Artimiausiomis dienomis JAV „Sears“ skelbs bankrotą

Publikuota: 2018-10-11
Mike Blake („Reuters“) nuotr.
Mike Blake („Reuters“) nuotr.

Prieš 125 metus „Sears“ buvo didžiausia prekybininkė JAV. Amerikiečiai ją vadino parduotuve, kurioje galima rasti visko, ko gali prireikti buityje. Dabar ši prekybininkė atsidūrė ties bankroto riba, skelbiama, kad artimiausiomis dienomis bus pradėtos bankroto procedūros.

Nepajėgdami išlaikyti reikiamo pardavimų masto JAV prekybininkės „Sears Holding Corp“ vadovai apsisprendė priimti neišvengiamus sprendimus ir skelbti bankrotą, praneša „Reuters“.

Eddie Lampertas, didžiausias įmonės akcininkas ir kreditorius, įmonės valdybai buvo pateikęs gelbėjimo planą, kurį pastaruoju metu likviduojant dalį turto buvo bandoma įgyvendinti, ir kuris, kaip manoma, nebuvo pakankamai veiksmingas. Dabar tiek p. Lampertas, tiek ir valdyba sutaria, kad kito kelio kaip skelbti bankrotą nebėra, teigia „Reuters“ šaltiniai.

Manoma, kad „Sears“ kreditoriniai įsipareigojimai siekia 134 mln. USD. Ponas Lampertas ir „Sears“ atstovai situacijos kol kas nekomentuoja.

1990 m. „Sears“ didžiausiojo titulą prarado, kai savo pozicijas ėmė stiprinti „Walmart“. Prekybininkams JAV tampa dar sunkiau įtaką didinant elektroninės prekybos žaidėjams, o visų pirma „Amazon“.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="c3f6b8c7-0437-4b74-b6ed-ed69f79f542c" prefix="qNb" format="interactive" title="„Sears“ pardavimo pajamos, mlrd. Eur"]

„Sears“ akcijų vertė buvo pasiekusi aukštumas 2007 m. balandį, kai kaina už vienetą šoktelėjo iki 195,18 USD. Dabar mažėjanti rinkos kapitalizacija leidžia suprasti, kokių sunkumų dabar patiria prekybininkė.

Ponas Lampertas dar gegužę tikėjo, kad rezultatai dar gali pagerėti ir įmonė vėl uždirbs pelno.

Didžiausiu iššūkiu „Sears“ vadovas vadina tai, kad vartotojai iš esmės pakeitė savo elgesį: jie tapo jautresni kainai, labiau domisi preke prieš pirkdami ir vis dažniau apsiperka internetu, o ne prekybos centre.

Nuo 2005 m., kai „Sears“ susijungė su „Kmart“, tinklas uždarė maždaug 250 parduotuvių, atsisakė kai kurių šalutinių verslų, ieškojo galimybių padidinti įmonės likvidumą.

„Šiandien prekybininkai patiria didelį konkurencinį spaudimą, nemanau, kad „Sears“ pavyks išgyventi. Mano tėčiui patiko „Sears“. Į jų parduotuves jis eidavo, kai reikėdavo įsigyti padangų ar bet ko, ko gali prireikti namą turinčiam amerikiečiui. Tačiau tai buvo dar prieš tai, kai „Home Depot“, „Lowe‘s“ ir „Costco“ atėjo į rinką“, – teigė Vicki Howard, knygos „Nuo prekybinės gatvės iki prekybos centro: amerikietiškų universalinių parduotuvių iškilimas ir nuosmukis“ autorė.

Užspaudė konkurentai


1880 m. „Sears“ buvo įkurta kaip laikrodžių bendrovė. 1930 m. ji jau buvo išaugusi į 400 parduotuvių tinklą, ir pardavinėjo ne tik laikrodžius.

„Kai „Sears“ atidarė pirmą universalinę savo parduotuvę 1920 m., patyrė didelę sėkmę. Tai buvo ekonomikos pakilimo laikai, suklestėjo miestų kultūra ir universalinės parduotuvės tapo visos prekybos ašimi“, – sako p. Howard.

Tačiau maždaug 1980 m. išaugusi didžiųjų prekybos tinklų, tokių kaip „Walmart“ ir „Target“, konkurencija privertė „Sears“ kapituliuoti. Galima numanyti, kad tuomet buvo priimta nemažai netinkamų sprendimų, kurie pakeitė įmonės judėjimo trajektoriją nepalankia kryptimi, sako anksčiau įmonėje dirbę žmonės, kai kalbėjo su CNBC. Kelios dešimtys buvusių darbuotojų konfidencialiai pareiškė savo nuomonę, kad dar prieš p. Lamperto vadovavimą buvo padaryta nemažai lemiamų klaidų, užkirtusių kelią tinklui klestėti.

1980 m. „Sears“ vadovai leido suprasti darbuotojams, kad dabar svarbiausias tikslas yra produktyvumas, todėl „nereikėtų pernelyg ilgai patarti vienam klientui, besidominčiam dulkių siurblių ar grąžtų ypatybėmis“. Pardavėjo prigimčiai būdinga patirti pasitenkinimą, kai pavyksta parduoti daiktą, o kai pardavėjas nebemotyvuojamas siekti konkretaus pardavimo, t. y. pasakoti pirkėjui apie gaminį ir taip jį įtikinti pirkti, padėtis pasikeičia iš esmės.

„Sears“ kritikuojamas ir dėl 1980 m. priimto sprendimo suvienodinti visų parduotuvių prekių asortimentą. Iki tol kiekvienos parduotuvės vedėjas, reaguodamas į konkretaus regiono poreikius, pats spręsdavo, kurios prekės atsidurs salėje, kurių verta užsakyti daugiau, kurias sudėti labiau matomose vietose. Kiekvienos parduotuvės vadovas šeimininkavo joje beveik kaip savininkas.

Tačiau pagrindinės įmonės vadovai nusprendė, kad visose parduotuvėse turi būti vienodas asortimentas ir analogiška prekių išdėstymo tvarka. Parduotuvių vadovai, iš kurių buvo atimta sprendimo teisė, tapo mažiau įsitraukę į prekybą, kai kurie apskritai paliko įmonę, nes nebeturėjo galimybės išreikšti savų idėjų. Universalinė parduotuvė pradėjo prarasti konkurencinį pranašumą: ligi tol ji buvo giriama už ypatingą klientų aptarnavimą ir suasmenintus regioninius pasiūlymus.

1990 m. „Sears“ patyrė fiasko, kai buvęs vadovas Arthuras Martinezas nusprendė daugiausia dėmesio skirti moterims skirtoms prekės. Šiai koncepcijai įgyvendinti buvo pastatyti „Sears Grand“ prekybos centrai, panašūs į „Big Lots“ ir „Walmart“, tačiau parduotuvės nesuklestėjo, o „Sears“ tuo metu jau pradėjo trūkti apyvartinių lėšų.

Ponui Martinezui pavyko sumažinti žalą iki pakenčiamo lygio, tačiau padėtis niekada nebuvo pagerėjusi pakankamai. Kai kurie ekspertai kalbėjo apie ciklus, pakilimus ir nuosmukius, kuriuos verslui normalu išgyventi, tačiau jokie receptai neveikė ir „Sears“ nebeatsikovojo lyderės pozicijų.

Naujasis vadovas p. Lampertas bandė realizuoti savo idėjas: 2000 m. „Sears“ prekybos centruose ėmė diegti interneto kavines, 2006–2007 m. jų buvo per šimtą. „Sears“ patalpose pradėjo veikti daugiau prekybininkų, tarp jų ir katalogų pardavėja „Lands‘ End“. Buvo siekiama „Sears“ paversti prekybos centru, kuriame būtų daugiau prekių ir paslaugų, nei siūlė pati „Sears“, įsileidžiama išorės partnerių.

„Dėl kažkokios priežasties visi pinigai, kuriuos išleidome, neatsipirko. „Sears“ pozicijos jau buvo labai prastos“, – komentuoja p. Lampertas.

Neilas Saundersas, „GlobalData Retail“ vykdomasis direktorius, sako, kad „Sears“ negebėjo keistis ir nepakankamai investavo, todėl ėmė kentėti.

2006 m. „Sears“ su jai priklausančiomis bendrovėmis turėjo 355.000 darbuotojų, o pastarąjį ketvirtį jų tebuvo likę 89.000. Pastaraisiais metais sklando gandai apie „Sears“ gresiantį bankrotą, bet p. Lampertas žada nesitraukti be kovos.

„Esu įsipareigojęs investuotojams ir būtų gėdinga nerasti sprendimo. Iš tikrųjų mes pasiryžę ne tik išgyventi, bet ir nukeliauti ten, kur, manau, ši kompanija gali atsidurti“, – sako p. Lampertas.

FOTOGALERIJA „Sears“ (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: rekonstrukcijos vizualizacijos – ant stalo Premium

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 1

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 17

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą 3

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
„Sears“ skelbia bankrotą

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia...

„Franmax“ vadove skiriama Šimė 30

„Maxima grupės“ antrinės įmonės „Franmax“ vadove skiriama Eglė Šimė – dabartinė bendrovės IT centro vadovė.

Vadyba
2018.10.15
Š. Keserauskas: protingai taikytis prie konkurentų elgesio nedraudžiama Premium 13

Ūkio subjektams nėra draudžiama protingai prisitaikyti prie konkurentų elgesio, tačiau svarbu, kad įmonės...

Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 18

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Apklausa: draudimą parduotuvėms dirbti sekmadieniais palaiko tik ketvirtadalis žmonių 20

Didžioji dalis šalies gyventojų sekmadieniais lankosi parduotuvėse, o draudimą joms dirbti sekmadieniais ir...

Mockus: šiemet žymiai augo sąnaudos, tai bus aktualu ir kitąmet 18

Jei nebus naujų radikalių ribojimų ir suvaržymų, kitais metais prekybos sektoriuje tikėtinas panašaus tempo...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Naujas gidas po atsigaunantį Užupį: ką būtina pamatyti

Su šilumos banga atplūdusi bobų vasara – puikus metas pasivaikščioti palei Vilnelę ir pasižvalgyti po patį...

„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus 15

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta...

LPSK: prekybininkų inicijuota studija – šantažas 12

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) šią savaitę pristatytą mažmeninės prekybos įmonių darbo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau