„Lidl“ lentynose neliks vienkartinių plastiko gaminių

Publikuota: 2018-07-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekybos tinkle „Lidl Lietuva“ iki 2019 m. pabaigos visiškai nebeliks vienkartinių plastiko gaminių, tokių kaip gėrimų šiaudeliai, puodeliai, taurės, lėkštės, įrankiai bei vatos pagaliukai su plastikiniu koteliu. 

Bendrovė praneša, kad taip vykdomas anksčiau paskelbtas siekis iki 2025 m. sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį 20%.

Kuria alternatyvas

Vietoje minėtų plastikinių produktų bus pasiūlyta gaminių iš alternatyvių bei perdirbamų medžiagų. Juos mažmeninės prekybos įmonė šiuo metu kuria bendradarbiaudama su savo tiekėjais. Kitu etapu „Lidl“ taip pat planuoja atitinkamomis alternatyvomis pakeisti įrankius ir šiaudelius, pridedamus prie paruoštų vartoti atvėsintų maisto produktų bei gėrimų. „Lidl Lietuva“ ketina pereiti prie alternatyvių prekių, pardavusi turimus vienkartinius plastiko gaminius. Šitaip bus užtikrinta, kad pirkėjai nuolat galėtų įsigyti šio tipo prekių. 

„Mūsų plastiko strategija turi aiškų principą: atsisakyti – sumažinti – pritaikyti. Nusprendę nebeprekiauti vienkartiniais gaminiais, prisidedame prie plastiko balanso palaikymo“, – pranešime spaudai cituojamas Karolis Lebednikas, bendrovės „Lidl Lietuva“ kokybės užtikrinimo departamento vadovas.

„Lidl Lietuva“ primena, kad jau įgyvendino kelias iniciatyvas siekdama sumažinti plastiko suvartojimą. Pavyzdžiui, „Lidl“ parduotuvių karštų kepinių skyriuje atsisakyta plastikinių maišelių – vietoje jų siūlomi perdirbami popieriniai. „Taip pat šiemet mažinamas plastiko, naudojamo „Saguaro“ mineralinio vandens buteliams gaminti, svoris. Sumažinus plastiko kiekį, reikalingą vienam buteliukui, 10%, didesniu mastu tai leis reikšmingai sutaupyti. Šitaip bendrovė planuoja per metus sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį apytiksliai 21 tona. Be to, šiuo metu prekybos tinkas vertina galimybes buteliukų gamybai naudoti perdirbtą plastiką“, – rašoma pranešime.

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ priklauso grupei  „Schwarz“ ir turi daugiau nei 10.000 parduotuvių 28 Europos valstybėse. Bendrovė skelbia, kad 2017 m. pasiekė 74,6 mlrd. Eur apyvartą. VŽ rašė, kad 2016 m. viduryje Lietuvoje pradėjusi veikti „Lidl Lietuva“ praėjusių metų finansinės ataskaitos Registrų centrui nėra pateikusi, tačiau, ko gero, pelno joje dairytis dar būtų ankstoka: Vokietijos mažmenininkas savo tinklą jau išplėtė iki 37 parduotuvių, iš kurių daugumą pats ir pasistatė. Vos dvi iš jų įkurtos mažiau investicijų reikalaujančiose nuomojamose patalpose. Šiuo metu „Lidl“ toliau aktyviai plečiasi ir yra vienas aktyviausiai besireklamuojančių mažmenininkų. VŽ primena, kad pirmuosius finansinius metus (2016 m. kovo 1 d. – 2017 m. vasario 28 d.) „Lidl Lietuva“ baigė turėdama 18 mln. Eur nuostolių, tačiau bendrovė vertino juos kaip investiciją, kurios grąža yra ilgalaikė.

Atsisako ir kiti

Kita mažmenininkė iš Vokietijos – „Rewe Group“, turinti parduotuves įvairiose Europos šalyse, JAV ir Kinijoje, taip pat paskelbė, kad mažins vienkartinių plastikinių produktų pardavimą. Visų pirma ketinama atsisakyti plastikinių šiaudelių – jų prekyboje turėtų nebelikti iki šių metų pabaigos. „Plastikiniai šiaudeliai vidutiniškai panaudojami vos 20 minučių ir tuomet išmetami. Jie priklauso dažniausiai iš vandenynų į paplūdimius atplaukiančioms šiukšlėms. Atsisakydama šios prekės, „Rewe“ netieks 42 mln. tokių šiaudelių per metus. Nuo 2019 m. prekybos tinklas ketina pasiūlyti alternatyvas – vienkartinius šiaudelius iš popieriaus, kviečių želmenų ir daugkartinius iš nerūdijančio plieno“, – apie bendrovės planus trečiadienį praneša „FAZ“.

VŽ rašė, kad plastiko atsisako ir kitas prekybos gigantas – Švedijos mažmeninės prekybos milžinė IKEA iki 2020 m. planuoja nebeprekiauti vienkartiniais gaminiais iš plastiko. IKEA anksčiau skelbė, kad iki 2025 m. išsikėlė tikslą visus produktus gaminti tik iš perdirbtų arba atsinaujinančių medžiagų bei pasiekti nulinę taršos emisiją. Taip pat kompanija savo valdomuose restoranuose ketina padidinti patiekalų be mėsos pasirinkimą.

Apie pokyčius birželį pranešė ir didžiausias pasaulyje maitinimo tinklas „McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti popieriniais. Pirmiausia ši naujovė pradedama diegti Jungtinėje Karalystėje (JK) ir Airijoje. „McDonald’s“ tinklo planuose – iki 2019 m. visai atsisakyti plastikinių šiaudelių visuose 1.361 tinklo restoranuose JK ir Airijoje. Dalį plastikinių šiaudelių kitomis alternatyvomis tinklas jau keičia Belgijoje, o netrukus šiemet to imsis ir kai kuriuose JAV, Prancūzijos, Švedijos, Norvegijos restoranuose. Tinklas nurodo, jog pagrindinė permainų priežastis – siekis daugiau pakuočių gaminti iš perdirbtų medžiagų ir sumažinti plastiko taršą.

VŽ primena, kad bendrovės suskubo skelbti apie savo gamtai ir aplinkai naudą nešančius ketinimus po to, kai Europos Komisija (EK) gegužės gale pateikė jau anksčiau aptartas naujas taisykles, kuriomis tam tikruose gaminiuose (pvz., ausų krapštukuose, stalo įrankiuose, gėrimų šiaudeliuose) uždraudžiamas plastikas, taip pat mažinamas plastiko pakuočių naudojimas, didinama gamintojų atsakomybė ir finansinis indėlis į atliekų tvarkymą bei visuomenės švietimą. Vienkartiniai plastiko gaminiai ypač teršia vandenynus.

Dar prieš EK sprendimą iš ES besitraukianti Didžioji Britanija šalies mastu ėmė kovoti su plastiko pertekliniu naudojimu. VŽ rašė, kad Didžiosios Britanijos vyriausybės sudarytas planas, kaip sumažinti plastiko atliekų kiekį, apima ir tokius vienkartinio naudojimo produktus, kaip drėgnos servetėlės. Jos paprastai gaminamos su plastiku, kuris gamtoje suyra tik per kelis šimtus metų. Šios šalies Vyriausybė paskelbė, kad drėgnos servetėlės turės visai išnykti nuo prekystalių arba gamintojai privalės jas pradėti gaminti kitaip, be plastiko. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 3

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 3

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 7

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau