„Sears“ skelbia bankrotą

Publikuota: 2018-10-15
Shannon Stapleton („Reuters“) nuotr.
Shannon Stapleton („Reuters“) nuotr.

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia atlaikyti išbandymų ir skelbia pradedanti bankroto procedūrą.

132 veiklos metus skaičiuojančiai JAV prekybininkei pastarieji keleri metai buvo kupini išbandymų ir iššūkių, skolų kupra vis augo. Pirmadienį „Sears“ įsiskolinimai kreditoriams pasiekė 134 mln. USD, kurių prekybininkė neturi.

„Sears Holdings“, bendroves „Sears“ ir „Kmart“ valdanti pagrindinė įmonė, atsidūrė tarp daugelio JAV prekybininkių, kurios „Amazon“ eroje negali padaryti nieko daugiau kaip tik bankrutuoti.

Prašymas pradėti „Sears“ bankroto procedūrą pristatytas pirmadienį federaliniam Niujorko teismui, praneša CNN. Bendrovė dar turi vilčių išlikti versle, išlaikydama parduotuves, kurios dirba pelningai.

Šiuo metu tinklui priklauso 700 parduotuvių, kuriose dirba 68.000 žmonių. Dar šių metų vasarį jų buvo atitinkamai 1.000 ir 89.000.

Eddie Lampertas, bendrovės valdybos pirmininkas ir pagrindinis akcininkas, atsistatydino iš generalinio direktoriaus pareigų.

VŽ rašė, kad prieš 125 metus „Sears“ buvo didžiausia prekybininkė JAV. Amerikiečiai ją vadino parduotuve, kurioje galima rasti visko, ko gali prireikti buityje.  

1990 m. „Sears“ didžiausiojo titulą prarado, kai savo pozicijas ėmė stiprinti „Walmart“. Prekybininkams JAV veikti tapo dar sunkiau įtaką didinant elektroninės prekybos žaidėjams, o visų pirma „Amazon“.
„Sears“ akcijų vertė buvo pasiekusi aukštumas 2007 m. balandį, kai kaina už vienetą šoktelėjo iki 195,18 USD. Pastaraisiais metais mažėjusi rinkos kapitalizacija leido suprasti, kokių sunkumų patiria prekybininkė.

Ponas Lampertas dar gegužę tikėjo, kad rezultatai gali pagerėti ir įmonė vėl uždirbs pelno.

Didžiausiu iššūkiu „Sears“ vadovas vadina tai, kad vartotojai iš esmės pakeitė savo elgesį: jie tapo jautresni kainai, labiau domisi preke prieš pirkdami ir vis dažniau apsiperka internetu, o ne prekybos centre.

Nuo 2005 m., kai „Sears“ susijungė su „Kmart“, tinklas uždarė maždaug 250 parduotuvių, atsisakė kai kurių šalutinių verslų, pardavė dalį pastatų, ieškojo galimybių padidinti įmonės likvidumą.

1880 m. „Sears“ buvo įkurta kaip laikrodžių bendrovė. 1930 m. ji jau buvo išaugusi į 400 parduotuvių tinklą, ir pardavinėjo ne tik laikrodžius.

Tačiau maždaug 1980 m. išaugusi didžiųjų prekybos tinklų, tokių kaip „Walmart“ ir „Target“, konkurencija privertė „Sears“ kapituliuoti. Galima numanyti, kad tuomet buvo priimta nemažai netinkamų sprendimų, kurie pakeitė įmonės judėjimo trajektoriją nepalankia kryptimi, sako anksčiau įmonėje dirbę žmonės, kurie kalbėjo su CNBC. Kelios dešimtys buvusių darbuotojų konfidencialiai pareiškė savo nuomonę, kad dar prieš p. Lamperto vadovavimą buvo padaryta nemažai lemiamų klaidų, užkirtusių kelią tinklui klestėti.

1980 m. „Sears“ vadovai leido suprasti darbuotojams, kad dabar svarbiausias tikslas yra produktyvumas, todėl „nereikėtų pernelyg ilgai patarti vienam klientui, besidominčiam dulkių siurblių ar grąžtų ypatybėmis“. Pardavėjo prigimčiai būdinga patirti pasitenkinimą, kai pavyksta parduoti daiktą, o kai pardavėjas nebemotyvuojamas siekti konkretaus pardavimo, t. y. pasakoti pirkėjui apie gaminį ir taip jį įtikinti pirkti, padėtis pasikeičia iš esmės.

„Sears“ kritikuojamas ir dėl 1980 m. priimto sprendimo suvienodinti visų parduotuvių prekių asortimentą. Iki tol kiekvienos parduotuvės vedėjas, reaguodamas į konkretaus regiono poreikius, pats spręsdavo, kurios prekės atsidurs salėje, kurių verta užsakyti daugiau, kurias sudėti labiau matomose vietose. Kiekvienos parduotuvės vadovas šeimininkavo joje beveik kaip savininkas.

Tačiau pagrindinės įmonės vadovai nusprendė, kad visose parduotuvėse turi būti vienodas asortimentas ir analogiška prekių išdėstymo tvarka. Parduotuvių vadovai, iš kurių buvo atimta sprendimo teisė, tapo mažiau įsitraukę į prekybą, kai kurie apskritai paliko įmonę, nes nebeturėjo galimybės išreikšti savų idėjų. Universalinė parduotuvė pradėjo prarasti konkurencinį pranašumą: ligi tol ji buvo giriama už ypatingą klientų aptarnavimą ir suasmenintus regioninius pasiūlymus.

1990 m. „Sears“ patyrė fiasko, kai buvęs vadovas Arthuras Martinezas nusprendė daugiausia dėmesio skirti moterims skirtoms prekėms. Šiai koncepcijai įgyvendinti buvo pastatyti „Sears Grand“ prekybos centrai, panašūs į „Big Lots“ ir „Walmart“, tačiau parduotuvės nesuklestėjo, o „Sears“ tuo metu jau pradėjo trūkti apyvartinių lėšų.

Ponui Martinezui pavyko sumažinti žalą iki pakenčiamo lygio, tačiau padėtis niekada nebuvo pagerėjusi pakankamai. Kai kurie ekspertai kalbėjo apie ciklus, pakilimus ir nuosmukius, kuriuos verslui normalu išgyventi, tačiau jokie receptai neveikė ir „Sears“ nebeatsikovojo lyderės pozicijų.

Naujasis vadovas p. Lampertas bandė realizuoti savo idėjas: 2000 m. „Sears“ prekybos centruose ėmė diegti interneto kavines, 2006–2007 m. jų buvo per šimtą. „Sears“ patalpose pradėjo veikti daugiau prekybininkų, tarp jų ir katalogų pardavėja „Lands‘ End“. Buvo siekiama „Sears“ paversti prekybos centru, kuriame būtų daugiau prekių ir paslaugų, nei siūlė pati „Sears“, įsileidžiama išorės partnerių.

„Dėl kažkokios priežasties visi pinigai, kuriuos išleidome, neatsipirko. „Sears“ pozicijos jau buvo labai prastos“, – komentuoja p. Lampertas.

Neilas Saundersas, „GlobalData Retail“ vykdomasis direktorius, sako, kad „Sears“ negebėjo keistis ir nepakankamai investavo, todėl ėmė kentėti.

[infogram id="c3f6b8c7-0437-4b74-b6ed-ed69f79f542c" prefix="tMO" format="interactive" title="„Sears“ pardavimo pajamos, mlrd. Eur"]

FOTOGALERIJA „Sears“ (5 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
14:30
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 2

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
13:09
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
12:09
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
10:41
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
09:47
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
05:45
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Mokslu grįstas apsipirkimo gidas: kaip neišleisti per daug 

Pasiklydę tarp lentynose sumaniai perdėliotų prekių, suvilioti akcijų, prisirinkę per daug ar ne to, ko iš...

Laisvalaikis
2019.11.09
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau