Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Publikuota: 2018-09-23

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją. Pirkėjų emocionalumą keičia racionalumas, nurėžiantis ir dalį apyvartos.

Vis dėlto į „Gazelių“ sąrašą pakliuvę drabužių prekybininkai sprendimų, paauginusių pajamų skaičius, rado – galima siūlyti patogumą pirkti internete.

UAB „Pelonita“, valdančios prekės ženklo „Adatytė“ fizinę parduotuvę Vilniaus senamiestyje ir to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę, pajamos 2015–2017 m. ūgtelėjo 40%, iki 160.000 Eur.

Diana Lucinavičiūtė, „Pelonitos“ direktorė ir savininkė, sako, kad simbolinį augimą lėmė nauja fizinės parduotuvės vieta, taip pat atnaujinta, patogesnė pirkėjams e. parduotuvės versija.

„Persikėlėme 500 m ir pirkėjų srautas padidėjo, į parduotuvę užeina turistų. Buvome senamiesčio pašonėje, Šv. Stepono gatvėje, dabar – Rūdninkų gatvėje. Augimą lėmė ir kainodara – 2015 m. 50 Eur kainavęs drabužis dabar kainuoja 55 Eur“, – sako p. Lucinavičiūtė.

„Adatytės“ drabužių autorė sako, kad pasistiebusios apyvartos nejaučia, o pastarieji metai buvo sudėtingi. Verslininkė nurodo, kad ir kiti smulkieji daro tą pačią išvadą – 2017–2018 m. drabužių pirkimas sumažėjo – daugiau pinigų, anksčiau skirtų aprangai, pirkėjai skiria pramogoms, technologijoms ir kitoms prekėms.

„Adatytės“ drabužius siuva 2 „Pelonitos“ darbuotojos, pernai įmonė turėjo 3 siuvėjas.

Padeda lankstumas

E. prekyba drabužių kūrėjų pajamas gali paauginti ir gerokai didesniais žingsniais.

Apie pačius verslininkus nustebinusį ir neplanuotą pirkimą vos įkūrus e. parduotuvę VŽ neseniai pasakojo Viktorija Vaičulienė, drabužių moterims prekės ženklo V&V įkūrėja, UAB „Tovido“ savininkė.

2013 m. jos įkurta bendrovė „Tovido“ pateko į „Gazelė 2018“ sąrašą – bendrovės pajamos 2015–2017 m. kone patrigubėjo: augo 270% – nuo 147.000 iki 544.000 Eur.

„Viena ryškiausių augimo priežasčių buvo e. prekyba. Tikrai nesitikėjome sėkmės, nes manėme, kad klientės nori pirkti mūsų butike, kur ateina ir pabendrauti. Tačiau nuo pat pradžių e. parduotuvė buvo sėkminga – su vyru žiūrėjome į skaičius išpūtę akis ir negalėjome patikėti, bet jie tik patvirtino, kad žmonės iš tiesų renkasi patogų apsipirkimą, – sako p. Vaičiulienė. – Dabar, palyginti su butiko apyvarta, e. parduotuvė yra milžinė.“

Ponia Vaičiulienė svarsto, kad e. parduotuvės sėkmę lėmė virtualiosios prekybos lankstumas: klientėms patogu sužinoti, kiek, kokių, kokio dydžio modelių yra, ar, tarkim, išvykus svetur galima „apsidrausti“, kad rūbo neišpirks, ir užsisakyti iš anksto.

„Tovido“ turi 10 darbuotojų, mažą siuvyklą ir sandėlį, bet siuvimo paslauga perkama iš išorės. Bendrovė pati siuva tik pagal individualius užsakymus ir bandomuosius kolekcijų modelius. Ponia Vaičiulienė sako, kad pereiti prie nuosavos gamybos neplanuojama, nes užtikrinti kokybę lengviau, kai esi didelės siuvyklos klientas.

Nepersistengti dėl platformos

Stambesnės „Gazelės“ į drabužių e. prekybą žengia ne tik vidaus rinkoje. 6 drabužių parduotuves „Fame“ Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, Alytuje, taip pat E&A parduotuves Kėdainiuose ir Ukmergėje valdančios UAB „Kalnų aidas“ pajamos 2015–2017 m. augo 76% – nuo 639.000 iki 1,128 mln. Eur.

Erikas Sabulis, „Kalnų aido“ direktorius ir bendraturtis, VŽ yra sakęs, kad naujasis bendrovės projektas – e. parduotuvės, kurioje prekiaujama „Vero Moda“, „Vila“, „Jacqueline de Young“, „Only“ „Selected“ ir kitų prekės ženklų drabužiais, veikla Estijoje ir Latvijoje.

Pirmąją drabužių parduotuvę prieš dešimtmetį atidaręs verslininkas sako, kad e. prekyba drabužiais skiriasi nuo fizinės, todėl žengiantiems į virtualiąją erdvę pataria nepersistengti su investicijomis – pirmiausia verčiau nuomotis platformą, o ne pulti kurti nuosavos e. parduotuvės.

„Kol nepažįsti verslo, nežinai, kaip viskas vyksta, siūlau neinvestuojant daug pinigų pažiūrėti, kaip sekasi sudominti klientus, kaip reikia dirbti. Į platformą siūlau investuoti kuo mažiau: tegu verslas įsibėgėja, paaiškėja ribos, kokio turinio norima“, – yra sakęs p. Sabulis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekspertai: valstybė vis labiau kišasi ten, kur tarpsta laisva rinka   Premium

Viena dažniausiai pasikartojančių savivaldybių valdomų įmonių veikla yra autotransporto ir technikos nuoma.

Paskelbti pigiausi šio žiemos sezono slidinėjimo kurortai

Pigiausiųjų šio sezono slidinėjimo kurortų sąrašo viršūnėje – vienas pagrindinių Bulgarijos kalnų kurortų –...

TOP30 didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių mokyklų 3

VŽ sudarė trisdešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas nevalstybinių mokyklų sąrašą. Iš jo matyti, kad...

Per savaitę – 4 skundai dėl adatų maisto produktuose 4

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies parduotuvėse...

Agroverslas
2018.10.19
Ieško vadovo Lietuvos įvaizdį formuosiančiai „Keliauk Lietuvoje“

Ūkio ministerija paskelbė konkursą į vietoje Valstybinio turizmo departamento kuriamos viešosios įstaigos...

„Pacuose“ patalpas įsigiję verslininkai netrukus atidarys parduotuves Premium

Vilniaus senamiestyje atidaryto viešbučio „Pacai“ prekybinėse patalpose pirmame aukšte įrengiamos...

„Metrail“ istorijoje – nauja bylų lavina ir krizės nuojautos Premium 6

Milijonus taršos mokesčio dėl „Metrail“ istorijos turintys sumokėti gamintojai ir importuotojai vėl...

Pramonė
2018.10.19
G. Balnis: naujausias prekybos centras, į kurį noriu patekti, yra oro uostas Premium 7

Tradiciniams prekybos centrams vis sunkiau pritraukti lankytojų, kurie daugiau laisvalaikio skiria kitokioms...

Seimas uždraudė sporto renginiuose stiprų alkoholį 3

Seimas uždraudė visuose sporto renginiuose ne tik prekiauti stipriu alkoholiu, bet ir jį vartoti. Tačiau...

„Pupa“ pasirašė sutartį su „Pepco“

Gruodį sostinės Pilaitės mikrorajone esančiame 6.300 kv. m prekybos centre „Pupa“ atidarys „Pepco“...

„Lidl“ plečiasi dar dviejuose miestuose 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ ketvirtadienį atidarė pirmą parduotuvę Palangoje, o kitą...

Švelninamos prekybos pirotechnika taisyklės

Verslininkams ėmus piktintis, kad galingesniais fejerverkais prekiauti Lietuvoje pastaruoju metu galėjo tik...

Perveneckas: H&M atidarys COS parduotuvę Vilniuje 9

Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas, dalyvaudamas „Newsec“ NT tendencijų pristatymui skirtoje...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 6

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: vizualizacijos – ant stalo Premium 11

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 2

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau