Lietuvos eksportas per metus paaugo 16,8%

Publikuota: 2018-06-22
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2017 m. prekių eksportuota už 26,41 mlrd. Eur, importuota už 28,52 mlrd. Eur, tad Lietuvos užsienio prekybos deficitas sudarė 2,11 mlrd. Eur, remdamasis galutiniais muitinės deklaracijų, Intrastato ataskaitų ir PVM deklaracijų duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas.

2017 m., palyginti su 2016 m., eksportas padidėjo 16,8%, importas – 15,5%.

Eksporto padidėjimą lėmė padidėjęs naftos produktų (20,6%) (kiekis tonomis sumažėjo 2,6%), mašinų ir mechaninių įrenginių, jų dalių (25,9%), elektros mašinų ir įrangos bei jų dalių (25,5%) eksportas.

Prekių, išskyrus mineralinius produktus, eksportas padidėjo 15,9%, importas – 13,9%.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="83f97bee-402d-4765-a53e-86bd21d4a9e5" prefix="HG0" format="interactive" title="Copy: Vadyba: Lietuvos eksportas 2008-2017 m."]

Importo padidėjimui įtakos turėjo išaugęs žalios naftos (39,9%) (kiekis tonomis padidėjo 8,8%), antžeminio transporto priemonių (22,1%), mašinų ir mechaninių įrenginių, jų dalių (16,1%) importas.

2017 m. Lietuva daugiausia eksportavo ir importavo mineralinių produktų (atitinkamai 14,7 ir 19%), mašinų ir mechaninių įrenginių, elektros įrangos (atitinkamai 15,8 ir 18,5%) bei chemijos pramonės ir jai giminingų pramonės šakų produkcijos (atitinkamai 10,1 ir 11,7%).

2017 m. Lietuva daugiausia eksportavo į Rusiją (14,8%), Latviją (9,9%), Lenkiją (8,1%) ir Vokietiją (7,3%), o importavo iš Rusijos (12,6%), Vokietijos (12,3%), Lenkijos (10,7%) ir Latvijos (7,2%).

Lietuviškų prekių eksportas augo 15,4%

Lietuviškos kilmės prekių eksportas padidėjo 15,4%, be mineralinių produktų – 12,6%. Iš viso Lietuviškos kilmės prekių eksportuota už 15,69 mlrd. Eur. 

Lietuviškos kilmės prekių daugiausia eksportuota į Vokietiją (9,6%), Lenkiją (9%), Jungtines Amerikos Valstijas (7,8%), Latviją (7,5%), Švediją (7,3%).

Tęsinys po grafiku

[infogram id="ad54f9b4-8daa-404b-883c-32b6759f06b3" prefix="Dtt" format="interactive" title="Copy: Verslo aplinka: lietuviškos kilmės prekių eksportas"]

Iš lietuviškos kilmės prekių daugiausia eksportuota naftos produktų (19,7%), įvairių pramonės dirbinių (11,4%), paruoštų maisto produktų, nealkoholinių ir alkoholinių gėrimų bei tabako (8,5%), gyvų gyvūnų, gyvūninės kilmės produktų (7,7%).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  9

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 10

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium 1

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 3

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 1

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau