Valdžia įsėdo ne į tą karuselę

Publikuota: 2018-09-10
Darreno Stapleso („Reuters“) nuotr.
Darreno Stapleso („Reuters“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Apie būtinybę skatinti mažų krautuvėlių steigimąsi kalbantys politikai kuria priemonių planą „kainoms mažinti“, kuris, kaip matyti iš preliminarių dokumentų, iš tiesų kainoms įtakos gali turėti ne tiek ir daug, bet prekybininkų, ypač didžiųjų, padėtį tikrai apsunkins.

Didiesiems prekybos tinklams įsitvirtinti miestų centruose leidusi valdžia dabar siekia apkartinti per didelius pelnus (jos manymu) gaunančių prekybininkų gyvenimą, įvesdama jiems naujų ribojimų, tarsi užmiršdama, kokioje apverktinoje padėtyje atsidūrę kai kurie emigracijos ir gyventojų senėjimo nualinti regionai. Jų centruose dabar nyksta paskutinės netinklinės parduotuvės, užleisdamos prekybinius plotus ten augančiai „Maximai“, „Lidl“, „Norfai“, „Iki“. Didieji kuriasi miestelių centruose, buvusių viešbučių vietose, smulkesniems prekybininkams palikdami atokesnius rajonus.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Opiausia regionų problema – darbuotojų trūkumas: verslo ir politikų nuomonės

Kalbėti apie naujus draudimus ir prekybos ribojimus politikams naudinga, todėl jie apie tai ir kalba. Visuomenė kritiška prekybininkų atžvilgiu vien dėl to, kad būtent prekybininkus priimta kaltinti dėl aukštų kainų. Politikai tuo naudojasi.

Regionų gaivinimo tema galbūt ne tokia populiari – iki šiol neturime aiškios vizijos, kaip jie galėtų vystytis. Smulkūs prekybininkai beveik neturi jokių pranašumų, geriausios prekybinės vietos ir sklypai atsiduria didžiųjų rankose. Nors šioje vietoje lemiamą žodį – kur kokia parduotuvė turi stovėti – galėtų tarti savivalda. Tarkime, miestelių autobusų stotys, ten dabar kuriasi didieji tinklai, nors tų miestų merai ir tarybos puikiausiai žino, kaip tokiu prekybiniu plotu apsidžiaugtų vietos prekybininkai. Ir jei savivalda duotų tinkamą toną, konsultacijas ir priežiūrą, šiose vietose kurtųsi nauji verslai ir jie galėtų vartotojams pasiūlyti ne prastesnę kokybę nei didieji rinkos dalyviai.

VŽ nuomone, jei pirma būtų galvojama apie smulkųjį verslininką, kuriuo neva taip rūpinasi politikai, vėliau nereiktų nieko drausti stambiajam. Pirmiausia reikia nustatyti žaidimo taisykles ir jų laikytis.

Kiekvienas didesnis ar mažesnis regionas privalo turėti savo viziją ir priemonių planą, padėsiantį siekti tikslų. Kalbant apie prekybą, rimto svarstymo reikalauja kiekvienas pasirinkimas – plėtoti mažąją prekybą ar priimti tinklą.

Deja, praktiškai veiksmingų planų, juolab apimančių visą šalį, neteko regėti. Akivaizdu, iki šiol regionus klampina gremėzdiški miestų bendrieji ir specialieji planai, sustabarėję politikai. Reikalų su periferijos administracijomis turintys verslininkai sako, kad gebėjimo įsiklausyti į verslo poreikius skirtumai nuo didmiesčių labai akivaizdūs. Parduotuvės projektavimo sąlygų derinimas miestelyje trunka 6–9 mėnesius, o ką jau kalbėti apie ko nors labiau teršiančio statybas, kokį nors pramonės objektą...

Galima diskutuoti, kiek efektyviai regionai panaudojo ES struktūrinių fondų paramą ir biudžeto lėšas: ar ne per daug investuota į šaligatvius ir parkus, kuriais beveik nelieka kam grožėtis, ar nebuvo galimybių daugiau lėšų skirti naujoms darbo vietoms, traukos centrams kurti. Ar Alytuje tikrai žūtbūt dabar reikėjo trijų eismo juostų gatvės, o Utenoje – šviečiančio ir grojančio fontano?

Minint pavyzdines investicijas, pirmiausia iškyla Anykščių šilelio vaizdinys. Už europinius pinigus nutiestas Lajų takas tapo ne tik kultūros objektu, bet ir užkūrė visą smulkaus maitinimo ir paslaugų verslo variklį regione. Per metus ten įsikūrė daugiau kaip penkios naujos kavinės, padaugėjo pavėžėjimo paslaugų tiekėjų.

Savivaldos rinkimams besirengiantys politikai galėtų pamąstyti, į kokį panašų traukos objektą būtų galima investuoti, kuris apaugtų darbo vietomis ir turistais. Vertėtų susimąstyti apie savo krašto perspektyvą ir sudaryti konkretų planą bent dvejiems metams „Kaip pakelti regioną“. Plane būtini skaičiai: planuojamų investicijų sumos ir planuojama grąža. Kalbėkite konkrečiais skaičiais, turėkite aiškius planus, tai daug patraukliau nei tradiciniai pažadai, kad gyvensime geriau ir sočiau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Didžiausia infliacija ES – Estijoje 18

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 9

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 13

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
2019.01.17
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 4

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 3

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
„Mikrovisata“ pakeitė pavadinimą į „Droneda“ 3

Didmeninės prekybos išmaniąja technika UAB „Mikrovisata“, valdanti ir nuosavus buitinės elektronikos prekės...

Technologijos
2019.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau