Mockus: šiemet žymiai augo sąnaudos, tai bus aktualu ir kitąmet

Publikuota: 2018-10-14
Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei nebus naujų radikalių ribojimų ir suvaržymų, kitais metais prekybos sektoriuje tikėtinas panašaus tempo augimas. Įmonių apyvartos augs 3-4%, panašus augimas planuojamas ir koncerno įmonėse, sako Darius Mockus, „MG Baltic“ prezidentas.

Iš inercijos – gyventojų lūkesčių, darbo užmokesčio augimo, augančio vartojimo – augimą dar matysime daugelyje rinkų, tačiau yra tokių, kuriose plėtra ir augimas lėtės. Skirtinguose sektoriuose veikiančių įmonių lūkesčiai yra nevienodi, sako p. Mockus.

Koncerno įmonėms keliami tikslai dirbti taip, kad jos augtų sparčiau nei rinka, tačiau taip pat akcentuojamas tvarumas.

„Svarbu tai, kad jau šiais metais sąnaudos augo žymiai, ypač darbo užmokesčio srityje. Sąnaudų augimas bus aktualus ir kitąmet“, – sako p. Mockus.

Pasak jo, pokyčių konkurencinėje aplinkoje yra nuolatos, būtent efektyvus prisitaikymas ir atsinaujinimas yra galimybė planuoti spartesnį augimą. Daug dėmesio 2019 m. bus skiriama elektroninei prekybai bei užsienio rinkoms.

 Paklaustas apie kitų metų biudžetus, p. Mockus sakė, kad dar nėra net trečiojo ketvirčio rezultatų, tad planuoti kitų metų biudžetus dar kiek anksti. Vis tik planuojant augimą beveik neįmanoma taupyti.

„Be abejo, darbo rinkos iššūkiai didins sąnaudas. Lėčiau, bet didės ir kitos sąnaudų eilutės. Itin svarbu išlieka numatyti reikiamas investicijas IT ūkiui ir naujausių technologinių sprendimų palaikymo sritims“, – teigia p. Mockus.

Jis prognozuoja, kad prekybos sektoriaus įmonių apyvarta 2019 m. turėtų augti panašiai kaip ir 2018 m. – 3-4%. Panašus augimas planuojamas ir koncerno įmonėse.

Paklaustas, kokie globalūs veiksniai, bendros tendencijos gali daryti įtakos Lietuvos prekybininkų apyvartoms, p. Mockus teigė, kad žaliavų, produkcijos, medžiagų kaina ar palūkanų normos visuomet daro įtaką, tačiau pirmiausia ji pasireiškia per vartojimo pokyčius, kurie sąlygoja apyvartą šalies viduje.

Skirtinguose sektoriuose daug lemia ir prekybos taisyklių pakeitimai, kurie formuoja naujus vartotojų įpročius. Dirbdami bendroje ES rinkoje negalime tikėtis, kad dirbtinai sukurtoje uždaroje sistemoje vartotojas nesirinks jam geresnio varianto. Dirbame atviroje rinkoje ir visi – geopolitiniai, migracijos ar prekybos karų veiksniai daro įtaką rezultatams.

Pasigirsta vertinimų, kad galbūt 2019 m. bus paskutiniai spartaus augimo metai, o 2020 m. apsukos sulėtės. Paklaustas, ar pritaria tokiai nuomonei, p. Mockus sakė, kad greičiausiai kitais metais didelių pokyčių nebus, o spėlioti apie 2020 m. dar per anksti.

„Siekiame būtų pasirengę bet kokiems pokyčiams“, – sako p. Mockus.

VŽ rašė, kad koncernas „MG Baltic“ minimas politinės korupcijos byloje. Prokurorai teigia, kad Raimondas Kurlianskis, buvęs koncerno viceprezidentas, davė 106.000 Eur kyšį buvusiam liberalų lyderiui Eligijui Masiuliui už koncernui naudingų sprendimų priėmimą Seime. Abu kaltinamieji tikina, kad pas p. Masiulį rasti pinigai – 90.000 Eur – buvo paskola. 

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Privati etiketė: įsitvirtina naujuose segmentuose ir aukštesnės kainos kategorijoje Premium

Privačių prekės ženklų vertės dalis modernioje prekyboje Lietuvoje šiemet antrą ketvirtį sudarė 15,2% ir iš...

Prekyba
05:45
Kiek išleisti socialinės medijos rinkodarai 2

Socialinė medija sukūrė naujas galimybes pasiekti šimtus, tūkstančius ar milijonus vartotojų. Tačiau tokia...

Gazelė
2019.09.22
A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta 3

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.22
Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Konkurencijos taryba ragina tiekėjus bendradarbiauti 1

Konkurencijos taryba gali inicijuoti tyrimus dėl nesąžiningo didžiųjų prekybininkų elgesio maisto prekių ir...

Prekyba
2019.09.21
Importo ir eksporto statistika: kainos mažėja  1

Per metus (2019 m. liepą, palyginti su 2018 m. liepa) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,7%, importuotų...

Prekyba
2019.09.20
Lietuva galės eksportuoti daugiau žuvų rūšių į Kiniją 

Lietuva galės eksportuoti daugiau žuvų rūšių į Kiniją. Žemės ūkio ministras Andrius Palionis, Kinijos...

Pramonė
2019.09.20
Kablelio galia – prievaizdo rankose 1

Bausti negalima pasigailėti“ – kur dėti kablelį, sprendžia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Verslo aplinka
2019.09.20
D. Dundulis: pirkėjo neieškau, bet jei siūlytų tinkamą kainą, parduočiau Premium 35

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, neslepia sulaukiantis investuotojų dėmesio,...

Prekyba
2019.09.20
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 16

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
„Maxima“ uždaro parduotuvę Totorių g., Vilniuje  21

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ uždaro savo parduotuvę Totorių g., Vilniuje, kuri šioje vietoje veikia...

Prekyba
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 12

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
„Maxima“ teisme bando užkirsti kelią „Lidl“ statyboms 45

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Estijoje užginčijo Vokietijos prekybininko „Lidl“ detalųjį planą,...

Prekyba
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Naujos baudos prekybininkams: iki 3% metinių pajamų 5

Įsigaliojo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pataisos, numatančios maksimalius...

Prekyba
2019.09.18
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Rimi“ ir „Profisa“ sulaukė baudos už prekybą nesaugiais žaislais 4

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad UAB „Profisa“ ir UAB „Rimi Lietuva“ teikė į...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau