Artimiausiomis dienomis JAV „Sears“ skelbs bankrotą

Prieš 125 metus Sears buvo didžiausia prekybininkė JAV. Amerikiečiai ją vadino parduotuve, kurioje galima rasti visko, ko gali prireikti buityje. Dabar ši prekybininkė atsidūrė ties bankroto riba, skelbiama, kad artimiausiomis dienomis bus pradėtos bankroto procedūros.
Nepajėgdami išlaikyti reikiamo pardavimų masto JAV prekybininkės Sears Holding Corp vadovai apsisprendė priimti neišvengiamus sprendimus ir skelbti bankrotą, praneša Reuters.
Eddie Lampertas, didžiausias įmonės akcininkas ir kreditorius, įmonės valdybai buvo pateikęs gelbėjimo planą, kurį pastaruoju metu likviduojant dalį turto buvo bandoma įgyvendinti, ir kuris, kaip manoma, nebuvo pakankamai veiksmingas. Dabar tiek p. Lampertas, tiek ir valdyba sutaria, kad kito kelio kaip skelbti bankrotą nebėra, teigia Reuters šaltiniai.
Manoma, kad Sears kreditoriniai įsipareigojimai siekia 134 mln. USD. Ponas Lampertas ir Sears atstovai situacijos kol kas nekomentuoja.
1990 m. Sears didžiausiojo titulą prarado, kai savo pozicijas ėmė stiprinti Walmart. Prekybininkams JAV tampa dar sunkiau įtaką didinant elektroninės prekybos žaidėjams, o visų pirma Amazon.
Tęsinys po grafiku
[infogram id="c3f6b8c7-0437-4b74-b6ed-ed69f79f542c" prefix="qNb" format="interactive" title="Sears pardavimo pajamos, mlrd. Eur"]
Sears akcijų vertė buvo pasiekusi aukštumas 2007 m. balandį, kai kaina už vienetą šoktelėjo iki 195,18 USD. Dabar mažėjanti rinkos kapitalizacija leidžia suprasti, kokių sunkumų dabar patiria prekybininkė.
Ponas Lampertas dar gegužę tikėjo, kad rezultatai dar gali pagerėti ir įmonė vėl uždirbs pelno.
Didžiausiu iššūkiu Sears vadovas vadina tai, kad vartotojai iš esmės pakeitė savo elgesį: jie tapo jautresni kainai, labiau domisi preke prieš pirkdami ir vis dažniau apsiperka internetu, o ne prekybos centre.
Nuo 2005 m., kai Sears susijungė su Kmart, tinklas uždarė maždaug 250 parduotuvių, atsisakė kai kurių šalutinių verslų, ieškojo galimybių padidinti įmonės likvidumą.
Šiandien prekybininkai patiria didelį konkurencinį spaudimą, nemanau, kad Sears pavyks išgyventi. Mano tėčiui patiko Sears. Į jų parduotuves jis eidavo, kai reikėdavo įsigyti padangų ar bet ko, ko gali prireikti namą turinčiam amerikiečiui. Tačiau tai buvo dar prieš tai, kai Home Depot, Lowes ir Costco atėjo į rinką, teigė Vicki Howard, knygos Nuo prekybinės gatvės iki prekybos centro: amerikietiškų universalinių parduotuvių iškilimas ir nuosmukis autorė.
Užspaudė konkurentai
1880 m. Sears buvo įkurta kaip laikrodžių bendrovė. 1930 m. ji jau buvo išaugusi į 400 parduotuvių tinklą, ir pardavinėjo ne tik laikrodžius.
Kai Sears atidarė pirmą universalinę savo parduotuvę 1920 m., patyrė didelę sėkmę. Tai buvo ekonomikos pakilimo laikai, suklestėjo miestų kultūra ir universalinės parduotuvės tapo visos prekybos ašimi, sako p. Howard.
Tačiau maždaug 1980 m. išaugusi didžiųjų prekybos tinklų, tokių kaip Walmart ir Target, konkurencija privertė Sears kapituliuoti. Galima numanyti, kad tuomet buvo priimta nemažai netinkamų sprendimų, kurie pakeitė įmonės judėjimo trajektoriją nepalankia kryptimi, sako anksčiau įmonėje dirbę žmonės, kai kalbėjo su CNBC. Kelios dešimtys buvusių darbuotojų konfidencialiai pareiškė savo nuomonę, kad dar prieš p. Lamperto vadovavimą buvo padaryta nemažai lemiamų klaidų, užkirtusių kelią tinklui klestėti.
1980 m. Sears vadovai leido suprasti darbuotojams, kad dabar svarbiausias tikslas yra produktyvumas, todėl nereikėtų pernelyg ilgai patarti vienam klientui, besidominčiam dulkių siurblių ar grąžtų ypatybėmis. Pardavėjo prigimčiai būdinga patirti pasitenkinimą, kai pavyksta parduoti daiktą, o kai pardavėjas nebemotyvuojamas siekti konkretaus pardavimo, t. y. pasakoti pirkėjui apie gaminį ir taip jį įtikinti pirkti, padėtis pasikeičia iš esmės.
Sears kritikuojamas ir dėl 1980 m. priimto sprendimo suvienodinti visų parduotuvių prekių asortimentą. Iki tol kiekvienos parduotuvės vedėjas, reaguodamas į konkretaus regiono poreikius, pats spręsdavo, kurios prekės atsidurs salėje, kurių verta užsakyti daugiau, kurias sudėti labiau matomose vietose. Kiekvienos parduotuvės vadovas šeimininkavo joje beveik kaip savininkas.
Tačiau pagrindinės įmonės vadovai nusprendė, kad visose parduotuvėse turi būti vienodas asortimentas ir analogiška prekių išdėstymo tvarka. Parduotuvių vadovai, iš kurių buvo atimta sprendimo teisė, tapo mažiau įsitraukę į prekybą, kai kurie apskritai paliko įmonę, nes nebeturėjo galimybės išreikšti savų idėjų. Universalinė parduotuvė pradėjo prarasti konkurencinį pranašumą: ligi tol ji buvo giriama už ypatingą klientų aptarnavimą ir suasmenintus regioninius pasiūlymus.
1990 m. Sears patyrė fiasko, kai buvęs vadovas Arthuras Martinezas nusprendė daugiausia dėmesio skirti moterims skirtoms prekės. Šiai koncepcijai įgyvendinti buvo pastatyti Sears Grand prekybos centrai, panašūs į Big Lots ir Walmart, tačiau parduotuvės nesuklestėjo, o Sears tuo metu jau pradėjo trūkti apyvartinių lėšų.
Ponui Martinezui pavyko sumažinti žalą iki pakenčiamo lygio, tačiau padėtis niekada nebuvo pagerėjusi pakankamai. Kai kurie ekspertai kalbėjo apie ciklus, pakilimus ir nuosmukius, kuriuos verslui normalu išgyventi, tačiau jokie receptai neveikė ir Sears nebeatsikovojo lyderės pozicijų.
Naujasis vadovas p. Lampertas bandė realizuoti savo idėjas: 2000 m. Sears prekybos centruose ėmė diegti interneto kavines, 20062007 m. jų buvo per šimtą. Sears patalpose pradėjo veikti daugiau prekybininkų, tarp jų ir katalogų pardavėja Lands End. Buvo siekiama Sears paversti prekybos centru, kuriame būtų daugiau prekių ir paslaugų, nei siūlė pati Sears, įsileidžiama išorės partnerių.
Dėl kažkokios priežasties visi pinigai, kuriuos išleidome, neatsipirko. Sears pozicijos jau buvo labai prastos, komentuoja p. Lampertas.
Neilas Saundersas, GlobalData Retail vykdomasis direktorius, sako, kad Sears negebėjo keistis ir nepakankamai investavo, todėl ėmė kentėti.
2006 m. Sears su jai priklausančiomis bendrovėmis turėjo 355.000 darbuotojų, o pastarąjį ketvirtį jų tebuvo likę 89.000. Pastaraisiais metais sklando gandai apie Sears gresiantį bankrotą, bet p. Lampertas žada nesitraukti be kovos.
Esu įsipareigojęs investuotojams ir būtų gėdinga nerasti sprendimo. Iš tikrųjų mes pasiryžę ne tik išgyventi, bet ir nukeliauti ten, kur, manau, ši kompanija gali atsidurti, sako p. Lampertas.
FOTOGALERIJA Sears (5 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti