Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus Iki ir Rimi susijungimui, bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos, dalindamasi ateinančių metų lūkesčiais sakė Kristina Meidė, mažmeninės prekybos tinklo Maxima LT vadovė.
2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka, sako p. Meidė.
Jos vertinimu, ateinančiais metais mažmeninės prekybos rinkos dalyviams iššūkių atsiras dėl galimų reguliacinės aplinkos pokyčių, kuriuos vienaip ar kitaip paveiks nūdienos politiniai sprendimai. Paklausta, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, p. Meidė sakė, kad konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus Iki ir Rimi susijungimui, natūralu, kad bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos. Juolab kad rinkos dalyviai jau yra pranešę apie plėtros planus.
TAIP PAT SKAITYKITE:
Kižienė, Rogas, Mockus, Bandzevičius, ekonomistai apie tai, kas prekybininkų laukia 2019 m.
Intensyvios tinklo plėtros Maxima neplanuoja, tačiau stengsis, kad parduotuvės būtų arti pirkėjų. Pagrindinis dėmesys bus teikiamas esamoms parduotuvėms. Šiandienos pirkėjo lūkesčiai yra vienoje parduotuvėje rasti tai, ko jam reikia. Ir toliau bus plečiama asortimento įvairovė, kad kuo platesnis žmonių ratas rastų jiems reikiamų prekių už priimtiną kainą. Planuojama diegti naujus šiuolaikiškus sprendimus, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.
Planuojame išlaikyti tolygų augimą, neatsiejamą nuo visos mažmeninės prekybos rinkos augimo tempo, sako p. Meidė.
Kalbėdama apie 2019 m. biudžetą, pašnekovė sako, kad žymiausi pokyčiai numatomi darbo užmokesčio fondo biudžeto eilutėse. Planuojama plėsti motyvacinės sistemos apimtis, sudarant galimybes už įdėtas pastangas ir pasiektus gerus darbo rezultatus užsidirbti daugiau.
Kitąmet esame numatę didesnes parduotuvių išlaikymo ir komunalines išlaidas, nes brangsta energetiniais resursai didėja elektros, šilumos, dujų kaina. Taupymo kelią grindžiame veiklos efektyvinimu. Jau ir dabar peržiūrime savo procesus, tęsime ir kitąmet, kad produktu kelias nuo tiekėjo iki pirkėjo būtų kuo trumpesnis ir efektyvesnis, sako p. Meidė.
Tikėtina, kad mažmeninės prekybos sektoriaus apyvarta, atsižvelgiant į makroekonomikos prognozes, galėtų augti 4-5%. Planuojama, kad Maximos apyvartos augimas bus panašaus lygio.
Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.
Pelnas mažėjo
Grynojo pelno eilutė iš dalies priklauso nuo to, kokius tikslus įmonės finansininkui kelia akcininkai, tačiau tai, kad tiek Maximos LT, tiek Rimi Lietuvos pelnas susitraukė dviženkliais skaičiais, gali rodyti visai rinkai būdingus ženklus. VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.
Maxima LT 2017 m. uždirbo 54,1 mln. Eur grynojo pelno. Neskaitant vienkartinių veiksnių, tai yra 20% mažiau nei 2016 m., kai šis pelnas siekė 67,99 mln. Eur. Tas veiksnys, 2016 m. aptirpdęs Maximos pelną, buvo Konkurencijos tarybos (KT) paskirta bauda už draudžiamo susitarimo sudarymą su prekių tiekėja Mantinga. Ją sumokėjus pelnas sumažėjo iki 53,5 mln. Eur.
Ponia Meidė, VŽ yra sakiusi, kad siekdamas mažinti kainas tinklas pernai atsisakė dalies savo pelno.
Investavome ne tik į asortimento plėtrą, bet ir į kokybės užtikrinimą. Prioritetą skyrėme darbo sąlygoms savo komandai gerinti: pradėjome ir sėkmingai įgyvendiname motyvacijos programą, kuri leido finansiškai įvertinti darbščiausius kolegas, didinome atlyginimus praėjusiais metais atlygis vidutiniškai augo 6,2%. Dėl šių veiksnių sumažėjo grynojo pelno dalis, priežastis vardija p. Meidė.
Jos teigimu, per praėjusius metus klientai įsigijo 196 mln. vienetų prekių su mažos kainos garantija ir sutaupė apie 21,5 mln. Eur. Matyti, kad Maxima LT marža iš esmės nesikeitė: 2016 m. ji sudarė 4,07%, 2017 m. siekė 4,05%. Pasak p. Meidės, 2017 m. įgyvendinti akcininkų iškelti tikslai.
[infogram id="966e8878-f461-4f58-85da-41e80eeede90" prefix="YVa" format="interactive" title="Maxima parduotuvės ir apyvarta"]
[infogram id="6d0212f0-51f2-4c49-a5d9-c1f2963818cd" prefix="fLm" format="interactive" title="Maximos LT grynasis pelnas"]
[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="y4V" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti