„Procter&Gamble“ IT projektų vadovas: populiarės prekių prenumeratos, platformos kaip „Kickstarter“

Publikuota: 2018-10-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Technologiniam prekybos progresui vis didesnę įtaką daro tūkstantmečio kartos atstovai, kurių didesnė dalis jau turi pinigų ir kurių vartojimo poreikiai tampa vis reikšmingesni prekybininkams, sako Karolis Merkys, JAV milžinės, namų priežiūros ir higienos prekių gamybos bendrovės „Procter&Gamble“ IT projektų vadovas. 

Šiuo metu Varšuvoje vieno „Procter&Gamble“ milijardinio produkto „Pampers“ lojalumo programą kuriančiai komandai vadovaujantis p. Merkys sako, kad atidžiau pažvelgus į prekybos technologijų tendencijas, vyraujančias JAV ir Vakarų Europos šalyse, galima daryti prielaidą, kas turės vis didesnę reikšmę ir Lietuvoje po kokių penkerių metų.

nuotrauka::1left

„Vartotojams žinia, kad technologijos Lietuvoje vėluoja gal nėra labai gera, bet verslams, kurie jas adaptuoja, tai netgi šiek tiek naudinga“, – reziumuoja p. Merkys.

Spalio 23 d. vyksiančioje „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2019: kaip pasiekti rekordinį augimą“ jis kalbės apie vidinius išteklius, padedančius padidinti pardavimus.

Verslo augimo sprendimų IT profesionalas, daugiau kaip dešimt metų dirbantis greitojo vartojimo prekių rinkoje, kuriantis sprendimus „Procter&Gamble“ įžvelgia kelias tendencijas, kurios dabar yra ant bangos, ir į kurias vis atidžiau teks žvelgti ir Lietuvos prekybininkams.

Atėjo tūkstantmečio karta

Tūkstantmečio karta, kurios atstovams dabar yra 22–36 m., pradeda turėti vis daugiau pinigų ir įneša vis daugiau naujų vėjų į tai, kaip vyksta prekyba.

„Didžiausi pokyčiai nulemti šios kartos perkamosios galios augimo, be to, visa prekyba sparčiai keliasi į internetą“, – pabrėžia p. Merkys.

Prieš penkerius metus elektroninės prekybos kanalo įmonės gaudavo 2–5% visų pajamų, o dabar kai kuriose industrijose apyvartos siekia dviženklius skaičius procentine išraiška. Nemažai daliai verslų elektroninė prekyba yra arba didžiausias arba vienas didžiausių kanalų.

Apsisprendžia kitur

Dar ne taip seniai savo pirkimo sprendimus priimdavę fizinėse parduotuvėse vartotojai dabar tai daro internete: ten veikiančiose elektroninėse parduotuvėse, skaitydami rekomendacijas bendruomenių tinklaraščiuose. Į fizinę parduotuvę einama tik būtiniausių kasdienių prekių, nors ir jas vis daugiau namų ūkių perka internetu.

Prekių prenumerata

Lietuvoje dar ne, bet pasaulyje sparčiai populiarėja prekių prenumeratos modelis. Netgi tokiose srityse, kur, regis, sunku patikėti.

„Veikia modelis, kai klientui kas mėnesį siunčiamos kojinės, o pinigai automatiškai nuskaitomi nuo sąskaitos. Žaibiškai auga „Dollar Shave Club“ populiarumas, kai klientui dar nesibaigus paskutiniam skutimosi peiliukui pristatomas jų papildymas“, – sako p. Merkys.

2017 m. rugpjūtį „Dollar Shave Club“ už 1 mlrd. USD įsigijo „Unilever“. Iš pradžių didieji svarbiausius prekių ženklų portfelius valdantys žaidėjai galėjo nekreipti dėmesio į tokius naujokus, bet matydami, kad jų konkurencija pernelyg skausminga ir kelianti didelę grėsmę, perka juos už milžiniškus pinigus.

Sutelktinio finansavimo platformos

Nedideli žaidėjai dabar turi labai panašias galimybes įgyvendinti savo idėjas, nes įžengimo į rinką kaštai minimalūs. Rizikos kapitalo fondų pinigai pradedantiems ar norintiems plėtoti rizikingus projektus gali būti sunkiau pasiekiami, bet tokios sutelktinio finansavimo platformos kaip „Kickstarter“ leidžia pristatyti savo idėją absoliučiai visiems.

„Netgi tokie prekių ženklai kaip „Gillette“ naudojasi tokių platformų finansavimu. „Gillette“ pasiūlė skutimosi peiliuko modelį su šildymo elementu. Grupė žmonių patikėjo ir projektas gavo finansavimą“, – pavyzdį pateikia p. Merkys.

„e Bay“, „Amazon“ yra elektroninės komercijos platformos, o tokiose platformose kaip „Kickstarter“ pristatoma idėja, žmonės prisiima riziką ir finansuoja, nežinodami, ar tikrai projektas bus įgyvendintas.

Klesti privati etiketė

Iš įprastų prekių ženklų, investavusių į rinkodarą, vis reikšmingesnę rinkos dalį atima privačios etiketės produktai.

„Iš principo tai vyksta todėl, kad keičiasi vartotojo suvokimas apie vertę. Šį pokytį labai skatina tūkstantmečio karta, kuri ieško geros vertės už priimtiną kainą, nebenori visko geriausio. Kai vyksta tokie dalykai, privati etiketė pradeda klestėti“, – pabrėžia p. Merkys.  

Tendenciją patvirtina ir faktas, kad „Amazon“ turi savo privačios etiketės liniją „Amazon Basics“.

Procesai keičiasi

Pačių parduotuvių darbo organizavimas taip pat keičiasi, nebeburiama iš kavos tirščių, siekiant nustatyti, kurios lentynų vietos yra karščiausios, tai atlieka technologijos.

Efektyvus lentynos informacijos nuskaitymas nebėra jokia naujovė daugeliui Vakarų prekybos įmonių. Pasitelkus paveikslėlio atpažinimo technologiją ir programėlę telefone realiu laiku galima įvertinti prekės užimamą vietą lentynoje (angl. shelf share). Į lentynas įmontuotos kameros, seka vartotojų žvilgsnius ir nustato, kurios vietos lentynose geriausiai pastebimos. Tiekėjai turi vis daugiau galimybių kontroliuoti, kaip prekybininkai vykdo įsipareigojimus, ar papildo lentynas prekėmis laiku, ar skiria joms tiek vietos, kiek sutarta, ar už kiek sumokėta.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
11:06
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
10:27
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
07:46
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 13

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau