Draudimai – pasakos lengvatikiams

Publikuota: 2018-10-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki nuostoliai ir šalies biudžetui, ir prekybos sektoriui užkoduoti valdančiųjų siekyje reguliuoti mažmeninės prekybos įmonių darbo laiką.

Prieš valdžios planus sukilę prekybininkai užsakė tokio reguliavimo poveikio vertinimo studiją, kurią atliko VšĮ ESTEP. Rezultatą nuspėti nebuvo sunku: ES vyraujančios tendencijos darbo laiko reguliavimo klausimu yra visiškai priešingos nei Lietuvoje – daugelis šalių tokios reguliavimo praktikos jau atsikando, todėl vienos ima tuos ribojimus mažinti, kitos – apskritai juos naikinti.

Atliekant mokslinę studiją buvo modeliuojami keturi scenarijai: nuo prekybos ribojimo visais sekmadieniais ir visomis švenčių dienomis iki ribojimų, kurie būtų taikomi tik pirmą Kalėdų ir Velykų dieną. Klaudijus Maniokas, ESTEP valdybos pirmininkas, komentuodamas tyrimo išvadas, pabrėžia: mažiausiai žalos padarytų kelios dienos per metus, tačiau visiškai žalos išvengti nepavyktų ir tuo atveju.

„Akivaizdu, kad ribojimai žalingi tiek darbuotojams, tiek įmonėms, tiek ekonomikai apskritai. Tai rodo bendra teorija ir poveikio vertinimai, daryti 30-yje Europos šalių, kuriuos mes apibendrinome“, – VŽ aiškina jis (2018 10 11). Lietuvai gresianti žala ne tokia ir menka: apribojus parduotuvių darbo laiką pagal griežčiausią scenarijų (kai ribojimai taikomi visais sekmadieniais ir visomis švenčių dienomis), šalies biudžetas netektų 68,2 mln. Eur mokesčių per metus, mažmeninės prekybos įmonių pajamos kristų 379 mln. Eur, bendras vartojimas sumažėtų 30%. Beje, kaip pabrėžia tyrimo autoriai, sekmadieniais uždarius didžiąsias parduotuves, nukentėtų ir dalis smulkiojo verslo: ir tie, kurie tiekia prekes stambiesiems centrams, ir tie, kurie veikia tuose prekybos centruose.

Prekybininkai teigia, jog tik labai naivūs piliečiai gali patikėti, kad, apribojus prekybos centrų darbo laiką, pradės mažėti prekių kainos ar ims dygti mažos parduotuvės. Galbūt daugiau uždirbs restoranai ar barai, kurie ir dabar trina rankas dėl sekmadieniais sutrumpinto alkoholio pardavimo laiko parduotuvėse. Tačiau kodėl turėtų mažėti prekių kainos didžiuosiuose prekybos centruose vien dėl to, kad ant jų durų sekmadienį kabės spyna? VŽ kalbinti verslininkai tikina, kad valdžios užmojai ne tik nepadarys perversmo kainų politikoje – nieko reikšmingo nebus pasiekta ir socialinėje srityje. O juk būtent šį mygtuką smarkiai spaudžia valdantieji. Raimondas Koreiva, Lietuvos kooperatyvų sąjungos vadovas, teigia, kad socialinis efektas bus nevienareikšmis: sudarius geresnes darbo sąlygas prekybos centrų darbuotojams, santykinai blogėtų mažų prekybos įmonių darbuotojų padėtis ir pasitenkinimas savo darbu. Kita vertus, apskritai neaišku, kaip valdžia skirstytų, kurie prekybos centrai yra dideli, o kurie smulkieji: kaip vieniems pamojuoti rimbu, o kitiems įteikti meduolį, jei jau kai kurios lyg ir smulkios parduotuvės yra susivienijusios į aljansus ar kooperatyvus ir prekes perka centralizuotai kaip kai kurie didieji tinklai. Tad kokio tikslo iš tiesų siekia valdantieji?

VŽ mano, kad derėtų įsiklausyti į Mariaus Horbačausko, AB „Volfas Engelman“ direktoriaus žodžius: „Valdžia rūpinasi tik politiniais dividendais, o jų greičiausiai galima susirinkti priimant populistinius sprendimus. Draudimai populistams – labai patogus įrankis. Uždraudei – ir iškart matai rezultatą, o veiksmingos ilgalaikės programos, skirtos tam tikroms problemoms spręsti, nustumiamos į šoną.“ Pridurti lyg ir nebėra ko.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 2

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
Žongliravo Šiaulių banku, išpardavė „Baltiką“ Premium 1

Baltijos akcijų biržose penktadienį išskyrė prekyba Šiaulių banko akcijomis, kuriomis, kaip sako makleriai,...

Rinkos
2019.03.15
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau