Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Publikuota: 2018-09-23

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją. Pirkėjų emocionalumą keičia racionalumas, nurėžiantis ir dalį apyvartos.

Vis dėlto į „Gazelių“ sąrašą pakliuvę drabužių prekybininkai sprendimų, paauginusių pajamų skaičius, rado – galima siūlyti patogumą pirkti internete.

UAB „Pelonita“, valdančios prekės ženklo „Adatytė“ fizinę parduotuvę Vilniaus senamiestyje ir to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę, pajamos 2015–2017 m. ūgtelėjo 40%, iki 160.000 Eur.

Diana Lucinavičiūtė, „Pelonitos“ direktorė ir savininkė, sako, kad simbolinį augimą lėmė nauja fizinės parduotuvės vieta, taip pat atnaujinta, patogesnė pirkėjams e. parduotuvės versija.

„Persikėlėme 500 m ir pirkėjų srautas padidėjo, į parduotuvę užeina turistų. Buvome senamiesčio pašonėje, Šv. Stepono gatvėje, dabar – Rūdninkų gatvėje. Augimą lėmė ir kainodara – 2015 m. 50 Eur kainavęs drabužis dabar kainuoja 55 Eur“, – sako p. Lucinavičiūtė.

„Adatytės“ drabužių autorė sako, kad pasistiebusios apyvartos nejaučia, o pastarieji metai buvo sudėtingi. Verslininkė nurodo, kad ir kiti smulkieji daro tą pačią išvadą – 2017–2018 m. drabužių pirkimas sumažėjo – daugiau pinigų, anksčiau skirtų aprangai, pirkėjai skiria pramogoms, technologijoms ir kitoms prekėms.

„Adatytės“ drabužius siuva 2 „Pelonitos“ darbuotojos, pernai įmonė turėjo 3 siuvėjas.

Padeda lankstumas

E. prekyba drabužių kūrėjų pajamas gali paauginti ir gerokai didesniais žingsniais.

Apie pačius verslininkus nustebinusį ir neplanuotą pirkimą vos įkūrus e. parduotuvę VŽ neseniai pasakojo Viktorija Vaičulienė, drabužių moterims prekės ženklo V&V įkūrėja, UAB „Tovido“ savininkė.

2013 m. jos įkurta bendrovė „Tovido“ pateko į „Gazelė 2018“ sąrašą – bendrovės pajamos 2015–2017 m. kone patrigubėjo: augo 270% – nuo 147.000 iki 544.000 Eur.

„Viena ryškiausių augimo priežasčių buvo e. prekyba. Tikrai nesitikėjome sėkmės, nes manėme, kad klientės nori pirkti mūsų butike, kur ateina ir pabendrauti. Tačiau nuo pat pradžių e. parduotuvė buvo sėkminga – su vyru žiūrėjome į skaičius išpūtę akis ir negalėjome patikėti, bet jie tik patvirtino, kad žmonės iš tiesų renkasi patogų apsipirkimą, – sako p. Vaičiulienė. – Dabar, palyginti su butiko apyvarta, e. parduotuvė yra milžinė.“

Ponia Vaičiulienė svarsto, kad e. parduotuvės sėkmę lėmė virtualiosios prekybos lankstumas: klientėms patogu sužinoti, kiek, kokių, kokio dydžio modelių yra, ar, tarkim, išvykus svetur galima „apsidrausti“, kad rūbo neišpirks, ir užsisakyti iš anksto.

„Tovido“ turi 10 darbuotojų, mažą siuvyklą ir sandėlį, bet siuvimo paslauga perkama iš išorės. Bendrovė pati siuva tik pagal individualius užsakymus ir bandomuosius kolekcijų modelius. Ponia Vaičiulienė sako, kad pereiti prie nuosavos gamybos neplanuojama, nes užtikrinti kokybę lengviau, kai esi didelės siuvyklos klientas.

Nepersistengti dėl platformos

Stambesnės „Gazelės“ į drabužių e. prekybą žengia ne tik vidaus rinkoje. 6 drabužių parduotuves „Fame“ Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose, Alytuje, taip pat E&A parduotuves Kėdainiuose ir Ukmergėje valdančios UAB „Kalnų aidas“ pajamos 2015–2017 m. augo 76% – nuo 639.000 iki 1,128 mln. Eur.

Erikas Sabulis, „Kalnų aido“ direktorius ir bendraturtis, VŽ yra sakęs, kad naujasis bendrovės projektas – e. parduotuvės, kurioje prekiaujama „Vero Moda“, „Vila“, „Jacqueline de Young“, „Only“ „Selected“ ir kitų prekės ženklų drabužiais, veikla Estijoje ir Latvijoje.

Pirmąją drabužių parduotuvę prieš dešimtmetį atidaręs verslininkas sako, kad e. prekyba drabužiais skiriasi nuo fizinės, todėl žengiantiems į virtualiąją erdvę pataria nepersistengti su investicijomis – pirmiausia verčiau nuomotis platformą, o ne pulti kurti nuosavos e. parduotuvės.

„Kol nepažįsti verslo, nežinai, kaip viskas vyksta, siūlau neinvestuojant daug pinigų pažiūrėti, kaip sekasi sudominti klientus, kaip reikia dirbti. Į platformą siūlau investuoti kuo mažiau: tegu verslas įsibėgėja, paaiškėja ribos, kokio turinio norima“, – yra sakęs p. Sabulis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 20

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Lapkritį – 0,1% mėnesio defliacija 2

Lietuvoje lapkričio mėnesį buvo 0,1 proc. mėnesio defliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje...

Verslo aplinka
2018.12.10
Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos 1

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos...

Vartotojų apklausos: 37% lietuvių ir latvių dovanas perka be plano

Kalėdinių įpročių tyrimas, kurį užsakė Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA, parodė, kad Lietuvoje ir...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 12

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Amazon“ plėtros strategijoje – oro uostai 7

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ savo ateities parduotuvių koncepciją gali pritaikyti...

Rygos teisme – prašymas „K Senukai“ tinklo operatorę pripažinti nemokia 8

Rygos miesto Pardaugavos rajono teismui pareikštas ieškinys, kuriame prašoma statybos, remonto ir buities...

Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
„Wurth“ atidarė naują klientų aptarnavimo centrą, nebepriims grynųjų 12

Vilniuje atidarytas aštuntas vokiečių koncerno „Wurth Group“ klientų aptarnavimo centras. Jame galima...

Ne visi braukia ašarą – imasi alternatyvių pakuočių gamybos Premium

Griežtėjanti ES pozicija dėl plastiko naudojimo džiugina pakuočių iš popieriaus ir kitų medžiagų, kurios gali...

Pramonė
2018.12.07
„Stateta“ investuoja į naujas degalines, plečia partnerių tinklą Premium 2

Alytaus UAB „Stateta“ stato degalinę Kaune, prie Vilniaus–Klaipėdos greitkelio, dar vieną planuoja statyti...

Birštonas rengia naują strategiją – kvies verslo įmones atvykti „darbostogų“ Premium 3

Itin spartų turistų srautų augimą fiksuojantis Birštonas rengia naują kurorto koncepciją, kurios tikslas –...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau