„Procter&Gamble“ IT projektų vadovas: populiarės prekių prenumeratos, platformos kaip „Kickstarter“

Publikuota: 2018-10-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Technologiniam prekybos progresui vis didesnę įtaką daro tūkstantmečio kartos atstovai, kurių didesnė dalis jau turi pinigų ir kurių vartojimo poreikiai tampa vis reikšmingesni prekybininkams, sako Karolis Merkys, JAV milžinės, namų priežiūros ir higienos prekių gamybos bendrovės „Procter&Gamble“ IT projektų vadovas. 

Šiuo metu Varšuvoje vieno „Procter&Gamble“ milijardinio produkto „Pampers“ lojalumo programą kuriančiai komandai vadovaujantis p. Merkys sako, kad atidžiau pažvelgus į prekybos technologijų tendencijas, vyraujančias JAV ir Vakarų Europos šalyse, galima daryti prielaidą, kas turės vis didesnę reikšmę ir Lietuvoje po kokių penkerių metų.

nuotrauka::1left

„Vartotojams žinia, kad technologijos Lietuvoje vėluoja gal nėra labai gera, bet verslams, kurie jas adaptuoja, tai netgi šiek tiek naudinga“, – reziumuoja p. Merkys.

Spalio 23 d. vyksiančioje „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2019: kaip pasiekti rekordinį augimą“ jis kalbės apie vidinius išteklius, padedančius padidinti pardavimus.

Verslo augimo sprendimų IT profesionalas, daugiau kaip dešimt metų dirbantis greitojo vartojimo prekių rinkoje, kuriantis sprendimus „Procter&Gamble“ įžvelgia kelias tendencijas, kurios dabar yra ant bangos, ir į kurias vis atidžiau teks žvelgti ir Lietuvos prekybininkams.

Atėjo tūkstantmečio karta

Tūkstantmečio karta, kurios atstovams dabar yra 22–36 m., pradeda turėti vis daugiau pinigų ir įneša vis daugiau naujų vėjų į tai, kaip vyksta prekyba.

„Didžiausi pokyčiai nulemti šios kartos perkamosios galios augimo, be to, visa prekyba sparčiai keliasi į internetą“, – pabrėžia p. Merkys.

Prieš penkerius metus elektroninės prekybos kanalo įmonės gaudavo 2–5% visų pajamų, o dabar kai kuriose industrijose apyvartos siekia dviženklius skaičius procentine išraiška. Nemažai daliai verslų elektroninė prekyba yra arba didžiausias arba vienas didžiausių kanalų.

Apsisprendžia kitur

Dar ne taip seniai savo pirkimo sprendimus priimdavę fizinėse parduotuvėse vartotojai dabar tai daro internete: ten veikiančiose elektroninėse parduotuvėse, skaitydami rekomendacijas bendruomenių tinklaraščiuose. Į fizinę parduotuvę einama tik būtiniausių kasdienių prekių, nors ir jas vis daugiau namų ūkių perka internetu.

Prekių prenumerata

Lietuvoje dar ne, bet pasaulyje sparčiai populiarėja prekių prenumeratos modelis. Netgi tokiose srityse, kur, regis, sunku patikėti.

„Veikia modelis, kai klientui kas mėnesį siunčiamos kojinės, o pinigai automatiškai nuskaitomi nuo sąskaitos. Žaibiškai auga „Dollar Shave Club“ populiarumas, kai klientui dar nesibaigus paskutiniam skutimosi peiliukui pristatomas jų papildymas“, – sako p. Merkys.

2017 m. rugpjūtį „Dollar Shave Club“ už 1 mlrd. USD įsigijo „Unilever“. Iš pradžių didieji svarbiausius prekių ženklų portfelius valdantys žaidėjai galėjo nekreipti dėmesio į tokius naujokus, bet matydami, kad jų konkurencija pernelyg skausminga ir kelianti didelę grėsmę, perka juos už milžiniškus pinigus.

Sutelktinio finansavimo platformos

Nedideli žaidėjai dabar turi labai panašias galimybes įgyvendinti savo idėjas, nes įžengimo į rinką kaštai minimalūs. Rizikos kapitalo fondų pinigai pradedantiems ar norintiems plėtoti rizikingus projektus gali būti sunkiau pasiekiami, bet tokios sutelktinio finansavimo platformos kaip „Kickstarter“ leidžia pristatyti savo idėją absoliučiai visiems.

„Netgi tokie prekių ženklai kaip „Gillette“ naudojasi tokių platformų finansavimu. „Gillette“ pasiūlė skutimosi peiliuko modelį su šildymo elementu. Grupė žmonių patikėjo ir projektas gavo finansavimą“, – pavyzdį pateikia p. Merkys.

„e Bay“, „Amazon“ yra elektroninės komercijos platformos, o tokiose platformose kaip „Kickstarter“ pristatoma idėja, žmonės prisiima riziką ir finansuoja, nežinodami, ar tikrai projektas bus įgyvendintas.

Klesti privati etiketė

Iš įprastų prekių ženklų, investavusių į rinkodarą, vis reikšmingesnę rinkos dalį atima privačios etiketės produktai.

„Iš principo tai vyksta todėl, kad keičiasi vartotojo suvokimas apie vertę. Šį pokytį labai skatina tūkstantmečio karta, kuri ieško geros vertės už priimtiną kainą, nebenori visko geriausio. Kai vyksta tokie dalykai, privati etiketė pradeda klestėti“, – pabrėžia p. Merkys.  

Tendenciją patvirtina ir faktas, kad „Amazon“ turi savo privačios etiketės liniją „Amazon Basics“.

Procesai keičiasi

Pačių parduotuvių darbo organizavimas taip pat keičiasi, nebeburiama iš kavos tirščių, siekiant nustatyti, kurios lentynų vietos yra karščiausios, tai atlieka technologijos.

Efektyvus lentynos informacijos nuskaitymas nebėra jokia naujovė daugeliui Vakarų prekybos įmonių. Pasitelkus paveikslėlio atpažinimo technologiją ir programėlę telefone realiu laiku galima įvertinti prekės užimamą vietą lentynoje (angl. shelf share). Į lentynas įmontuotos kameros, seka vartotojų žvilgsnius ir nustato, kurios vietos lentynose geriausiai pastebimos. Tiekėjai turi vis daugiau galimybių kontroliuoti, kaip prekybininkai vykdo įsipareigojimus, ar papildo lentynas prekėmis laiku, ar skiria joms tiek vietos, kiek sutarta, ar už kiek sumokėta.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pigu“ finansų analizė: EBITDA žemumose, pinigų srautas iš pagrindinės veiklos lieka teigiamas Premium 1

Elektroninės komercijos lyderės Baltijos šalyse „Pigu“ finansinių metų, kurie baigėsi 2018 m. kovo 31 d.,...

Ekspertai: „Lidl“ šiemet pagal pardavimus aplenks „Norfą“ Premium 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ 2018 finansiniais metais pagal pardavimų apimtį aplenks...

Vilniaus centre atidaryta naujos kartos „SportsDirect.com“ parduotuvė

Vilniaus Gedmino pr. duris atvėrė naujos koncepcijos „SportsDirect.com“ parduotuvė. Lietuva tapo pirmąja...

Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 3

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 20

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau