Kas tai? Prekės ženklas

40 languotos istorijos metų

Publikuota: 2018-06-07

Puikiai žinomų prekių ženklų gaminiai dažnai atpažįstami ne iš logotipo, o iš jiems vieniems būdingo braižo – spalvų, rašto, formos ar kitų unikalių detalių. Miego sistemų gamintojo „Hästens“, kuris visame pasaulyje siejamas su bekompromise kokybe, lovas iš kitų išskiria ypatingas audinys. Iš pažiūros neįmantri išvaizda talpina savyje kur kas daugiau, nei vien spalvinį raštą.

Vieno seniausių skandinavų kompanijos istorija prasidėjo nuo balnų ir pakinktų manufaktūros, tačiau jau kone šimtą metų bendrovė visas savo meistrystės žinias pasitelkia vien lovų gamybai. „Hästens“ lovą, kur ji bestovėtų – aukščiausios klasės viešbučio kambaryje, karališkosios šeimos ar paprasto švedo miegamajame – atpažinsite iš vizitine kortele tapusio languoto audinio. Ironiška, tačiau raštui, kuris šiandien asocijuojamas su prabanga, aukščiausios prabos kokybe ir prestižu, teko sunkiai skintis kelią į vartotojų ir kritikų širdis. 

Legendiniai langeliai

Šįmet languotajam audiniui sukanka 40 metų: vientisa tamsiai mėlynų ir baltų langelių koncepcija visuomenei buvo pristatyta Švedijos baldų parodoje 1978 m. Mėlynojo rašto autorystė priklauso Jackui Ryde, dabartinio kompanijos vadovo Jano Ryde tėvui. Jackas aistringai domėjosi menu bei dizainu, todėl nenuostabu, kad vienas reikšmingiausių sprendimų visoje „Hästens“ istorijoje priklauso jam.

Tuo metu, kai kompanija gamino išvaizda iš kitų pernelyg neišsiskiriančias lovas, jis nusprendė sukurti išskirtinį, prekės ženklą reprezentuojantį audinio raštą. Raštą, kuris būtų modernus, neįprastas, tarsi šviežio oro gūsis visoje industrijoje. Ir, žinoma, iš geriausios kokybės audinio.

Tačiau 1978 m. baldų parodoje pristatęs savo kurtą audinio dizainą, Jackas Ryde sukėlė tikrą kritikos audrą, nuvilnijusią per visą Švedijos žiniasklaidą. Mėlynai balti langeliai visiškai nederėjo su tuo metu baldų industrijoje karaliavusiais rudais, žaliais ir oranžiniais atspalviais bei gėlių raštais. Žurnalistai, architektai, interjero dizaineriai atvirai baisėjosi ir stebėjosi tokiu keistu, jų nuomone, sprendimu.

Visiems kliuvo neįmantrus, dažniausiai su kaimo sodyba ar virtuvės tekstile siejamas raštas, neva nederantis prie nišinio prabangaus bendrovės – o tokia jau tuomet buvo „Hästens“ – produkto. Žinoma, prie languotųjų lovų nepuolė būriuotis ir pirkėjų minios – dar gana ilgai kompanijai įprastu dryžuotu pasteliniu audiniu aptrauktų baldų teko gaminti kur kas daugiau nei languotų.

Kokybės sargai

Saikingas dizainas, neužgožiantis plika akimi nematomos nepriekaištingos baldo kokybės, buvo pasirinktas sąmoningai ir atspindi „Hästens“ veiklos filosofiją: kurti ne puikią lovą. Langeliai atlieka ir svarbią kokybės užtikrinimo  funkciją: simetriškas raštas padeda meistrui kruopščiai sudygsniuoti audinį.

Visos „Hästens“ lovos iki šiol gaminamos Švedijoje ir apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius: kuo prabangesnė lova – tuo daugiau dygsnių. Galiausiai baigus apsiuvimą languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus.

Kita vertus, baltos ir mėlynos derinys prieš 40 metų Jackui tiesiog atrodė modernus ir gražus akiai. Laikas parodė, kad vadovas išties buvo įžvalgus – nuosaikusis dizainas sulaukė ir oficialios šlovės valandos.  Raštas, kurį pamatę dizaineriai nepritariamai raukėsi, 2010 m. pelnė laurus įtakingo žurnalo Wallpaper Metų dizaino apdovanojimuose, o vienu metu baltai mėlynų langelių dizainas pasaulyje buvo geriau atpažįstamas nei Švedijos vėliava.

Ši bjauriojo ančiuko istorija kartojasi beveik kaskart, kompanijai žengiant į naują rinką: reikia laiko, kad vietiniai vartotojai pamiltų ir priimtų išskirtinę lovos išvaizdą. Laura Budrevičiūtė, kompanijos atstovė Lietuvoje, pasakoja, kad mūsų šalies pirkėjų reakcija buvo labai panaši.

„Kai prieš trejetą metų duris atvėrė „Hästens“ salonas Vilniuje, žmonės labai palankiai priėmė šį prekės ženklą su visa jo filosofija – natūraliomis medžiagomis rankų darbu ir šimtamete lovų gamybos patirtimi. Tačiau absoliuti dauguma klausdavo, ar turime kitų spalvų“, – prisimena Laura. Languotas audinys lietuviams siejosi su kaimo turizmu, rankšluosčiais ir staltiesėmis.

nuotrauka::1 left nocrop

 Prireikė pusantrų metų, kad svarstyklės persisvertų mėlynai baltų langelių pusėn. „O šiandien pirkėjai jau prašo, kad ne tik lova, bet ir jos galvūgalis būtų mėlynai languotas“, – šypsosi L. Budrevičiūtė. 

Ne tik mėlynai balta

Klasikinis „Hästens“ raštas gimsta iš žakardinio aukščiausios šimtaprocentinės kokybės medvilnės, dažytos pagal Oeko-Tex standartą, audinio. Mėlynai baltų langelių raštą visame pasaulyje gali naudoti tik „Hästens“ – ir pats langelių dizainas, ir audinio tankumas, ir, žinoma, spalvos yra patentuoti Švedijos patentų biure. Daugybė Azijos (ir ne tik) šalių gamintojų bandymų kopijuoti šį raštą miego industrijos produkcijoje dar sykį paliudija, kad languotosios lovos – geidžiama investicija daugelio žmonių miegamuosiuose.

Visgi kaip ir kiti žinomų prekių ženklų gamintojai, „Hästens“ suteikia pirkėjui pasirinkimo laisvę: lovos išvaizda gali būti ne tik tradicinė karališkai mėlyna, bet ir pilkšva, gelsva, vienspalvė ar net juoda – „Hästens“ nesunkiai pritampa įvairiuose interjeruose.

Didžioji išvaizdos duoklės dalis atiduodama ir atskirai komplektuojamiems galvūgaliams: šie gali būti mediniai, aptraukti medvilne, vilna, odiniai, tad galimybės pasireikšti fantazijai kone beribės. Beje, kalbama, jog vienam bendrovės darbuotojui kažkada pasvarsčius, kad jų lovos galėtų atrodyti ir gražiau, Janas Ryde atšovė: „Nežinau, kaip tu, bet aš paprastai miegu užsimerkęs.“ 

Nepaisant siūlomų spalvų derinių, net 60 proc. lovų iš „Hästens“ dirbtuvių pas savininkus iškeliauja aptrauktos languotu mėlynai baltu audiniu. Ne veltui kompanijos vadovas Janas Ryde prieš keletą dešimtmečių savo tėvo žengtą žingsnį vadina „teisingiausiu verslo sprendimu kompanijos istorijoje.“

Nors pradžia buvo išties sunki, tačiau Jacko Ryde atkaklumo ir besąlygiško tikėjimo savo idėja dėka mėlynieji langeliai tapo „Hästens“ skiriamuoju bruožu, šerdimi, komforto, prestižo ir tobulo miego simboliu.

FOTOGALERIJA 40 languotos istorijos metų (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Labdarai ir paramai galima atiduoti daugiau maisto produktų

Siekdama mažinti maisto švaistymą, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) atnaujino „Labdarai ir...

Staškevičius: norėjome išpirkti Kauno „Akropolį“ Premium

Ignas Staškevičius, vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupės „Vilniaus prekyba“ akcininkas, savo...

„Sushi Express“ tęsia plėtrą: šiemet atidarys dar du restoranus Rygoje Premium

Greitojo maisto japonų restoranų tinklas „Sushi Express“ šiemet plečiasi ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje –...

Smulkusis prekybininkas: prekybos tinklų konkurenciją atlaikyti išmokome Premium

Kuo mažesnis miestas, tuo lengviau pažinti savo pirkėją ir jam įtikti – būtent tai nedidelės parduotuvės ir...

Sudarė pavojingiausių pasaulio miestų reitingą 4

Renkantis kelionės kryptį turistams vis svarbesnis tampa saugumo aspektas. Statistinius duomenis apie...

„Carrefour“ bando parduotuves be žinomų prekių ženklų prekių 3

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ keturiose savo parduotuvėse išrikiavo tik privačios...

Kelionių organizatorių TUI Lietuvoje pasitinka įtariai   Premium 6

Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI produktų pardavimus...

Jei prekybos karai intensyvės, pasekmes pajusime jau po keleto metų 1

Pasaulinė ekonomika praėjus dešimtmečiui po 2008 m. finansų krizės tebesidoroja su jos pasekmėmis, o prekybos...

Verslo aplinka
2018.09.28
„Balionų šalies“ vadovas stoja į kovą dėl prekybos galingais fejerverkais 6

Švenčių atributika prekiaujantys verslininkai skundžiasi, kad Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo...

H&M pardavimai internetu pašoko trečdaliu 1

Antros didžiausios pasaulyje drabužių gamintojos H&M pardavimus vasaros mėnesiais į priekį stūmė sparčiai...

„Kesko Senukai“ toliau plečia parduotuvių profesionalams tinklą Rėmėjo turinys 1

„Kesko Senukai“ toliau plečia „Proficentrų“ – specialių prekybos erdvių įmonėms, profesionaliems meistrams ir...

Statyba ir NT
2018.09.27
Mažmenininkų apyvartos per metus išaugo 7,4%

2018 m. rugpjūtį, palyginti su 2017 m. rugpjūčiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

Kokio tikslo iš tikrųjų siekia valdantieji? 11

Didelis politikų paskleistas debesis, iš kurio patikliems vartotojams netrukus turėjo pradėti byrėti valdžios...

Didžiųjų tinklų plėtra – nuosekli, smulkios parduotuvės nyksta Premium 9

Maisto prekėmis, alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais prekiaujančių parduotuvių, nepriklausančių...

„Michael Kors“ už mados namus „Versace“ sumokės 1,83 mlrd. Eur

JAV dizaino grupė „Michael Kors“ įsigijo Italijos mados namus „Versace“. Pranešama, kad sandorio vertė – 1,83...

Laisvalaikis
2018.09.26
Premjeras atsargus dėl galimybės PVM lengvatą taikyti maistui 4

Pasak premjero, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata maisto produktams būtų galima tik esant tvirtoms...

Ekspertai: Vyriausybės siūlymai didins biurokratinę naštą, o tuo pačiu ir kaštus 3

Trečiadienį uždarame Vyriausybės posėdyje pristatytas priemonių planas kainoms mažinti sudaro dvejopą įspūdį:...

Vyriausybė apsisprendė dėl priemonių paketo prekybos srityje 12

Vyriausybė bandys didinti prekybos tinklų konkurenciją, be kita ko, peržiūrėdama jų koncentraciją atskirose...

Daugiausiai alkoholio užsienyje perka estai, lietuviai – antri 2

Nyderlandų tyrimų instituto „Regioplan“ ir profesinių paslaugų bendrovės „EY“ atliktas Baltijos šalių...

Laisvalaikis
2018.09.26
Prekyboje nebeliks į puodelius išpilstyto alkoholio 3

Vyriausybė pritaria Seime gimusiam pasiūlymui, kad prekyboje neliktų į nedidelius vienkartinius plastiko...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau