normalu išgyventi, tačiau jokie receptai neveikė ir „Sears“ nebeatsikovojo lyderės pozicijų.

Naujasis vadovas p. Lampertas bandė realizuoti savo idėjas: 2000 m. „Sears“ prekybos centruose ėmė diegti interneto kavines, 2006–2007 m. jų buvo per šimtą. „Sears“ patalpose pradėjo veikti daugiau prekybininkų, tarp jų ir katalogų pardavėja „Lands‘ End“. Buvo siekiama „Sears“ paversti prekybos centru, kuriame būtų daugiau prekių ir paslaugų, nei siūlė pati „Sears“, įsileidžiama išorės partnerių.

„Dėl kažkokios priežasties visi pinigai, kuriuos išleidome, neatsipirko. „Sears“ pozicijos jau buvo labai prastos“, – komentuoja p. Lampertas.

Neilas Saundersas, „GlobalData Retail“ vykdomasis direktorius, sako, kad „Sears“ negebėjo keistis ir nepakankamai investavo, todėl ėmė kentėti.

[infogram id="c3f6b8c7-0437-4b74-b6ed-ed69f79f542c" prefix="tMO" format="interactive" title="„Sears“ pardavimo pajamos, mlrd. Eur"]

FOTOGALERIJA „Sears“ (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
11:00
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 2

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Ekspertai: valdžios siūlomos kainų mažinimo priemonės jų nesumažins 12

Vyriausybei ketinant suteikti įgaliojimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti slaptus pirkimus bei...

Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Pirmąją „Decathlon“ parduotuvę Vilniuje atidaro šį mėnesį 20

Lapkričio 24 d. Vilniuje planuojama atidaryti pirmąją Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių gamybos ir...

„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
„Maxima grupės“ 2019 m. planuose – per 120 naujų parduotuvių 10

„Maxima grupė“, valdanti prekybos tinklus „Maxima“ Baltijos šalyse, „Stokrotka“ Lenkijoje ir „T-Market“...

G. Rogas: „Iki“ tiekėjams „Rewe“ atvers naujų galimybių Premium 5

Mažmeninės prekybos bendrovės „Palink“ didžiausia akcininkė Vokietijos įmonių grupė „Rewe“, išpirkusi kitų...

Kainų mažinimo planas: 16 būdų, kaip sumažinti naštą smulkiajam verslui Premium

Ūkio ministerija siūlo atsisakyti smulkiesiems prekybininkams kartais didelę administracinę naštą sukeliančių...

Vartotojų teisių pažeidimai atsieis brangiau

Vartotojų teisių apsaugos įstatymo naujoje redakcijoje numatytos keliskart didesnės baudos prekybininkams,...

Metinė infliacija pagal SVKI – 2,8%

2018 m. spalį pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų...

Dėl maisto kainų mažinimo ir konkurencijos didinimo spręs kitą savaitę 2

Vyriausybė dėl priemonių plano, skirto mažinti maisto kainas bei skatinti konkurenciją mažmeninėje maisto...

„ADAMA Northern Europe“ skatina agronomijos specialistų rengimą Lietuvoje Rėmėjo turinys 2

Viena didžiausių augalų apsaugos produktus gaminančių ir parduodančių bendrovių UAB „ADAMA Northern Europe“...

Agroverslas
2018.11.12
FNTT prakalbo apie antrą „Metrail“ – kuo tai gresia įmonėms Premium 2

Dar nesibaigė 30 mln. Eur baudų verslui atnešusi „Metrail“ istorijai, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba...

Ko iš viešnagės viešbučiuose tikisi verslo turistai 8

Keliaujantieji verslo reikalais viešbučiams suneša svarią pajamų dalį, tačiau į darbo rinką ateinant naujai...

Beveik pusė visų „Zalando“ prekių grąžinamos 6

Vienos didžiausių Europoje elektroninės prekybos drabužiais bendrovės „Zalando“ kartą parduotos ir klientų...

Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Nelegalių cigarečių rinka Lietuvoje sumažėjo 3% 6

Naujausiais bendrovės „Nielsen“ atliekamais „tuščių pakelių“ tyrimo duomenimis, šiuo metu nelegalios...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau