Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Publikuota: 2018-09-23

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją. Pirkėjų emocionalumą keičia racionalumas, nurėžiantis ir dalį apyvartos.

Vis dėlto į „Gazelių“ sąrašą pakliuvę drabužių prekybininkai sprendimų, paauginusių pajamų skaičius, rado – galima siūlyti patogumą pirkti internete.

UAB „Pelonita“, valdančios prekės ženklo „Adatytė“ fizinę parduotuvę Vilniaus senamiestyje ir to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę, pajamos 2015–2017 m. ūgtelėjo 40%, iki 160.000 Eur.

Diana Lucinavičiūtė, „Pelonitos“ direktorė ir savininkė, sako, kad simbolinį augimą lėmė nauja fizinės parduotuvės vieta, taip pat atnaujinta, patogesnė pirkėjams e. parduotuvės versija.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Persikėlėme 500 m ir pirkėjų srautas padidėjo, į parduotuvę užeina turistų. Buvome senamiesčio pašonėje, Šv. Stepono gatvėje, dabar – Rūdninkų gatvėje. Augimą lėmė ir kainodara – 2015 m. 50 Eur kainavęs drabužis dabar kainuoja 55 Eur“, – sako p. Lucinavičiūtė.

„Adatytės“ drabužių autorė sako, kad pasistiebusios apyvartos nejaučia, o pastarieji metai buvo sudėtingi. Verslininkė nurodo, kad ir kiti smulkieji daro tą pačią išvadą – 2017–2018 m. drabužių pirkimas sumažėjo – daugiau pinigų, anksčiau skirtų aprangai, pirkėjai skiria pramogoms, technologijoms ir kitoms prekėms.

„Adatytės“ drabužius siuva 2 „Pelonitos“ darbuotojos, pernai įmonė turėjo 3 siuvėjas.

Padeda lankstumas

E. prekyba drabužių kūrėjų pajamas gali paauginti ir gerokai didesniais žingsniais.

Apie pačius verslininkus nustebinusį ir neplanuotą pirkimą vos įkūrus e. parduotuvę VŽ neseniai pasakojo Viktorija Vaičulienė, drabužių moterims prekės ženklo V&V įkūrėja, UAB „Tovido“ savininkė.

2013 m. jos įkurta bendrovė „Tovido“ pateko į „Gazelė 2018“ sąrašą – bendrovės pajamos 2015–2017 m. kone patrigubėjo: augo 270% – nuo 147.000 iki 544.000 Eur.

„Viena ryškiausių augimo priežasčių buvo e. prekyba. Tikrai nesitikėjome sėkmės, nes manėme, kad klientės nori pirkti mūsų butike, kur ateina ir pabendrauti. Tačiau nuo pat pradžių e. parduotuvė buvo sėkminga – su vyru žiūrėjome į skaičius išpūtę akis ir negalėjome patikėti, bet jie tik patvirtino, kad žmonės iš tiesų renkasi patogų apsipirkimą, – sako p. Vaičiulienė. – Dabar, palyginti su butiko apyvarta, e. parduotuvė yra milžinė.“

Ponia Vaičiulienė svarsto, kad e. parduotuvės sėkmę lėmė virtualiosios prekybos lankstumas: klientėms patogu sužinoti, kiek, kokių, kokio dydžio modelių yra, ar, tarkim, išvykus svetur galima „apsidrausti“, kad rūbo neišpirks, ir užsisakyti iš anksto.

„Tovido“ turi 10 darbuotojų, mažą siuvyklą ir sandėlį, bet siuvimo paslauga perkama iš išorės. Bendrovė pati siuva tik pagal individualius užsakymus ir bandomuosius kolekcijų modelius. Ponia Vaičiulienė sako, kad pereiti prie nuosavos gamybos neplanuojama, nes užtikrinti kokybę lengviau, kai esi didelės siuvyklos klientas.

Nepersistengti dėl platformos

Stambesnės „Gazelės“ į drabužių e. prekybą žengia ne tik vidaus rinkoje. 6 drabužių parduotuves „Fame“ Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, Alytuje, taip pat E&A parduotuves Kėdainiuose ir Ukmergėje valdančios UAB „Kalnų aidas“ pajamos 2015–2017 m. augo 76% – nuo 639.000 iki 1,128 mln. Eur.

Erikas Sabulis, „Kalnų aido“ direktorius ir bendraturtis, VŽ yra sakęs, kad naujasis bendrovės projektas – e. parduotuvės, kurioje prekiaujama „Vero Moda“, „Vila“, „Jacqueline de Young“, „Only“ „Selected“ ir kitų prekės ženklų drabužiais, veikla Estijoje ir Latvijoje.

Pirmąją drabužių parduotuvę prieš dešimtmetį atidaręs verslininkas sako, kad e. prekyba drabužiais skiriasi nuo fizinės, todėl žengiantiems į virtualiąją erdvę pataria nepersistengti su investicijomis – pirmiausia verčiau nuomotis platformą, o ne pulti kurti nuosavos e. parduotuvės.

„Kol nepažįsti verslo, nežinai, kaip viskas vyksta, siūlau neinvestuojant daug pinigų pažiūrėti, kaip sekasi sudominti klientus, kaip reikia dirbti. Į platformą siūlau investuoti kuo mažiau: tegu verslas įsibėgėja, paaiškėja ribos, kokio turinio norima“, – yra sakęs p. Sabulis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
05:00
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
Balandį JAV augo mažmeninės prekybos apyvarta

Infliacijai pasiekus aukščiausią per 40 metų lygį, mažmeninės prekybos apyvarta JAV balandį augo ketvirtą...

Prekyba
2022.05.17
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Abipusė meilė „eBay“: kaip 12.500 pardavėjų iš Lietuvos parduoda 147 mln. pirkėjų Premium 5

E. prekybos platformoje „eBay“ yra per 12.500 aktyvių pardavėjų iš Lietuvos, o kas 10 sekundžių iš jų...

Gazelė
2022.05.17
„Iki“ padeda spręsti aktualiausias elektromobilių įkrovimo problemas Verslo tribūna 7

Vien šiemet šalia prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių atsiras 40 elektromobilių įkrovimo stotelių, kuriose...

Prekyba
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku