Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Publikuota: 2018-09-23

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją. Pirkėjų emocionalumą keičia racionalumas, nurėžiantis ir dalį apyvartos.

Vis dėlto į „Gazelių“ sąrašą pakliuvę drabužių prekybininkai sprendimų, paauginusių pajamų skaičius, rado – galima siūlyti patogumą pirkti internete.

UAB „Pelonita“, valdančios prekės ženklo „Adatytė“ fizinę parduotuvę Vilniaus senamiestyje ir to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę, pajamos 2015–2017 m. ūgtelėjo 40%, iki 160.000 Eur.

Diana Lucinavičiūtė, „Pelonitos“ direktorė ir savininkė, sako, kad simbolinį augimą lėmė nauja fizinės parduotuvės vieta, taip pat atnaujinta, patogesnė pirkėjams e. parduotuvės versija.

„Persikėlėme 500 m ir pirkėjų srautas padidėjo, į parduotuvę užeina turistų. Buvome senamiesčio pašonėje, Šv. Stepono gatvėje, dabar – Rūdninkų gatvėje. Augimą lėmė ir kainodara – 2015 m. 50 Eur kainavęs drabužis dabar kainuoja 55 Eur“, – sako p. Lucinavičiūtė.

„Adatytės“ drabužių autorė sako, kad pasistiebusios apyvartos nejaučia, o pastarieji metai buvo sudėtingi. Verslininkė nurodo, kad ir kiti smulkieji daro tą pačią išvadą – 2017–2018 m. drabužių pirkimas sumažėjo – daugiau pinigų, anksčiau skirtų aprangai, pirkėjai skiria pramogoms, technologijoms ir kitoms prekėms.

„Adatytės“ drabužius siuva 2 „Pelonitos“ darbuotojos, pernai įmonė turėjo 3 siuvėjas.

Padeda lankstumas

E. prekyba drabužių kūrėjų pajamas gali paauginti ir gerokai didesniais žingsniais.

Apie pačius verslininkus nustebinusį ir neplanuotą pirkimą vos įkūrus e. parduotuvę VŽ neseniai pasakojo Viktorija Vaičulienė, drabužių moterims prekės ženklo V&V įkūrėja, UAB „Tovido“ savininkė.

2013 m. jos įkurta bendrovė „Tovido“ pateko į „Gazelė 2018“ sąrašą – bendrovės pajamos 2015–2017 m. kone patrigubėjo: augo 270% – nuo 147.000 iki 544.000 Eur.

„Viena ryškiausių augimo priežasčių buvo e. prekyba. Tikrai nesitikėjome sėkmės, nes manėme, kad klientės nori pirkti mūsų butike, kur ateina ir pabendrauti. Tačiau nuo pat pradžių e. parduotuvė buvo sėkminga – su vyru žiūrėjome į skaičius išpūtę akis ir negalėjome patikėti, bet jie tik patvirtino, kad žmonės iš tiesų renkasi patogų apsipirkimą, – sako p. Vaičiulienė. – Dabar, palyginti su butiko apyvarta, e. parduotuvė yra milžinė.“

Ponia Vaičiulienė svarsto, kad e. parduotuvės sėkmę lėmė virtualiosios prekybos lankstumas: klientėms patogu sužinoti, kiek, kokių, kokio dydžio modelių yra, ar, tarkim, išvykus svetur galima „apsidrausti“, kad rūbo neišpirks, ir užsisakyti iš anksto.

„Tovido“ turi 10 darbuotojų, mažą siuvyklą ir sandėlį, bet siuvimo paslauga perkama iš išorės. Bendrovė pati siuva tik pagal individualius užsakymus ir bandomuosius kolekcijų modelius. Ponia Vaičiulienė sako, kad pereiti prie nuosavos gamybos neplanuojama, nes užtikrinti kokybę lengviau, kai esi didelės siuvyklos klientas.

Nepersistengti dėl platformos

Stambesnės „Gazelės“ į drabužių e. prekybą žengia ne tik vidaus rinkoje. 6 drabužių parduotuves „Fame“ Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, Alytuje, taip pat E&A parduotuves Kėdainiuose ir Ukmergėje valdančios UAB „Kalnų aidas“ pajamos 2015–2017 m. augo 76% – nuo 639.000 iki 1,128 mln. Eur.

Erikas Sabulis, „Kalnų aido“ direktorius ir bendraturtis, VŽ yra sakęs, kad naujasis bendrovės projektas – e. parduotuvės, kurioje prekiaujama „Vero Moda“, „Vila“, „Jacqueline de Young“, „Only“ „Selected“ ir kitų prekės ženklų drabužiais, veikla Estijoje ir Latvijoje.

Pirmąją drabužių parduotuvę prieš dešimtmetį atidaręs verslininkas sako, kad e. prekyba drabužiais skiriasi nuo fizinės, todėl žengiantiems į virtualiąją erdvę pataria nepersistengti su investicijomis – pirmiausia verčiau nuomotis platformą, o ne pulti kurti nuosavos e. parduotuvės.

„Kol nepažįsti verslo, nežinai, kaip viskas vyksta, siūlau neinvestuojant daug pinigų pažiūrėti, kaip sekasi sudominti klientus, kaip reikia dirbti. Į platformą siūlau investuoti kuo mažiau: tegu verslas įsibėgėja, paaiškėja ribos, kokio turinio norima“, – yra sakęs p. Sabulis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau