Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai

Publikuota: 2018-10-15
Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes, sako Raimonda Kižienė, „Euroapotheca“ valdybos pirmininkė.

„Ateinančiais metais akivaizdu, kad visose rinkose, kuriose veikiame, įskaitant ir Lietuvą, toliau didės spaudimas darbo užmokesčiui. Racionalaus vartojimo tendencija taip pat išlieka visose šalyse, kaina vartotojams yra svarbi. Manome, kad 2019 m. rinkos augimas Lietuvoje lėtės, prie to prisideda ir didėjantis reguliavimas vietinėje rinkoje. Keičiasi pardavimų struktūra, pastebimai auga elektroninė prekyba, tiesa, Lietuvoje elektroninės prekybos augimas dar nėra toks didelis palyginti su kitomis mūsų rinkomis, kuriose elektroninė prekyba jau meta rimtą iššūkį tradicinei prekybai“, – VŽ teigia p. Kižienė.

Pasak jos, kol kas nėra aišku, ar Lietuvoje bendrai didės pardavimų pajamos, nes nėra aišku, kokie dar papildomi reguliaciniai veiksmai yra numatomi. Daug susirūpinimo verslui kelia tie pokyčiai, kurie yra inicijuojami ir atliekami be dialogo tarp valdžios institucijų, verslo ir kitų suinteresuotų šalių atstovų, paskubomis, kas skatina nestabilumą ir nepasitikėjimą. Problema yra labiau ne patys inicijuojami reguliaciniai pokyčiai, bet tai, kad pokyčiai vyksta neduodant laiko jiems pasiruošti, neįvertinant pasekmių ilgoje perspektyvoje.

„Mūsų naujoje rinkoje Švedijoje akivaizdžiai matome, kad jeigu keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama pakankamai daug laiko prisitaikyti prie naujų pokyčių. Lietuvoje diskusijų beveik nėra, skubama sprendimus įgyvendinti, tačiau neskiriama pakankamai laiko apgalvoti visas sprendimų pasekmes. Neišdiskutuoti sprendimai nesuteikia komforto nei vienai pusei – nei verslui, nei pokyčių iniciatoriams, nes vėliau sprendimus tenka dažnai koreguoti, o tai visiems užima daug laiko ir kainuoja daug papildomų resursų ir pastangų. Pastebime, kad kitose rinkose sukama kitu keliu – ta pati Švedija skatina verslą, tuo tarpu Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas nauji draudimai“, – teigia p. Kižienė.

Vienos didžiausių įmonių Lietuvoje vadovė tikisi, kad Lietuvoje atsiras daugiau dialogo su verslu, o tai padės kurti tvarią verslo aplinką kuriančią reikalingas prielaidas šalies ekonomikos augimui.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 15

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
05:45
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
05:45
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
05:45
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 2

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

„Vičiūnai“ įsteigė pardavimų įmonę Tbilisyje 2

„Vičiūnų grupė“ toliau plečia savo prekybos ir platinimo tinklą užsienyje – pernai įsteigtos atstovybės...

Prekyba
2019.07.16
Pagal vartotojų teisių apsaugą Lietuva – tarp ES atsilikėlių 3

Valstybės kontrolės atliktas auditas atskleidė, kad trečdalis vartotojų Lietuvoje susiduria su klaidinančia...

Verslo aplinka
2019.07.16
Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 6

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 4

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 5

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
Apsipirkimas per išmaniuosius garsiakalbius lenkia prognozes

Apsipirkimų per išmaniuosius garsiakalbius kaip „Amazon Echo“ ar „Google Home“ daugėja greičiau nei anksčiau...

Prekyba
2019.07.13
„Maxima grupės“ valdoma „Stokrotka“ pernai didino pajamas 2

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ valdomas Lenkijos tinklas „Stokrotka“...

Prekyba
2019.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau