Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės

Publikuota: 2018-10-12
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos, dalindamasi ateinančių metų lūkesčiais sakė  Kristina Meidė, mažmeninės prekybos tinklo „Maxima LT“ vadovė.

„2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka“, – sako p. Meidė.

Jos vertinimu, ateinančiais metais mažmeninės prekybos rinkos dalyviams iššūkių atsiras dėl galimų reguliacinės aplinkos pokyčių, kuriuos vienaip ar kitaip paveiks nūdienos politiniai sprendimai. Paklausta, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, p. Meidė sakė, kad  konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, natūralu, kad bus stiprinamos abiejų rinkos dalyvių pozicijos. Juolab kad rinkos dalyviai jau yra pranešę apie plėtros planus.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Kižienė, Rogas, Mockus, Bandzevičius, ekonomistai – apie tai, kas prekybininkų laukia 2019 m.

Intensyvios tinklo plėtros „Maxima“ neplanuoja, tačiau stengsis, kad parduotuvės būtų arti pirkėjų.  Pagrindinis dėmesys bus teikiamas esamoms parduotuvėms. Šiandienos pirkėjo lūkesčiai yra vienoje parduotuvėje rasti tai, ko jam reikia. Ir toliau bus plečiama asortimento įvairovė, kad kuo platesnis žmonių ratas rastų jiems reikiamų prekių už priimtiną kainą. Planuojama diegti naujus šiuolaikiškus sprendimus, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.

„Planuojame išlaikyti tolygų augimą, neatsiejamą nuo visos mažmeninės prekybos rinkos augimo tempo“, – sako p. Meidė.

Kalbėdama apie 2019 m. biudžetą, pašnekovė sako, kad žymiausi pokyčiai numatomi darbo užmokesčio fondo biudžeto eilutėse. Planuojama plėsti motyvacinės sistemos apimtis, sudarant galimybes už įdėtas pastangas ir pasiektus gerus darbo rezultatus užsidirbti daugiau.

„Kitąmet esame numatę didesnes parduotuvių išlaikymo ir komunalines išlaidas, nes brangsta energetiniais resursai – didėja elektros, šilumos, dujų kaina. Taupymo kelią grindžiame veiklos efektyvinimu. Jau ir dabar peržiūrime savo procesus, tęsime ir kitąmet, kad produktu kelias nuo tiekėjo iki pirkėjo būtų kuo trumpesnis ir efektyvesnis“, – sako p. Meidė.

Tikėtina, kad mažmeninės prekybos sektoriaus apyvarta, atsižvelgiant į makroekonomikos prognozes, galėtų augti 4-5%. Planuojama, kad „Maximos“ apyvartos augimas bus panašaus lygio.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes skaitykite ČIA.

Pelnas mažėjo

Grynojo pelno eilutė iš dalies priklauso nuo to, kokius tikslus įmonės finansininkui kelia akcininkai, tačiau tai, kad tiek „Maximos LT“, tiek „Rimi Lietuvos“ pelnas susitraukė dviženkliais skaičiais, gali rodyti visai rinkai būdingus ženklus. VŽ rašė, kad prekybininkų konkurencija ir priemonės, kuriomis siekiama išlaikyti savo rinkos dalį, kainuoja vis brangiau.

„Maxima LT“ 2017 m. uždirbo 54,1 mln. Eur grynojo pelno. Neskaitant vienkartinių veiksnių, tai yra 20% mažiau nei 2016 m., kai šis pelnas siekė 67,99 mln. Eur. Tas veiksnys, 2016 m. aptirpdęs „Maximos“ pelną, buvo Konkurencijos tarybos (KT) paskirta bauda už draudžiamo susitarimo sudarymą su prekių tiekėja „Mantinga“. Ją sumokėjus pelnas sumažėjo iki 53,5 mln. Eur.

Ponia Meidė, VŽ yra sakiusi, kad siekdamas mažinti kainas tinklas pernai atsisakė dalies savo pelno.

„Investavome ne tik į asortimento plėtrą, bet ir į kokybės užtikrinimą. Prioritetą skyrėme darbo sąlygoms savo komandai gerinti: pradėjome ir sėkmingai įgyvendiname motyvacijos programą, kuri leido finansiškai įvertinti darbščiausius kolegas, didinome atlyginimus – praėjusiais metais atlygis vidutiniškai augo 6,2%. Dėl šių veiksnių sumažėjo grynojo pelno dalis“, – priežastis vardija p. Meidė.

Jos teigimu, per praėjusius metus klientai įsigijo 196 mln. vienetų prekių su mažos kainos garantija ir sutaupė apie 21,5 mln. Eur. Matyti, kad „Maxima LT“ marža iš esmės nesikeitė: 2016 m. ji sudarė 4,07%, 2017 m. siekė 4,05%. Pasak p. Meidės, 2017 m. įgyvendinti akcininkų iškelti tikslai.

[infogram id="966e8878-f461-4f58-85da-41e80eeede90" prefix="YVa" format="interactive" title="Maxima parduotuvės ir apyvarta"]

[infogram id="6d0212f0-51f2-4c49-a5d9-c1f2963818cd" prefix="fLm" format="interactive" title="„Maximos LT“ grynasis pelnas"]

[infogram id="a248fad6-b4dd-47f7-8117-ef6436852be8" prefix="y4V" format="interactive" title="Mažmeninės prekybos tinklų pelnai"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniaus centre atidaryta naujos kartos „SportsDirect.com“ parduotuvė

Vilniaus Gedmino pr. duris atvėrė naujos koncepcijos „SportsDirect.com“ parduotuvė. Lietuva tapo pirmąja...

Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 3

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 20

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau