Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės

Publikuota: 2018-10-12
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos, dalindamasi ateinančių metų lūkesčiais sakė  Kristina Meidė, mažmeninės prekybos tinklo „Maxima LT“ vadovė.

„2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka“, – sako p. Meidė.

Jos vertinimu, ateinančiais metais mažmeninės prekybos rinkos dalyviams iššūkių atsiras dėl galimų reguliacinės aplinkos pokyčių, kuriuos vienaip ar kitaip paveiks nūdienos politiniai sprendimai. Paklausta, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, p. Meidė sakė, kad  konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, natūralu, kad bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos. Juolab kad rinkos dalyviai jau yra pranešę apie plėtros planus.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Kižienė, Rogas, Mockus, Bandzevičius, ekonomistai – apie tai, kas prekybininkų laukia 2019 m.

Intensyvios tinklo plėtros „Maxima“ neplanuoja, tačiau stengsis, kad parduotuvės būtų arti pirkėjų.  Pagrindinis dėmesys bus teikiamas esamoms parduotuvėms. Šiandienos pirkėjo lūkesčiai yra vienoje parduotuvėje rasti tai, ko jam reikia. Ir toliau bus plečiama asortimento įvairovė, kad kuo platesnis žmonių ratas rastų jiems reikiamų prekių už priimtiną kainą. Planuojama diegti naujus šiuolaikiškus sprendimus, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.

„Planuojame išlaikyti tolygų augimą, neatsiejamą nuo visos mažmeninės prekybos rinkos augimo tempo“, – sako p. Meidė.

Kalbėdama apie 2019 m. biudžetą, pašnekovė sako, kad žymiausi pokyčiai numatomi darbo užmokesčio fondo biudžeto eilutėse. Planuojama plėsti motyvacinės sistemos apimtis, sudarant galimybes už įdėtas pastangas ir pasiektus gerus darbo rezultatus užsidirbti daugiau.

„Kitąmet esame numatę didesnes parduotuvių išlaikymo ir komunalines išlaidas, nes brangsta energetiniais resursai – didėja elektros, šilumos, dujų kaina. Taupymo kelią grindžiame veiklos efektyvinimu. Jau ir dabar peržiūrime savo procesus, tęsime ir kitąmet, kad produktu kelias nuo tiekėjo iki pirkėjo būtų kuo trumpesnis ir efektyvesnis“, – sako p. Meidė.

Tikėtina, kad mažmeninės prekybos sektoriaus apyvarta, atsižvelgiant į makroekonomikos prognozes, galėtų augti 4-5%. Planuojama, kad „Maximos“ apyvartos augimas bus panašaus lygio.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Pelnas mažėjo

Grynojo pelno eilutė iš dalies priklauso nuo to, kokius tikslus įmonės finansininkui kelia akcininkai, tačiau tai, kad tiek „Maximos LT“, tiek „Rimi Lietuvos“ pelnas susitraukė dviženkliais skaičiais, gali rodyti visai rinkai būdingus ženklus. VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Maxima LT“ 2017 m. uždirbo 54,1 mln. Eur grynojo pelno. Neskaitant vienkartinių veiksnių, tai yra 20% mažiau nei 2016 m., kai šis pelnas siekė 67,99 mln. Eur. Tas veiksnys, 2016 m. aptirpdęs „Maximos“ pelną, buvo Konkurencijos tarybos (KT) paskirta bauda už draudžiamo susitarimo sudarymą su prekių tiekėja „Mantinga“. Ją sumokėjus pelnas sumažėjo iki 53,5 mln. Eur.

Ponia Meidė, VŽ yra sakiusi, kad siekdamas mažinti kainas tinklas pernai atsisakė dalies savo pelno.

„Investavome ne tik į asortimento plėtrą, bet ir į kokybės užtikrinimą. Prioritetą skyrėme darbo sąlygoms savo komandai gerinti: pradėjome ir sėkmingai įgyvendiname motyvacijos programą, kuri leido finansiškai įvertinti darbščiausius kolegas, didinome atlyginimus – praėjusiais metais atlygis vidutiniškai augo 6,2%. Dėl šių veiksnių sumažėjo grynojo pelno dalis“, – priežastis vardija p. Meidė.

Jos teigimu, per praėjusius metus klientai įsigijo 196 mln. vienetų prekių su mažos kainos garantija ir sutaupė apie 21,5 mln. Eur. Matyti, kad „Maxima LT“ marža iš esmės nesikeitė: 2016 m. ji sudarė 4,07%, 2017 m. siekė 4,05%. Pasak p. Meidės, 2017 m. įgyvendinti akcininkų iškelti tikslai.

[infogram id="966e8878-f461-4f58-85da-41e80eeede90" prefix="YVa" format="interactive" title="Maxima parduotuvės ir apyvarta"]

[infogram id="6d0212f0-51f2-4c49-a5d9-c1f2963818cd" prefix="fLm" format="interactive" title="„Maximos LT“ grynasis pelnas"]

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="y4V" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pupa“ pasirašė sutartį su „Pepco“

Gruodį sostinės Pilaitės mikrorajone esančiame 6.300 kv. m prekybos centre „Pupa“ atidarys „Pepco“...

„Lidl“ plečiasi dar dviejuose miestuose 1

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ ketvirtadienį atidarė pirmą parduotuvę Palangoje, o kitą...

Švelninamos prekybos pirotechnika taisyklės

Verslininkams ėmus piktintis, kad galingesniais fejerverkais prekiauti Lietuvoje pastaruoju metu galėjo tik...

Perveneckas: H&M atidarys COS parduotuvę Vilniuje 9

Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas, dalyvaudamas „Newsec“ NT tendencijų pristatymui skirtoje...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 5

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: vizualizacijos – ant stalo Premium 11

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 2

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 17

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą 3

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
„Sears“ skelbia bankrotą

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia...

„Franmax“ vadove skiriama Šimė 30

„Maxima grupės“ antrinės įmonės „Franmax“ vadove skiriama Eglė Šimė – dabartinė bendrovės IT centro vadovė.

Vadyba
2018.10.15
Š. Keserauskas: protingai taikytis prie konkurentų elgesio nedraudžiama Premium 13

Ūkio subjektams nėra draudžiama protingai prisitaikyti prie konkurentų elgesio, tačiau svarbu, kad įmonės...

Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 19

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Apklausa: draudimą parduotuvėms dirbti sekmadieniais palaiko tik ketvirtadalis žmonių 20

Didžioji dalis šalies gyventojų sekmadieniais lankosi parduotuvėse, o draudimą joms dirbti sekmadieniais ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau