Kas tai? Prekės ženklas

40 languotos istorijos metų

Publikuota: 2018-06-07

Puikiai žinomų prekių ženklų gaminiai dažnai atpažįstami ne iš logotipo, o iš jiems vieniems būdingo braižo – spalvų, rašto, formos ar kitų unikalių detalių. Miego sistemų gamintojo „Hästens“, kuris visame pasaulyje siejamas su bekompromise kokybe, lovas iš kitų išskiria ypatingas audinys. Iš pažiūros neįmantri išvaizda talpina savyje kur kas daugiau, nei vien spalvinį raštą.

Vieno seniausių skandinavų kompanijos istorija prasidėjo nuo balnų ir pakinktų manufaktūros, tačiau jau kone šimtą metų bendrovė visas savo meistrystės žinias pasitelkia vien lovų gamybai. „Hästens“ lovą, kur ji bestovėtų – aukščiausios klasės viešbučio kambaryje, karališkosios šeimos ar paprasto švedo miegamajame – atpažinsite iš vizitine kortele tapusio languoto audinio. Ironiška, tačiau raštui, kuris šiandien asocijuojamas su prabanga, aukščiausios prabos kokybe ir prestižu, teko sunkiai skintis kelią į vartotojų ir kritikų širdis. 

Legendiniai langeliai

Šįmet languotajam audiniui sukanka 40 metų: vientisa tamsiai mėlynų ir baltų langelių koncepcija visuomenei buvo pristatyta Švedijos baldų parodoje 1978 m. Mėlynojo rašto autorystė priklauso Jackui Ryde, dabartinio kompanijos vadovo Jano Ryde tėvui. Jackas aistringai domėjosi menu bei dizainu, todėl nenuostabu, kad vienas reikšmingiausių sprendimų visoje „Hästens“ istorijoje priklauso jam.

Tuo metu, kai kompanija gamino išvaizda iš kitų pernelyg neišsiskiriančias lovas, jis nusprendė sukurti išskirtinį, prekės ženklą reprezentuojantį audinio raštą. Raštą, kuris būtų modernus, neįprastas, tarsi šviežio oro gūsis visoje industrijoje. Ir, žinoma, iš geriausios kokybės audinio.

Tačiau 1978 m. baldų parodoje pristatęs savo kurtą audinio dizainą, Jackas Ryde sukėlė tikrą kritikos audrą, nuvilnijusią per visą Švedijos žiniasklaidą. Mėlynai balti langeliai visiškai nederėjo su tuo metu baldų industrijoje karaliavusiais rudais, žaliais ir oranžiniais atspalviais bei gėlių raštais. Žurnalistai, architektai, interjero dizaineriai atvirai baisėjosi ir stebėjosi tokiu keistu, jų nuomone, sprendimu.

Visiems kliuvo neįmantrus, dažniausiai su kaimo sodyba ar virtuvės tekstile siejamas raštas, neva nederantis prie nišinio prabangaus bendrovės – o tokia jau tuomet buvo „Hästens“ – produkto. Žinoma, prie languotųjų lovų nepuolė būriuotis ir pirkėjų minios – dar gana ilgai kompanijai įprastu dryžuotu pasteliniu audiniu aptrauktų baldų teko gaminti kur kas daugiau nei languotų.

Kokybės sargai

Saikingas dizainas, neužgožiantis plika akimi nematomos nepriekaištingos baldo kokybės, buvo pasirinktas sąmoningai ir atspindi „Hästens“ veiklos filosofiją: kurti ne puikią lovą. Langeliai atlieka ir svarbią kokybės užtikrinimo  funkciją: simetriškas raštas padeda meistrui kruopščiai sudygsniuoti audinį.

Visos „Hästens“ lovos iki šiol gaminamos Švedijoje ir apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius: kuo prabangesnė lova – tuo daugiau dygsnių. Galiausiai baigus apsiuvimą languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus.

Kita vertus, baltos ir mėlynos derinys prieš 40 metų Jackui tiesiog atrodė modernus ir gražus akiai. Laikas parodė, kad vadovas išties buvo įžvalgus – nuosaikusis dizainas sulaukė ir oficialios šlovės valandos.  Raštas, kurį pamatę dizaineriai nepritariamai raukėsi, 2010 m. pelnė laurus įtakingo žurnalo Wallpaper Metų dizaino apdovanojimuose, o vienu metu baltai mėlynų langelių dizainas pasaulyje buvo geriau atpažįstamas nei Švedijos vėliava.

Ši bjauriojo ančiuko istorija kartojasi beveik kaskart, kompanijai žengiant į naują rinką: reikia laiko, kad vietiniai vartotojai pamiltų ir priimtų išskirtinę lovos išvaizdą. Laura Budrevičiūtė, kompanijos atstovė Lietuvoje, pasakoja, kad mūsų šalies pirkėjų reakcija buvo labai panaši.

„Kai prieš trejetą metų duris atvėrė „Hästens“ salonas Vilniuje, žmonės labai palankiai priėmė šį prekės ženklą su visa jo filosofija – natūraliomis medžiagomis rankų darbu ir šimtamete lovų gamybos patirtimi. Tačiau absoliuti dauguma klausdavo, ar turime kitų spalvų“, – prisimena Laura. Languotas audinys lietuviams siejosi su kaimo turizmu, rankšluosčiais ir staltiesėmis.

nuotrauka::1 left nocrop

 Prireikė pusantrų metų, kad svarstyklės persisvertų mėlynai baltų langelių pusėn. „O šiandien pirkėjai jau prašo, kad ne tik lova, bet ir jos galvūgalis būtų mėlynai languotas“, – šypsosi L. Budrevičiūtė. 

Ne tik mėlynai balta

Klasikinis „Hästens“ raštas gimsta iš žakardinio aukščiausios šimtaprocentinės kokybės medvilnės, dažytos pagal Oeko-Tex standartą, audinio. Mėlynai baltų langelių raštą visame pasaulyje gali naudoti tik „Hästens“ – ir pats langelių dizainas, ir audinio tankumas, ir, žinoma, spalvos yra patentuoti Švedijos patentų biure. Daugybė Azijos (ir ne tik) šalių gamintojų bandymų kopijuoti šį raštą miego industrijos produkcijoje dar sykį paliudija, kad languotosios lovos – geidžiama investicija daugelio žmonių miegamuosiuose.

Visgi kaip ir kiti žinomų prekių ženklų gamintojai, „Hästens“ suteikia pirkėjui pasirinkimo laisvę: lovos išvaizda gali būti ne tik tradicinė karališkai mėlyna, bet ir pilkšva, gelsva, vienspalvė ar net juoda – „Hästens“ nesunkiai pritampa įvairiuose interjeruose.

Didžioji išvaizdos duoklės dalis atiduodama ir atskirai komplektuojamiems galvūgaliams: šie gali būti mediniai, aptraukti medvilne, vilna, odiniai, tad galimybės pasireikšti fantazijai kone beribės. Beje, kalbama, jog vienam bendrovės darbuotojui kažkada pasvarsčius, kad jų lovos galėtų atrodyti ir gražiau, Janas Ryde atšovė: „Nežinau, kaip tu, bet aš paprastai miegu užsimerkęs.“ 

Nepaisant siūlomų spalvų derinių, net 60 proc. lovų iš „Hästens“ dirbtuvių pas savininkus iškeliauja aptrauktos languotu mėlynai baltu audiniu. Ne veltui kompanijos vadovas Janas Ryde prieš keletą dešimtmečių savo tėvo žengtą žingsnį vadina „teisingiausiu verslo sprendimu kompanijos istorijoje.“

Nors pradžia buvo išties sunki, tačiau Jacko Ryde atkaklumo ir besąlygiško tikėjimo savo idėja dėka mėlynieji langeliai tapo „Hästens“ skiriamuoju bruožu, šerdimi, komforto, prestižo ir tobulo miego simboliu.

FOTOGALERIJA 40 languotos istorijos metų (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vaistai atsiras ir parduotuvėse bei degalinėse 14

Kai kurie nereceptiniai vaistai nedidelėmis pakuotėmis nuo kitų metų galės atsirasti Lietuvos maisto prekių...

Verslo aplinka
2018.06.30
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 4

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Derybos su atliekų vežėjais dėl kainų didinimo – finišo tiesiojoje Premium

Atliekų vežėjams po nelengvų ir užsitęsusių derybų pavyko pasiekti, kad gamintojų organizacijos padidintų...

Restoranų ir kavinių apyvarta smagiai kyla jau šeštą mėnesį iš eilės 16

Maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta gegužę, atmetus kainų kilimo įtaką, buvo 7,2% didesnė nei...

Vartojame daugiau: mažmenininkų apyvarta gegužę augo 5,9% 7

Lietuvių apetitas vartojimui toliau didėja. Statistikos duomenimis, gegužę, palyginti su tuo pačiu pernai...

Prekybos karai: aidui atstumas nesvarbus

Lietuvos ūkio plėtros tempai spartūs, tačiau metų pabaigoje augimas gali pradėti lėtėti, gali kiek smukti ir...

Verslo aplinka
2018.06.27
Ligoninė apsisprendė: gydytojų algas kelia iki 3.000 Eur, slaugytojoms mokės 1.000 23

Respublikinė Vilniaus psichiatrijos ligoninė praneša kelianti algas. Pasak ligoninės vadovo, gydytojo...

„Kesko Senukai“ sostinėje atidarė statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Vilniuje, Savanorių prospekte, atidaryta naujos koncepcijos statybų didmeninės prekybos erdvė-sandėlis...

„Lidl Lietuva“ taikiai susitarė su prokurorais dėl sklypo sostinėje 1

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ patvirtino taikiai susitarusi su prokurorais...

Statyba ir NT
2018.06.26
„Viada LT“ Lietuvoje ir Latvijoje pernai gavo 541,2 mln. Eur pajamų 1

Buvusio „Lukoil Baltijos“ vadovo Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojama bendrovė „Viada LT“, perėmusi Rusijos...

„Ermitažo“ ir „Bauhof“ sandoris: dabar žiūri į Latviją 1

Prisijungusi Estijos apdailos, sodo prekių ir statybinių medžiagų parduotuvių tinklą „Bauhof“, UAB „Vilniaus...

Pirmąkart paskelbė „Chanel“ ataskaitą: apyvarta beveik 10 mlrd. USD

Per savo 108 metų istoriją mados namai „Chanel“ pirmąkart paskelbė metinę ataskaitą: per 2017 m. mados namų...

Pramonė
2018.06.26
Antalijoje – rekordiniai turistų srautai 4

Turkijos Antalijos kurorto valdžia, suskaičiavusi poilsiautojų srautus ir jų augimo tempą, tikslina 2018-ųjų...

Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

„Ermitažas“ plečiasi Baltijos šalyse: perka Estijos „Bauhof“ Premium 2

Lietuvos statybos, apdailos ir buities prekių parduotuvių tinklas „Ermitažas“ perka tame pačiame sektoriuje...

Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 3

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 8

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau