Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui

Publikuota: 2018-06-25
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Šią žinią sveikina turizmo verslas, anksčiau ne kartą kritikavęs valdžią, kad šalis iki šiol neturėjo vienos pristatymu pasaulyje besirūpinančios institucijos.

Toks sprendimas pirmadienį priimtas Vyriausybės strateginių projektų aptarimui skirtame posėdyje.

Esama šalies pristatymo užsienyje situacija nebetenkina, sako Algirdas Stončaitis, Vyriausybės kancleris. Pasak jo, Lietuvos institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

„Lietuva iki šiol neturi aiškios žinutės pasauliui – save pristatome per daugybę dimensijų. Giriame gamtą, pasiekimus inovacijų, inžinerijos, biotechnologijų srityje, minime viešojo interneto greitį, tačiau vieningos komunikacijos sistemos nėra. Galima teigti, kad Lietuvos įvaizdis kiekvienu atveju vis kitoks“, – pranešime spaudai teigia Vyriausybės kancleris.

Sunkios tapatybės paieškos

nuotrauka::1

Lietuva šalies prekės ženklo kūrimo darbus pradėjo 2006 m., tačiau jie nebuvo sėkmingi, o 2009 metais, prasidėjus ekonominei krizei, buvo nutraukti.

Nuo to laiko nei viena institucija nevykdė šalies pristatymo užsienyje koordinavimo.

Kitų šalių patirtys rodo, kad įvaizdžio ir šalies reputacijos kūrimo koordinuotos pastangos valstybėms atneša realios naudos. Kai kurių šalių sėkmės istorijos iš tiesų įkvepiančios: pavyzdžiui, Estija jau išsikovojo skaitmeninės šalies pozicijas pasaulyje ir yra tapatinama su pažangia visuomene.

„Šiandien svarbu siekti, kad šalies pristatymas užsienyje būtų vykdomas koordinuotai. Turime išvengti veiklų dubliavimo, skatinti institucijas bendradarbiauti ir ieškoti veiklų apjungimo galimybių. Tuomet Lietuvos vardas skambės garsiau“, – sako p. Stončaitis.

Šalies pristatymo koordinatoriui keliamas Lietuvos vertybių išgryninimo tikslas. Pasak kanclerio, šiandien svarbu ne tik atsakyti į klausimą, kas mus išskiria iš kitų šalių, bet ir susitarti dėl šalies vystymosi krypties. Konkurencija pasaulyje aštrėja, tad Lietuvai svarbu ne tik didinti savo atpažįstamumą pasaulyje, stiprinti teigiamas asociacijas, bet ir rasti konkurencingą nišą“, – teigė Vyriausybės kancleris.

Žinią sutiko pozityviai

Žinią, kad atsirado Lietuvos pristatymo pasauliui, koordinatorius, turizmo verslas sutinka pozityviai. Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, sako, kad tai sveikintinas dalykas.

„Turizmui šalies įvaizdis yra labai daug lemiantis dalykas. Gerai, kad bus toks koordinuojantis skyrius, kuris vėliau turėtų išaugti į kompetentingą instituciją. Koordinuoti veiksmai atneš daugiau naudos Lietuvai“, – sako ji.

VŽ rašė, jog turizmo verslas yra ne kartą įvardijęs kaip didelę problemą tai, jog valstybės mastu iki šiol neturėjome ne tik įvaizdžio koordinatoriaus, bet ir Lietuvos įvaizdžio strategijos, stebėsenos, kam išleidžiamos įvaizdžiui skiriamos lėšos.

„Padėtį dar sunkina ir tai, kad yra smarkiai apkarpytos lėšos turizmo rinkodarai, nors turizmas šiandien – bene vienintelė šaka, kuri užsiima Lietuvos įvaizdžio kūrimu pasaulyje“, – VŽ yra sakiusi Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

70% vokiečių nežinojo Lietuvos

Paskutiniai Lietuvos žinomumo tyrimai buvo atlikti 2006 metais. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorus“ atliktų reprezentatyvių tyrimų duomenimis, tuomet Lietuvos žinomumo vidurkis Europoje siekė 42%, Vokietijoje Lietuvos nežinojo 70% šalies gyventojų.

Lietuvos įvaizdžio skyriaus pagrindinis uždavinys – formuoti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Šiuo metu skyriuje dirba 4 specialistai, kurie bendradarbiaudami su verslo, kultūros ir kitų institucijų ir organizacijų atstovais koordinuoja ir įgyvendina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimo programą, ruošiasi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečio minėjimui, prisideda prie pagrindinių šalies įvykių komunikacijos koordinavimo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Brexit“: VMI ir muitinė ragina paskubėti iki kovo 30 d. Premium 1

Muitinės procedūros be įprastų internetinių sistemų, negaliojančios prekių licencijos, sunkiau grąžinamas PVM...

Finansai
08:59
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 2

Estijos bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus...

Pramonė
05:45
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  10

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 11

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium 1

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 3

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau