Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui

Publikuota: 2018-06-25
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Šią žinią sveikina turizmo verslas, anksčiau ne kartą kritikavęs valdžią, kad šalis iki šiol neturėjo vienos pristatymu pasaulyje besirūpinančios institucijos.

Toks sprendimas pirmadienį priimtas Vyriausybės strateginių projektų aptarimui skirtame posėdyje.

Esama šalies pristatymo užsienyje situacija nebetenkina, sako Algirdas Stončaitis, Vyriausybės kancleris. Pasak jo, Lietuvos institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

„Lietuva iki šiol neturi aiškios žinutės pasauliui – save pristatome per daugybę dimensijų. Giriame gamtą, pasiekimus inovacijų, inžinerijos, biotechnologijų srityje, minime viešojo interneto greitį, tačiau vieningos komunikacijos sistemos nėra. Galima teigti, kad Lietuvos įvaizdis kiekvienu atveju vis kitoks“, – pranešime spaudai teigia Vyriausybės kancleris.

Sunkios tapatybės paieškos

nuotrauka::1

Lietuva šalies prekės ženklo kūrimo darbus pradėjo 2006 m., tačiau jie nebuvo sėkmingi, o 2009 metais, prasidėjus ekonominei krizei, buvo nutraukti.

Nuo to laiko nei viena institucija nevykdė šalies pristatymo užsienyje koordinavimo.

Kitų šalių patirtys rodo, kad įvaizdžio ir šalies reputacijos kūrimo koordinuotos pastangos valstybėms atneša realios naudos. Kai kurių šalių sėkmės istorijos iš tiesų įkvepiančios: pavyzdžiui, Estija jau išsikovojo skaitmeninės šalies pozicijas pasaulyje ir yra tapatinama su pažangia visuomene.

„Šiandien svarbu siekti, kad šalies pristatymas užsienyje būtų vykdomas koordinuotai. Turime išvengti veiklų dubliavimo, skatinti institucijas bendradarbiauti ir ieškoti veiklų apjungimo galimybių. Tuomet Lietuvos vardas skambės garsiau“, – sako p. Stončaitis.

Šalies pristatymo koordinatoriui keliamas Lietuvos vertybių išgryninimo tikslas. Pasak kanclerio, šiandien svarbu ne tik atsakyti į klausimą, kas mus išskiria iš kitų šalių, bet ir susitarti dėl šalies vystymosi krypties. Konkurencija pasaulyje aštrėja, tad Lietuvai svarbu ne tik didinti savo atpažįstamumą pasaulyje, stiprinti teigiamas asociacijas, bet ir rasti konkurencingą nišą“, – teigė Vyriausybės kancleris.

Žinią sutiko pozityviai

Žinią, kad atsirado Lietuvos pristatymo pasauliui, koordinatorius, turizmo verslas sutinka pozityviai. Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, sako, kad tai sveikintinas dalykas.

„Turizmui šalies įvaizdis yra labai daug lemiantis dalykas. Gerai, kad bus toks koordinuojantis skyrius, kuris vėliau turėtų išaugti į kompetentingą instituciją. Koordinuoti veiksmai atneš daugiau naudos Lietuvai“, – sako ji.

VŽ rašė, jog turizmo verslas yra ne kartą įvardijęs kaip didelę problemą tai, jog valstybės mastu iki šiol neturėjome ne tik įvaizdžio koordinatoriaus, bet ir Lietuvos įvaizdžio strategijos, stebėsenos, kam išleidžiamos įvaizdžiui skiriamos lėšos.

„Padėtį dar sunkina ir tai, kad yra smarkiai apkarpytos lėšos turizmo rinkodarai, nors turizmas šiandien – bene vienintelė šaka, kuri užsiima Lietuvos įvaizdžio kūrimu pasaulyje“, – VŽ yra sakiusi Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

70% vokiečių nežinojo Lietuvos

Paskutiniai Lietuvos žinomumo tyrimai buvo atlikti 2006 metais. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorus“ atliktų reprezentatyvių tyrimų duomenimis, tuomet Lietuvos žinomumo vidurkis Europoje siekė 42%, Vokietijoje Lietuvos nežinojo 70% šalies gyventojų.

Lietuvos įvaizdžio skyriaus pagrindinis uždavinys – formuoti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Šiuo metu skyriuje dirba 4 specialistai, kurie bendradarbiaudami su verslo, kultūros ir kitų institucijų ir organizacijų atstovais koordinuoja ir įgyvendina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimo programą, ruošiasi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečio minėjimui, prisideda prie pagrindinių šalies įvykių komunikacijos koordinavimo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 6

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
2018.07.22
Apklausa: kavinių nuolaidos vis mažiau vilioja 6

Du iš dešimties apklausoje dalyvavusių vyrų ir moterų į kavines užsuka dėl siūlomų akcijų ir specialių...

Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

Statyba ir NT
2018.07.20
„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 5

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau