Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes, sako Raimonda Kižienė, Euroapotheca valdybos pirmininkė.
Ateinančiais metais akivaizdu, kad visose rinkose, kuriose veikiame, įskaitant ir Lietuvą, toliau didės spaudimas darbo užmokesčiui. Racionalaus vartojimo tendencija taip pat išlieka visose šalyse, kaina vartotojams yra svarbi. Manome, kad 2019 m. rinkos augimas Lietuvoje lėtės, prie to prisideda ir didėjantis reguliavimas vietinėje rinkoje. Keičiasi pardavimų struktūra, pastebimai auga elektroninė prekyba, tiesa, Lietuvoje elektroninės prekybos augimas dar nėra toks didelis palyginti su kitomis mūsų rinkomis, kuriose elektroninė prekyba jau meta rimtą iššūkį tradicinei prekybai, VŽ teigia p. Kižienė.
Pasak jos, kol kas nėra aišku, ar Lietuvoje bendrai didės pardavimų pajamos, nes nėra aišku, kokie dar papildomi reguliaciniai veiksmai yra numatomi. Daug susirūpinimo verslui kelia tie pokyčiai, kurie yra inicijuojami ir atliekami be dialogo tarp valdžios institucijų, verslo ir kitų suinteresuotų šalių atstovų, paskubomis, kas skatina nestabilumą ir nepasitikėjimą. Problema yra labiau ne patys inicijuojami reguliaciniai pokyčiai, bet tai, kad pokyčiai vyksta neduodant laiko jiems pasiruošti, neįvertinant pasekmių ilgoje perspektyvoje.
Mūsų naujoje rinkoje Švedijoje akivaizdžiai matome, kad jeigu keičiama verslo aplinka tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes. Neišdiskutuoti sprendimai nesuteikia komforto nei vienai pusei nei verslui, nei pokyčių iniciatoriams, nes vėliau sprendimus tenka dažnai koreguoti, o tai visiems užima daug laiko ir kainuoja daug papildomų resursų ir pastangų. Pastebime, kad kitose rinkose sukama kitu keliu ta pati Švedija skatina verslą, tuo tarpu Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas nauji draudimai, teigia p. Kižienė.
Vienos didžiausių įmonių Lietuvoje vadovė tikisi, kad Lietuvoje atsiras daugiau dialogo su verslu, o tai padės kurti tvarią verslo aplinką kuriančią reikalingas prielaidas šalies ekonomikos augimui.
Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti