Sausio-balandžio eksportas ir importas – per 6% didesnis nei prieš metus

Publikuota: 2018-06-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2018 m. sausio–balandžio mėn., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Lietuvos eksportas, negalutiniais duomenimis, padidėjo 6,4%, o importas – 6,6%, remdamasis negalutiniais muitinės deklaracijų, Intrastato ataskaitų ir PVM deklaracijų duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. 

Statistikos departamentas skelbia, kad eksporto padidėjimą lėmė išaugęs elektros mašinų ir įrangos bei jų dalių (14,2%), įvairių chemijos produktų (65%), baldų (12,3%) eksportas. Importo padidėjimui įtakos turėjo padidėjęs antžeminio transporto priemonių (18,6%), žalios naftos (14,4%) (kiekis tonomis sumažėjo 5,7%), mašinų ir mechaninių įrenginių, jų dalių (6,7%) importas. Prekių, išskyrus mineralinius produktus, eksportas padidėjo 9%, importas – 6,7%. Lietuviškos kilmės prekių eksportas padidėjo 6,6%, be mineralinių produktų – 8,7%.

2018 m. sausio–balandžio mėn. Lietuva daugiausia eksportavo į Rusiją (13,6%), Latviją (9,4%), Lenkiją (8,2%) ir Vokietiją (7,6%), o importavo iš Rusijos (13,4%), Vokietijos (12,7%), Lenkijos (11,5%) ir Latvijos (7,2%). Lietuviškos kilmės prekių daugiausia eksportuota į Vokietiją (9,6%), Lenkiją (8,9%), Jungtines Valstijas (8,9%), Švediją (7,5%) ir Latviją (6,6%).

2018 m. sausio–balandžio mėn. Lietuva daugiausia eksportavo ir importavo mineralinių produktų (atitinkamai 12,6 ir 19,7%), mašinų ir mechaninių įrenginių, elektros įrangos (atitinkamai 15,5 ir 17,5%) bei chemijos pramonės ir jai giminingų pramonės šakų produkcijos (11,4 ir 11,9%). Iš lietuviškos kilmės prekių daugiausia eksportuota naftos produktų (17,6%), įvairių pramonės dirbinių (12,3%), paruoštų maisto produktų, nealkoholinių ir alkoholinių gėrimų bei tabako (9,1%), chemijos pramonės ir jai giminingų pramonės šakų produkcijos (8,7%).

Per metus (2018 m. balandžio mėn., palyginti su 2017 m. balandžio mėn.) Lietuvos eksportas padidėjo 4,4%, importas – 1,1%.

Šiam eksporto padidėjimui įtakos turėjo išaugęs baldų (22,7%), įvairių chemijos produktų (66,1%), tabako ir perdirbtų tabako pakaitalų (41,3%) eksportas. Importo padidėjimą lėmė padidėjęs antžeminio transporto priemonių (27,1%), geležies ir plieno (39%) importas. Prekių, išskyrus mineralinius produktus, eksportas padidėjo 9,6%, importas – 6,9%. Lietuviškos kilmės prekių eksportas padidėjo 3,6%, be mineralinių produktų – 11,2%.

Eksportuota mažiau nei kovo mėn.

2018 m. balandžio mėn. prekių eksportuota už 2,07 mlrd. Eur, importuota – už 2,33 mlrd. Eur.

Lietuviškos kilmės prekių eksportuota už 1,18 mlrd. Eur. Lietuvos užsienio prekybos deficitas sudarė 0,26 mlrd. Eur.

Per mėnesį (balandžio mėn., palyginti su kovo mėn.) eksportas sumažėjo 13,4%, importas – 10,5%. Eksporto sumažėjimui įtakos turėjo smukęs naftos produktų (49,1%), mašinų ir mechaninių įrenginių, jų dalių (11,3%), baldų (8,4%) eksportas. Importo sumažėjimą lėmė sumažėjęs žalios naftos (57%), mašinų ir mechaninių įrenginių, jų dalių (9,2%), antžeminio transporto priemonių (4,8%) importas. Prekių, išskyrus mineralinius produktus, eksportas sumažėjo 8,8%, importas – 4,4%. Lietuviškos kilmės prekių eksportas sumažėjo 16,8%, be mineralinių produktų – 10,3%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
15:41
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
15:10
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 2

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
14:45
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 2

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau