Kaip „Apple“ programėlių parduotuvė pakeitė mūsų pasaulį

Publikuota: 2018-08-05
Mike Segaro („Reuters“) nuotr.
Mike Segaro („Reuters“) nuotr.

Prieš dešimtmetį „Apple“ atvėrė „iPhone apps“ parduotuvę, paskatinusią programuotojų kūrybiškumą ir sudariusią galimybę klientams susikomplektuoti savo telefoną taip, kaip pačiam patogu. Šiandien vien „iPhone“ turi daugiau nei 2 mln. įvairiausių programėlių, kuriomis naudojasi milijardai žmonių visame pasaulyje.

Telefone įdiegtos programėlės keičia mūsų žaidimų ir darbo įpročius, o kartais tampa ir pagrindine mūsų išsiblaškymo priežastimi – neretai niekaip nesugebame nuo jų atitraukti savo akių.

Mobiliosios programėlės tapo naujos industrijos dalimi, be jų būtų neįsivaizduojamos tokios paslaugos kaip „Uber“. Šios programėlės sukūrė milžinišką programuotojų ir programavimo mokyklų poreikį, rašo „Fox Business“.

Tačiau didėja ir visuomenės susirūpinimas dėl to, kiek laiko praleidžiame naudodamiesi programėlėmis, ir ar tikrai mes norime joms skirti tiek dėmesio, kiek dabar skiriame.

Šiek tiek vėliau po to, kai savo „iPhone apps“ parduotuvę atvėrė „Apple“, jos pėdomis pasekė varžovai „Google“, „Amazon“ ir „Microsoft“. Visos kartu šios bendrovės dabar siūlo apie 7 mln. programėlių.

Programėlių parduotuvė yra greičiausiai auganti „Apple“ verslo dalis. Kartu su „Apple“ paslaugų verslu gautos metinės pajamos siekia 33 mlrd. USD.

Programėlių kūrėjams per pastarąjį dešimtmetį sumokėta daugiau nei 100 mlrd. USD. 

Mobiliosios programėlės yra neatsiejama kai kurių verslų dalis ir pagrindas. Prieš ketverius metus, 2014 m. gegužę kartu su vystymo partneriu „MobilityBee“ savo mobiliąją programėlę pristatė „Barbora“.

Tomas Kibildis „Barboros“ direktorius, sako, kad ji nuolat atnaujinama ir tobulinama.

„Tai nuolatinis procesas ir, be abejo, nuolatiniai kaštai, tad investicijas būtų sunku suskaičiuoti. Bet kokiu atveju, matome, kad šios investicijos atsiperka – tiek dėl augančio klientų skaičiaus, tiek ir dėl jų pasitenkinimo mūsų paslauga“, – sako p. Kibildis.

Apsiperkančių mobiliąja „Barboros“ programėle dalis nuosekliai auga. Šiuo metu šį būdą apsipirkti renkasi apie 40% bendrovės klientų, 2017 m. jų dalis siekė 30%, 2016 m. – 22%.

Tikimasi, kad 2019 m. daugiau nei pusė klientų maistą ir kasdienes prekes „Barboroje“ pirks mobiliaisiais įrenginiais. Tai susiję tiek su pačios programėlės patogumu bei nuolatiniu tobulėjimu, tiek ir su besikeičiančiais miestiečių gyvenimo įpročiais, tempu, mano p. Kibildis.

„Mobiliąją programėle gali apsipirkti praktiškai iš bet kur, nesi pririštas prie laido, gali patogiau išnaudoti laisvą laiką ir „nueiti į parduotuvę“, pavyzdžiui, ilsėdamasis gamtoje ar važiuodamas visuomeniniu transportu“, - sako p. Kibildis.

VŽ rašė, kad apsipirkimų per mobiliuosius telefonus daugėja, bet lyderis – dar vis kompiuteris. Stebėdami augančius mobiliuosius pardavimus, ekspertai prognozuoja, kad 2019 m. Lietuvoje mobiliaisiais įrenginiais pirks daugiau kaip pusė gyventojų. Neseniai atliktas „Swedbank“ tyrimas vis tik parodė, kad šiuo metu 70% internetinių parduotuvių klientų apsiperka per stacionarius arba nešiojamuosius kompiuterius.
 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 15

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
09:56
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
13:21
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
11:14
Vyriausybė svarstys elektronikos PVM pokyčius 1

Elektronikos prekėms – standiesiems diskams, mobiliesiems telefonams, planšetėms ir nešiojamiesiems...

Prekyba
10:36
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
09:00
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV 1

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau