Briuselis šiemet žada atsakymą, ar Rytų europiečiams tikrai tiekiamas prastesnis maistas

Publikuota: 2018-08-31
Yves Hermano („Reuters“) nuotr.
Yves Hermano („Reuters“) nuotr.

Į priekį stumiasi tyrimas dėl skirtingos to paties ženklinimo maisto produktų sudėties Vakarų ir Rytų Europoje – rezultatus Briuselis žada pristatyti šiemet.

Juos atliks apie 20 bendrijos šalių, įskaitant Lietuvą, pranešė į Vilniuje atvykusi Tiina Astola, Europos Komisijos Teisingumo ir vartotojų reikalų generalinė direktorė.

„Prie to prisijungs maždaug 20 šalių narių ir esu labai patenkinta, kad Lietuva yra tarp jų. Šiuo metu jos renkasi produktus tyrimui, nes tam reikia produktų, kurie yra parduodami daugelyje šalių narių“, – BNS sakė p. Astola.

„Šio bandymo rezultatus turėsime metų pabaigoje“, – pridūrė ji.

Maisto produktų sudėties klausimas Europos Sąjungos darbotvarkėje atsidūrė pernai, kai Slovakija, Vengrija ir Čekija paviešino tyrimus, jog šiose šalyse parduodami maisto produktai yra prastesnės kokybės, nei tuo pačiu prekės ženklu parduodami produktai Vakarų Europoje.

Europos Komisijos pirmininkas Jeanas Claude'as-Junckeris pareiškė, kad „lygiųjų sąjungoje negali būti antrarūšių vartotojų“.

Lietuvos institucijų savarankiškai pernai atliktas 33-ių tų pačių produktų sudėties tyrimas atskleidė, kas du trečdaliai Lietuvoje ir Vokietijoje parduodamų prekių sudėtys skiriasi.

Pavyzdžiui, Vokietijoje parduodamuose „Milka“ sausainiuose buvo 35% šokolado gabaliukų, o Lietuvoje - 32%, lazdynų riešutų kreme „Nutella“ - atitinkamai 7,5 ir 6,6%. nugriebto pieno miltelių, jogurte „Activia“ - atitinkamai 9 ir 8,2% braškių. Be to, skyrėsi jų spalva ir skonis.

Maisto produktų gamintojai teigia, jog produktų sudėtys skiriasi ne mažinant jų kokybę, o taikantis prie skirtingų šalių vartotojų skonių.

Tačiau Europos Komisijos atstovė teigia, jog problema – ne skirtingoje produktų sudėtyje.

„Skoniai iš tikrųjų gali būti skirtingi. Aš esu iš Suomijos ir mėgstu produktus su mažiau cukraus nei kad jie yra daugelyje kitų šalių. Mes nesakome, kad visi gamintojai ir prekybininkai turi visada pardavinėti tą patį dalyką. Problema yra tada, kai jie reklamuoja kažką kaip tą patį, nors jis yra kitoks“, – kalbėjo p. Astola.

Lietuvos pareigūnai sako, jog dvigubų maisto kokybės standartų klausimą aukščiausiu lygiu kelia jau seniai.

Šiemet pavasarį pasiūlytuose ES direktyvų pakeitimuose Europos Komisija pasiūlė nustatyti, kad skirtingose šalyse to paties prekės ženklo, bet skirtingos sudėties produktų pardavimai būtų laikomi nesąžininga prekyba.

Ponia Astola sakė, jog didžiausia atsakomybė užtikrinant vartotojų teises į tos pačios sudėties produktus arba skirtingą jų ženklinimą teks vietinėms tarnyboms.

„Neseniai mes pataisėme reguliavimą dėl vartotojų teisių gynimo organizacijų bendradarbiavimo. Taigi, turime geresnius įrankius veikti tarpvalstybiniais klausimais, tačiau tuo pačiu metu reikia atsiminti, kad vykdytojos yra nacionalinės valdžios institucijos“, – teigė p. Astola.

Pasak jos, problemą spręsti padėtų ir vartotojų sąmoningumas.

Lietuvos institucijos rudenį žada pradėti tyrimą, kur bus aiškinamasi, kaip pirkėjų elgesį veikia jų turima informacija apie prekę. Specialistai taip pat tirs, ar vartotojai pirktų prekę, jeigu žinotų, kad jos sudėtis Lietuvoje prastesnė.

Anot Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, tyrimas leis geriau įvertinti dvigubos produktų kokybės problemos mastą Lietuvoje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Mylimiausi prekių ženklai JAV

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
07:02
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
05:45
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 11

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau