Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui

Publikuota: 2018-06-25
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valstybinio turizmo departamento 2016 m. pristatytas naujas Lietuvos prekės ženklas, reprezentuojantis kultūros ir gamtos paveldą, kurio šūkis yra „Lithuania. Real is beautiful“, verslo bendruomenės buvo įvertintas prieštaringai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Šią žinią sveikina turizmo verslas, anksčiau ne kartą kritikavęs valdžią, kad šalis iki šiol neturėjo vienos pristatymu pasaulyje besirūpinančios institucijos.

Toks sprendimas pirmadienį priimtas Vyriausybės strateginių projektų aptarimui skirtame posėdyje.

Esama šalies pristatymo užsienyje situacija nebetenkina, sako Algirdas Stončaitis, Vyriausybės kancleris. Pasak jo, Lietuvos institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

„Lietuva iki šiol neturi aiškios žinutės pasauliui – save pristatome per daugybę dimensijų. Giriame gamtą, pasiekimus inovacijų, inžinerijos, biotechnologijų srityje, minime viešojo interneto greitį, tačiau vieningos komunikacijos sistemos nėra. Galima teigti, kad Lietuvos įvaizdis kiekvienu atveju vis kitoks“, – pranešime spaudai teigia Vyriausybės kancleris.

Sunkios tapatybės paieškos

nuotrauka::1

Lietuva šalies prekės ženklo kūrimo darbus pradėjo 2006 m., tačiau jie nebuvo sėkmingi, o 2009 metais, prasidėjus ekonominei krizei, buvo nutraukti.

Nuo to laiko nei viena institucija nevykdė šalies pristatymo užsienyje koordinavimo.

Kitų šalių patirtys rodo, kad įvaizdžio ir šalies reputacijos kūrimo koordinuotos pastangos valstybėms atneša realios naudos. Kai kurių šalių sėkmės istorijos iš tiesų įkvepiančios: pavyzdžiui, Estija jau išsikovojo skaitmeninės šalies pozicijas pasaulyje ir yra tapatinama su pažangia visuomene.

„Šiandien svarbu siekti, kad šalies pristatymas užsienyje būtų vykdomas koordinuotai. Turime išvengti veiklų dubliavimo, skatinti institucijas bendradarbiauti ir ieškoti veiklų apjungimo galimybių. Tuomet Lietuvos vardas skambės garsiau“, – sako p. Stončaitis.

Šalies pristatymo koordinatoriui keliamas Lietuvos vertybių išgryninimo tikslas. Pasak kanclerio, šiandien svarbu ne tik atsakyti į klausimą, kas mus išskiria iš kitų šalių, bet ir susitarti dėl šalies vystymosi krypties. Konkurencija pasaulyje aštrėja, tad Lietuvai svarbu ne tik didinti savo atpažįstamumą pasaulyje, stiprinti teigiamas asociacijas, bet ir rasti konkurencingą nišą“, – teigė Vyriausybės kancleris.

Žinią sutiko pozityviai

Žinią, kad atsirado Lietuvos pristatymo pasauliui, koordinatorius, turizmo verslas sutinka pozityviai. Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, sako, kad tai sveikintinas dalykas.

„Turizmui šalies įvaizdis yra labai daug lemiantis dalykas. Gerai, kad bus toks koordinuojantis skyrius, kuris vėliau turėtų išaugti į kompetentingą instituciją. Koordinuoti veiksmai atneš daugiau naudos Lietuvai“, – sako ji.

VŽ rašė, jog turizmo verslas yra ne kartą įvardijęs kaip didelę problemą tai, jog valstybės mastu iki šiol neturėjome ne tik įvaizdžio koordinatoriaus, bet ir Lietuvos įvaizdžio strategijos, stebėsenos, kam išleidžiamos įvaizdžiui skiriamos lėšos.

„Padėtį dar sunkina ir tai, kad yra smarkiai apkarpytos lėšos turizmo rinkodarai, nors turizmas šiandien – bene vienintelė šaka, kuri užsiima Lietuvos įvaizdžio kūrimu pasaulyje“, – VŽ yra sakiusi Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

70% vokiečių nežinojo Lietuvos

Paskutiniai Lietuvos žinomumo tyrimai buvo atlikti 2006 metais. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorus“ atliktų reprezentatyvių tyrimų duomenimis, tuomet Lietuvos žinomumo vidurkis Europoje siekė 42%, Vokietijoje Lietuvos nežinojo 70% šalies gyventojų.

Lietuvos įvaizdžio skyriaus pagrindinis uždavinys – formuoti teigiamą Lietuvos įvaizdį. Šiuo metu skyriuje dirba 4 specialistai, kurie bendradarbiaudami su verslo, kultūros ir kitų institucijų ir organizacijų atstovais koordinuoja ir įgyvendina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimo programą, ruošiasi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečio minėjimui, prisideda prie pagrindinių šalies įvykių komunikacijos koordinavimo.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
06:00
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 10

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 1

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 38

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 30

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau