Kaip „Apple“ programėlių parduotuvė pakeitė mūsų pasaulį

Publikuota: 2018-08-05
Mike Segaro („Reuters“) nuotr.
Mike Segaro („Reuters“) nuotr.

Prieš dešimtmetį „Apple“ atvėrė „iPhone apps“ parduotuvę, paskatinusią programuotojų kūrybiškumą ir sudariusią galimybę klientams susikomplektuoti savo telefoną taip, kaip pačiam patogu. Šiandien vien „iPhone“ turi daugiau nei 2 mln. įvairiausių programėlių, kuriomis naudojasi milijardai žmonių visame pasaulyje.

Telefone įdiegtos programėlės keičia mūsų žaidimų ir darbo įpročius, o kartais tampa ir pagrindine mūsų išsiblaškymo priežastimi – neretai niekaip nesugebame nuo jų atitraukti savo akių.

Mobiliosios programėlės tapo naujos industrijos dalimi, be jų būtų neįsivaizduojamos tokios paslaugos kaip „Uber“. Šios programėlės sukūrė milžinišką programuotojų ir programavimo mokyklų poreikį, rašo „Fox Business“.

Tačiau didėja ir visuomenės susirūpinimas dėl to, kiek laiko praleidžiame naudodamiesi programėlėmis, ir ar tikrai mes norime joms skirti tiek dėmesio, kiek dabar skiriame.

Šiek tiek vėliau po to, kai savo „iPhone apps“ parduotuvę atvėrė „Apple“, jos pėdomis pasekė varžovai „Google“, „Amazon“ ir „Microsoft“. Visos kartu šios bendrovės dabar siūlo apie 7 mln. programėlių.

Programėlių parduotuvė yra greičiausiai auganti „Apple“ verslo dalis. Kartu su „Apple“ paslaugų verslu gautos metinės pajamos siekia 33 mlrd. USD.

Programėlių kūrėjams per pastarąjį dešimtmetį sumokėta daugiau nei 100 mlrd. USD. 

Mobiliosios programėlės yra neatsiejama kai kurių verslų dalis ir pagrindas. Prieš ketverius metus, 2014 m. gegužę kartu su vystymo partneriu „MobilityBee“ savo mobiliąją programėlę pristatė „Barbora“.

Tomas Kibildis „Barboros“ direktorius, sako, kad ji nuolat atnaujinama ir tobulinama.

„Tai nuolatinis procesas ir, be abejo, nuolatiniai kaštai, tad investicijas būtų sunku suskaičiuoti. Bet kokiu atveju, matome, kad šios investicijos atsiperka – tiek dėl augančio klientų skaičiaus, tiek ir dėl jų pasitenkinimo mūsų paslauga“, – sako p. Kibildis.

Apsiperkančių mobiliąja „Barboros“ programėle dalis nuosekliai auga. Šiuo metu šį būdą apsipirkti renkasi apie 40% bendrovės klientų, 2017 m. jų dalis siekė 30%, 2016 m. – 22%.

Tikimasi, kad 2019 m. daugiau nei pusė klientų maistą ir kasdienes prekes „Barboroje“ pirks mobiliaisiais įrenginiais. Tai susiję tiek su pačios programėlės patogumu bei nuolatiniu tobulėjimu, tiek ir su besikeičiančiais miestiečių gyvenimo įpročiais, tempu, mano p. Kibildis.

„Mobiliąją programėle gali apsipirkti praktiškai iš bet kur, nesi pririštas prie laido, gali patogiau išnaudoti laisvą laiką ir „nueiti į parduotuvę“, pavyzdžiui, ilsėdamasis gamtoje ar važiuodamas visuomeniniu transportu“, - sako p. Kibildis.

VŽ rašė, kad apsipirkimų per mobiliuosius telefonus daugėja, bet lyderis – dar vis kompiuteris. Stebėdami augančius mobiliuosius pardavimus, ekspertai prognozuoja, kad 2019 m. Lietuvoje mobiliaisiais įrenginiais pirks daugiau kaip pusė gyventojų. Neseniai atliktas „Swedbank“ tyrimas vis tik parodė, kad šiuo metu 70% internetinių parduotuvių klientų apsiperka per stacionarius arba nešiojamuosius kompiuterius.
 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
10:16
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau