Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės

Publikuota: 2018-10-12
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos, dalindamasi ateinančių metų lūkesčiais sakė  Kristina Meidė, mažmeninės prekybos tinklo „Maxima LT“ vadovė.

„2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka“, – sako p. Meidė.

Jos vertinimu, ateinančiais metais mažmeninės prekybos rinkos dalyviams iššūkių atsiras dėl galimų reguliacinės aplinkos pokyčių, kuriuos vienaip ar kitaip paveiks nūdienos politiniai sprendimai. Paklausta, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, p. Meidė sakė, kad  konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, natūralu, kad bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos. Juolab kad rinkos dalyviai jau yra pranešę apie plėtros planus.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Kižienė, Rogas, Mockus, Bandzevičius, ekonomistai – apie tai, kas prekybininkų laukia 2019 m.

Intensyvios tinklo plėtros „Maxima“ neplanuoja, tačiau stengsis, kad parduotuvės būtų arti pirkėjų.  Pagrindinis dėmesys bus teikiamas esamoms parduotuvėms. Šiandienos pirkėjo lūkesčiai yra vienoje parduotuvėje rasti tai, ko jam reikia. Ir toliau bus plečiama asortimento įvairovė, kad kuo platesnis žmonių ratas rastų jiems reikiamų prekių už priimtiną kainą. Planuojama diegti naujus šiuolaikiškus sprendimus, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.

„Planuojame išlaikyti tolygų augimą, neatsiejamą nuo visos mažmeninės prekybos rinkos augimo tempo“, – sako p. Meidė.

Kalbėdama apie 2019 m. biudžetą, pašnekovė sako, kad žymiausi pokyčiai numatomi darbo užmokesčio fondo biudžeto eilutėse. Planuojama plėsti motyvacinės sistemos apimtis, sudarant galimybes už įdėtas pastangas ir pasiektus gerus darbo rezultatus užsidirbti daugiau.

„Kitąmet esame numatę didesnes parduotuvių išlaikymo ir komunalines išlaidas, nes brangsta energetiniais resursai – didėja elektros, šilumos, dujų kaina. Taupymo kelią grindžiame veiklos efektyvinimu. Jau ir dabar peržiūrime savo procesus, tęsime ir kitąmet, kad produktu kelias nuo tiekėjo iki pirkėjo būtų kuo trumpesnis ir efektyvesnis“, – sako p. Meidė.

Tikėtina, kad mažmeninės prekybos sektoriaus apyvarta, atsižvelgiant į makroekonomikos prognozes, galėtų augti 4-5%. Planuojama, kad „Maximos“ apyvartos augimas bus panašaus lygio.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Pelnas mažėjo

Grynojo pelno eilutė iš dalies priklauso nuo to, kokius tikslus įmonės finansininkui kelia akcininkai, tačiau tai, kad tiek „Maximos LT“, tiek „Rimi Lietuvos“ pelnas susitraukė dviženkliais skaičiais, gali rodyti visai rinkai būdingus ženklus. VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Maxima LT“ 2017 m. uždirbo 54,1 mln. Eur grynojo pelno. Neskaitant vienkartinių veiksnių, tai yra 20% mažiau nei 2016 m., kai šis pelnas siekė 67,99 mln. Eur. Tas veiksnys, 2016 m. aptirpdęs „Maximos“ pelną, buvo Konkurencijos tarybos (KT) paskirta bauda už draudžiamo susitarimo sudarymą su prekių tiekėja „Mantinga“. Ją sumokėjus pelnas sumažėjo iki 53,5 mln. Eur.

Ponia Meidė, VŽ yra sakiusi, kad siekdamas mažinti kainas tinklas pernai atsisakė dalies savo pelno.

„Investavome ne tik į asortimento plėtrą, bet ir į kokybės užtikrinimą. Prioritetą skyrėme darbo sąlygoms savo komandai gerinti: pradėjome ir sėkmingai įgyvendiname motyvacijos programą, kuri leido finansiškai įvertinti darbščiausius kolegas, didinome atlyginimus – praėjusiais metais atlygis vidutiniškai augo 6,2%. Dėl šių veiksnių sumažėjo grynojo pelno dalis“, – priežastis vardija p. Meidė.

Jos teigimu, per praėjusius metus klientai įsigijo 196 mln. vienetų prekių su mažos kainos garantija ir sutaupė apie 21,5 mln. Eur. Matyti, kad „Maxima LT“ marža iš esmės nesikeitė: 2016 m. ji sudarė 4,07%, 2017 m. siekė 4,05%. Pasak p. Meidės, 2017 m. įgyvendinti akcininkų iškelti tikslai.

[infogram id="966e8878-f461-4f58-85da-41e80eeede90" prefix="YVa" format="interactive" title="Maxima parduotuvės ir apyvarta"]

[infogram id="6d0212f0-51f2-4c49-a5d9-c1f2963818cd" prefix="fLm" format="interactive" title="„Maximos LT“ grynasis pelnas"]

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="y4V" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 7

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau