„Rimi“ vadovas: tikėtis naujų didelių žaidėjų atėjimo – nelabai realu

Publikuota: 2018-10-11
Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuva” generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuva” generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ generalinis direktorius, sako, kad šiandien esamas žaidėjų skaičius nedidelėje Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje yra pakankamas ar net optimalus. Tikėtis naujų didelių žaidėjų atėjimo, kai turime tokią didelę rinkos konkurenciją ir taip efektyviai dirbančias įmones, yra nelabai realu.

Kalbėdamas apie 2019 m. lūkesčius p. Bandzevičius sako, kad bendra ekonomikos prognozė rodo, jog tai bus lėtėjančio augimo metai, panašių tendencijų galima tikėtis ir mažmeninės prekybos rinkoje. Tikėtina, kad eksporto augimo pagreitis kitąmet mažės ir ekonomikos augimas bus kiek daugiau generuojamas vidaus vartojimo, kurį lems didėjantys atlyginimai, todėl prekybos sektorius turėtų augti, tačiau augimas bus nuosaikus.

„Kitąmet mūsų rinka susidurs su dar didesniu darbo jėgos trūkumu – jau dabar padėtis yra pakankamai rimta, o kitąmet ji gali tapti kritiška, tad tai mus skatina dirbti dar efektyviau, diegti naujas technologijas, automatizuoti tam tikrus procesus, ką ir darome jau kurį laiką“, – sako p. Bandzevičius.

Kokia bus naujų rinkos reguliavimo priemonių ir didėjančios administracinės naštos įtaka, įvertinti kol kas sunku, bet tai gali didinti sąnaudas, biurokratinius procesus, reikės daugiau rankų tiems darbams atlikti, tad tai gali didinti jau minėtas darbo jėgos trūkumo problemas, pabrėžia pašnekovas.

Paklaustas, ar galima tikėtis pokyčių konkurencinėje aplinkoje, prekybos įmonės vadovas sako, kad visada galima galvoti apie naujų žaidėjų pritraukimą ir sudaryti sąlygas jiems ateiti. Vis dėlto, šiandien esamas žaidėjų skaičius nedidelėje Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje yra pakankamas ar net optimalus, todėl tikėtis naujų didelių žaidėjų atėjimo, kai turime tokią didelę rinkos konkurenciją ir taip efektyviai dirbančias įmones, yra nelabai realu, mano jis.

Žvelgiant į bendras ekonomikos tendencijas, didesniam rinkos augimui prielaidų kitąmet nematyti, tačiau tikimasi „Rimi“ augimą paskatinti per savų parduotuvių plėtrą. Prekybos tinklas mato galimybių eiti į naujus miestus, kuriuose šiuo metu dar nėra „Rimi“ parduotuvių.

Tikimasi, kad toliau augs ekologiškų ir sveikesnių maisto produktų segmentas – visuomenė vis labiau rūpinasi sveikesne mityba, ši tendencija tik augs, todėl atitinkamai plečiamas asortimentas ta kryptimi, įvestas naujas žymėjimas „Rinkis sveikiau“, kuris padeda pirkėjams parduotuvėse lengviau pastebėti sveikesnius, pagal daugybę kriterijų atrinktus produktus.

„Nors kol kas šis verslo modelis yra nuostolingas, tik laiko klausimas, kada turėsime naujų žaidėjų ir didesnę konkurenciją internetinės prekybos maistu segmente“, – sako p. Bandzevičius. Anksčiau jis yra sakęs, kad „Rimi“ svarsto, koks elektroninės komercijos modelis Lietuvos rinkoje būtų veiksmingiausias.

Paklaustas apie planuojamą kitų metų biudžetą, p. Bandzevičius sako, kad vienareikšmiškai keisis darbo užmokesčio eilutė, kuri toliau augs, taip pat pastaruoju metu sulaukiama vis daugiau žinių apie elektros energijos brangimą. Siekiant suvaldyti šias sąnaudas ir kartu mažinti neigiamą poveikį aplinkai, kas yra viena pagrindinių mūsų įmonės socialinės atsakomybės krypčių, nuosekliai investuojama į naujus energinio efektyvumo sprendimus, naujos kartos CO2, LED apšvietimo sistemas. Spalį Kaune, Varnių gatvėje, bus atidaryta pirma „Rimi“ tinkle A klasės energinio efektyvumo parduotuvė.

„Optimistiniu scenarijumi, jei nebus didesnių sukrėtimų, mažmeninės prekybos sektoriuje kitąmet galime tikėtis keletą procentų siekiančio augimo. Mūsų įmonės rodikliai taip pat turėtų būti panašūs, atliepiantys bendras rinkos tendencijas“, – sako p. Bandzevičius.

Kitų prekybos sektoriaus lyderių prognozes galite skaityti ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Modus Group“ stato tris naujus „Autobrava Motors“ salonus 

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 25

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 17

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau