Skvernelis vėl kalba apie prekybos centrų darbo sekmadieniais ribojimą

Publikuota: 2018-08-13
Atnaujinta 2018-08-13 15:32
Premjeras Saulius Skvernelis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Premjeras Saulius Skvernelis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Viena priemonių prekybos tinklų koncentracijai mažinti gali būti parduotuvių darbo sekmadieniais ribojimas, teigia premjeras Saulius Skvernelis, pirmadienį kalbėjęs tiesioginėje DELFI TV transliacijoje.

Premjeras leidžia suprasti, kad Seimo nariai nusiteikę riboti prekybos centrų darbo laiką sekmadieniais.

„Žinant Seime nuotaikas, ko gero, pritarimas bus, kalbant apie darbo laiko ribojimą. Iš pradžių darbo laikas galėtų būti apribotas ne kiekvieną sekmadienį. Panašus modelis taikomas Lenkijoje. Išimtis bus šeimininkai ir jų šeimos nariai, kurie galės dirbti ir sekmadieniais“, – kalbėjo p. Skvernelis.

Anot jo, iššūkis – kaip padaryti, kad mažųjų verslų atsirastų ir didžiuosiuose miestuose, kur dabar matome, kad centruose toje pačioje vietoje stovi trys didžiausi prekybos centrai.

Ponas Skvernelis pirmadienį po Vyriausybės posėdžio paklaustas apie priemones, kurių bus imtasi kovojant su prekybininkų apetitais kelti kainas, atsakė: „Kai bus parengti ir priimti galutiniai sprendimai šiais klausimais, tuomet ateisiu ir jums išsamiai papasakosiu apie tas priemones. Bet galiu užtikrinti, kad šie klausimai nebus palikti Vyriausybėje be dėmesio. Žinoma, kalbame ne apie kainų valstybinį reguliavimą. Tai būtų absurdas. Bet yra įvairios kitos priemonės. Kalbant apie pasiūlymą riboti prekybos centrų darbą sekmadieniais – čia nėra jokios paslapties, po pateikimo tokiam pasiūlymui Seime yra pritarta ir dabar vyksta svarstymai ir derinimai. Manau, kad šis pasiūlymas turi perspektyvą. O kalbant apie galimą asocijuotų prekybininkų struktūrų galimą pasipriešinimą tokiems pasiūlymams galiu tik užtikrinti, kad iki šiol bendravom, ir toliau su jais bendrausim, susitiksim, išklausysim jų argumentus, pasakysim savus, kad lauktume ir tam tikros socialinės atsakomybės. Diskutuosime ir ieškosime sprendimų, kad didesni kainų svyravimai rinkoje negultų ant vartotojų pečių.“

Siūlymas riboti didžiųjų prekybos centrų darbą Seime pateiktas šį pavasarį; po pateikimo siūlymui pritarta. Šiuo metu vyksta įstatymo pakeitimo svarstymai komitetuose ir laukiama Vyriausybės išvados. Rudenį Seimo nariai turėtų grįžti prie šio klausimo.

VŽ rašė, kad priėmus sprendimą nedirbti per šventes prekybos sektorius negautų apie 1 mln. Eur pajamų per dieną, skaičiuoja Lietuvos prekybos įmonių asociacija.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių vykdantysis direktorius, VŽ yra sakęs, kad kai kuriose įmonėse dirba nemažai studentų, kurie pageidauja dirbti švenčių dienomis, nes toks grafikas suderinamas su studijomis, vilioja galimybė užsidirbti dvigubu tarifu.

VŽ rašė, kad profsąjungų atstovai reikalauja, kad švenčių dienomis nedirbtų ne tik prekybos tinklų, tokių kaip „Maxima“, „Norfa“, „Iki“, „Rimi“ parduotuvės, bet ir prekybos, pramogų ir laisvalaikio centrai „Akropolis“, „Mega“ ir kiti.

„Savireguliacija Lietuvoje veikia, per Velykas nedirbs „Norfos“, „Lidl“ parduotuvės, trumpėja kitų parduotuvių darbo laikas. Prieš dešimtmetį visi dirbo iki 12 val. nakties, o dabar situacija visiškai kitokia. Nebūtų logiška verslui laikyti pustuščių parduotuvių, jei nebūtų srautų. Svarbu visiems nepritaikyti vieno kurpaliaus, nes ir vartotojų poreikiai skirtinguose miestuose nevienodi“, – komentuoja p. Vilimas.  

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 1

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  3

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 4

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau