Briuselis šiemet žada atsakymą, ar Rytų europiečiams tikrai tiekiamas prastesnis maistas

Publikuota: 2018-08-31
Yves Hermano („Reuters“) nuotr.
Yves Hermano („Reuters“) nuotr.

Į priekį stumiasi tyrimas dėl skirtingos to paties ženklinimo maisto produktų sudėties Vakarų ir Rytų Europoje – rezultatus Briuselis žada pristatyti šiemet.

Juos atliks apie 20 bendrijos šalių, įskaitant Lietuvą, pranešė į Vilniuje atvykusi Tiina Astola, Europos Komisijos Teisingumo ir vartotojų reikalų generalinė direktorė.

„Prie to prisijungs maždaug 20 šalių narių ir esu labai patenkinta, kad Lietuva yra tarp jų. Šiuo metu jos renkasi produktus tyrimui, nes tam reikia produktų, kurie yra parduodami daugelyje šalių narių“, – BNS sakė p. Astola.

„Šio bandymo rezultatus turėsime metų pabaigoje“, – pridūrė ji.

Maisto produktų sudėties klausimas Europos Sąjungos darbotvarkėje atsidūrė pernai, kai Slovakija, Vengrija ir Čekija paviešino tyrimus, jog šiose šalyse parduodami maisto produktai yra prastesnės kokybės, nei tuo pačiu prekės ženklu parduodami produktai Vakarų Europoje.

Europos Komisijos pirmininkas Jeanas Claude'as-Junckeris pareiškė, kad „lygiųjų sąjungoje negali būti antrarūšių vartotojų“.

Lietuvos institucijų savarankiškai pernai atliktas 33-ių tų pačių produktų sudėties tyrimas atskleidė, kas du trečdaliai Lietuvoje ir Vokietijoje parduodamų prekių sudėtys skiriasi.

Pavyzdžiui, Vokietijoje parduodamuose „Milka“ sausainiuose buvo 35% šokolado gabaliukų, o Lietuvoje - 32%, lazdynų riešutų kreme „Nutella“ - atitinkamai 7,5 ir 6,6%. nugriebto pieno miltelių, jogurte „Activia“ - atitinkamai 9 ir 8,2% braškių. Be to, skyrėsi jų spalva ir skonis.

Maisto produktų gamintojai teigia, jog produktų sudėtys skiriasi ne mažinant jų kokybę, o taikantis prie skirtingų šalių vartotojų skonių.

Tačiau Europos Komisijos atstovė teigia, jog problema – ne skirtingoje produktų sudėtyje.

„Skoniai iš tikrųjų gali būti skirtingi. Aš esu iš Suomijos ir mėgstu produktus su mažiau cukraus nei kad jie yra daugelyje kitų šalių. Mes nesakome, kad visi gamintojai ir prekybininkai turi visada pardavinėti tą patį dalyką. Problema yra tada, kai jie reklamuoja kažką kaip tą patį, nors jis yra kitoks“, – kalbėjo p. Astola.

Lietuvos pareigūnai sako, jog dvigubų maisto kokybės standartų klausimą aukščiausiu lygiu kelia jau seniai.

Šiemet pavasarį pasiūlytuose ES direktyvų pakeitimuose Europos Komisija pasiūlė nustatyti, kad skirtingose šalyse to paties prekės ženklo, bet skirtingos sudėties produktų pardavimai būtų laikomi nesąžininga prekyba.

Ponia Astola sakė, jog didžiausia atsakomybė užtikrinant vartotojų teises į tos pačios sudėties produktus arba skirtingą jų ženklinimą teks vietinėms tarnyboms.

„Neseniai mes pataisėme reguliavimą dėl vartotojų teisių gynimo organizacijų bendradarbiavimo. Taigi, turime geresnius įrankius veikti tarpvalstybiniais klausimais, tačiau tuo pačiu metu reikia atsiminti, kad vykdytojos yra nacionalinės valdžios institucijos“, – teigė p. Astola.

Pasak jos, problemą spręsti padėtų ir vartotojų sąmoningumas.

Lietuvos institucijos rudenį žada pradėti tyrimą, kur bus aiškinamasi, kaip pirkėjų elgesį veikia jų turima informacija apie prekę. Specialistai taip pat tirs, ar vartotojai pirktų prekę, jeigu žinotų, kad jos sudėtis Lietuvoje prastesnė.

Anot Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, tyrimas leis geriau įvertinti dvigubos produktų kokybės problemos mastą Lietuvoje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
14:51
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
11:06
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
10:27
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
07:46
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  2

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau