Draudimai – pasakos lengvatikiams

Publikuota: 2018-10-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki nuostoliai ir šalies biudžetui, ir prekybos sektoriui užkoduoti valdančiųjų siekyje reguliuoti mažmeninės prekybos įmonių darbo laiką.

Prieš valdžios planus sukilę prekybininkai užsakė tokio reguliavimo poveikio vertinimo studiją, kurią atliko VšĮ ESTEP. Rezultatą nuspėti nebuvo sunku: ES vyraujančios tendencijos darbo laiko reguliavimo klausimu yra visiškai priešingos nei Lietuvoje – daugelis šalių tokios reguliavimo praktikos jau atsikando, todėl vienos ima tuos ribojimus mažinti, kitos – apskritai juos naikinti.

Atliekant mokslinę studiją buvo modeliuojami keturi scenarijai: nuo prekybos ribojimo visais sekmadieniais ir visomis švenčių dienomis iki ribojimų, kurie būtų taikomi tik pirmą Kalėdų ir Velykų dieną. Klaudijus Maniokas, ESTEP valdybos pirmininkas, komentuodamas tyrimo išvadas, pabrėžia: mažiausiai žalos padarytų kelios dienos per metus, tačiau visiškai žalos išvengti nepavyktų ir tuo atveju.

„Akivaizdu, kad ribojimai žalingi tiek darbuotojams, tiek įmonėms, tiek ekonomikai apskritai. Tai rodo bendra teorija ir poveikio vertinimai, daryti 30-yje Europos šalių, kuriuos mes apibendrinome“, – VŽ aiškina jis (2018 10 11). Lietuvai gresianti žala ne tokia ir menka: apribojus parduotuvių darbo laiką pagal griežčiausią scenarijų (kai ribojimai taikomi visais sekmadieniais ir visomis švenčių dienomis), šalies biudžetas netektų 68,2 mln. Eur mokesčių per metus, mažmeninės prekybos įmonių pajamos kristų 379 mln. Eur, bendras vartojimas sumažėtų 30%. Beje, kaip pabrėžia tyrimo autoriai, sekmadieniais uždarius didžiąsias parduotuves, nukentėtų ir dalis smulkiojo verslo: ir tie, kurie tiekia prekes stambiesiems centrams, ir tie, kurie veikia tuose prekybos centruose.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Prekybininkai teigia, jog tik labai naivūs piliečiai gali patikėti, kad, apribojus prekybos centrų darbo laiką, pradės mažėti prekių kainos ar ims dygti mažos parduotuvės. Galbūt daugiau uždirbs restoranai ar barai, kurie ir dabar trina rankas dėl sekmadieniais sutrumpinto alkoholio pardavimo laiko parduotuvėse. Tačiau kodėl turėtų mažėti prekių kainos didžiuosiuose prekybos centruose vien dėl to, kad ant jų durų sekmadienį kabės spyna? VŽ kalbinti verslininkai tikina, kad valdžios užmojai ne tik nepadarys perversmo kainų politikoje – nieko reikšmingo nebus pasiekta ir socialinėje srityje. O juk būtent šį mygtuką smarkiai spaudžia valdantieji. Raimondas Koreiva, Lietuvos kooperatyvų sąjungos vadovas, teigia, kad socialinis efektas bus nevienareikšmis: sudarius geresnes darbo sąlygas prekybos centrų darbuotojams, santykinai blogėtų mažų prekybos įmonių darbuotojų padėtis ir pasitenkinimas savo darbu. Kita vertus, apskritai neaišku, kaip valdžia skirstytų, kurie prekybos centrai yra dideli, o kurie smulkieji: kaip vieniems pamojuoti rimbu, o kitiems įteikti meduolį, jei jau kai kurios lyg ir smulkios parduotuvės yra susivienijusios į aljansus ar kooperatyvus ir prekes perka centralizuotai kaip kai kurie didieji tinklai. Tad kokio tikslo iš tiesų siekia valdantieji?

VŽ mano, kad derėtų įsiklausyti į Mariaus Horbačausko, AB „Volfas Engelman“ direktoriaus žodžius: „Valdžia rūpinasi tik politiniais dividendais, o jų greičiausiai galima susirinkti priimant populistinius sprendimus. Draudimai populistams – labai patogus įrankis. Uždraudei – ir iškart matai rezultatą, o veiksmingos ilgalaikės programos, skirtos tam tikroms problemoms spręsti, nustumiamos į šoną.“ Pridurti lyg ir nebėra ko.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
05:45
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
Nepaisydama draudimo, Indija galės eksportuoti kviečių į šalis, kuriose trūksta maisto 1

Indija sekmadienį pareiškė, kad nepaisydama apribojimų, apie kuriuos paskelbė prieš dvi dienas, vyriausybės...

Pramonė
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Teismas pritaria, kad Gariūnų žemės nuomą galima nutraukti, turgavietės valdytojos ginklų nesudeda Premium 2

Dar vienas nepalankus teismo sprendimas valstybinės svarbos statuso netekusioms Vilniaus Gariūnų turgavietės...

Statyba ir NT
2022.05.14
„Zara“ Jungtinėje Karalystėje apmokestino internetu pirktų prekių grąžinimą 1

Greitosios mados milžinė „Zara“ tapo naujausiu drabužių mažmenininku Jungtinėje Karalystėje (JK)...

Verslo aplinka
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
„Shell“ parduoda mažmeninės prekybos verslą Rusijoje „Lukoil“

Jungtinės Karalystės energetikos milžinė „Shell“ pasirašė susitarimą parduoti mažmeninės prekybos verslą...

Prekyba
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
„Pigu“ rokiruotės: ir laikinas, ir formalus vadovas Premium

Emilis Gustainis yra paskirtas naujuoju UAB „Pigu“ generaliniu direktoriumi, pastaruoju metu jis ėjo grupės...

Prekyba
2022.05.12
Kiniją spaudžiant karantino gniaužtams, logistikos milžinai mato prošvaistes Premium

Įvairios, besikeičiančios aplinkybės ir dar įvairesnės atskirų logistikos ekspertų prognozės kuria įvairius...

Logistika
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Palangoje atidaryta pirmoji „Bottlery“ parduotuvė Verslo tribūna 3

Palangoje atidaryta naujoji „Bottlery“ parduotuvė. Tai – pirmoji lietuviško mažmeninio prekybos tinklo...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11
Pernai sulaukę „Lidl“ parduotuvių, latviai netrukus galės apsipirkti „Spar“ Premium

Mažmenininkė „Spar International“ su partneriais pradeda veiklą Latvijoje. Pagal partnerystės modelį...

Prekyba
2022.05.11
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Pernai augusi e. prekyba įkaitino konkurenciją tarp siuntų bendrovių Premium 2

Nors dėl karo Ukrainoje kovo mėnesį pasijuto srautų sulėtėjimas, siuntų bendrovės vis dar džiaugiasi...

Logistika
2022.05.11
„Vinted“: esame nusivylę paskelbtu sprendimu ir jį skųsime 2

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku