Kas tai? Prekės ženklas

40 languotos istorijos metų

Publikuota: 2018-06-07

Puikiai žinomų prekių ženklų gaminiai dažnai atpažįstami ne iš logotipo, o iš jiems vieniems būdingo braižo – spalvų, rašto, formos ar kitų unikalių detalių. Miego sistemų gamintojo „Hästens“, kuris visame pasaulyje siejamas su bekompromise kokybe, lovas iš kitų išskiria ypatingas audinys. Iš pažiūros neįmantri išvaizda talpina savyje kur kas daugiau, nei vien spalvinį raštą.

Vieno seniausių skandinavų kompanijos istorija prasidėjo nuo balnų ir pakinktų manufaktūros, tačiau jau kone šimtą metų bendrovė visas savo meistrystės žinias pasitelkia vien lovų gamybai. „Hästens“ lovą, kur ji bestovėtų – aukščiausios klasės viešbučio kambaryje, karališkosios šeimos ar paprasto švedo miegamajame – atpažinsite iš vizitine kortele tapusio languoto audinio. Ironiška, tačiau raštui, kuris šiandien asocijuojamas su prabanga, aukščiausios prabos kokybe ir prestižu, teko sunkiai skintis kelią į vartotojų ir kritikų širdis. 

Legendiniai langeliai

Šįmet languotajam audiniui sukanka 40 metų: vientisa tamsiai mėlynų ir baltų langelių koncepcija visuomenei buvo pristatyta Švedijos baldų parodoje 1978 m. Mėlynojo rašto autorystė priklauso Jackui Ryde, dabartinio kompanijos vadovo Jano Ryde tėvui. Jackas aistringai domėjosi menu bei dizainu, todėl nenuostabu, kad vienas reikšmingiausių sprendimų visoje „Hästens“ istorijoje priklauso jam.

Tuo metu, kai kompanija gamino išvaizda iš kitų pernelyg neišsiskiriančias lovas, jis nusprendė sukurti išskirtinį, prekės ženklą reprezentuojantį audinio raštą. Raštą, kuris būtų modernus, neįprastas, tarsi šviežio oro gūsis visoje industrijoje. Ir, žinoma, iš geriausios kokybės audinio.

Tačiau 1978 m. baldų parodoje pristatęs savo kurtą audinio dizainą, Jackas Ryde sukėlė tikrą kritikos audrą, nuvilnijusią per visą Švedijos žiniasklaidą. Mėlynai balti langeliai visiškai nederėjo su tuo metu baldų industrijoje karaliavusiais rudais, žaliais ir oranžiniais atspalviais bei gėlių raštais. Žurnalistai, architektai, interjero dizaineriai atvirai baisėjosi ir stebėjosi tokiu keistu, jų nuomone, sprendimu.

Visiems kliuvo neįmantrus, dažniausiai su kaimo sodyba ar virtuvės tekstile siejamas raštas, neva nederantis prie nišinio prabangaus bendrovės – o tokia jau tuomet buvo „Hästens“ – produkto. Žinoma, prie languotųjų lovų nepuolė būriuotis ir pirkėjų minios – dar gana ilgai kompanijai įprastu dryžuotu pasteliniu audiniu aptrauktų baldų teko gaminti kur kas daugiau nei languotų.

Kokybės sargai

Saikingas dizainas, neužgožiantis plika akimi nematomos nepriekaištingos baldo kokybės, buvo pasirinktas sąmoningai ir atspindi „Hästens“ veiklos filosofiją: kurti ne puikią lovą. Langeliai atlieka ir svarbią kokybės užtikrinimo  funkciją: simetriškas raštas padeda meistrui kruopščiai sudygsniuoti audinį.

Visos „Hästens“ lovos iki šiol gaminamos Švedijoje ir apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius: kuo prabangesnė lova – tuo daugiau dygsnių. Galiausiai baigus apsiuvimą languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus.

Kita vertus, baltos ir mėlynos derinys prieš 40 metų Jackui tiesiog atrodė modernus ir gražus akiai. Laikas parodė, kad vadovas išties buvo įžvalgus – nuosaikusis dizainas sulaukė ir oficialios šlovės valandos.  Raštas, kurį pamatę dizaineriai nepritariamai raukėsi, 2010 m. pelnė laurus įtakingo žurnalo Wallpaper Metų dizaino apdovanojimuose, o vienu metu baltai mėlynų langelių dizainas pasaulyje buvo geriau atpažįstamas nei Švedijos vėliava.

Ši bjauriojo ančiuko istorija kartojasi beveik kaskart, kompanijai žengiant į naują rinką: reikia laiko, kad vietiniai vartotojai pamiltų ir priimtų išskirtinę lovos išvaizdą. Laura Budrevičiūtė, kompanijos atstovė Lietuvoje, pasakoja, kad mūsų šalies pirkėjų reakcija buvo labai panaši.

„Kai prieš trejetą metų duris atvėrė „Hästens“ salonas Vilniuje, žmonės labai palankiai priėmė šį prekės ženklą su visa jo filosofija – natūraliomis medžiagomis rankų darbu ir šimtamete lovų gamybos patirtimi. Tačiau absoliuti dauguma klausdavo, ar turime kitų spalvų“, – prisimena Laura. Languotas audinys lietuviams siejosi su kaimo turizmu, rankšluosčiais ir staltiesėmis.

nuotrauka::1 left nocrop

 Prireikė pusantrų metų, kad svarstyklės persisvertų mėlynai baltų langelių pusėn. „O šiandien pirkėjai jau prašo, kad ne tik lova, bet ir jos galvūgalis būtų mėlynai languotas“, – šypsosi L. Budrevičiūtė. 

Ne tik mėlynai balta

Klasikinis „Hästens“ raštas gimsta iš žakardinio aukščiausios šimtaprocentinės kokybės medvilnės, dažytos pagal Oeko-Tex standartą, audinio. Mėlynai baltų langelių raštą visame pasaulyje gali naudoti tik „Hästens“ – ir pats langelių dizainas, ir audinio tankumas, ir, žinoma, spalvos yra patentuoti Švedijos patentų biure. Daugybė Azijos (ir ne tik) šalių gamintojų bandymų kopijuoti šį raštą miego industrijos produkcijoje dar sykį paliudija, kad languotosios lovos – geidžiama investicija daugelio žmonių miegamuosiuose.

Visgi kaip ir kiti žinomų prekių ženklų gamintojai, „Hästens“ suteikia pirkėjui pasirinkimo laisvę: lovos išvaizda gali būti ne tik tradicinė karališkai mėlyna, bet ir pilkšva, gelsva, vienspalvė ar net juoda – „Hästens“ nesunkiai pritampa įvairiuose interjeruose.

Didžioji išvaizdos duoklės dalis atiduodama ir atskirai komplektuojamiems galvūgaliams: šie gali būti mediniai, aptraukti medvilne, vilna, odiniai, tad galimybės pasireikšti fantazijai kone beribės. Beje, kalbama, jog vienam bendrovės darbuotojui kažkada pasvarsčius, kad jų lovos galėtų atrodyti ir gražiau, Janas Ryde atšovė: „Nežinau, kaip tu, bet aš paprastai miegu užsimerkęs.“ 

Nepaisant siūlomų spalvų derinių, net 60 proc. lovų iš „Hästens“ dirbtuvių pas savininkus iškeliauja aptrauktos languotu mėlynai baltu audiniu. Ne veltui kompanijos vadovas Janas Ryde prieš keletą dešimtmečių savo tėvo žengtą žingsnį vadina „teisingiausiu verslo sprendimu kompanijos istorijoje.“

Nors pradžia buvo išties sunki, tačiau Jacko Ryde atkaklumo ir besąlygiško tikėjimo savo idėja dėka mėlynieji langeliai tapo „Hästens“ skiriamuoju bruožu, šerdimi, komforto, prestižo ir tobulo miego simboliu.

FOTOGALERIJA 40 languotos istorijos metų (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
16:19
„Aprangos“ apyvarta augo 1,7%  1

Neaudituotais duomenimis, 2018 m. „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) pasiekė 226,6...

Prekybos centruose labiausiai skiriasi sūrio, grietinės ir sviesto kainos 9

Viešai pradėjus skelbti penkių didžiausių prekybos tinklų „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ ir „Lidl“ 20-ies...

Agroverslas
14:06
Pradėta skelbti oficialią informaciją apie maisto kainas prekybos tinkluose 11

Nuo šių metų pradžios specialiame tinklalapyje pradėta viešai skelbti oficiali informacija apie svarbiausių...

Agroverslas
12:18
E. prekyba: trečdalis prekių grąžinama, bet yra sprendimų Premium

Modeliai, besimatuojantys žinomų prekės ženklų, tokių kaip „Adidas“, „Benetton“, „Gap“, batus ir drabužius,...

Mokestiniai ginčai dėl „Metrail“ virsta Damoklo kardu įmonėms Premium

Nenorėdamos mokėti dėl „Metrail“ istorijos priskaičiuotų baudų, vis daugiau įmonių kreipiasi į teismus...

Kaip Lietuvai pasiekti turizmo proveržio  – ekspertų receptai 2

Prabėgę 2018-ieji Lietuvos turizmo sektoriui buvo puikūs – vien per devynis mėnesius į šalį atvyko 1,37 mln.

Sparčiausiai besiplėtę prekybininkai 2018 m.

Lietuvoje 2018 m. daugiausiai į plėtrą investavo rinkoje įsitvirtinti siekiantys nauji žaidėjai: Vokietijos...

Turizmas 2018 m.: stagnuojanti Ispanija ir atostogų kelionių renesansas 3

Turkija atsigauna, Ispanija ima stagnuoti, o europiečiai vėl atsigręžia į atostogų keliones – tokias...

Maitinimo įmonių apyvarta per metus išaugo beveik dešimtadaliu

Šiemet lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maitinimo ir gėrimų...

Pirkėjai skundžiasi „Lidl“ pirktoje ledų pakuotėje radę skutimosi peiliuką 8

Prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėje Panevėžyje pirktoje vanilinių ledų pakuotėje rastas skutimosi peiliukas,...

„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Mažmenininkų apyvarta per metus išaugo 7%

2018 m. lapkritį, palyginti su 2017 m. lapkričiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

ES direktyvoje – baigtinis įrodymų sąrašas taikant 0% PVM Premium

Europos Sąjungos Taryba patvirtino „greitus“ PVM direktyvos pataisymus, kurie palengvins verslui 0% PVM...

Finansai
2018.12.28
2019 m. laukia 30 mokesčių pakeitimų, amnestija ir gėdos stulpas 15

Kitais metais laukia mažesnė mokesčių našta darbo užmokesčiui, kitokių pajamų mokesčių lengvatų. Taip pat bus...

Finansai
2018.12.28
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

Teismas: Konkurencijos taryba neprivalo vaistinėms grąžinti paimtų dokumentų 1

Konkurencijos taryba neprivalo grąžinti tyrimo metu paimtos informacijos vienus didžiausių vaistinių tinklų...

„Panoramai“ dešimt metų – penkios išmoktos pamokos Rėmėjo turinys 4

Dešimt metų prekybos versle – daug. Per tokį laikotarpį gali pasikeisti klientų poreikiai, prekybos kanalai,...

„Lidl“ investicijos šiemet stelbė kitus rinkos dalyvius 5

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ į plėtrą šiemet investavo 47 mln. eurų –...

Svarbiausi prekybos sektoriaus sandoriai 2018 m. Premium

2018 m. mažmeninės prekybos rinkoje netrūko įsigijimų. Tiesa, kai kurie planuoti sandoriai neįvyko, dalis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau