Rusteika: temperatūra JAV kyla, pokyčiai gali atsiristi ir iki Lietuvos

Publikuota: 2018-10-09
Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuva – itin atvira ekonomika ir ją gali veikti tiek prekybos karai, tiek realūs, žymesni kariniai veiksmai bet kurioje pasaulio šalyje, paprastai per naftos kainas. Tai pat yra tam tikrų požymių, kad auga temperatūra JAV rinkoje, ten vykstantys pokyčiai gali atsiristi ir iki Lietuvos, sako Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ akcininkas.

Dalindamasis savo įžvalgomis apie 2019 m., p. Rusteika VŽ sako, kad jo nuomonė optimistiškesnė nei bankų analitikų, augimas turėtų siekti 3%, jei nebus išorės veiksnių, kurie galėtų daryti neigiamą įtaką.

Anot jo, prekybos sektoriaus augimas turėtų tiesiogiai koreliuoti su šalies BVP ir namų ūkio vartojimu. Remiantis prognozėmis – kitais metais tikimasi 2,5%, o 2020 - 2% BVP augimo. Šiais metais mažmeninės prekybos vartojimas yra pasisiekęs piką ir augo iki 6,5%, dar aktyvesnio vartojimo tikėtis nėra pagrindo, todėl 5-7% namų ūkių vartojimo augimas 2019 m. būtų realiausia prognozė.

„Bet kuriuo atveju net oficialios prognozės mums garantuoja net geresnį nei vidutinį ES ekonomikos augimą, o tai gera žinia Lietuvai. Jau esame pasiekę ES BVP vidurkį, todėl teks priprasti prie nuosaikesnio augimo“, – reziumuoja p. Rusteika.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Topo centras“ jau tris metus iš eilės auga tris kartus sparčiau nei likusieji rinkos dalyviai, turime visas prielaidas artimiausius metus augti po 12-15%“, – sako p. Rusteika.

Verslininkas prognozuoja, kad didžiųjų, maisto produktais prekiaujančių įmonių apyvarta neaugs, plėsis nišiniai žaidėjai, statybinėmis medžiagomis, elektronika, automobiliais prekiaujančios įmonės. Toliau augant ekonomikai, daugiau pirkėjų gali tikėtis ir prabangos prekių pardavėjai.

Augant darbo užmokesčio fondui, efektyvumo tema tampa vis aktualesnė. Vis daugiau prekybininkų rinksis tai, ką „Topo centras“ gerus metus sėkmingai diegia: duomenų analitiką, leidžiančią turėti maksimaliai tikslią skaitmeninę rinkodarą, darbo su kainomis efektyvumą, pavyzdžiui, kainų robotus, tikslesnį prekių poreikio prognozavimą, savitarnos diegimą parduotuvėse, išmanius kasos aparatus, elektronines kainų etiketės, sako p. Rusteika.

Paklaustas apie konkurenciją, jis sako, kad artimiausius dvejus metus technikos ir elektronikos kategorijoje neturėtų atsirasti naujų žaidėjų. Tikėtina, kad iš vietos mažmenininkų sparčiausiai augs didžiausią pirkėjų pasitikėjimą turinčios įmonės, pasirinkusios daugiakanalės prekybos strategiją, turinčios išvystytą fizinių parduotuvių tinklą bei aktyvią elektroninę prekybą.

„Didėja el. prekybos pardavimai iš kitų šalių ir dažniausiai – nesąžiningais metodais: jau įprasta, kad  kinų gamintojai dirbtinai sumažina prekių kainas, kad išvengtų vietos mokesčių. Pasigendame bent kiek aktyvesnių muitinės pastangų apsaugoti sąžiningai dirbančius vietos prekybininkus“, – problemą įvardija p. Rusteika.

Plačiau apie tai, kokius 2019 m. prognozuoja prekybininkai skaitykite VŽ PREMIUM.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
12:36
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
11:51
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
09:39
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
09:05
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
05:45
Balandį JAV augo mažmeninės prekybos apyvarta

Infliacijai pasiekus aukščiausią per 40 metų lygį, mažmeninės prekybos apyvarta JAV balandį augo ketvirtą...

Prekyba
2022.05.17
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Abipusė meilė „eBay“: kaip 12.500 pardavėjų iš Lietuvos parduoda 147 mln. pirkėjų Premium 5

E. prekybos platformoje „eBay“ yra per 12.500 aktyvių pardavėjų iš Lietuvos, o kas 10 sekundžių iš jų...

Gazelė
2022.05.17
„Iki“ padeda spręsti aktualiausias elektromobilių įkrovimo problemas Verslo tribūna 7

Vien šiemet šalia prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių atsiras 40 elektromobilių įkrovimo stotelių, kuriose...

Prekyba
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Mažmeninė prekyba Kinijoje per metus susitraukė 11,1%

Kinijos nacionalinio statistikos biuro (NBS) pirmadienį paskelbti duomenys parodė, kad mažmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
Nepaisydama draudimo, Indija galės eksportuoti kviečių į šalis, kuriose trūksta maisto 2

Indija sekmadienį pareiškė, kad nepaisydama apribojimų, apie kuriuos paskelbė prieš dvi dienas, vyriausybės...

Pramonė
2022.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku