Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai

Publikuota: 2018-10-15
Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes, sako Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė.

„Ateinančiais metais akivaizdu, kad visose rinkose, kuriose veikiame, įskaitant ir Lietuvą, toliau didės spaudimas darbo užmokesčiui. Racionalaus vartojimo tendencija taip pat išlieka visose šalyse, kaina vartotojams yra svarbi. Manome, kad 2019 m. rinkos augimas Lietuvoje lėtės, prie to prisideda ir didėjantis reguliavimas vietinėje rinkoje. Keičiasi pardavimų struktūra, pastebimai auga elektroninė prekyba, tiesa, Lietuvoje elektroninės prekybos augimas dar nėra toks didelis palyginti su kitomis mūsų rinkomis, kuriose elektroninė prekyba jau meta rimtą iššūkį tradicinei prekybai“, – VŽ teigia p. Kižienė.

Pasak jos, kol kas nėra aišku, ar Lietuvoje bendrai didės pardavimų pajamos, nes nėra aišku, kokie dar papildomi reguliaciniai veiksmai yra numatomi. Daug susirūpinimo verslui kelia tie pokyčiai, kurie yra inicijuojami ir atliekami be dialogo tarp valdžios institucijų, verslo ir kitų suinteresuotų šalių atstovų, paskubomis, kas skatina nestabilumą ir nepasitikėjimą. Problema yra labiau ne patys inicijuojami reguliaciniai pokyčiai, bet tai, kad pokyčiai vyksta neduodant laiko jiems pasiruošti, neįvertinant pasekmių ilgoje perspektyvoje.

„Mūsų naujoje rinkoje Švedijoje akivaizdžiai matome, kad jeigu keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes. Neišdiskutuoti sprendimai nesuteikia komforto nei vienai pusei – nei verslui, nei pokyčių iniciatoriams, nes vėliau sprendimus tenka dažnai koreguoti, o tai visiems užima daug laiko ir kainuoja daug papildomų resursų ir pastangų. Pastebime, kad kitose rinkose sukama kitu keliu – ta pati Švedija skatina verslą, tuo tarpu Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas nauji draudimai“, – teigia p. Kižienė.

Vienos didžiausių įmonių Lietuvoje vadovė tikisi, kad Lietuvoje atsiras daugiau dialogo su verslu, o tai padės kurti tvarią verslo aplinką kuriančią reikalingas prielaidas šalies ekonomikos augimui.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 2

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
15:00
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
14:05
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
12:58
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
12:52
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
12:03
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
11:59
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
11:25
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
10:39
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
09:41
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
Žongliravo Šiaulių banku, išpardavė „Baltiką“ Premium 1

Baltijos akcijų biržose penktadienį išskyrė prekyba Šiaulių banko akcijomis, kuriomis, kaip sako makleriai,...

Rinkos
2019.03.15
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Vilniaus prekyboje“ – naujas vadovas ir valdybos pirmininkė 11

Nuo penktadienio „Vilniaus prekybos“ valdybos pirmininke tapo Meri Navickė, o bendrovės vadovu Mantas...

Vadyba
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau