„Procter&Gamble“ IT projektų vadovas: populiarės prekių prenumeratos, platformos kaip „Kickstarter“

Publikuota: 2018-10-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Technologiniam prekybos progresui vis didesnę įtaką daro tūkstantmečio kartos atstovai, kurių didesnė dalis jau turi pinigų ir kurių vartojimo poreikiai tampa vis reikšmingesni prekybininkams, sako Karolis Merkys, JAV milžinės, namų priežiūros ir higienos prekių gamybos bendrovės „Procter&Gamble“ IT projektų vadovas. 

Šiuo metu Varšuvoje vieno „Procter&Gamble“ milijardinio produkto „Pampers“ lojalumo programą kuriančiai komandai vadovaujantis p. Merkys sako, kad atidžiau pažvelgus į prekybos technologijų tendencijas, vyraujančias JAV ir Vakarų Europos šalyse, galima daryti prielaidą, kas turės vis didesnę reikšmę ir Lietuvoje po kokių penkerių metų.

nuotrauka::1left

„Vartotojams žinia, kad technologijos Lietuvoje vėluoja gal nėra labai gera, bet verslams, kurie jas adaptuoja, tai netgi šiek tiek naudinga“, – reziumuoja p. Merkys.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Spalio 23 d. vyksiančioje „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2019: kaip pasiekti rekordinį augimą“ jis kalbės apie vidinius išteklius, padedančius padidinti pardavimus.

Verslo augimo sprendimų IT profesionalas, daugiau kaip dešimt metų dirbantis greitojo vartojimo prekių rinkoje, kuriantis sprendimus „Procter&Gamble“ įžvelgia kelias tendencijas, kurios dabar yra ant bangos, ir į kurias vis atidžiau teks žvelgti ir Lietuvos prekybininkams.

Atėjo tūkstantmečio karta

Tūkstantmečio karta, kurios atstovams dabar yra 22–36 m., pradeda turėti vis daugiau pinigų ir įneša vis daugiau naujų vėjų į tai, kaip vyksta prekyba.

„Didžiausi pokyčiai nulemti šios kartos perkamosios galios augimo, be to, visa prekyba sparčiai keliasi į internetą“, – pabrėžia p. Merkys.

Prieš penkerius metus elektroninės prekybos kanalo įmonės gaudavo 2–5% visų pajamų, o dabar kai kuriose industrijose apyvartos siekia dviženklius skaičius procentine išraiška. Nemažai daliai verslų elektroninė prekyba yra arba didžiausias arba vienas didžiausių kanalų.

Apsisprendžia kitur

Dar ne taip seniai savo pirkimo sprendimus priimdavę fizinėse parduotuvėse vartotojai dabar tai daro internete: ten veikiančiose elektroninėse parduotuvėse, skaitydami rekomendacijas bendruomenių tinklaraščiuose. Į fizinę parduotuvę einama tik būtiniausių kasdienių prekių, nors ir jas vis daugiau namų ūkių perka internetu.

Prekių prenumerata

Lietuvoje dar ne, bet pasaulyje sparčiai populiarėja prekių prenumeratos modelis. Netgi tokiose srityse, kur, regis, sunku patikėti.

„Veikia modelis, kai klientui kas mėnesį siunčiamos kojinės, o pinigai automatiškai nuskaitomi nuo sąskaitos. Žaibiškai auga „Dollar Shave Club“ populiarumas, kai klientui dar nesibaigus paskutiniam skutimosi peiliukui pristatomas jų papildymas“, – sako p. Merkys.

2017 m. rugpjūtį „Dollar Shave Club“ už 1 mlrd. USD įsigijo „Unilever“. Iš pradžių didieji svarbiausius prekių ženklų portfelius valdantys žaidėjai galėjo nekreipti dėmesio į tokius naujokus, bet matydami, kad jų konkurencija pernelyg skausminga ir kelianti didelę grėsmę, perka juos už milžiniškus pinigus.

Sutelktinio finansavimo platformos

Nedideli žaidėjai dabar turi labai panašias galimybes įgyvendinti savo idėjas, nes įžengimo į rinką kaštai minimalūs. Rizikos kapitalo fondų pinigai pradedantiems ar norintiems plėtoti rizikingus projektus gali būti sunkiau pasiekiami, bet tokios sutelktinio finansavimo platformos kaip „Kickstarter“ leidžia pristatyti savo idėją absoliučiai visiems.

„Netgi tokie prekių ženklai kaip „Gillette“ naudojasi tokių platformų finansavimu. „Gillette“ pasiūlė skutimosi peiliuko modelį su šildymo elementu. Grupė žmonių patikėjo ir projektas gavo finansavimą“, – pavyzdį pateikia p. Merkys.

„e Bay“, „Amazon“ yra elektroninės komercijos platformos, o tokiose platformose kaip „Kickstarter“ pristatoma idėja, žmonės prisiima riziką ir finansuoja, nežinodami, ar tikrai projektas bus įgyvendintas.

Klesti privati etiketė

Iš įprastų prekių ženklų, investavusių į rinkodarą, vis reikšmingesnę rinkos dalį atima privačios etiketės produktai.

„Iš principo tai vyksta todėl, kad keičiasi vartotojo suvokimas apie vertę. Šį pokytį labai skatina tūkstantmečio karta, kuri ieško geros vertės už priimtiną kainą, nebenori visko geriausio. Kai vyksta tokie dalykai, privati etiketė pradeda klestėti“, – pabrėžia p. Merkys.  

Tendenciją patvirtina ir faktas, kad „Amazon“ turi savo privačios etiketės liniją „Amazon Basics“.

Procesai keičiasi

Pačių parduotuvių darbo organizavimas taip pat keičiasi, nebeburiama iš kavos tirščių, siekiant nustatyti, kurios lentynų vietos yra karščiausios, tai atlieka technologijos.

Efektyvus lentynos informacijos nuskaitymas nebėra jokia naujovė daugeliui Vakarų prekybos įmonių. Pasitelkus paveikslėlio atpažinimo technologiją ir programėlę telefone realiu laiku galima įvertinti prekės užimamą vietą lentynoje (angl. shelf share). Į lentynas įmontuotos kameros, seka vartotojų žvilgsnius ir nustato, kurios vietos lentynose geriausiai pastebimos. Tiekėjai turi vis daugiau galimybių kontroliuoti, kaip prekybininkai vykdo įsipareigojimus, ar papildo lentynas prekėmis laiku, ar skiria joms tiek vietos, kiek sutarta, ar už kiek sumokėta.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
20:00
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
13:45
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
12:21
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
05:45
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
05:45
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku