Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės

Publikuota: 2018-10-12
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos, dalindamasi ateinančių metų lūkesčiais sakė  Kristina Meidė, mažmeninės prekybos tinklo „Maxima LT“ vadovė.

„2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka“, – sako p. Meidė.

Jos vertinimu, ateinančiais metais mažmeninės prekybos rinkos dalyviams iššūkių atsiras dėl galimų reguliacinės aplinkos pokyčių, kuriuos vienaip ar kitaip paveiks nūdienos politiniai sprendimai. Paklausta, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, p. Meidė sakė, kad  konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, natūralu, kad bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos. Juolab kad rinkos dalyviai jau yra pranešę apie plėtros planus.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Kižienė, Rogas, Mockus, Bandzevičius, ekonomistai – apie tai, kas prekybininkų laukia 2019 m.

Intensyvios tinklo plėtros „Maxima“ neplanuoja, tačiau stengsis, kad parduotuvės būtų arti pirkėjų.  Pagrindinis dėmesys bus teikiamas esamoms parduotuvėms. Šiandienos pirkėjo lūkesčiai yra vienoje parduotuvėje rasti tai, ko jam reikia. Ir toliau bus plečiama asortimento įvairovė, kad kuo platesnis žmonių ratas rastų jiems reikiamų prekių už priimtiną kainą. Planuojama diegti naujus šiuolaikiškus sprendimus, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.

„Planuojame išlaikyti tolygų augimą, neatsiejamą nuo visos mažmeninės prekybos rinkos augimo tempo“, – sako p. Meidė.

Kalbėdama apie 2019 m. biudžetą, pašnekovė sako, kad žymiausi pokyčiai numatomi darbo užmokesčio fondo biudžeto eilutėse. Planuojama plėsti motyvacinės sistemos apimtis, sudarant galimybes už įdėtas pastangas ir pasiektus gerus darbo rezultatus užsidirbti daugiau.

„Kitąmet esame numatę didesnes parduotuvių išlaikymo ir komunalines išlaidas, nes brangsta energetiniais resursai – didėja elektros, šilumos, dujų kaina. Taupymo kelią grindžiame veiklos efektyvinimu. Jau ir dabar peržiūrime savo procesus, tęsime ir kitąmet, kad produktu kelias nuo tiekėjo iki pirkėjo būtų kuo trumpesnis ir efektyvesnis“, – sako p. Meidė.

Tikėtina, kad mažmeninės prekybos sektoriaus apyvarta, atsižvelgiant į makroekonomikos prognozes, galėtų augti 4-5%. Planuojama, kad „Maximos“ apyvartos augimas bus panašaus lygio.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Pelnas mažėjo

Grynojo pelno eilutė iš dalies priklauso nuo to, kokius tikslus įmonės finansininkui kelia akcininkai, tačiau tai, kad tiek „Maximos LT“, tiek „Rimi Lietuvos“ pelnas susitraukė dviženkliais skaičiais, gali rodyti visai rinkai būdingus ženklus. VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Maxima LT“ 2017 m. uždirbo 54,1 mln. Eur grynojo pelno. Neskaitant vienkartinių veiksnių, tai yra 20% mažiau nei 2016 m., kai šis pelnas siekė 67,99 mln. Eur. Tas veiksnys, 2016 m. aptirpdęs „Maximos“ pelną, buvo Konkurencijos tarybos (KT) paskirta bauda už draudžiamo susitarimo sudarymą su prekių tiekėja „Mantinga“. Ją sumokėjus pelnas sumažėjo iki 53,5 mln. Eur.

Ponia Meidė, VŽ yra sakiusi, kad siekdamas mažinti kainas tinklas pernai atsisakė dalies savo pelno.

„Investavome ne tik į asortimento plėtrą, bet ir į kokybės užtikrinimą. Prioritetą skyrėme darbo sąlygoms savo komandai gerinti: pradėjome ir sėkmingai įgyvendiname motyvacijos programą, kuri leido finansiškai įvertinti darbščiausius kolegas, didinome atlyginimus – praėjusiais metais atlygis vidutiniškai augo 6,2%. Dėl šių veiksnių sumažėjo grynojo pelno dalis“, – priežastis vardija p. Meidė.

Jos teigimu, per praėjusius metus klientai įsigijo 196 mln. vienetų prekių su mažos kainos garantija ir sutaupė apie 21,5 mln. Eur. Matyti, kad „Maxima LT“ marža iš esmės nesikeitė: 2016 m. ji sudarė 4,07%, 2017 m. siekė 4,05%. Pasak p. Meidės, 2017 m. įgyvendinti akcininkų iškelti tikslai.

[infogram id="966e8878-f461-4f58-85da-41e80eeede90" prefix="YVa" format="interactive" title="Maxima parduotuvės ir apyvarta"]

[infogram id="6d0212f0-51f2-4c49-a5d9-c1f2963818cd" prefix="fLm" format="interactive" title="„Maximos LT“ grynasis pelnas"]

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="y4V" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
07:46
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 9

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 1

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau