Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Publikuota: 2018-09-23

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją. Pirkėjų emocionalumą keičia racionalumas, nurėžiantis ir dalį apyvartos.

Vis dėlto į „Gazelių“ sąrašą pakliuvę drabužių prekybininkai sprendimų, paauginusių pajamų skaičius, rado – galima siūlyti patogumą pirkti internete.

UAB „Pelonita“, valdančios prekės ženklo „Adatytė“ fizinę parduotuvę Vilniaus senamiestyje ir to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę, pajamos 2015–2017 m. ūgtelėjo 40%, iki 160.000 Eur.

Diana Lucinavičiūtė, „Pelonitos“ direktorė ir savininkė, sako, kad simbolinį augimą lėmė nauja fizinės parduotuvės vieta, taip pat atnaujinta, patogesnė pirkėjams e. parduotuvės versija.

„Persikėlėme 500 m ir pirkėjų srautas padidėjo, į parduotuvę užeina turistų. Buvome senamiesčio pašonėje, Šv. Stepono gatvėje, dabar – Rūdninkų gatvėje. Augimą lėmė ir kainodara – 2015 m. 50 Eur kainavęs drabužis dabar kainuoja 55 Eur“, – sako p. Lucinavičiūtė.

„Adatytės“ drabužių autorė sako, kad pasistiebusios apyvartos nejaučia, o pastarieji metai buvo sudėtingi. Verslininkė nurodo, kad ir kiti smulkieji daro tą pačią išvadą – 2017–2018 m. drabužių pirkimas sumažėjo – daugiau pinigų, anksčiau skirtų aprangai, pirkėjai skiria pramogoms, technologijoms ir kitoms prekėms.

„Adatytės“ drabužius siuva 2 „Pelonitos“ darbuotojos, pernai įmonė turėjo 3 siuvėjas.

Padeda lankstumas

E. prekyba drabužių kūrėjų pajamas gali paauginti ir gerokai didesniais žingsniais.

Apie pačius verslininkus nustebinusį ir neplanuotą pirkimą vos įkūrus e. parduotuvę VŽ neseniai pasakojo Viktorija Vaičulienė, drabužių moterims prekės ženklo V&V įkūrėja, UAB „Tovido“ savininkė.

2013 m. jos įkurta bendrovė „Tovido“ pateko į „Gazelė 2018“ sąrašą – bendrovės pajamos 2015–2017 m. kone patrigubėjo: augo 270% – nuo 147.000 iki 544.000 Eur.

„Viena ryškiausių augimo priežasčių buvo e. prekyba. Tikrai nesitikėjome sėkmės, nes manėme, kad klientės nori pirkti mūsų butike, kur ateina ir pabendrauti. Tačiau nuo pat pradžių e. parduotuvė buvo sėkminga – su vyru žiūrėjome į skaičius išpūtę akis ir negalėjome patikėti, bet jie tik patvirtino, kad žmonės iš tiesų renkasi patogų apsipirkimą, – sako p. Vaičiulienė. – Dabar, palyginti su butiko apyvarta, e. parduotuvė yra milžinė.“

Ponia Vaičiulienė svarsto, kad e. parduotuvės sėkmę lėmė virtualiosios prekybos lankstumas: klientėms patogu sužinoti, kiek, kokių, kokio dydžio modelių yra, ar, tarkim, išvykus svetur galima „apsidrausti“, kad rūbo neišpirks, ir užsisakyti iš anksto.

„Tovido“ turi 10 darbuotojų, mažą siuvyklą ir sandėlį, bet siuvimo paslauga perkama iš išorės. Bendrovė pati siuva tik pagal individualius užsakymus ir bandomuosius kolekcijų modelius. Ponia Vaičiulienė sako, kad pereiti prie nuosavos gamybos neplanuojama, nes užtikrinti kokybę lengviau, kai esi didelės siuvyklos klientas.

Nepersistengti dėl platformos

Stambesnės „Gazelės“ į drabužių e. prekybą žengia ne tik vidaus rinkoje. 6 drabužių parduotuves „Fame“ Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, Alytuje, taip pat E&A parduotuves Kėdainiuose ir Ukmergėje valdančios UAB „Kalnų aidas“ pajamos 2015–2017 m. augo 76% – nuo 639.000 iki 1,128 mln. Eur.

Erikas Sabulis, „Kalnų aido“ direktorius ir bendraturtis, VŽ yra sakęs, kad naujasis bendrovės projektas – e. parduotuvės, kurioje prekiaujama „Vero Moda“, „Vila“, „Jacqueline de Young“, „Only“ „Selected“ ir kitų prekės ženklų drabužiais, veikla Estijoje ir Latvijoje.

Pirmąją drabužių parduotuvę prieš dešimtmetį atidaręs verslininkas sako, kad e. prekyba drabužiais skiriasi nuo fizinės, todėl žengiantiems į virtualiąją erdvę pataria nepersistengti su investicijomis – pirmiausia verčiau nuomotis platformą, o ne pulti kurti nuosavos e. parduotuvės.

„Kol nepažįsti verslo, nežinai, kaip viskas vyksta, siūlau neinvestuojant daug pinigų pažiūrėti, kaip sekasi sudominti klientus, kaip reikia dirbti. Į platformą siūlau investuoti kuo mažiau: tegu verslas įsibėgėja, paaiškėja ribos, kokio turinio norima“, – yra sakęs p. Sabulis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 2

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
07:25
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
06:00
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
05:45
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 2

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 1

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau