Rusteika: temperatūra JAV kyla, pokyčiai gali atsiristi ir iki Lietuvos

Publikuota: 2018-10-09
Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuva – itin atvira ekonomika ir ją gali veikti tiek prekybos karai, tiek realūs, žymesni kariniai veiksmai bet kurioje pasaulio šalyje, paprastai per naftos kainas. Tai pat yra tam tikrų požymių, kad auga temperatūra JAV rinkoje, ten vykstantys pokyčiai gali atsiristi ir iki Lietuvos, sako Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ akcininkas.

Dalindamasis savo įžvalgomis apie 2019 m., p. Rusteika VŽ sako, kad jo nuomonė optimistiškesnė nei bankų analitikų, augimas turėtų siekti 3%, jei nebus išorės veiksnių, kurie galėtų daryti neigiamą įtaką.

Anot jo, prekybos sektoriaus augimas turėtų tiesiogiai koreliuoti su šalies BVP ir namų ūkio vartojimu. Remiantis prognozėmis – kitais metais tikimasi 2,5%, o 2020 - 2% BVP augimo. Šiais metais mažmeninės prekybos vartojimas yra pasisiekęs piką ir augo iki 6,5%, dar aktyvesnio vartojimo tikėtis nėra pagrindo, todėl 5-7% namų ūkių vartojimo augimas 2019 m. būtų realiausia prognozė.

„Bet kuriuo atveju net oficialios prognozės mums garantuoja net geresnį nei vidutinį ES ekonomikos augimą, o tai gera žinia Lietuvai. Jau esame pasiekę ES BVP vidurkį, todėl teks priprasti prie nuosaikesnio augimo“, – reziumuoja p. Rusteika.

„Topo centras“ jau tris metus iš eilės auga tris kartus sparčiau nei likusieji rinkos dalyviai, turime visas prielaidas artimiausius metus augti po 12-15%“, – sako p. Rusteika.

Verslininkas prognozuoja, kad didžiųjų, maisto produktais prekiaujančių įmonių apyvarta neaugs, plėsis nišiniai žaidėjai, statybinėmis medžiagomis, elektronika, automobiliais prekiaujančios įmonės. Toliau augant ekonomikai, daugiau pirkėjų gali tikėtis ir prabangos prekių pardavėjai.

Augant darbo užmokesčio fondui, efektyvumo tema tampa vis aktualesnė. Vis daugiau prekybininkų rinksis tai, ką „Topo centras“ gerus metus sėkmingai diegia: duomenų analitiką, leidžiančią turėti maksimaliai tikslią skaitmeninę rinkodarą, darbo su kainomis efektyvumą, pavyzdžiui, kainų robotus, tikslesnį prekių poreikio prognozavimą, savitarnos diegimą parduotuvėse, išmanius kasos aparatus, elektronines kainų etiketės, sako p. Rusteika.

Paklaustas apie konkurenciją, jis sako, kad artimiausius dvejus metus technikos ir elektronikos kategorijoje neturėtų atsirasti naujų žaidėjų. Tikėtina, kad iš vietos mažmenininkų sparčiausiai augs didžiausią pirkėjų pasitikėjimą turinčios įmonės, pasirinkusios daugiakanalės prekybos strategiją, turinčios išvystytą fizinių parduotuvių tinklą bei aktyvią elektroninę prekybą.

„Didėja el. prekybos pardavimai iš kitų šalių ir dažniausiai – nesąžiningais metodais: jau įprasta, kad  kinų gamintojai dirbtinai sumažina prekių kainas, kad išvengtų vietos mokesčių. Pasigendame bent kiek aktyvesnių muitinės pastangų apsaugoti sąžiningai dirbančius vietos prekybininkus“, – problemą įvardija p. Rusteika.

Plačiau apie tai, kokius 2019 m. prognozuoja prekybininkai skaitykite VŽ PREMIUM.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 19

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vyriausybė svarstys elektronikos PVM pokyčius 1

Elektronikos prekėms – standiesiems diskams, mobiliesiems telefonams, planšetėms ir nešiojamiesiems...

Prekyba
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV 1

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau