LPSK: prekybininkų inicijuota studija – šantažas

Publikuota: 2018-10-12
Luko Balandžio (15min) nuotr.
Luko Balandžio (15min) nuotr.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) šią savaitę pristatytą mažmeninės prekybos įmonių darbo laiko reguliavimo poveikio vertinimo studiją vertina kaip šantažą tiek darbuotojų ir profesinių sąjungų, tiek valdžios institucijų atžvilgiu.

„Studijos rezultatus apytiksliai žinojome jau tada, kai Lietuvos prekybos įmonių asociacija pareiškė atliksianti tokį tyrimą. Juk kiekvieną kartą, kai prabylama apie darbuotojų darbo sąlygų gerinimą, pasipila gąsdinimai apokaliptinėmis prognozėmis, o kad šie atrodytų solidžiau, pasitelkiami dar ir analitikai“, - pranešime spaudai cituojama Inga Ruginienė, LPSK pirmininkė.

LPSK įsitikinusi, kad studijos pristatyme pateiktos išvados yra manipuliacijos skaičiais, neatsižvelgiant į bendrą šalies socioekonominį kontekstą. Kalbama apie darbo neva neteksiančius 4.000 darbuotojų, tačiau šiuo metu prekybos centrams jų labai trūksta, dėl to ten dirbantys žmonės susiduria su nepakeliamais darbo krūviais.

 „Lietuvoje vyrauja kažkoks iškreiptas požiūris į darbuotojus. Uždirbdami milijoninius pelnus didieji prekybos centrai, maža to, kad moka apgailėtinus atlyginimus, sudaro nepakeliamas darbo sąlygas, tai dar ir atsirandančius nuostolius nori atlyginti darbuotojų sąskaita. O kalbėdami apie tendencijas Europoje analitikai turėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kokius atlyginimus ten gauna darbuotojai, jiems mokama už viršvalandžius, o dvigubu tarifu apmokestintos ne tik šventinės, bet ir poilsio dienos“, - sako p. Ruginienė.

Anot jos, analitikai patys sau prieštarauja – teigia, jog „iškritus“ 62,47 dienoms per metus, šimtais milijonų eurų sumažės prekybos įmonių apyvarta, tačiau prasitardami, jog darbuotojai turės dirbti ilgiau kitomis dienomis ir net naktimis, jie vis dėlto įvertina faktą, kad žmonės apsipirkinės kitomis dienomis. Žinant, kad maistas sudaro net penktadalį tradicinio Lietuvos gyventojo krepšelio, teigti, jog vartojimas sumažės 30%, daugiau negu juokinga.

Be to, kaip ir buvo tikėtasi, garsiojoje studijoje pasigendama socialinių aspektų: darbo krūvio, darbo sąlygų, laiko darbui ir šeimai derinimo, sergamumo, pagaliau – darbuotojų skurdo niuansų.

„Tačiau daug kartų vartojamas žodis liberalizavimas. Bet mes jau girdėjom daugybę mitų apie jo naudą: kai buvo kuriamas naujasis Darbo kodeksas, buvo žadama, jog jį liberalizavus, atsiras net 80.000 naujų darbo vietų. O kur jos dabar?“ - klausia LPSK vadovė.

LPSK laikosi pozicijos, jog poilsio ir švenčių dienomis turi būti dirbama tik ten, kur būtina, kad būtų užtikrinti gyvybiškai svarbūs visuomenės ir valstybės interesai.

„O kad prekybininkai galėtų sklandžiai prisitaikyti, galima kalbėti apie pereinamąjį laikotarpį. Gana klausytis atsikalbinėjimų, arba tuomet už darbą sekmadieniais turi būti mokama dvigubai“, - reziumuoja LPSK pirmininkė Inga Ruginienė.

VŽ rašė, kad apribojus parduotuvių darbo laiką pagal griežčiausią scenarijų šalies biudžetas netektų 68,2 mln. Eur mokesčių per metus, mažmeninės prekybos įmonių pajamos kristų 379 mln. Eur, o bendras vartojimas sumažėtų 30%, rodo mokslinės studijos duomenys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
11:31
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
05:45
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
05:45
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
05:45
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  1

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 28

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 18

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau