Prezidentė siūlo didinti baudas už konkurencingumo pažeidimus

Publikuota: 2018-09-24
Šarūnas Keserauskas ir Dalia Grybauskaitė. Žygimanto Gedvilos (15min.lt) nuotr.
Šarūnas Keserauskas ir Dalia Grybauskaitė. Žygimanto Gedvilos (15min.lt) nuotr.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė siūlo Seimui priimti įstatymų pataisas, kurios, jos nuomone, padidins konkurenciją ekonomikoje, suvaldys augančias kainas ir padės labiau apsaugoti vartotojų teises. Tarp teikiamų pasiūlymų – ir baudų už konkurencingumo taisyklių pažeidimus didinimas bei jų neišvengiamumo įvedimas.

Siūlo taisyti keturis įstatymus

Teikiamus projektus prezidentė pirmadienį aptarė susitikusi su Šarūnu Keserausku, Konkurencijos tarybos pirmininku.

Po susitikimo išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad, anot p. Grybauskaitės, „žmones pagrįstai piktina neadekvačiai didėjančios ir klaidinančios prekių bei paslaugų kainos“: „Kai žmonėms siūlomas gydomasis vanduo, neturintis tokių savybių, kai perkant pigų skrydį bilieto kaina išauga dvigubai, kai biurų patalpos pardavinėjamos kaip butai – tokie atvejai mūsų rinkoje pernelyg dažni. Pagrindinis ir patikimas būdas išvengti apgaudinėjimo – didinti sąžiningą konkurenciją, neleisti verslui piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi ir išvengti atsakomybės už prasižengimus.“

Valstybės vadovė teikia Seimui keturių įstatymų pataisas, susijusias su konkurencingumo didinimu ir bandymu pažaboti augančias kainas, stiprinti vartotojų teisių apsaugą. Būtent vartotojų teisių gynybos srityje Lietuva smarkiai atsilieka nuo kitų valstybių – esame penkti nuo galo Europos Sąjungoje.

Baudų „lubas“ didina keleriopai

Reklamos ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymų pataisomis nustatomos didesnės baudos už klaidinančią reklamą ar informaciją apie produktus bei jų kainas.

Šiuose įstatymuose siūloma susieti baudas su įmonės pajamomis – iki 3% metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 100.000 Eur. Už pakartotinai padarytą pažeidimą – iki 6% pajamų, bet ne daugiau kaip 200.000 Eur.

Šiuo metu maksimali bauda už tokio pobūdžio pažeidimus siekia vos 8.700 Eur arba, už pakartotinį pažeidimą, – apie 34.000 Eur, kas nėra atgrasu, pvz., dideliems prekybos tinklams.

Konkurencijos įstatymo pataisomis įtvirtinimas paskirtos baudos neišvengiamumas. Bauda visais atvejais turės būti sumokama iš karto arba pateikiama jos dydį atitinkanti banko arba kitos finansinės institucijos garantija.

Šiuo metu galiojantis įstatymas leidžia verslininkams paskirtąją baudą per 3 mėn. arba atidėti atidėti baudos mokėjimą, jeigu atitinkamas Konkurencijos tarybos sprendimas yra apskundžiamas teismui. Tai leidžia baudos sumokėjimą atidėti bent porai metų arba dar ilgesniam laikotarpiui. Šia galimybe naudojasi apie 90% įmonių, kurioms buvo paskirtos baudos.

Prezidentės nuomone, „skundimas teisme negali virsti galimybe vilkinti atsiskaitymą ar išvengti atsiskaitymo su valstybe“.
Vyriausybė turės savų pasiūlymų

Ponia Grybauskaitė taip pat siūlo priimant įstatymus dėl naujų ūkinės veiklos reguliavimo taisyklių nustatyti reikalavimą įvertinti privalomą projektų poveikio įvertinimą konkurencijai, panašiai, kaip dabar įstatymų projektai turi būti įvertinami antikorupciniu požiūriu arba dėl poveikio biudžetui.

Prezidentūra paminėjo, kad siūlomi nauji įstatymai pažabotų politikų užmojus uždarinėti mažas vaistines ar steigti valstybinius verslus.

Ponas Keserauskas praėjusią savaitę VŽ sakė, kad siekiant padidinti konkurenciją prekybos sektoriuje, valstybė privalo šalinti nepagrįstas įėjimo į rinką ar plėtros joje kliūtis, kurios dažnai atsiranda dėl netinkamo reguliavimo. Jo nuomone, valstybė gali paskatinti naujus investuotojus ateiti į mažmeninės prekybos rinką, jeigu jie nematys tam kliūčių.

Vyriausybė žada artimiausiu metu svarstyti savo pasiūlymų paketą, kurie galėtų esą padidinti konkurencingumą prekybos srityje.

Prezidentės teikiamos pataisos bus pristatytos Seimui šiuo metu vykstančioje rudens sesijoje. Jeigu parlamentarai sutiks jas svarstyti ir priimti, pataisos įsigaliotų nuo kitų metų liepos.

Konkurencijos tarybos darbą įvertino gerai

Ponas Keserauskas teigiamai įvertino prezidentės pasiūlymus, ypač dėl įstatymų projekto poveikio konkurencingumui. Jis vylėsi, kad šie pasiūlymai „padės pasiekti didesnę pažangą šioje srityje, o tokiu būdu padės pasiekti ir kainų stabilizavimo“.

Bet Konkurencijos tarybos vadovas kartu pastebėjo, kad pateiktieji pasiūlymai, jeigu bus priimti, privers šią instituciją ieškoti papildomų resursų, kad būtų įgyvendintos visos naujovės: „Esame pasiekę tą lygį, kai norėdami pasiekti daugiau turime skirti daugiau resursų.“

Paklausta, kaip prezidentūra vertina Vyriausybės numatomus priemonių planus dėl prekybos tinklų darbo, Lina Antanavičienė, prezidentės vyr. patarėja ekonomikos klausimais, atsakė, kad „oficialių pasiūlymų dar nematėme, todėl vertinti bus galima tik tuomet, kai tie pasiūlymų paketai atsiras“. „Tačiau bet kokie pasiūlymai šioje srityje turi būti skatinantys konkurenciją, o ne ribojantys, turi būti įgyvendinami ir realūs“, – tikino p. Antanavičienė.

Žurnalistų paprašyta įvertinti Konkurencijos tarybos darbą, patarėja atsakė, kad, valstybės vadovės nuomone, ši institucija „daro savo darbą, kokį ir privalo daryti – vyksta dialogas, išsakomos pastabos, ieškoma sprendimų“. „Tai veikianti ir gerai veikianti institucija“, – pridūrė p. Antanavičienė.

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pažėrė kritikos Konkurencijos tarybai, tvirtindamas, kad, jo nuomone, ši „negina paprastų vartotojų teisių“.

Žurnalistams pasiteiravus apie tokią Vyriausybės vadovo kritiką, p. Keserauskas atsakė, kad jam „sunku vertinti premjero pagrindimą, bet atkreipčiau dėmesį, kad būtent dėl Tarybos įsikišimo šiemet neįvyko „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas, kas, mūsų nuomone, sumažintų konkurenciją prekybos rinkoje“. „Jeigu tai yra blogas ar neteisingas dalykas, tada galima būtų apie tai diskutuoti atskirai“, – diplomatiškai apie premjero kritiką pasisakė Konkurencijos tarybos pirmininkas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau