„Procter&Gamble“ IT projektų vadovas: populiarės prekių prenumeratos, platformos kaip „Kickstarter“

Publikuota: 2018-10-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Technologiniam prekybos progresui vis didesnę įtaką daro tūkstantmečio kartos atstovai, kurių didesnė dalis jau turi pinigų ir kurių vartojimo poreikiai tampa vis reikšmingesni prekybininkams, sako Karolis Merkys, JAV milžinės, namų priežiūros ir higienos prekių gamybos bendrovės „Procter&Gamble“ IT projektų vadovas. 

Šiuo metu Varšuvoje vieno „Procter&Gamble“ milijardinio produkto „Pampers“ lojalumo programą kuriančiai komandai vadovaujantis p. Merkys sako, kad atidžiau pažvelgus į prekybos technologijų tendencijas, vyraujančias JAV ir Vakarų Europos šalyse, galima daryti prielaidą, kas turės vis didesnę reikšmę ir Lietuvoje po kokių penkerių metų.

nuotrauka::1left

„Vartotojams žinia, kad technologijos Lietuvoje vėluoja gal nėra labai gera, bet verslams, kurie jas adaptuoja, tai netgi šiek tiek naudinga“, – reziumuoja p. Merkys.

Spalio 23 d. vyksiančioje „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2019: kaip pasiekti rekordinį augimą“ jis kalbės apie vidinius išteklius, padedančius padidinti pardavimus.

Verslo augimo sprendimų IT profesionalas, daugiau kaip dešimt metų dirbantis greitojo vartojimo prekių rinkoje, kuriantis sprendimus „Procter&Gamble“ įžvelgia kelias tendencijas, kurios dabar yra ant bangos, ir į kurias vis atidžiau teks žvelgti ir Lietuvos prekybininkams.

Atėjo tūkstantmečio karta

Tūkstantmečio karta, kurios atstovams dabar yra 22–36 m., pradeda turėti vis daugiau pinigų ir įneša vis daugiau naujų vėjų į tai, kaip vyksta prekyba.

„Didžiausi pokyčiai nulemti šios kartos perkamosios galios augimo, be to, visa prekyba sparčiai keliasi į internetą“, – pabrėžia p. Merkys.

Prieš penkerius metus elektroninės prekybos kanalo įmonės gaudavo 2–5% visų pajamų, o dabar kai kuriose industrijose apyvartos siekia dviženklius skaičius procentine išraiška. Nemažai daliai verslų elektroninė prekyba yra arba didžiausias arba vienas didžiausių kanalų.

Apsisprendžia kitur

Dar ne taip seniai savo pirkimo sprendimus priimdavę fizinėse parduotuvėse vartotojai dabar tai daro internete: ten veikiančiose elektroninėse parduotuvėse, skaitydami rekomendacijas bendruomenių tinklaraščiuose. Į fizinę parduotuvę einama tik būtiniausių kasdienių prekių, nors ir jas vis daugiau namų ūkių perka internetu.

Prekių prenumerata

Lietuvoje dar ne, bet pasaulyje sparčiai populiarėja prekių prenumeratos modelis. Netgi tokiose srityse, kur, regis, sunku patikėti.

„Veikia modelis, kai klientui kas mėnesį siunčiamos kojinės, o pinigai automatiškai nuskaitomi nuo sąskaitos. Žaibiškai auga „Dollar Shave Club“ populiarumas, kai klientui dar nesibaigus paskutiniam skutimosi peiliukui pristatomas jų papildymas“, – sako p. Merkys.

2017 m. rugpjūtį „Dollar Shave Club“ už 1 mlrd. USD įsigijo „Unilever“. Iš pradžių didieji svarbiausius prekių ženklų portfelius valdantys žaidėjai galėjo nekreipti dėmesio į tokius naujokus, bet matydami, kad jų konkurencija pernelyg skausminga ir kelianti didelę grėsmę, perka juos už milžiniškus pinigus.

Sutelktinio finansavimo platformos

Nedideli žaidėjai dabar turi labai panašias galimybes įgyvendinti savo idėjas, nes įžengimo į rinką kaštai minimalūs. Rizikos kapitalo fondų pinigai pradedantiems ar norintiems plėtoti rizikingus projektus gali būti sunkiau pasiekiami, bet tokios sutelktinio finansavimo platformos kaip „Kickstarter“ leidžia pristatyti savo idėją absoliučiai visiems.

„Netgi tokie prekių ženklai kaip „Gillette“ naudojasi tokių platformų finansavimu. „Gillette“ pasiūlė skutimosi peiliuko modelį su šildymo elementu. Grupė žmonių patikėjo ir projektas gavo finansavimą“, – pavyzdį pateikia p. Merkys.

„e Bay“, „Amazon“ yra elektroninės komercijos platformos, o tokiose platformose kaip „Kickstarter“ pristatoma idėja, žmonės prisiima riziką ir finansuoja, nežinodami, ar tikrai projektas bus įgyvendintas.

Klesti privati etiketė

Iš įprastų prekių ženklų, investavusių į rinkodarą, vis reikšmingesnę rinkos dalį atima privačios etiketės produktai.

„Iš principo tai vyksta todėl, kad keičiasi vartotojo suvokimas apie vertę. Šį pokytį labai skatina tūkstantmečio karta, kuri ieško geros vertės už priimtiną kainą, nebenori visko geriausio. Kai vyksta tokie dalykai, privati etiketė pradeda klestėti“, – pabrėžia p. Merkys.  

Tendenciją patvirtina ir faktas, kad „Amazon“ turi savo privačios etiketės liniją „Amazon Basics“.

Procesai keičiasi

Pačių parduotuvių darbo organizavimas taip pat keičiasi, nebeburiama iš kavos tirščių, siekiant nustatyti, kurios lentynų vietos yra karščiausios, tai atlieka technologijos.

Efektyvus lentynos informacijos nuskaitymas nebėra jokia naujovė daugeliui Vakarų prekybos įmonių. Pasitelkus paveikslėlio atpažinimo technologiją ir programėlę telefone realiu laiku galima įvertinti prekės užimamą vietą lentynoje (angl. shelf share). Į lentynas įmontuotos kameros, seka vartotojų žvilgsnius ir nustato, kurios vietos lentynose geriausiai pastebimos. Tiekėjai turi vis daugiau galimybių kontroliuoti, kaip prekybininkai vykdo įsipareigojimus, ar papildo lentynas prekėmis laiku, ar skiria joms tiek vietos, kiek sutarta, ar už kiek sumokėta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 7

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau