Svarbiausi Vyriausybės pasiūlymai, kaip suvaldyti kainas 

Publikuota: 2018-09-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vyriausybė trečiadienį svarsto priemones, kaip padidinti konkurenciją prekyboje maisto produktais ir geriau apsaugoti žmonių perkamąją galią. Be to, numatoma iki 2019-ųjų sausio išanalizuoti maisto kainų tendencijas ir jų priežastis bei kitų metų vasarį pateikti išvadas.

BNS pateikia pagrindines siūlomas priemones. Ministerijos vertinimą ir būtinus teisės aktų pakeitimus Vyriausybei turėtų pateikti iki lapkričio 1 dienos.

Didesnė prekybos centrų kontrolė

  • Parengti tipines sutarčių tarp tiekėjų ir prekybos tinklų sąlygas, įvardinant gerosios ir blogosios praktikos veiksnius. Analizuoti sutartis bei nuolat skelbti apibendrintus atskirų didžiųjų prekybos tinklų duomenis apie tokios praktikos sąlygų įtraukimą į sutartis.
  • Išanalizuoti, ar efektyvu atskirti prekybos tinklų paslaugą tiekėjams dėl prekių pardavimo (vietos lentynoje) nuo rinkodaros paslaugų.
  • Išanalizuoti, ar efektyvu įpareigoti prekybos tinklus apskaitoje išskirti operacijas, parduodant jų firminę ir kitų tiekėjų produkciją, taip pat įvertinti galimybę uždrausti tiekėjų produkcijai taikyti didesnę maržą nei firminei, parduodant tuos pačius produktus. 
  • Išanalizuoti valstybinės žemės, esančios prie prekybos tinklų, panaudojimą ir pateikti pasiūlymus, kaip efektyviau ją panaudoti.
  • Smulkaus verslo skatinimas

  • Įvertinti viešojo pirkimo iš smulkaus ir vidutinio verslo įmonių kriterijų, įskaitant teritorinį.
  • Smarkiai sumažinti administracinę naštą smulkiam ir vidutiniam verslui.
  • Skatinti maisto produktų tiekėjų kooperaciją, derantis su prekybos tinklais.
  • Leisti žmonėms susigrąžinti dalį gyventojų pajamų mokesčio, perkant maisto produktus šeimyninėse parduotuvėse, turgavietėse ir kitose smulkaus ir vidutinio verslo prekybos vietose. 
  • Konkurencijos didinimas

  • Kartu su „Investuok Lietuvoje“ skatinti potencialius užsienio prekybos tinklus investuoti Lietuvoje.
  • Peržiūrėti prekybos tinklų koncentraciją regionuose, tobulinant dabartinius apribojimus.
  • Steigti viešą portalą, kuriame būtų skelbiamos svarbiausių maisto produktų kainos gamybos ir prekybos grandinėje (ūkininkų, perdirbėjų tiekiamos ir skirtinguose prekybos tinkluose parduodamos produkcijos kaina), produktų krepšelio kaina skirtinguose prekybos tinkluose.
  • Valstybės institucijų galių stiprinimas

  • Stiprinti Konkurencijos tarybos veiklą ir įgaliojimus.
  • Įvertinti vartotojų teisių apsaugos būklę ir parengti pasiūlymus, kaip ją sustiprinti.
  • Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
    Rašyti komentarą

    Rašyti komentarą

    Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

    Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     
    Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

    Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

    Paslaugos
    14:59
    „Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

    Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

    Prekyba
    14:13
    P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 3

    Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

    Rinkodara
    11:28
    Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

    Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

    „Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

    2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

    Prekyba
    2019.03.20
    „Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

    Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

    Rinkodara
    2019.03.20
    Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

    Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

    Rinkodara
    2019.03.20
    „Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

    Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

    Rinkodara
    2019.03.20
    Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

    Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

    Prekyba
    2019.03.20
    ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

    Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

    Finansai
    2019.03.20
    „KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

    Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

    Rinkodara
    2019.03.20
    Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

    Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

    Rinkodara
    2019.03.20
    Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

    Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

    Gazelė
    2019.03.19
    Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

    Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

    Prekyba
    2019.03.19
    Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

    Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

    Prekyba
    2019.03.19
    „Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

    Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

    Rinkodara
    2019.03.19
    „Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

    Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

    Statyba ir NT
    2019.03.19
    Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

    Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

    Rinkodara
    2019.03.19
    „Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

    „Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

    Prekyba
    2019.03.19
    „Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

    Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

    Rinkodara
    2019.03.18

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Sutinku Plačiau