Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui

Publikuota: 2018-06-25
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Šią žinią sveikina turizmo verslas, anksčiau ne kartą kritikavęs valdžią, kad šalis iki šiol neturėjo vienos pristatymu pasaulyje besirūpinančios institucijos.

Toks sprendimas pirmadienį priimtas Vyriausybės strateginių projektų aptarimui skirtame posėdyje.

Esama šalies pristatymo užsienyje situacija nebetenkina, sako Algirdas Stončaitis, Vyriausybės kancleris. Pasak jo, Lietuvos institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

„Lietuva iki šiol neturi aiškios žinutės pasauliui – save pristatome per daugybę dimensijų. Giriame gamtą, pasiekimus inovacijų, inžinerijos, biotechnologijų srityje, minime viešojo interneto greitį, tačiau vieningos komunikacijos sistemos nėra. Galima teigti, kad Lietuvos įvaizdis kiekvienu atveju vis kitoks“, – pranešime spaudai teigia Vyriausybės kancleris.

Sunkios tapatybės paieškos

nuotrauka::1

Lietuva šalies prekės ženklo kūrimo darbus pradėjo 2006 m., tačiau jie nebuvo sėkmingi, o 2009 metais, prasidėjus ekonominei krizei, buvo nutraukti.

Nuo to laiko nei viena institucija nevykdė šalies pristatymo užsienyje koordinavimo.

Kitų šalių patirtys rodo, kad įvaizdžio ir šalies reputacijos kūrimo koordinuotos pastangos valstybėms atneša realios naudos. Kai kurių šalių sėkmės istorijos iš tiesų įkvepiančios: pavyzdžiui, Estija jau išsikovojo skaitmeninės šalies pozicijas pasaulyje ir yra tapatinama su pažangia visuomene.

„Šiandien svarbu siekti, kad šalies pristatymas užsienyje būtų vykdomas koordinuotai. Turime išvengti veiklų dubliavimo, skatinti institucijas bendradarbiauti ir ieškoti veiklų apjungimo galimybių. Tuomet Lietuvos vardas skambės garsiau“, – sako p. Stončaitis.

Šalies pristatymo koordinatoriui keliamas Lietuvos vertybių išgryninimo tikslas. Pasak kanclerio, šiandien svarbu ne tik atsakyti į klausimą, kas mus išskiria iš kitų šalių, bet ir susitarti dėl šalies vystymosi krypties. Konkurencija pasaulyje aštrėja, tad Lietuvai svarbu ne tik didinti savo atpažįstamumą pasaulyje, stiprinti teigiamas asociacijas, bet ir rasti konkurencingą nišą“, – teigė Vyriausybės kancleris.

Žinią sutiko pozityviai

Žinią, kad atsirado Lietuvos pristatymo pasauliui, koordinatorius, turizmo verslas sutinka pozityviai. Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, sako, kad tai sveikintinas dalykas.

„Turizmui šalies įvaizdis yra labai daug lemiantis dalykas. Gerai, kad bus toks koordinuojantis skyrius, kuris vėliau turėtų išaugti į kompetentingą instituciją. Koordinuoti veiksmai atneš daugiau naudos Lietuvai“, – sako ji.

VŽ rašė, jog turizmo verslas yra ne kartą įvardijęs kaip didelę problemą tai, jog valstybės mastu iki šiol neturėjome ne tik įvaizdžio koordinatoriaus, bet ir Lietuvos įvaizdžio strategijos, stebėsenos, kam išleidžiamos įvaizdžiui skiriamos lėšos.

„Padėtį dar sunkina ir tai, kad yra smarkiai apkarpytos lėšos turizmo rinkodarai, nors turizmas šiandien – bene vienintelė šaka, kuri užsiima Lietuvos įvaizdžio kūrimu pasaulyje“, – VŽ yra sakiusi Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

70% vokiečių nežinojo Lietuvos

Paskutiniai Lietuvos žinomumo tyrimai buvo atlikti 2006 metais. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorus“ atliktų reprezentatyvių tyrimų duomenimis, tuomet Lietuvos žinomumo vidurkis Europoje siekė 42%, Vokietijoje Lietuvos nežinojo 70% šalies gyventojų.

Lietuvos įvaizdžio skyriaus pagrindinis uždavinys – formuoti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Šiuo metu skyriuje dirba 4 specialistai, kurie bendradarbiaudami su verslo, kultūros ir kitų institucijų ir organizacijų atstovais koordinuoja ir įgyvendina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimo programą, ruošiasi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečio minėjimui, prisideda prie pagrindinių šalies įvykių komunikacijos koordinavimo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gamintojų skola komunalininkams už pakuočių tvarkymą jau perkopė 2 mln. Eur

Įtampa pakuočių atliekų tvarkymo sistemoje didėja. Lietuvos savivaldybių komunalinių įmonių asociacijos...

Interviu su trečios didžiausios drabužių prekybininkės vadove: pagrindinis iššūkis – suburti gerą komandą Premium 6

Penkiolika metų Lenkijos prekybos bendrovės LPP valdomoje „LPP Lithuania“ dirbanti Irina Gromova, pradėjusi...

Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
06:00
Tiekėjų išmonė: skirtinga pakuotė smulkiems, kad nesulauktų didžiųjų pretenzijų Premium

Smulkieji verslininkai, kuriems skatinti valdžios siūlymai žeriami vienas po kito, sako kai kur pastebintys...

„Lidl“ darbuotojams algas kels 7% 18

Prekybos centras „Lidl“ Lietuvoje pardavėjų ir logistikos centro darbuotojų algas nuo kitų metų pradžios...

Vadyba
2018.11.19
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

IKEA planuose – 5,8 mlrd. Eur investicijos į NT

Prekybos milžinė IKEA per ateinančius trejus metus į nekilnojamojo turto (NT) plėtros projektus planuoja...

Statyba ir NT
2018.11.18
„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 6

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 2

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
„M.M.M. projektų“ biurų pastate Vilniuje kursis „Maxima grupė“ 4

Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamos nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „M.M.M. projektai“ statomame...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą 6

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines 2

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau