„Procter&Gamble“ IT projektų vadovas: populiarės prekių prenumeratos, platformos kaip „Kickstarter“

Publikuota: 2018-10-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Technologiniam prekybos progresui vis didesnę įtaką daro tūkstantmečio kartos atstovai, kurių didesnė dalis jau turi pinigų ir kurių vartojimo poreikiai tampa vis reikšmingesni prekybininkams, sako Karolis Merkys, JAV milžinės, namų priežiūros ir higienos prekių gamybos bendrovės „Procter&Gamble“ IT projektų vadovas. 

Šiuo metu Varšuvoje vieno „Procter&Gamble“ milijardinio produkto „Pampers“ lojalumo programą kuriančiai komandai vadovaujantis p. Merkys sako, kad atidžiau pažvelgus į prekybos technologijų tendencijas, vyraujančias JAV ir Vakarų Europos šalyse, galima daryti prielaidą, kas turės vis didesnę reikšmę ir Lietuvoje po kokių penkerių metų.

nuotrauka::1left

„Vartotojams žinia, kad technologijos Lietuvoje vėluoja gal nėra labai gera, bet verslams, kurie jas adaptuoja, tai netgi šiek tiek naudinga“, – reziumuoja p. Merkys.

Spalio 23 d. vyksiančioje „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2019: kaip pasiekti rekordinį augimą“ jis kalbės apie vidinius išteklius, padedančius padidinti pardavimus.

Verslo augimo sprendimų IT profesionalas, daugiau kaip dešimt metų dirbantis greitojo vartojimo prekių rinkoje, kuriantis sprendimus „Procter&Gamble“ įžvelgia kelias tendencijas, kurios dabar yra ant bangos, ir į kurias vis atidžiau teks žvelgti ir Lietuvos prekybininkams.

Atėjo tūkstantmečio karta

Tūkstantmečio karta, kurios atstovams dabar yra 22–36 m., pradeda turėti vis daugiau pinigų ir įneša vis daugiau naujų vėjų į tai, kaip vyksta prekyba.

„Didžiausi pokyčiai nulemti šios kartos perkamosios galios augimo, be to, visa prekyba sparčiai keliasi į internetą“, – pabrėžia p. Merkys.

Prieš penkerius metus elektroninės prekybos kanalo įmonės gaudavo 2–5% visų pajamų, o dabar kai kuriose industrijose apyvartos siekia dviženklius skaičius procentine išraiška. Nemažai daliai verslų elektroninė prekyba yra arba didžiausias arba vienas didžiausių kanalų.

Apsisprendžia kitur

Dar ne taip seniai savo pirkimo sprendimus priimdavę fizinėse parduotuvėse vartotojai dabar tai daro internete: ten veikiančiose elektroninėse parduotuvėse, skaitydami rekomendacijas bendruomenių tinklaraščiuose. Į fizinę parduotuvę einama tik būtiniausių kasdienių prekių, nors ir jas vis daugiau namų ūkių perka internetu.

Prekių prenumerata

Lietuvoje dar ne, bet pasaulyje sparčiai populiarėja prekių prenumeratos modelis. Netgi tokiose srityse, kur, regis, sunku patikėti.

„Veikia modelis, kai klientui kas mėnesį siunčiamos kojinės, o pinigai automatiškai nuskaitomi nuo sąskaitos. Žaibiškai auga „Dollar Shave Club“ populiarumas, kai klientui dar nesibaigus paskutiniam skutimosi peiliukui pristatomas jų papildymas“, – sako p. Merkys.

2017 m. rugpjūtį „Dollar Shave Club“ už 1 mlrd. USD įsigijo „Unilever“. Iš pradžių didieji svarbiausius prekių ženklų portfelius valdantys žaidėjai galėjo nekreipti dėmesio į tokius naujokus, bet matydami, kad jų konkurencija pernelyg skausminga ir kelianti didelę grėsmę, perka juos už milžiniškus pinigus.

Sutelktinio finansavimo platformos

Nedideli žaidėjai dabar turi labai panašias galimybes įgyvendinti savo idėjas, nes įžengimo į rinką kaštai minimalūs. Rizikos kapitalo fondų pinigai pradedantiems ar norintiems plėtoti rizikingus projektus gali būti sunkiau pasiekiami, bet tokios sutelktinio finansavimo platformos kaip „Kickstarter“ leidžia pristatyti savo idėją absoliučiai visiems.

„Netgi tokie prekių ženklai kaip „Gillette“ naudojasi tokių platformų finansavimu. „Gillette“ pasiūlė skutimosi peiliuko modelį su šildymo elementu. Grupė žmonių patikėjo ir projektas gavo finansavimą“, – pavyzdį pateikia p. Merkys.

„e Bay“, „Amazon“ yra elektroninės komercijos platformos, o tokiose platformose kaip „Kickstarter“ pristatoma idėja, žmonės prisiima riziką ir finansuoja, nežinodami, ar tikrai projektas bus įgyvendintas.

Klesti privati etiketė

Iš įprastų prekių ženklų, investavusių į rinkodarą, vis reikšmingesnę rinkos dalį atima privačios etiketės produktai.

„Iš principo tai vyksta todėl, kad keičiasi vartotojo suvokimas apie vertę. Šį pokytį labai skatina tūkstantmečio karta, kuri ieško geros vertės už priimtiną kainą, nebenori visko geriausio. Kai vyksta tokie dalykai, privati etiketė pradeda klestėti“, – pabrėžia p. Merkys.  

Tendenciją patvirtina ir faktas, kad „Amazon“ turi savo privačios etiketės liniją „Amazon Basics“.

Procesai keičiasi

Pačių parduotuvių darbo organizavimas taip pat keičiasi, nebeburiama iš kavos tirščių, siekiant nustatyti, kurios lentynų vietos yra karščiausios, tai atlieka technologijos.

Efektyvus lentynos informacijos nuskaitymas nebėra jokia naujovė daugeliui Vakarų prekybos įmonių. Pasitelkus paveikslėlio atpažinimo technologiją ir programėlę telefone realiu laiku galima įvertinti prekės užimamą vietą lentynoje (angl. shelf share). Į lentynas įmontuotos kameros, seka vartotojų žvilgsnius ir nustato, kurios vietos lentynose geriausiai pastebimos. Tiekėjai turi vis daugiau galimybių kontroliuoti, kaip prekybininkai vykdo įsipareigojimus, ar papildo lentynas prekėmis laiku, ar skiria joms tiek vietos, kiek sutarta, ar už kiek sumokėta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Švelninamos prekybos pirotechnika taisyklės

Verslininkams ėmus piktintis, kad galingesniais fejerverkais prekiauti Lietuvoje pastaruoju metu galėjo tik...

Perveneckas: H&M atidarys COS parduotuvę Vilniuje 7

Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas, dalyvaudamas „Newsec“ NT tendencijų pristatymui skirtoje...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 3

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: vizualizacijos – ant stalo Premium 9

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 2

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 17

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą 3

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
„Sears“ skelbia bankrotą

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia...

„Franmax“ vadove skiriama Šimė 30

„Maxima grupės“ antrinės įmonės „Franmax“ vadove skiriama Eglė Šimė – dabartinė bendrovės IT centro vadovė.

Vadyba
2018.10.15
Š. Keserauskas: protingai taikytis prie konkurentų elgesio nedraudžiama Premium 13

Ūkio subjektams nėra draudžiama protingai prisitaikyti prie konkurentų elgesio, tačiau svarbu, kad įmonės...

Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 19

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Apklausa: draudimą parduotuvėms dirbti sekmadieniais palaiko tik ketvirtadalis žmonių 20

Didžioji dalis šalies gyventojų sekmadieniais lankosi parduotuvėse, o draudimą joms dirbti sekmadieniais ir...

Mockus: šiemet žymiai augo sąnaudos, tai bus aktualu ir kitąmet 18

Jei nebus naujų radikalių ribojimų ir suvaržymų, kitais metais prekybos sektoriuje tikėtinas panašaus tempo...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau